6n RWD
Click here to see Video checken zou ik zeggen.. erg veel werk in gezeten.. en nu uiteindelijk loopt hij |
So das een mooi gebakkie, vraag me af hoe ze dat met die bak en schakelmechanisme gedaan hebben!
|
Sow!
Zitten die gasten niet hier op 't Forum? Zou wel eens tijd worden zou ik zeggen! Erg mooi project, en wat 'n geluidje! Al zal dat waarschijnlijk meer door de uitlaat komen, of het gebrek eraan. Wat zit daar voor 'n blok in? |
Quote:
Zie 't nu ook onder 't filmpje staan. :D |
Quote:
Da's nou vaak het enige makkelijke bij inbouw van motorfiets motoren: eenvoudig sequentiele schakeling, stang eraan en je hoeft alleen maar te duwen en te trekken :) De overbrenging van een blok wat gemaakt is op kettingaandrijving naar een achteras vind ik spannender. Hoe is dat gedaan? Gewoon starre kart-achtige as? |
Quote:
Blok zit er gewoon niet-aangesloten in, ik zie m namelijk niet rijden :tongue: Maar indd met starre as zal hij niet lekker door de bocht komen... :redface: |
Starre achteras, juist. Daarom vraag ik mij dat dus ook af.
|
zoals erbij wordt vermeld wordt hij gebruikt voor driften, dan is die starre achteras niet zo heel erg lijkt me. De "100% sper" werking zal het driften vergemakkelijken, alleen lijkt het me dat hij niet ten alle tijde driftend de bocht doorgaat :rolleyes:
|
Daarom kwam ik dus ook op starre as :)
|
|
hahaha klopt allemaal mensen het is ook de planning om ermee te gaan driften ..
niet meer en niet minder er zal ook geen kenteken op komen.. de overbrenging is nog niet zover, in deze tandwielsetup zou de hele bak aan gort getrokken worden, vandaar dat hij NOG niet rijd.. zal de vervolg filmpjes wel posten hier |
Quote:
de filmer zit hier af en toe op het forum.. maar vooral op het vwforum daar lopen ook 2 topics. dit is de andere creatie van hetzelfde team, ditmaal met een kawa 1100:P ze zijn ongeveer in hetzelfde stadium (afbouwen is begonnen ) Click here to see Video |
Quote:
Een maatje van me is daar ook mee bezig, nou weet ik alleen effe niet zeker wat ie d'r voor een blok in ging zetten. Hij heeft lang zitten twijfelen tussen een Hayabusa en een Civic. Maar wat het nou geworden is houdt ie nog geheim. De mini is helemaal nieuw opgebouwd met een buizenframe, en heel veel staal is vervangen door Fiber. Ik zal eens kijken of ik nog ergens wat plaatjes op de PC heb staan van dat dingetje in de opbouw. |
Ik dacht eerst dat t (weer?) over die fransoos ging, die 2 motorfietsblokjes in z'n 6N hing: 1tje voor 1tje achter... Rings any bells?
|
ja
|
.
|
Quote:
precies, ja epperrr is hier volgens mij wel eens te springen... o ja die sierra (migdiff. noemt men dat hier tegenwoordig :P) |
|
je was me voor richard :thumbup:
wilde hem net ff (even) posten.. |
hoogeveen is vlakbij he..
|
ach wat is vlakbij..
maar inderdaad.. |
Ik vind t heel stoer gemaakt, maar zou leuker zijn, als je t met diff had kunnen maken zodat je er ook fatsoenlijk mee t circuit op zou kunnen....
|
had gekunt maar dat was niet de opzet.. hij wilde een driftauto bouwen..
en dan 1 die je niet of nauwelijks ziet, en dat is zeer zeker gelukt . trouwens specs: 680kg 180/185pk gevuld met vloeistoffen,zonder bestuurder vandaag gewogen |
|
Quote:
Ja ik ben ik hier ook regelmatig te springen :P Maar meer voor het leesvoer, reageren in topics op zowel vwforum als volksforum (en 86cforum:D)kom ik tijd te kort :P |
das handig epperrr jij bent vaker bij tripple G te springen als dat ik dat ben.
ivm updates en vragen, |
Hmm jammer, ik zie steeds maar een klein stukkie van de film..
|
Vanmiddag in even tijd... (kwartiertje? 20min in totaal gummen...)
Er is nog wel wat gefilmt met de telefoon... digicam was niet aanwezig ditmaal :( Ding gaat echt goed is me verteld! Zit veel spektakel en vermogen in. :D |
|
Oeh, da's leuk. Dit inspireert :)
|
Nieuw filmpje!
Klikkie rechts, doel opslaan als(33mb) :D http://videos.streetfire.net/video/...89a0136bc96.htm |
Kleine update! Nieuwe achteras opstelling.
De vorige werkte niet helemaal goed aangezien de auto compleet star was en zodoende ging springen (is ook wel te zien op de filmpjes) De auto krijg nu een vaste opstelling voor het tandwiel, maar met aandrijfassen en homokineten net als voor. Zodat de boel dus nog wel kan veren maar de ketting ten alle tijde op spanning blijft. Ook kan er straks achter wat gespeelt worden met camber/caster en toe en uitspoor. :) Ook gelijk ideaal met schijven achter. |
echt super!!
wacht met smart op meer filmpies :) |
Kleine update. Nieuwe brandstofdrukregelaar en Motor is afgestelt en loopt top nu. Een stuk rustiger, en nog even wat meer vermogen. :)
|
Mooi project hoor, echt appart.
Maar met een vast gelast( migdiff) kan je gewoon dagelijksrijden. Dit is hetzelfde principe als een starre as. Heb er dagelijks mee gereden. :thumbup: |
Dan was een Polo Syncro ineens wel handig geweest :)
Leuk project nogsteeds, dit had mijn Reliant moeten zijn :tounge: |
Quote:
Wij/Hij heeft ervaring met een mig/tig diff, hij heeft er minstens 1 sierra ervoor opgeoffert en prettig rijden is het absoluut niet. Maar voor op circuit/driften is het uitermate prettig :D Maar hij wil vering achteraan om de achterwielen beter op de weg te houden, maar ook uit eigen veiligheid. Er valt weinig controle te houden over de auto als hij met bijv. 100kmpu haaks door de bocht gaat en de achterkant gaat stuiteren met een kleine oneffenheid in de baan... keep you posted :D |
Nieuwe Sparco gordel gemonteert.
|
Nieuwe achteras en aandrijving configuratie. De bussen die je hier ziet zit een lager ingeperst waar de aandrijfas straks in komt. Dus voortaan onafhankelijke vering en geen starre opstelling meer want dat werkt niet.
Ook is er een nieuwe schroefset KW Variant 3 bestelt en gemonteert. Hardheid, hoogte en ingaande en uitgaande slag verstelbaar. Over een kleine maand is de Polo echt rijdbaar en is het tijd voor zijn eerste testrondes in Lelystad. |
Vandaag of eigenlijk gisteravond is Geert begonnen met de Wiechers rolkooi plaatsen. Ook begonnen met bitumen matten eruit halen.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.