Golfje ombouwen van benzine naar LPG?
Hey
Ik zat er laatst een beetje over na te denken om mijn Golfje ooit een keer te laten ombouwen naar LPG...goedkoper rijden kan ja niet...wegenbelastingvrij en LPG... Maar...wat komt er allemaal bij kijken... Is het zelf in te bouwen...ik heb eventueel wel hulp van iemand die het vaker heeft gedaan...kan ik de onderdelen zo van marktplaats kopen of moeten die perse nieuw zijn....wat kost het omkeuren bij RDW....etc... Ben wel eens benieuwd wat zo`n ombouw namelijk gaat kosten en wat er allemaal bij komt kijken... |
Volgens mij moet je gecertificeert zijn om gas in te mogen bouwen
|
Alleen de leidingen en aanslutingen moeten gecertificeerd zijn dacht ik...tank enzo mag je zelf plaatsen...
|
Heb je variablee kleptiming in je Golf? :D :tongue: :D :tongue: dan moet je oppassen, om de 5000 km je kleppen laten stellen ;) :rock:
|
:shocked: :D
|
gas is toch om op te koken?
:D |
Quote:
Precies! en met je einser-waterkoker kook je dan water, en een groot bijkomend voordeel is dat je er dan ook nog eens mee vooruitkomt!:D Maar ff serieus: het kan aantrekkelijk zijn een lpg installatie in te laten bouwen, zou ik wel de allerlaatste type pakken: G3. Kijk eens op www.gasfx.nl voor meer informatie. Naar mijn weten mag je namelijk wel zelf de installatie aansluiten, maar er is "een grijs gebied" met betrekking tot de keuring ervan. Je moet m eerst aansluiten en dan laten keuren door een garagist die daartoe bevoegd is. Was laatst een discussie hier ergens op t forum over meen ik. succes ermee! |
waarom een G3 installatie als hij toch al wegenbelastingvrij rijd...
|
Quote:
die extra kosten van wegenbelasting betaal je dan toch niet en bovendien is dat de installatie die voldoet aan de laatste eisen m.b.t. milieu.. Wat veiligheid betreft weet ik niet of er een vooruitgang is tov de vorige installaties. |
Zet ie er eerst carbs op om het vervolgens te hebben om op gas te gaan rijden!!!!! :iamwithst
Hahahah,alles voor niets gedaan! |
Quote:
Die dubbele carbs heeft ie er inmiddels alweer afgehaald ;) |
Ben zonet eventjes aan het mailen geweest met iemand die adverteerde op marktplaats.
Hoi Rene, Kompleet ingebouwd alles nieuw en RDW afgemeld met garantie 899 euro. Concoursstaat ingebouwd en alles netjes afgewerkt en met Tectyl gemonteerd. Vind ik een nette prijs om eerlijk te zijn..... |
Quote:
Dat boeit toch niet... dat ene golfje op lpg dat op g3 rijd boeit toch niet... alle beetjes helpen HUHUH :D :thumbup: Voor zo'n oud lijk ga ik echt niet een veel duurdere G3 installatie laten monteren terwijl ik ook al geen belastingvoordeel krijg... of mis ik nu iets :confused: |
Quote:
:rolleyes: ho ho, effe dimmen! |
Ik heb zelf toch ook zo'n oud lijk, waar volgend jaar ook een lpg installatie in komt :D
|
Of heb ik het verkeerd? |
Bij het rijden op gas zul je wel rekening moeten houden met een iets minder gunstig verbruik. Maar dan nog, al rijd je 1:8 op gas, je hebt het zo weer terugverdiend.
|
Quote:
Nee hoor, maar hou er wel rekening mee dat je kleppen wat vaker gesteld moeten worden, omdat dat bij gas een grotere rol speelt, goed afgestelde kleppen. Het onderhoudsinterval weet ik niet precies, ik dacht normaal zo om de 20.000 km. Op gasfx heb je die berekening laten doen zeker? want ik had dat ook eens ingetypt, was gerekend met exact dezelfde brandstofprijzen als jij hebt gebruikt;) |
WOW ik bezit een Audi 80 LS uit 1978 1.6 carb.
SUper duper ik wist niet dat dit zo goedkoop was! Ik ga hier zeker eens over denken. |
waar kan je dat laten inbouwen?
|
g3 gaat niet in zo`n oude auto..
gaat alleen in nieuwere injectie modellen. dus dat kun je al achterwege laten. maar het kan idd erg voordelig zijn om gas te rijden, zolang de overheid niets gaat doen met de oldtimer regeling. die oude koe is weer eens uit de sloot getrokken, en er wordt nu alweer over gesproken om dat te gaan veranderen. het is al vaker aan de orde geweest in den haag, maar is altijd hetzelfde gebleven, maar das geen garantie dat dat ook dit keer weer zo blijft. msschien wel iets om rekening mee te houden. |
All times are GMT +1. The time now is 07:17. |