Verbreden aluminium velgen
Ben vanplan een stel velgen te verbreden, Maar wat is een mooie et-waarde bij een 15" velg
de velg is nu 6J 15'' met een et-waarde van 36 |
Nog een vraag is of het verbreden van velgen bij een alluminium, of ander materiaal als staal mogelijk is
|
We hebben het hier over die dynalites neem ik aan?
Kun je gerust vergeten dan. Er zit in Duitland een bedrijf (Rindt) die het doet maar goedkoop is het zeker niet en ik durf vrij zeker te zeggen dat ze een losse randen niet zomaar op kunnen lassen. (Vrijwel alle voorbeelden die ik van hen heb gezien waren in eerste instantie ééndelig) Zijn er voor de dynalites geen losse randen te krijgen? Eventueel van een andere fabrikant, zoalg het boutpatroon maar overeenkomt toch? Meten=weten EDIT: Waar zijn je mooie tekeningen gebleven? Daar bleek tenminste uit dat het meerdelige velgen waren. |
:D Had alles verwijderd.. Vroeg me af of al die informatie wel nodig was.
Maar bij deze plaats ik het nog wel even een keer. Wil dit doen door het verbreden van het velgbed. Gegevens van de velg et-waarde: 36 diameter: 15'' breedte: 6J breedte gehele velg is 17,5 cm zo is het ff duidelijker vorm is alleen iets anders.. Maar wat is op een polo 6n2 een mooie et-waarde. Bij een verbreding van: 1'' --> velg: 7'' et-waarde: 22 1,5" --> velg: 7,5'' et-waarde: 15 2 '' --> velg: 8'' et-waarde: 9 Voor mezelf een hersenspinsel, misschien dat jullie hier ook je idee bij hebben. misschien een beetje onduidelijk, maar waar het rode kruisje staat wil ik dus kijken of er een extra rand aangelast kan worden. Hart is demontabel. |
Quote:
Zoals je al zegt, op de tekeningen kun je goed zien hoe de velgen eruit zien.. Het is dus een los hart, met een vaste basis velg zullen we maar zeggen. Dus het plaatsen van andere randen is niet mogelijk. Hier ook nog een aantal voorbeeldjes van wat mij een beetje hetzelfde oogt als ik heb. iig zelfde soort hart. Extreme voorbeelden |
En als je jouw hart nu neemt icm losse randen? Zolang de steek ervan maar overeen komt. De velgen op de foto's hebben ook geen opgelaste randen. Kijk maar naar het verschil in velgbed. Stuur ander Rindt even een mailtje, maar ik weet zeker dat je voor dat geld net zo goed een setje BBS E50 op de kop kan tikken met bredere randen.
|
Rindt?
Jij bedoelt zeg maar een heel nieuwe velg zonder hart? Daar zijn de velgen toch te mooi en te exclusief voor. Dan worden ze zo gemonteerd. Maar wil me er eerst nog even verder in verdiepen. |
http://www.rindt-felgen.de/
Stuur hem een mail en je weet het.. Mijn inziens zijn de losse randen een betere oplossing. Want als ze werkelijk zo mooi en exclusief in deze vorm zijn, waarom ze dan überhaupt (permanent) laten verlassen, de randen kun je 'zo' weer eens wisselen. Zo monteren is ook niets mis mee. Lekker smal dus de spatborden kunnen er lekker diep overheen vallen . |
weet wel een adres.. pm me maar die ik je al vertelde...in hoogeveen.. voor normale prijzen..je hebt de foto's al gevonden zie ik.. geil he
|
Heb vandaag de velgen even uit elkaar gehaald, om te kijken hoe de velgen inelkaar zitten, maar ben tot de conclusie gekomen, dat het toch een 3-delige velg is, maar die naar mijn inzien later verlast zijn.
geef een paar foto's om mezelf te verduidelijken. eerst even de velg binnenkant velg, waarbij je dus kan zien dat er 3 delen zijn. gedemonteerd vreemde ventieldop :P en dan het eigenaardige, wat tussen de rode lijn zit. Er zit een klein opstaand randje, wat nagedraait is, dit zit precies waar de velg naar mijn inzien uit elkaar gehaald zou moeten worden. Zou het kunnen zijn dat deze aan elkaar gelast en daarna nagedraait zijn? en de voorkant van het hart en achterkant |
Kun je trouwens niet het hart aan de binnenkant plaatsen? Levert je iig een dieper velgbed op.
|
niet mooi.. hart moet aan buitenkant..
wat een botergeile velgen |
:) is mogelijk, maar er zit aan de voorkant van het hart, een uitsparing voor de inbus, en aan de achterkant zitten opstaande randjes om het hart te centreren, en daardoor misschien ook wel een extra stevigheid aan de velg te geven. En komt de looks ook niet echt ten goede
ps. polopower, zou jij zo weten wat de randen van e50 velgen kosten, pm maar even. cabrio16v, mocht je dit lezen, check je pm-inbox |
Prijzen varieren nogal. Op ebay worden ze vrij weinig aangeboden maar als je deze site goed in de gaten houdt vindt je wel een setje denk ik:
http://www.youngtimer.de/ Misschien dat er hier ook nog wel mensen aan nieuwe randen kunnen komen. Of rechtstreeks bij BBS (al hoor ik dat ze failliet zijn, maar dat is misschien je zegen) |
En nog 3 voor Richard :D!! en omdat ik ze zelf toch ook wel erg lkkr vind.. :cool:
|
Quote:
Heb je de breedte van de adapter ook meegenomen bij het uitrekenen hoeveel het wiel uitsteekt? Of kunnen de velgen omgeboord worden? |
Dit is een 2-delig wiel , geen 3 delig.
Je velg bestaat dus uit een velgring van 6 inch met een hart erin geschroefd. Zo zijn die BBS LM en bijvoorbeeld de BBS die op een 25jahre GTI golf 4 zitten ook uit 2 delen, zo ook die bbs die op een polo 6n2 GTi zitten. Dus als het ware een bus als velgbed, met een hart erin geschroefd. |
@Bas: Ben van plan als het mogelijk is, om de velgen om te laten boren. Heb er idd, wel al over nagedacht.
@Ralleygolf driver: De velg bestaat idd nu uit een 6 J velgring met een hart erin. Maar wat ik op de foto's probeer uit te leggen is, hij eigenlijk uit 3 delen bestaat, dus de velgring uit 2 delen, maar die alleen gehecht zit aan de buitenkant. Nog even een x met de foto's op deze foto, lijkt de "buitenring" van de velg uit 2 delen te bestaan. ook wanneer ik door de gaatjes kijk waar de inbusjes doorheen gaan. Aan de buitenring op deze foto daarintegen, is er geen uitsparing meer, maar een klein opstaand randje Als het bij de editie's die jij in je reply noemt ook op deze manier zit, heb ik niks gezegd en weet ik genoeg. |
Pfff wat een geile velgen ;)
|
Je kunt er volgens mij wel een 3 delige velg van maken. Daarvoor moet je dan de buitenrand eraf zagen en het laatste stukje netjes afdraaien voor een glad raakvlak. Maar voordat je daaraan begint zou ik eerst de nieuwe randen gaan zoeken. Het zou wel heel dik zijn!
|
thnx Wilco :D
Wat ik idd ook denk is dat het eerst een 3-delige velg geweest is. Maar de 2 "buitenringen" daarna verlast zijn en de las netjes weg gedraait is.. Ik denk dat wanneer ik de ringen netjes uit elkaar kan halen, wat me wel mogelijk lijkt. Een extra inch zou genoeg zijn. Maar eerst misschien maar eens zo inelkaar. Wanneer er vorderingen zijn zet ik dat wel even hier neer. |
en? al vorderingen?
|
Harten zijn in goede handen! Nu nog even afwachten of het mogelijk is om de velgen om te laten boren, aangezien het naafgat vrij groot is. Bauke zijn vader neemt tenminste ook even een kijkje :D..
hope so.. |
Heb de harten al weer even terug.. Maar het is niet gelukt, zo als ook wel een klein beetje te verwachten was..
Het naafgat was 75 mm. Wanneer je dan 4x100 wilt heb je nog maar 25/2=12.5mm aan beide kanten over en in dit gedeelte moesten dan ook nog de nieuwe gaten gemaakt worden. Impossible.. Maaja, we gaan gewoon door, ga nu kijken met wat voor adapters ik ga rijden, dus wat de dikte van de adapters word. Hier een paar fototjes met 1 bout gemonteerd. Ik weet niet helemaal cker of ik dit nou goed doe op deze manier, want de auto is nu nog niet in het bezit van een schroefset, Maar kan ik nu zeggen dat ik een adapter van 20mm moet nemen? Niet echt cker, omdat wanneer je lager gaat, het wiel weer meer naar binnen gaat?? graag hulp! |
Mensen met een mening, graag reactie..
|
zou een dikke adpter nemen..maar bauke en ik gaan volgende week ff brainstormen met een soort gelijk setje velgen met ook een naafgat van 80mm.
mischien een ring in het hart draaien en dan proppen en omboren.. |
heb ik ook met bauke besproken, om een het naafgat te vullen met een groote prop, om zo extra sterkte te creeeren en het dan wel om te kunnen laten boren, maar dat was geen optie.. Helaas.
Maar ik denk dat ik dus echt met adapters ga rijden, maar moet alleen even een beslissing maken over de dikte. |
All times are GMT +1. The time now is 16:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.