VW MK2 Foto update
foto's van de sloopwagen (lees juweeltje :D ) op pagina 2
sinds kort heb ik een golf II 1600 turbo diesel met aanhanger gekocht voor 50 euro. Veel wil ik er niet aan veranderen misschien wat wolfsburg hebbedingetjes een embleemloze grill heldere koplampen en waarschijnlijk ook 15" borbet velgen et 37 met 195/50/15 van band. ik ben nog student en wil alles zo goedkoop mogelijk houden. ik had graag nog iets gedaan met de lak want daar zitten tamelijk veel schreven in en hier en daar wat kleine blutsjes. ik heb hier ergens gelezen dat je kan rollen maar wat houd dit precies in. weten jullie hier raad mee? |
foto's volgen nog hoor
|
weet niemand nog raad of wat het best zou zijn
|
gewoon de lak licht opschuren en rollen maar, meer is het niet :D
en dit kan het resultaat zijn: (dit is ook een 1.6 TD) |
gewoon met een roller en met welke verf schilder je dan en hoeveel liter heb je nodig voor een golf II
bruin is niet mis maar ik zou misschien donker anteraciet verkiezen alle ideetjes zijn welkom hoor |
Quote:
ik zit ook een beetje rond te kijken hiervoor en kwam DEZE link tegen. misschien heb je er wat aan Nu heb ik die helemaal doorgelezen maar is het voor mij ook niet duidelijk wat voor verf tot de mogelijkheden behoort, kan ik gewooon karwei meuk erop gooien, of toch even kijken naar metaal verf. en is het mogelijk om zwart toch een beetje glanzend te krijgen? mvg db |
voor ik zal rollen zal ik eerst nog wat proberen met kleurtjes op photoshop dus we zien wel welk kleur het word
het word hoog tijd dat ik eens mijn digitale kodak terughaal om wat pics te kunne posten dan zien jullie mijn vwtje ook eens |
Quote:
:thumbup: das dus al goed om te weten maar zou ik dan gewoon de kleine bumpers laten of de gti bumpers en met of zonder die plastieken verbreders het is alleen wat jammer dat ik hier grotendeels tegen mezelf mag praten :confused: |
Het is zondag he. Maar schuren en verven is echt een eitje. Ik deed het altijd met spuitbussen primer. Goed te doen en goed afplakken is het meeste werk. Maar dan heb je wel resultaat. Persoonlijk houd ik meer van dunne bumpers, maar het is jouw auto. Er zijn trouwens genoeg topics hier over hoe te verven etc. Gebruik de zoekfunctie eens zou ik zeggen, zat info.
|
New update
ik heb deze avond wat foto's getrokken van mijn golf ze zijn in slechte kwaliteit en het was donker maar je hebt dan toch een eerste indruk
hier zie je ze zoals ze nu is bestuurderskant deur klink handvat ontbreekt het neusje hier was de garage wat opgeschoven :mad: te rap achteruit rijden resultaat : verf springt eraf tour verf in mindere staat gestreepte achterlichten terug wat verf dat ontbreekt normaal zie je blaazen in de verf maar foto is wat onduidelijk de 15" borbet die er onder moeten 7j et37 met band 195/50/15 maar wil 165/50/15 zo zie je dat er nog heel wat werk te doen is maar de prijs was erna ook heb 50 eurie betaald en krijg nog een aanhanger bij |
Wat heeft die laatste foto er mee te maken!?
Maar een leuk wagentje, zeker voor 50 euro. Wil ik ook wel! Rollen kan altijd, is ook wel nodig bij deze trouwens. Hoeveel staat er op de klok!? Ik zou hem trouwens als eerste rollen, wel heel goed. Kan die niet verder roesten. Daarna technisch helemaal 100% maken en dan opfraaien! Veel plezier ermee! Over die reacties, zijn wel meer mensen die daar last van hebben. Bij mij word er ook niet veel gereageerd. Maar de auto is voor jezelf. Er lezen wel altijd veel mensen mee. Dat kun je alleen niet meten. Edit: Even vergeten dat kan wel :chair: Kijk maar bij views, al 125 keer bekeken ondertussen. |
Quote:
bij de laatste foto staat mijn vorige auto die grijze corsa je moet alleen maar kijken naar de borbet velgen die eronder staan hij heeft nu 255 d kms gelopen maar start met 1 tik wat ik van die corsa niet meer kon zeggen misschien ook wel mijn rijstijl :D maar hij moet 30 december terug naar de keuring dus zal ik hem eerst technisch in orde zetten ben nu al een tijdje autoloos en hierdoor wordt het leven een stuk saaier als ze dan door de keuring is zal dan pas worden gekeken om ze volledig op te knappen binnen en buiten |
ik heb vandaag geprobeert mijn handvat aan de buitenzijde terug te monteren
zonder resultaat nu blijkt het dat ik een stukje tekort heb waar het slot zelf zit een soort rubber denk ik en om men 2de schroef in te draaien aan de zijkant van de deur. Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen of koop ik beter een nieuwe? Er moeten wel nog 2 andere deuren en een kofferdeksel opkomen want die zijn redelijk rot |
ik heb de auto van een vriend van mij ook gerold gewoon met rollers en lak van bij de praxis.... gewon verf waar je ook je tuinhek mee verft...
|
Ik heb mijn oude golf 2 ook gerold met Hammerite. Roest de auto ook niet meer :tongue:
|
nieuwe update:
andere bestuurderszetel (andere was doorzeten en goed gescheurd) slotplaat wat gerecht (heb ondertussen nieuwe) lichten afgeregeld (linker keek naar je voeten en de rechter naar de vliegtuigen) links ander handvat met chroom briesje en staat ondertussen vast nieuwe 7-draad getrokken in de koffer (kentekenplaat verlichting en ruitverwarming ging niet meer) middenconsole gestoken (zat er niet bij) 2 nieuwe banden vooraan spoor en camber geregeld (loopt nu terug recht) nieuwe kachelradiator nieuwe batterij nieuwe spiegel links stootlijst op linkse voordeur terug vastgezet binnen en buiten eens grondig gepoetst en ziet er een stuk netter uit wat nu nog moet gebeuren: keuring andere slotplaat (heb die ondertussen) andere grille (heb ik ook liggen) andere motorkap (nog aanschaffen) andere zijvleugels (nog aanschaffen) andere deuren (nog aanschaffen) ander kofferdeksel (nog aanschaffen) 15" borbet velgen eronder (liggen in de garage) DLS ultimate a6 1200W versterker voor sub (ligt op mijn kamer) DLS MW12" subwoofer (ook op de kamer) Lanzar vibe versterker 600W voor dashbordboxen en hoedenplankboxen (ook op de kamer) 10 of 13 cm 3- weg dlsjes voor het dashbord (nog te halen) 6x9 ovaal van rockford fosgate voor hoedenplank (op de kamer) kruislichten (heb ik liggen) zwart-rode of wit-rode achterlichten (naar gelang het kleur) nieuw interieur van gti denk ik andere km-teller rollen verlagen andere uitlaat achterruitenwisser plat gti dakspoilertje andere bumpers kleine of dikke daar twijfel ik nog in + verbredingen en plastieken zijlijstjes ik denk dat dit zowat zal gebeuren of moet gebeuren foto-updates tijdens de werken worden nog online gezet zodat jullie kunnen meegenieten en dat dit topic niet waardeloos moet worden |
das een goeie lijst maar mooi dat je iig met het technische gedeelte bent begonnen.
rollen is een leuk dagje uit met vrienden... bakje bier erbij en los gaan, heb er samen met ernst en vele anderen ook een leuk aantal gedaan inmiddels.. tis dat je uit belgie komt, maar kijk ook eens in het te koop gedeelte hier, veel van wat je nodig hebt is voor een habbekrats te krijgen en aangezien hij gerold word maakt de kleur van het plaatwerk ook niet uit. |
vorige week woensdag ben ik naar de keuring geweest en ja hoor groene kaart.
ik had wel enkele opmerkingen: een sterretje in mijn voorruit een rotte plek onderaan staat van de uitlaat en iets van stuurgeometrie vooraan (wat dit is weet ik wel niet) nuja heb een jaar tijd om hierachter te komen :D terug thuis begon het behoorlijk te kriebelen en de borbets eronder maar hiermee heb ik wel een probleem het is een 15" 7j et37 met band 195/50/15 en als ik een drempel neem schraapt het in mijn rechter wielkas achter :( nu zie ik wel dat de golf achter wat lager staat wat kan ik hieraan doen om dat schraapgedoe te verhelpen? andere koplampen zitten er ook in ruitenwisser achteraan ligt plat het weer zit hier niet mee dus veel kan ik voorlopig niet doen o ja ik heb nog een probleem als ik vlug optrek of gewoon 120 rijd heb ik een raar geluid die volgens mij van achter het dash komt of km teller mijn km teller is soms net een kerstboom het lichtje van mijn voorgloei installatie blijft altijd knipperen of branden het temperatuurlampje heeft ook dit probleem het knipperindificatielichtje doet het ook niet en ik heb gezien dat er een stekker van mijn kmteller kapot is is gescheurt en hangt samen met plakband weet iemand wat dit raar geluid is mijn gedacht was de kabel van de km teller |
Je moet inderdaad even bij de verkoop topics kijken, er zijn er namelijk momenteel een aantal golfjes 2 die in onderdelen weggaan.
En als dan wat spullen gekocht hebt van verschillende mensen kun je die mooi in 1 tour door Nederland ophalen met je gekregen aanhanger. :D :D René (tiefleger) |
ik was vandaag op de autosnelweg aan het rijden en toen zag ik plots voor me een enorme rookpluim. ik dacht bij men eigen ah shit wat nu weer. nu blijk er rechts onder een gat te zitten in mijn radiator. ik had toevallig een bedon met 25l water bij dus effe aan de kant om wat water bij te vullen maar hoe vlugger ik water in goot hoe meer er terug uitstroomde nu zit ik dus met een klein probleempje
|
Quote:
Radiateur vervangen ;) |
de linkse ori achterlicht was gebarsten en heb deze voor slechts 5 euro op de kop kunnen tikken bevestiging van de ori achterlichten waren kapot dus deze er maar in en heb ze gekregen binnenkant kofferdeksel nieuwe kachelradiator en nu terug warm :D het kleine motorblokkie straks word de radiator eruitgehaald en deze week een revisie halen nu wordt nog vollop gezocht naar een golf 2 sloopwagen waar de kas nog goed van is om het een en ander van te plunderen :D |
ik ben over de middag naar een sloopwagen gaan kijken
namelijk een zwarte golf mk2 1800 16v gti :) hij is in zeer propere staat en namelijk in betere conditie dan mijn golfje alleen de distributieriem is gesprongen maar daar ben ik ook niet veel mee wat ik wel gezien heb is dat er een verlaagde ophanging onder zit met tuv papieren rommel lexus-lichten met tuv papieren remus einddemper met papieren maw alles met attest .... alleen ze vragen 250 euro en heb zelf voor mijn golf maar 50 betaald wat vinden jullie van 250 euro voor de sloopwagen doen of nog afdingen :D ik hoor jullie wel |
Als hij écht in een zeer propere staat is dan zou ik het zeker doen! Motor vervangen, en die rommel vervangen en je bent de man. Al met al, als je alles zelf doet, heb je dan voor een 1.000euro een zeer propere en rijdende 16V.
|
Quote:
dat is eigenlijk de bedoeling niet ik wil nu bij mijn dieselmotortje blijven om nog even zeer zuinig te rijden ;) maar eens ik van school af ben dan pas word ik DE man :D |
ik ben deze avond nog even langsgeweest bij mijn toekomstige sloopwagen en heb nog kunnen afdingen tot 200 euro :D
hij word misschien volgende week al naar mijn thuis gebracht en men eerste werk zal zijn motorblok eruit want die is al besproken en zo goed als verkocht :tongue: ik loop graag wat voor en kan al het een en ander verkopen terwijl ik de wagen nog niet heb ;) ik zal woensdag nog eens terug gaan om wat foto's te maken en dan kan ik ze eens online zetten dan kunnen jullie de nieuwe (sloop)schoonheid bewonderen :icon_spin owja morgen gaan metn lieve vader achter een andere radiator voor me voor 45 euro en krijg nog korting als ik men oude inlever dus tegen morgen avond toer ik al terug rond |
radiator
vandaag ben ik eindelijk achter mijn nieuwe radiator kunnen gaan
kostprijs 36 euro dus daar val je niet van om he na wat prutsen met de onderste waterleiding en wat koelvloeistof ingieten kon ik eindelijk nog eens starten :D het was dan ook al van zaterdag geleden :cool: het eerste dat me opviel was dat de motor maar op 3 poten draaide en goed stond te schudden en beven na een testritje van 50 kilometer was dit probleem opgelost en terwijl nog 2 andere problemen ook namelijk het af en toe knipperen van mijn temperatuurledje met de oude radiator knipperde dit bij koude start en als ie gewoon warm werd en als ik een goede 120 km/h reed had ik nog een vreemd bijkomend geluid vanachter het dash :mad: nu is dit ook gedaan ben hiervoor wel blij wat dat was ferm irriterend foto van de nieuwe radiator 1600 td luchtgekoeld :D en terug watergekoeld morgen zal ik het gat in het chassis ook dichtlassen en kijken naar de uitlaat want volgens de keuring is deze in mindere staat ik hou jullie op de hoogte mzzl |
Zit er een dunne lijstenset op die sloper? Dan heb ik wel interesse daarin :D, waar in België woon je? Kom iig van de zomer in De Haan.
Waar zit die rotte plek!? |
ik weet dat er een brede bumperset opzit dus denk ik ook dat de brede lijstenset op zit ook en die zou netjes op mijn dieseltje moeten komen
eigenlijk moet er van alles overgeplaatst worden als ik begin met de voorkan naar de achterkant de brede voorbumper : de mijne is wat scheef en goed bekrast wegens een duwtje het jetta front + slotplaat : gewoon voor de verandering en om te proberen hoe het staat de motorkap : de mijne zit in builen zijvleugels : even als de motorkap aan iedere kant een neepje de deuren : de mijne zijn rot de achterbumper : mijne is scheef kofferdeksel : de mijne is rot het interieur o ja voor ik het vergeetn de verlagingskit komt er ook onder tuurlijk want ik rij namelijk niet met een jeep hé en ik wil terug asfalt ruiken en die rotte plek euh juist onder de bestuurder ter hoogte van de deurrubber maar aan de onderkant en ikzelf woon in menen (op de kaart regio kortrijk) niet zo ver van de franse grens |
vandaag stond ik aan de verkeerslichten en merkte op dat ie wat blauw rookte
eigenlijk te veel naar mijn gedacht. toen ik terug thuis was zag ik dat er toch alweer een beetje gezakt was. ik denk dat dit probleem ontstaan is door de lekke radiator. terwijl ik mijn olie controleerde ook nog eens gekeken naar mijn koelvloeistof. er zit volgens mij teveel druk op mijn expansievat en hij verbruikt ook een beetje koelvloeistof dus ik denk lekke koppaking eventueel cilinderkop. weten jullie soms wat hier de oorzaak kan van zijn grtz |
lassen
vandaag al weer het een en ander gebeurt
onderandere het lassen een sfeerfotootje in de garage mijn kleine jeep :eek: een fotootje met de grote broer deze middag wordt nog alles eventjes met madenkit en dinitrol behandeld zodat ik terug voor 20 jaar weg kan :D |
ik heb gisteren even wat rondgereden en wat verf gaan bekijken
de meeste verf die ik vond was zijdeglans ik wilde een mat kleurtje en kwam binnen in een verfspeciaalzaak en vroeg naar mat zwarte lak ook hij kon maar 2 soorten geven en dat was hamerite wat behoorlijk duur is en mat zwarte lak van zwarte piet (ja dat stond op de pot) dus ik heb geopteerd voor de zwarte piet lak die ook hittebestendig is en 18euro / liter koste ik heb 3 liter mee en hoop hiermee ook genoeg te hebben want op de pot stond dekkracht: 15m² / l nu ben ik nog beezig om de kleine deukjes wat weg te plamuren terwijl ik beezig was zag ik dat er over de sticker van tour vernis zat en de sticker zelf krijg ik zeer moeilijk af hebben jullie soms sugesties? |
De 'Tour' sticker verwarmen met een haarfeuhn (dan wordt de lijm laag weer wat zacht) en kan je hem er zo vanaf trekken.
suc6 Patrick |
mijn sloopwagen
hier is ze dan mijn nieuw juweeltje/sloop-donorwagen :cool:
het jetneusje |
Het is persoonlijk natuurlijk, maar vervang aub snel die voor- en achterlichten. ;)
|
Quote:
over welke wagen gaat het dan? de grijs/blauwe --> geen probleem hoor dit is maar tijdelijk voor de werkzaamheden. kben al wat lichten rijker :D en voor de voorlichten normaal komt daar het jettafront in maar ik zal ook eens zoeken naar dubbele ronde met een rood biesje als het over de zwarte gaat.. de lichten zijn er al uit evenals het volledige front, vleugels, deuren afbouwen gaat namelijk sneller dan opbouwen :) |
Quote:
Beide;) |
Quote:
de zwarte wordt toch gesloopt en op mijn daily.. ik wil geen originele lichten verprutsen door schuurkrassen en spuitnevel duss de 3d's dan maar verkl*ten :woowoo: en over de kruislichten ook geen zorgen maken. Dit alles moet toch vervangen worden maar eerst even een sterke paal of dikke boom zoeken om de linkervoorkant 2 cm naar voor te trekken :D zoals zichtbaar is bumper een stukie opengescheurt en wat vervrongen grille niet 100% meer en hangt vas met 4 vijsjes en wat niet zichtbaar is. Slotplaat aan de linker kant getorst en wat geschreurd kleine chassisdwarsbalk getorst grote chassisbalk 3 cm naar beneden en 2 cm achteruit gestoken :eek: |
hallo
ik heb terug een motorprobleempje als ik mijn choke induw (standaard leeglooptoerental) begint de motor maar op 3 cil. te draaien hoe zou dit kunnen komen ondertussen heb ik vanmorgen een oliedruktest gedaan en bij 2000t/m moet je 2 bar hebben mits ik geen toerenteller heb en dit wat moet schatten denk ik dat ie dat net (niet) haalt. oorzaak onbekent misschien oliepomp indien het de oliepomp zou zijn heb ik nog een 1300 blok liggen waarvan de oliepomp pas 45d kms gelopen heeft maar ik weet niet of deze wel passen donderdag een cilinderlektest doen en een compressiemeten dus kunnen we weer wat wijzer worden begin volgende week zal ik een nieuwe koppakking halen + klepsteelrubbertjes voor het olieverbruik tijdens dit werk ook nieuwe distributieriem en spanners en dan zien we wel weer verder de sloopwagen is ondertussen volledig gestript buiten de opganging die gaat er vanonder op de aanhanger |
uitslag van de compressiemeting:
cilinder 1: 16bar cilinder 2: 10bar cilinder 3: 18bar cilinder 4: 17bar uitslag lektest op cilinder 2: alleen brubbeltjes in mijn expansievat dus gewoon de koppakking |
All times are GMT +1. The time now is 18:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.