![]() |
inhouden motor
mijn KR houd enorm in vanaf ongeveer 5,5krpm
heeft iemand een idee wat dit kan zijn.. stk en dergelijke is allemaal schoon gemaakt.. de brandstof pomp werkt nog goed, althans dat idee heb ik. |
Heb dit ook gehad met een PL, bij mij was dit toch de brandstofpomp die te weinig druk leverde...
|
ik was er al bang voor.. alleen doet hij het in de 1,2 en 3 in mindere mate vooral in de 4 en 5
|
Ja klopt vooral dan vraagt de motor veel bezine omdat hij snel in toeren stijgt. (belast)
|
oke dan maar op zoek naar een brandstof pomp.. is dit de opvoer pomp of?
|
Dit is de pomp onder de auto, bij de achteras. Hij zit in een soort "zwarte doos". Drie schroeven los en je kunt hem eruit pakken... Maakt de pomp veel lawaai?
|
Quote:
wat kost zon pomp als ik vragen mag |
Quote:
ja is luid en duidelijk aanwezig maar dat doet hij al heel lang en nooit problemen geweest is zo'n ding te reviseren? ps iemand met zo'n ding? of althans prijzen hiervan? |
Een nieuwe bij de dealer rond de € 250 excl....:)
|
okeee..
en nu weer ff op mijn eerdere vraag terug komende is zo'n ding te reviseren?? 250 euries ..tja je blijft hollander |
Ik meen van niet, zoek een nette op de sloop. Het blijft een gok maar een nieuwe is idd flink aan de prijs. De pompen van meerdere auto's passen erop. Laatst is dat in een ander topic aangegeven meen van een citroen bx bijvoorbeeld. Wanneer ze lawaai maken zijn ze meestal ver op.
|
|
dat wordt zoeken dus
|
dit topic kan op slot
ben weer uit de brand net ff in veenwouden een andere wezen halen Volkswien weer bedankt van deze zijde |
kan nog niet op slot :redface:
het euvel is nog niet verholpen.. het inhouden is er nog steeds. het valt wel op dat het euvel er alleen is bij vollast, dus volledig gasgeven bij langzaam gas geven is er niets aan de hand wie o wie weet de oplossing |
Bij deellast bedoel je dus ;)
|
Opvoerpomp in de tank
of het filter wat dicht zit |
vandaar dat je belde om een lucht massa meter .....ik heb nog wel een spinnekop liggen zag ik vanmiddag
|
Quote:
Denk ik ook... :) |
Quote:
nee vollast.. deellast gebeurt er niets is er niets an de hand.. pomp in de tank? daar geloof ik niet zo in hij krijgt benzine genoeg, zit zelf meer aan de ontsteking t denken, dit omdat hij ook ploft boven 5500rpm, uit de uitlaat wel te verstaan. dit gebeurt bij gas geven en niet bij gas los. weet iemand zo hoe de ontsteking moet staan? |
wat heb je allemaal al vervangen/uitgesloten dan? scheelt weer zoeken...
|
vervangen:
brandstof pomp bougiekabels rotor verdelerkap brandstof : is er zat volgens mij vacuum slang miste van de computert terug gemonteerd..(moet deze nu gereset worden?) massa punten allemaal goed.. bougies zien er nog goed uit.. en het euvel is er nog steeds |
heb je die vacuum slang op de goeie lengte geknipt? schijnbaar moet dat allemaal op exact die lengte zijn.
Is je spinnekop nog goed(klep niet krom?) |
Quote:
klep? van de luchtweger bedoel je.? vacuum slangen zijn origineel.. deze was er af (geschoten??) kwam ik vanavond achter |
Quote:
klep van de luchtweger inderdaad, kan gebeuren dat die krom zijn en dan ook verkeerd mengsel in je motorruimte terecht komt |
ga ik dat ook nog even uitsluiten.. ik heb er nog 1 liggen..
verder nog opties? de comp. om daar nog even op terug te komen .. helpt het als ik die nu ff reset vanwege het vacuum dat hij niet had? |
kan je altijd ff proberen, maar die "comp"doet eigenlijk niet zo veel
|
Is voor 99% zeker je benzinedrukregelaar.
Zit op de cilinderkop naast je ontsteking,er lopen 2 leidingen naartoe van het injectiesysteem en een stekker. Deze is niet te repareren. Dus gewoon vervangen. Gr Jan. :thumbup: |
dank u weer mensen
we gaan dus nu het volgende nakijken.. de luchtweger en druk regelaar.... |
Quote:
Warmdraairegelaar :thumbup: |
Quote:
dat vermoeden had ik al dat dat bedoelt werdt.. als je van deze de stekker er af haalt valt hij dan buiten werking? of heeft dat geen zin? ik heb het net gedaan, daarna gereden en je raad het al geen verschil.. de luchtweger ook vervangen (viel niet mooi op zijn plaats ) gewoon warmdraai regelaar vervangen dus? |
Meten is weten
Met een manometer de systeemdruk opmeten Met warme en koude motor |
oke .. en wat voor mano meter (ivm meetbereik)
|
Systeemdruk moet zijn 4.7/5.4bar zonderkat.
5.2/5.6bar met kat Dus minimaal tot 8bar druk |
oke bedankt.. gaan we morgen nog ff proberen
|
je warmdraai regelaar moet je tussen de 20 en 26 ohm meten, en op de stekker moet bij ingeschakelde ontsteking 12volt komen te staan, daarmee kun je hem testen gelijk nieuwe halen is ook onzin
|
Quote:
Als je hem openhaalt staat de waarde er op[aan de onderkant van de weerstand] |
All times are GMT +1. The time now is 21:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.