weber filter opties?
wat is eigenlijk de beste keuze voor een filter voor bij dubbele webers?
momenteel heb ik sokken over mijn kelken zitten, maar die zijn zo gaar dat ik weer eens wat anders aan moet schaffen...nu heb je van die kelken met gaas, pipercross filters op zo'n pasplaat, of van die k&n filters die op een harmonica lijken...of gewoon weer voor een setje sokken gaan? |
Van de site van bccp.nl afgeplukt?
Bijgevoegde plaaatjes van jou zijn btw voor SU carburateurs. |
|
persoonlijk rij ik zonder filters .
aangezien een luchtfilter op webers en welke variant voor dubbelloops aanzuiggeweld dan ook op carburateur gebied ,vermogen remmend is en je mengsel steeds rijker afregeld naar gelange de vervuiling op je filters |
loop je dan niet veel risico serge dat de boel vervuild?
|
Ik vind persoonlijk de Pipercross filters op pasplaat wel erg mooi spul. Ze zijn ruim genoeg om erin nog gebruik te kunnen maken van kelken en hebben een groot (= veel doorlatend) oppervlak.
|
Biesheuvel levert ook een Airbox voor op de pasplaat van pipercross, is wel erg duur.
Maar volgens mij heb je hier veel voordeel van. Is het niet zo dat de na/voordelen door Serge niet voor een groot deel te niet worden gedaan door de hete lucht die je aanzuigt door de radiateur die er recht voor staat? Heb je niet veel meer voordeel als je een airbox gebruikt met een aanzuigpunt naast de radiateur in de grill? (desnoods op de plek van een verstraler in een dubbele grill) Of zie ik het verkeerd groeten Thijs |
Het is toch vrij makkelijk om zelf een airbox te maken. Plaat met 40 mm gaatjes met de correcte afstand. Box erom heen met evt aanzuigkelken er nog in. dikke slang naar voren voor koude lucht. Misschien nog een filter onderweg er tussen frommelen en klaar?
*edit Of moet het allemaal mooi rond en glad zijn voor een turbulente stroming? |
Quote:
bij een polo weinig last van .liggen de carbs achter de motor en spruitstuk ligt voor de motor . temp in die omgeving is tijdens het rijden op dit moment bij de carbs een 15,3 graden in stads verkeer ,op 80km h wegen rond de 9,5 en snelweg 6,8. nee ben nie bang voor warme carbs zoals bij een golf bigblock 8v vervuiling valt reuze mee ,niet bumperkleven is zowie so een groot devies |
Okay; sorry wist niet dat 't voor een polo was. Wat is jouw advies dan met webers op 16V?
gr. Thijs |
bij mij zit het spruitstuk onder de inlaat, heb de spaghetti al met isolatieband ingetaped, en er zit een hitteschild tussen...dus het moet wel te doen zijn, maar wel er eventueel wel nog een box op plaatsen maar er is zo verdomde weinig ruimte voor bij een 8v blok...
|
Ik heb zo'n pasplat met verzamelbox gehad van Pipercross alleen paste die niet omdat ik eigenwijs ben. Ik heb mijn dynamo op de originele plek gehouden, daarmee is de ruimte tussen gasklephuis en dynamo nog geen 1cm. Dit is dus ook de reden dat ik sokken heb. Zou er niet voor kiezen om zonder filters te rijden.
Ik heb overigens een 16V Golf, inlaat voorzijde en uitlaat achterzijde motor. Edit: Hier is duidelijk te zien hoe weinig ruimte er is. |
d-bilas levert zeer mooie airboxen voor 8v en 16v motoren
|
16v op webers airbox nemen met een inlaat slang naar voren ,voor behoud motor op lange termijn ,filter nemen .
persoonlijk zie ik luchtfilters net als neuken met een condoom ,je ervaart net ff minder ,maar het behoud is groter . getrouwd ben ik al en gaas kelken kun je zien als een spiraaltje ,dus ervaar je meer :D |
Quote:
mooi plaatje dennis .en als je de dynamo nou eens verhuist naar achterzijde blok? zit ook zo bij 16v g60 |
Zou kunnen, maar zoals ik al zei... ben eigenwijs :) ik vind het niet mooi en dit functioneert prima ;)
|
das waar als het werkt is het goed
|
Dat is inderdaad erg krap met de dynamo, had ik zelf nog niet bij stil gestaan.
Zijn daar setjes voor om de dynamo naar de achterkant van het blok te verplaatsen? (hoe zit dat dan met je stuurbekrachtigings riem?) Thijs |
Quote:
Deze had ik. Die van d-bilas zijn vooral voor opel gemaakt dus dan is de afstand tussen de carburateurs wat groter. Maar makkelijk om zelf even een plaat te maken. Helaas paste deze niet bij mij vanwege de hoogte. |
moet je hem wel voor vw bestellen .ze zijn er echt wel
|
Ik had hem ergens bij kado gekregen ;)
|
|
Ich finde Sie zimmlich teuer :D
Zo'n airbox kan in principe gewoon een plastic vormpje zijn met 4 gaten erin en een aansluiting voor een slang naar voren. |
Quote:
dan is dit zeker de airbox die ik moet hebben...mijn inlaatspruitstuk is niet van dbilas, zou dit dan ook uitmaken in de afstand tussen de carbs dat ze wellicht niet passen? |
ik heb dit bij mij, losse filters werkt perfect.
|
Ik ga morgen eens zelf wat proberen te maken. Dit heb ik al:
Misschien dat ik er een pijp vanaf haal want twee is wat overdreven :D. Deze maak ik dan achter de carburateurs en dan leg ik een buis nog naar voren. Met misschien voren een openluchtfilter eraan ofzo. Zodat de carbs achter voldoende koele lucht krijgen en toch beetje gefiltert wordt. Gaat er in ieder geval niet mooi uitzien :), maar was de bedoeling ook niet. |
Dit gaat totaal niet werken, flow van 0,0 en een zeeeeeeer lang inlaattraject. Met webers heb je dus het voordeel dat je inlaattraject korter wordt, door met de lengte van de kelken te spelen kun je op een ideaal inlaattraject komen.
|
Ja maar achter de motor (1.8 8v) zit zowieso al een flow van 0 en dan ook nogeens warme lucht.
Worden wel nog kelken in geplaatst. Dit is dus puur om een beetje lucht achter de motor te krijgen. Andere alternatieven zijn ook altijd welkom. Deze zelfbouw dingen heb ik ook eens gezien bij Duitse Super Seven raceklasse. |
Of een gigantische hoodscoop of iets heel mooi's gaan maken van GFK!
|
gewon een slang van voor naar achteren leggen en een sorg filter kast ,of die van d-bilas werkt het beste op een 8v
|
Het komt dus op hetzelfde neer wat ik aan het prutsen ben als die boxen van d-bilas en sorg.
|
dan ken jij de sorg kasten niet
|
Hier ga je dusdanig rare hoeken vormen in je inlaattraject wat luchtwervelingen gaat creƫren die je niet wil. Die Sorg kasten zullen een veel betere luchtdoorstroming hebben. |
Quote:
ja die zullen er idd mooier uitzien met afgeronde hoeken etc. Maar dit is beter toch dan gewoon met kelken rijden want die zouden dan alleen maar warme lucht aanzuigen wat o.a. van de motor en uitlaatspruitstuk afkomt. Box hoeft niet de perfecte flow van bijv. dbilas of sorg te hebben. als ie maar koude lucht blaast. Stromingen zal wel meevallen. Denk jij dat er turbulente stromingen zullen komen vanwege de hoeken? Blijft de stroming bij Sorg en dbilas laminair? |
kijk nou eens goed naar dat stuk alu wat je hebt !
Wat je niet wil zijn stootranden, hoeken etc etc.. waarom niet ? omdat het nadelig is voor de luchttoevoer ! Tevens zullen die buizen langs je motor lopen en ook de warmte opnemen. Gaat Maurice de Hond dan toch gelijk krijgen ? |
bij sorg zijn de inlaat trajecten onder het filter afgerond in de vorm van kelken .boven het luchtfilter is het gewoon een recht gat .
jouw euvel van nu is recht gaat op recht dus stootrand ,plaats je nu korte kelken op je carbs los je dit euvel op |
Dus gewoon kelkjes van 20 mm hoog (wat zowieso al mijn bedoeling) in de box plaatsen en klaar?
|
jup dat zal reeds afdoende zijn
|
Quote:
Maurice de Hond heeft altijd gelijk :woowoo: :D |
Quote:
Volgens hem zijn Limburgers het domste volk van Nederland :woowoo: :thumbup: :D |
All times are GMT +1. The time now is 00:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.