Tunen GTI 1
Hallo,
Wat voor, relatief eenvoudige, tuningmogelijkheden heb je met een Type 1 GTI? Stel je wilt een pk'tje of 30-50 erbij? :thumbup: Zowel voor de 1,6 als 1,8 liter. Ik doel dan m.n. op de meest voor de handliggende "oplossingen" zonder dat daarbij de hele motor vervangen wordt. Dus concrete mogelijkheden die ook budgettair verantwoord zijn..... Ik zit er wel eens aan te denken om de 1,6 wat op te peppen zonder 'm direct een 20v te inplanteren..... ;) :rolleyes: Wellicht kan zo'n operatie samenvallen met een kleine revisie van het blok zodat de kosten een beetje verspreid worden. Heb je ook een bijbehorend kostenplaatje laat dat dan ook ff zien. groeten, Peter |
b.v. andere nokkenas, "spagetti" uitlaatspruitstuk (Fächerkrümmer), brengen wel een paar pk´s, maar zeker géén 30-50.
Ik heb hier nog een Duits tuning boek liggen "jetzt mache ich Ihm schneller", kan ik je wel wat uit scannen. |
Uitlaat €270 - 5000
Nokkenas €300 Luchtfilter €30 Uitlaatspruitstuk €275 Nokkenas tandwiel €50 - 200 Kop bewerking Zonder de kop bewerking kom je met de 1.6 gti richting de 30pk |
Quote:
Mag altijd René! :thumbup: |
oke, dan zal ik de komende dagen er voor jou relevante dingen uitzoeken en via mail naar je scannen.
|
Post ze heir dan even....heeft iedereen er wat aan :)
|
Quote:
zal eens kijken als ik er tijd voor heb. |
Denk ook zeker in samenhang met een andere nokkenas eens aan een gasklephuis met warmloopregelaar van een audi 5 cylinder. Dit past zo op het originele inlaatspruitstuk.
Tweedehans moet dit te krijgen zijn voor een 50 a 60 euro. |
Als je 50 pk erbij wilt kan je net zo goed een ander blok kopen, want dat gaat je heeel veel geld kosten.
Compleet Groep A uitlaatsysteem incl. spruitstuk, andere nokkenas, powerrhor en groter gasklephuis zijn de makkelijkste aanpassingen en dat doen de meeste ook. Daar win je tussen de 10 en 20pk mee. Of je haalt de injectie eraf en zet er 40mm carbs op, dan kan je nog wat meer winst pakken, maar ook weer stuk duurder. |
Quote:
Zou je dat ook naar mij willen sturen? Eventueel BVD! :thumbup: |
Quote:
jazeejker, moet alleen even kijken wanneer ik tijd heb, maar zo snel als mogelijk. |
Quote:
Ook nog nooit. Gingen die dingen maar zo makkelijk. Als je krukaspk's bedoeld wil ik het nog in twijfel trekken. Maar denk dat je kroegpk's bedoeld. :rolleyes: ;) |
Dit is toch een beetje het werkterrein van Serge Pot?
|
Quote:
Wie is dat? Bedrijf? :confused: |
Quote:
Dat is iemand van dit forum. |
Dat is idd een member van dit forum. Heb er geen persoonlijke ervaring mee maar even searchen zou wel het een en ander moeten opleveren.
http://www.volksforum.com/forum/mem...tposter&t=28432 |
30 - 50 pk is zeker haalbaar, maar idd niet met alleen de hierboven genoemde dingen......
Als je echt serieuze plannen hebt, kom dan eens langs om de mogelijkheden te bespreken. |
Quote:
Als je tijd hebt :redface: , zou ik ook héél tof vinden! En ook...bij voorbaat dank :D! |
Quote:
komt wel goed, hopenlijk laat m´n scanner me niet in de steek, heeft de laatste tijd kuren. |
Serge doet aan kopbewerken en kan toveren met carbs volgens mij....
ik had een kr 16V, opgevoerd tot 163pk, maar dat ging echt ten kosten van van alles en nogwat....bezint eer ge begint! |
Quote:
...Precies, de auto moet goed blijven lopen. Wil geen nerveus apparaat dat er met moeite, en véél toeren, 30 pk meer uitperst. Ga me bezinnen. Was zaterdag met de GTI club bij Jeroen Dik in Lochem, ik denk dat ik daar binnenkort eens naar toe ga. ;) |
Quote:
was ik zaterdag ook nog..... |
als je een auto wilt hebben die het eerst bij de stoplichten weg is en als je van heel veel schakelen houd kun je in je bak een eindoverbrenging van een diesel zetten :)
|
Quote:
Ik hoef niet persé als eerste weg te zijn bij de stoplichten...alhoewel... :D Het lijkt me gewoon leuk om wat meer vermogen voorhanden te hebben, en de auto moet mooi blijven lopen. Wil met niet al teveel aanpassingen wat vermogen halen. Snelle nokkenas met goede uitlaat brnegt al aardig wat. Wellicht moet ik mijn pk-doelstelling wat bijstellen :D :rolleyes: |
Quote:
Pk's zijn leuk, maar koppel is leuker. Mijn cabrio heeft in het Bolku krachthonk een fijne nokkenas en een ruimdenkend uitlaatsysteem gekregen en elk stoplicht is een feest :D |
Hartmann 70mm? ;)
|
Quote:
Ok, dat klinkt interessant. Mag ik vragen wat de kostprijs is voor deze aanpassingen? En heb je buiten deze nokkenas en uitlaat nog meer moeten aanpassen? :rolleyes: |
Quote:
70mm is niet mis, ik vind 63mm al veel onder n golf 1, zeker rond de schakelzak onder de auto, daar heb ik voor mn 63mm systeem het hitteschild moeten weg laten. Zelf ga ik mn DX ook wat extra geven, maar om de kosten te overzien en t werk en natuurlijk om de motor zo origineel mogelijk te houden hou ik t bij: Andere nokkenas, gasklephuis audi enuitlaatsysteem van supersprint ligt er reeds onder. |
All times are GMT +1. The time now is 03:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.