Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   onstekings probleem pf (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25113)

arjenenanja 07-10-2006 15:59

onstekings probleem pf
 
hallo

wie kan mij snel en simpel uitleggen hoe ik mijn ontsteking op tijd zet.
alles is los geweest en alle poelie's zijn verdraaid

arjenenanja 09-10-2006 18:09

niemand??? :confused:

vw dennis 09-10-2006 18:11

Als alles op tijd staat, moet je rotor naar de 1e cilinder op de verdeelkap gericht staan

Domi 09-10-2006 18:20

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
hallo

wie kan mij snel en simpel uitleggen hoe ik mijn ontsteking op tijd zet.
alles is los geweest en alle poelie's zijn verdraaid


Is je DB riem eraf geweest???
Ik heb hier anders wel een handleiding voor je.
Boven op je versn bak zit een dop. die moet je er ook uit halen om hem goed op tijd te zetten. Daar zit ook een merk teken onder.

gr domi

vw dennis 09-10-2006 18:21

Denk wel dat de riem er is afgeweest, anders verdraaien alle poelie's natuurlijk niet :rolleyes:

arjenenanja 09-10-2006 18:58

de motor is helemaal uitelkaar geweest, en zit nu weer in elkaar. vandaar.
de motor loopt nu wel alleen start slecht, en dat ligt waarschijnlijk aan de ontsteking...
de rest is goed.

Domi 09-10-2006 19:17

Als die motor gewoon stationair loopt hoe klinkt ie dan dan??
Gaat ie onregelmatig?? Of loopt ie wel goed.

arjenenanja 09-10-2006 19:33

motor loopt een beetje onregelmatig maar niet storend.
bij het starten is er een vreemd geluid en is het net of er een zwaar punt in zit ofzo.
of de startmotor liggen de lagers uit?

Domi 09-10-2006 19:37

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
bij het starten is er een vreemd geluid en is het net of er een zwaar punt in zit ofzo.


Dat is duidelijk je ontsteking. misschien heb je wat aan het boek dat ik hier heb. Je weet waar ik woon ;) Paar 100mtr verderop :D

arjenenanja 09-10-2006 19:49

jajaja heb zelf ook zo'n boek ergens

maar alles staat op tijd alleen van de ontsteking ben ik niet zeker, is daar nou niet een handig trukje voor om te checken?
de rest staat 100 % OP TJD

Domi 09-10-2006 19:58

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
jajaja heb zelf ook zo'n boek ergens


Pak dat boek er maar bij dan. Want er staat iets niet goed.
Staat je hulpas van de onsteking wel evenwijdig met je krukas als je alles op tijd hebt?
Dus als je alles op tijd hebt dan even je ontsteking eruit trekken en in het gat zien.

vw dennis 09-10-2006 20:07

Je kan pas echt goed kijken of je ontsteking op tijd staat, met een scoop, of aan die VAS kast van VW.

arjenenanja 09-10-2006 20:17

DUSS:
als alles op tijd staat inclusief onstekings as dan moet de sleuf waar de ontsteking in vast zit horizontaal staan duss.
of begrijp ik het nu verkeerd
:(

Domi 09-10-2006 20:20

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
DUSS:
als alles op tijd staat inclusief onstekings as dan moet de sleuf waar de ontsteking in vast zit horizontaal staan duss.
of begrijp ik het nu verkeerd
:(


Dat begrijp je goed. En als ie goed staat dan wijst je rotor naar cil 1.
Maar controleer ook even je merkteken op je vliegwiel.

vw dennis 09-10-2006 20:27

ja, dan moet die inderdaad, als de motor op tijd staat, naar cilinder 1 wijzen. Maar, dat is meer een indicatie dat die goed staat. Want echt afstellen doe je niet op die manier.

arjenenanja 09-10-2006 20:31

de onsteking zou dus makkelijk een tandje verkeerd kunne staan.

vw dennis 09-10-2006 21:02

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
de onsteking zou dus makkelijk een tandje verkeerd kunne staan.


Ja, zou zomaar kunnen. Voor het echte afstellen moet je het gewoon even laten doen door de dealer, of iemand die daar de apperatuur voor heeft. Het is verder helemaal niet veel werk.

petpall 10-10-2006 16:59

Ik heb ook lopen kloten met ontsteking!! kan beter met lamp afstellen of naar vw gaan is VEEL nauwkeuriger!!VEEL sneller!! dus VEEL beter!!

Domi 10-10-2006 18:22

Quote:
Originally Posted by vw dennis
ja, dan moet die inderdaad, als de motor op tijd staat, naar cilinder 1 wijzen. Maar, dat is meer een indicatie dat die goed staat. Want echt afstellen doe je niet op die manier.


Ervaring speelt ook een rol mee.

Ik heb van mijn G60 toen de complete onsteking met de VAG boeken en op het gehoor gedaan en zonder lamp.
(Complete onsteking lag eruit en alle riemen erook af)
En hij liep perfect. En trok goed en had een goede topsnelheid.
Het kan dus wel.

vw dennis 10-10-2006 18:29

Ik denk niet dat jij op de graden nauwkeurig kan afstellen op z'n manier. Hij kan natuurlijk wel goed rijden, maar 1 of 2 graden zal je waarschijnlijk niet eens echt merken.

Domi 10-10-2006 18:39

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Ik denk niet dat jij op de graden nauwkeurig kan afstellen op z'n manier. Hij kan natuurlijk wel goed rijden, maar 1 of 2 graden zal je waarschijnlijk niet eens echt merken.


Idd. dus dan is het toch klaar ;) Gewoon op je gevoel en gehoor en ervaring doen. Komt altijd goed.


All times are GMT +1. The time now is 18:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.