je (ex) scooter (schakel)brommer foto verhalen topic
na aan leiding van LIEUWE 's opmerking:
Anders maar even een aparte topic aanmaken, want iedereen heeft vroeger wel met die dingen gesleuteld en kickoff met zn zip sp: heb je ook nog foto's en films van dat ie matzwart was?? :rolleyes: |
Haha je kent ook de complete historie van mijn ZipSP :D Had idd in de laatste periode dat ik de zip had een matzwarte voorkap erop en voor de rest nog niet zoveel kappen. Toen begon het sprinten net op te komen met verlende subframes, m-stuurtjes etc. Daarna is de scooter ook wel vrij snel weg gegaan. Filmpje ken ik ook nog wel, maar heb ik niet meer. Heb jij die nog ? Was hier @ sprint in Damwoude waar ik nog mee heb geholpen in de organisatie.
Dikke setup met Evo70, Hebo R2 uitlaat, 28mm Keihin D-slide etc :) |
Ik heb eerst een Hyosung Rush gehad..........
Daarna een rode Puch City 25 (snorbrommer) met andere uitlaat, sproeier, en snelle 50. Ging best hard zo zonder helm, en was ook een heerlijk brommertje. Daarna een Malaguti Phantom F12 gehad, maar ben blij dat ik nu een auto rij, veel beter haha! |
Geweldig!!
Ik heb zowat mijn hele jeugd voor de grote fietsenmaker van Breda gewerkt als bromfietsmonteur in de werkplaats. Ik had dan dus ook veel onderdelen tot mijn beschikking, wat zich vertaalde in een leuk persoonlijk brommer/scooterpark :) Mijn vaste bezetting was: Zundapp KS50 met KS80 watergekoeld, 5-bak, 80cc vierpoort, 24mm Mikuni, MBX80 Proma (100km/u bergaf, maar ook bergop :)) Piaggio Sfera, Evo IV 70cc met matched carters, Evo krukas, 24mm Dellorto, TOP rollerloze vario, Evo uitlaat, Evo dit, Evo dat, etc etc (angstig snel). Puch Maxi racer, 2-speed handversnelling, Polini 65cc membraam, watergekoelde kop, 15mm Bing, Proma Circuit, doorgelast frame met middenbuis (straatlange wheelies met de voetjes op de steuntjes :)) En nu in de schuur staan (wachtend op wat cash zodat ik een 180cc Runner blok + Malossi set kan kopen): een echte onvervalste Piaggio Quartz :woowoo: . Zal eens wat foto's zoeken! Sfera alvast even: |
Heb een puch NTT gehad. (water gekoeld) Mat zwart. Heel snel.
Top Perfomance 70cc, Top Performance krukas, 21 mm carb, polini vario en koppeling. En nog wat zooi. Maar ding was angstig snel. Liep de teller uit. Was geloof ik iets van 110 km/u op een auto teller. :rock: |
denk dat iedereen zich nog wel een kawa groene honda mb herrinnert in blik op de weg waar een politie 850 met 124km achterzat..
jup dat was mijn neefje, met een mb met een kawa kx 80 waterkoeling en 6 bak met malossie troep, twee weken ervoor van mij gekocht..:D en dan nog een zooitje sr vipers( eerste lichting dus geel paars), mt's, mb's |
Pfff, heb verscheidene puchjes gehad.
De laatse was 1 met een 65 malossi membraam inlaat. Homoet uitlaat. 17mm carb van zundap met verstelbare sproeier. Top was ca 100km/u. Totdat een auto voor je de weg opdraait en ik er met ca 70km/u vol in de zijkant reed :eek: . Voorwiel van de puch stond bijna tegen het achterwiel. :eek: En mijn been en knie in kreukels. |
Haha, de mooie herinneringen.
-1e: Yamaha DT50R schakel 50cc (70km op autoteller). Was te gaar en moest er vrijwel wekelijks aan sleutelen, dus uiteindelijk maar voor een nieuwe gekozen. Het was het eerste type en merk dat met een schakelbrommer op de markt kwam na de productiestop van de MT's etc. -2e: Derbi Senda R 2000(heb hem als een van de eerste gekocht in Nederland (was nog geen informatie of gebruikersboekje van, kreeg ik 2 weken erna opgestuurd via Spanje). Eerst prop eruit geboord, trok nog voor geen meter. Toen snelle uitlaat erop. Trok als een tierelier en reed nu ongeveer 95 km op autoteller. Rij altijd met helm en ben niet zo'n stomme sukkel die altijd overal over de weg heen schieten, dus maar betrekkelijk weinig boetes gehad. Helaas wel meermaals (tijdelijk) naar origineel moeten ombouwen en 1 dag in beslag genomen (zat buiten het bereik van de rollerbank op einde 3e versnelling :D ). Nu is dit beetje een crosser geworden met 70cc en 17,5mm vlakschuif. (trekt maar net een ietsie pietsie harder als de 50cc, alleen rijdt nu wel 105 km op autoteller). -3e: Derbi Black Edition, prop uit geboord en loopt nu redelijk netjes. |
Ik heb nog een half afgemaakt NRG project te staan in het hok als iemand interesse heeft ? Misschien laat ik het ding ook wel staan en ga ik er eens mee bezig als de Golf1 weer klaar is :)
|
hehe cool!! ik heb zelf 6 mt's gehad en 4 mb's, allemaal verschillende setups, daarnaast vroegah nog een honda px gehad, raar ding was dat, automaat maar leek op een crosser (zat een camino achtig blok onder). En nog eerder een puch maxi-s. Veel lol mee beleeft met al die dingen. Maar kon toen oldtimer polo rijden voor minder geld dan een schakelbrommer, tsja dan is de keus niet zo moeilijk. Auto is veel makkelijker sleutelen dan die gare aluminium carters :)
|
Ik heb me altijd met vespa ciao's bezig gehouden. Om precies te zijn de eerste brommer van mijn pa (uit 1975 :eek: )
Na een complete make-over is het een best snel brommertje geworden, waar menig cilindertje aan versleten is. Setup'jes: Op origineel carter - 50cc - 60cc DR - 70cc DR - 60cc Polini Watergekoeld :rock: Daarna overgegaan op een Polini-Speedengine met alles bewerkt: - 80cc Malossi DEPS (dual exhaust port system) met deze laatste setup heb ik net 98 km/u gehaald digitaal, wat toch een beste snelheid is voor een vespa ciao met trommeltjes en geen versteviging :D :rock: knots gek !! als je er later aan terug denk, maja je bent jong en je wilt wat. hij heeft helaas moeten wijken voor de golf maar denk toch soms nog eens terug als het zo'n mooi weer is :) hier wat foto's van de totale make-over: zo was ie: na eerste spuitbeurt: velgen opnieuw gespoten en uitlaat gepolijst :cool: toen volledig gezandstraald en opnieuw gespoten toen ging die de deur uit: |
dit is een van de vele camino,s die ik heb gehad helemaal bels ik reed meer op een wiel als 2 :rolleyes: dat waren nog eens tijden |
foto's doen het niet redbull :)
|
Quote:
Stukje nostalgie voor mij! :) Heb net zo'n Sfera gehad, ook zwart maar dan met gewoon zilver wielen. 70cc, Leovinci SP3, snelle vertanding, Malossi vario en koppeling (angstig veel toeren voordat de centrifugaalkracht toesloeg :D ). Deed met deze bezetting nét geen 100km/u op een autoteller wat ik niet slecht vond. Helaas heb ik hem verkocht omdat het toen tijd werd voor een rijbewijs en ik de centjens wel kon gebruiken. :( |
Goeie ouwe tijd :tongue:
Heb op dit gevalletje aardig wat avonturen beleeft. Prachtig ding, op een gegeven moment hingen de kappen aan elkaar met ducktape, had ik geen licht, en nauwelijks remmen.. |
1e Peugeot Zenith
2e Aprilia Sr 3e Aprilia Rs (118Km/h mee gehaald :D) 4e Malaguti Firefox 5e Yamaha Neo's Tussendoor ook nog wat puchjes en Tomosjes gehad |
Puch Maxi S met ik meen dit:
70cc Proma Circuit Bing opgeboord naar 15mm Foto's is niet helemaal correct, was genomen toen ik hem net had: Edit: zal de foto later even plaatsen. |
Deze heb ik recent nog gekocht, omdat ik 'm niet kon laten schieten vond ik zelf:
een uiterst zeldzame Piaggio (Vespa) Quartz (= dus een watergekoelde Sfera). Was vroeger DE keuze voor scooterraces en hielden het later zelfs tegen de ZipSP's nog aardig vol! Staat nu dus in de schuur, als ik cash over heb wordt het een 180cc :) |
Heavy Metal:
naderhand zijn hier nog ster-velgen op gekomen, en werd die achteren maximaal verhoogd. Daarvoor nog een Yamaha DT gehad en daarvoor een maxi-puch, van die twee heb ik geen foto´s, en van de Kreidler is dit ook helaas maar de enige. |
nooit zo'n enorme sleutelaar geweest. maar wel bijna 8 jaar dezelfde scooter gehad.. en veel mee beleefd. (2x keer volgepakt mee op vakantie geweest met 2 vrienden)
op de avond van mn 16e verjaardag gekocht. 2000 km op de teller.. met een naar bleek later ietwat kromme voorvork (vering zat maximaal in) maar nooit wat aan gedaan. achter zelfs nog verhoogd zodat hij echt heel schuin kwam te staan. was compleet standaard en liep dus echt streepje 25. later een Ixil en een snelle 50 eronder wat ongeveer 55 km opleverde.. vond ik hardzat binnen denhaag zonder helm.. stond zowat elke 2 weken op de rollerbank en nooit heel grote boetes gehad. en optrekken was belangrijker dan topsnelheid binnen de stad. heb hem 2 jaar geleden pas weggedaan.. had hem na 3 keer verhuisd te hebben bij marc in de schuur staan. Marc moest weg daar, dus scooter over.. was toch al 6 jaar niet meer verzekerd en gebruikte hem heel af en toe in de zomer nog om naar het strand te gaan (lekker makkelijk de duinen over) dus scooter geruild tegen,....... een golf 1. geen idee of hij nog rijd eigenlijk.. hij was bedoeld voor woon werk verkeer voor een vriend van Chris.. scooter paar weken voordat hij weg ging bij marc op de plaats. stond toen al 5 jaar stil maar starten en lopen... en die bijnaam heb ik dus al vanaf mn 14e :redface: |
Quote:
hier rijd 1 van mn broers op.... volledig simonini 100cc ciao met 26mm carb. |
Gehehe, grappig zo'n scootah-topic. Jammergenoeg heb ik er nu erg spijt van dat ik die krengen ook gehad heb. Van de andere kant was het wel een grappige tijd :)
Als eerste had ik een Jao's; beetje stickervel.. :redface: Chrome MetraKit herrie-bak-uitlaat eronder. Toen een keer om op te knappen; een Zip :rock:. Compleet standaard. Toen een Runner met Gianelli Reverse (115km/h op teller, 90 echt :eek: ) Deze heb ik niet lang gehad, na 3mnd is ie gejat.. Toen een SR WWW gekocht. Eerst een Rooie Top (70CC LC) toen even een MHR50 AC, 21mm etc op gehad. Dit ging iets te hard en heb hier later een DR50 LC op gezet.. Levensgevaarlijke tijden :redface: |
nog een keer proberen kijken of ze nu wel blijven staan . dit was dus een van mn camino,s |
Hier is laatst ook al een topic over geweest, maar kan me vergissen :)
Mijn Renner. 3 maanden gehad, toen is gejat. Daarvoor en erna nog wat gehad; Neo's, SR, Rally, Zip.. blij dat ik er vanaf ben :tongue: |
|
Juistem ;)
|
Quote:
Hmm oke, maar dan gaan we vrolijk verder in dit topic :rock: |
pff waar begin ik, heb heel veel honda gehad en een yamaha bws..
het begon met dit: Een honda NSR helemaal orgineel maar opnieuw gespoten in vw geel. Opgebouwd uit een totaal van 3 NSR voor onderdelen. Heb hem daarna 1 maand gereden en toen verkocht aan een jongen in groningen De 2de was een Honda MBX: Dit was een orgie aan malossi onderdelen waaronder, een 70cc malossi met uitlaat, membraam en delorto 24 mm carb. het was onderhuids een NSR en dus volkomen legaal omdat MBX orgineel 80cc zijn konden ze toendertijd nogal wat problemen opleveren met politie en verzekering, heb daarom een frame van 1 van de sloop NSR-en gepakt en deze aangepast voor de kapjes van de MBX, tank en overige delen waren verder identiek. Het voorkapje heb ik na lang zoeken gevonden op ibazar (nu ebay) en al gauw was ook dit weer verkocht aan een jongen in rotterdam als laatst heb ik een bwsje gehad: 70cc luchtgekoeld, simpel technigas uitlaatje en wat ander spul, liep op de autotellet 80 dus was hard zat voor een snor ;) veel gebruikt om korte stukjes mee te rijden, heb er veel lol mee gehad, later aan een meisje verkocht, heb daar nog steeds spijt van ding was echt super relaxed om fftjes op en neer te tuffen overal heen. Alle brommers spoot ikzelf en knapte ze op, blokjes reviceren en gaan met het spul, toen kwam ik er achter dat ik op brommers reed waar wel heel veel geld inzat en dus verkocht ik ze vrij snel weer heb ook nog een 30-tal MTjes gehad waarvan eentje met een monshock achterbrug nooit mee gereden en snel weer verkocht. mmm mischien weer een bwsje kopen zijn nu weer spotgoedkoop |
Leuk om dat allemaal weer te zien:D
Zal ook ff wa pics poste: M'n oude liefde Hij is uiteindelijk vernietigd door politie:( Was ook wel altijd raak, 2x voorkomen , 1x in beslag, uitlaat(en) onderuit, lasergun Maar t was n mooie tijd,.....vooral zomers..lekker uitwaaien. Heerlijk..Mis het soms nog wel |
damn...
Honda camino 70cc; wheelies ohne ende, in beslag genomen door de politie!!:) honda MB 125cc, duurde niet lang voordat het frame helemaal krom was vespa ciao (heb ik nog steeds) met dubbele inlaat, custom made, met 70cc Malossi cilinder en watergekoelde kop. Loopt ruim over de 100, bij 70km/h moet ik gas terug nemen, anders trek ik de V-riem aan poeier. Het was ook nog een snor-brommertje... Ach ja, deed het voor de kick. Reed meestal gewoon 40-50, maar als er weer een stinkscooter voorbij kwam, met een stoere sjonnie er op, moest ik toch even met een flinke vaart voorbij knallen om daarna weer rustig 40 te rijden. Mijn broertje heeft een vespa ciao met variomatic en triple inlaat; achter op het blok, roterend aan de zijkant en een custom made poort bovenop de cilinder.. |
Mooie tijd altijd in de schuur met die krengen heb zelf aardig wat gehad me pa vond het ook altijd even mooi. Honda mt 110cc malossi 24 vlakschuif 5 bak proma 110 uitlaat total los gereden na ernstig ongeluk.
toen een puch maxi n sprinter van gemaakt b80cc giladroni opmaat uitlaat hpi ontsteking en troep frame is weg blok licht hier maar in de schuur te liggen me eerste brommer een yamaha dt50mx met trapperfunctie 70cc imitatie 20mm carb en homoet uitlaat.Die is verkocht . Toen honda mb helemaal orgineel jamme rnog steeds spijt dat ik hem weg dee is nog altijd te bezichtigen bij coster tweewielers staphorst. dat was mijn brommer verleden wel zoo,n beetje. |
Filmpje van mijn laatste scooter op Jubbega. Zip SP. Zat in 2001 al rond de 18 pk....Reed er gewoon mee op straat en ben op Jubbega 8e geeindigd, was de snelste straatscooter.
http://users.telenet.be/Fastards/fi...vd%20Linden.avi En een heeeele oude link, was een van de eerste setups; is later nog wat gekker geworden, 25mm Dell'Orto, Hebo Manston uitlaat, Fournales achterveer, Bitubo voor etc. etc. http://www.dickdelijster.nl/www.ddl...specialarne.htm Zal nog weles wat meer posten. Foto's staan op andere pc :) Zitten hier nog meer (ex-)leden van scooterforum.net? Ben tijden lang moderator geweest daar :tongue: |
Quote:
Heerlijk die Vespa Ciao's! Heb met mijn 80cc Malossi DEPS en bewerkt Speedengine carter die 95 aangetikt, maar dat doe je ook maar één keer. :| Acceleratie was wel wat minder als een scooter. :D Vriend van me heeft een zelfde Ciao gehad met 90cc Simonini (aluminium cilinder) en 21mm vlakschuif. Ding liep als de brandweer, frame "bananen"-scheef getrokken en had een actieradius van 25km met een vol tankje. |
Die cylinderinhoud van die cylinders klopte toch nooit bij Vespaatjes? 70cc was een 60cc, enz.?
|
Mijn oude vespaatje met ook mijn oude polo.
65cctje met bewerkte krukas, en inlaat. leovinci uitlaatje enzo liep rond de 60km.u met grote poelie. super betrouwbaar heeft me niet 1 keer laten staan! |
Nog n foto uit de oude doos getoverd,
de scoot van peter88 & mijne |
K reedt met een Suzuki Streetmagic! Ging 115 op de testbank, bij een vermogen van bijna 20PK meen ik :P Ding trok echt als een mongool, als je halverweg de bocht vol t gas dr op draaide, kwam je dr gewoon op je achterwiel uit!
Had dr een 70cc Polini Corsa Kit onder geschroefd, deze cilinder was bewerkt, en de zuiger aangepast. Uiteraard waren daar owk de carters op aangepast. Verder was de vertanding en de vario aangepast, een groter spruitstuk, een 21mm carb en carbon menbraam, en natuurlijk een Polini For Race uitlaat, die het compleet mocht maken! Soms miss ik da ding best nog wel, ging echt zo hard! 8) Heb dr wel foto's van nog, zal ik wel is inscannen! |
Ik.zit.nog.steeds.met.brommers.te.prutsen :)
Heb.er.echt.al.aardig.wat.gehad. Op.dit.moment.staat.nog.in.de.schuur.bij.mij: Snor.Tomos.met.70cc,kroegbrommertje Honda.Novio.met.125cc.4-takt-4bak-blok. Komt.van.dit.ding.af(voorvork.enzo.ook): En.eerst.zag.ie.er.zo.uit: En.m'n.Kawasaki.AR50,al.4.jaar.ofzo.in.m'n.bezit,e n.dat.is.best.lag.voor.mijn.doen: En.m'n.ex-brommers.(de.leuke.dan): Puch.Maxi,2-speed.blok,74cc.Gilardoni,21mm,Simonini.uitlaat. Je.kent.het.wel;) Honda.MBX80.op.NSR.frame,NS-1.voorvork+achterbrug+velgen 110cc.Autisa(vlinderpoort :) 26mm,en.een.of.ander.Tecno.uitlaatje. Hier.ben.ik.nog.op.de.testbank.mee.geweest.in.Klaa swaal.toen,misschien.heeft.Arne.me.toen.nog.wel.es .gezien? :D Ander.zwart.Puchje Ik.verdoe.nog.steeds.veel.van.m'n.tijd.op.het.Puch forum :D |
Quote:
het was niet zo erg, maar een 65cc was maar iets meer dan 60cc geloof ik. Ik had een "echte" 70cc, want ik moest mijn carters uit laten kotteren, totdat de cilinder pastte. De Malossi was alleen vrij snel versleten en ben toen weer overgestapt op een DR60cc. Knalhard een bocht induiken is zooo eng met die rare voorwielophanging.. Stuiter stuiter stuiter :shake: :screwy: |
All times are GMT +1. The time now is 22:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.