Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Autometer Boost (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25063)

Fahrvergnugen 05-10-2006 13:34

Autometer Boost
 
vraagje;

ik heb een turbo druk meter gekocht voor mijn G60.

kan ik die gewoon met T-stuk op het slangetje van mijn digifant aansluiten?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 13:43

uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:08

Quote:
Originally Posted by Richard
uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op


dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:16

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.







duidelijk?

Richard 05-10-2006 14:17

Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:18

Quote:
Originally Posted by Richard





duidelijk?


Yep, slangetje van brandstofdrukregelaar dus.

Thanx.

Richard 05-10-2006 14:18

asje

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:20

Quote:
Originally Posted by Richard
Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.


mijn G60 ligt in een bus van 1970 dus niet alles is origineel zo ook de slang die volgens you 1Mtr moet zijn, die is bij mij ±30cm.

wat heeft dit als gevolg?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:34

storingen

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:43

Quote:
Originally Posted by Richard
storingen


:eek: :eek: nee toch......geen storingen.

even zonder gekheid, ik heb op deze manier al weer 1500 km gereden zonder (merkbare) problemen.

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:44

ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:50

Quote:
Originally Posted by Richard
ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is


got it, meteen maar even een langere monteren.

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:54

denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he

Fahrvergnugen 05-10-2006 15:00

Quote:
Originally Posted by Richard
denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he


komt goed, op de mm nauwkeurig.

Thanx again,

Paul.

P.S. volgens mijn a/f ratio meter hoor ik bij de 70%

Fahrvergnugen 16-10-2006 11:14

nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit :mad:
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.

Richard 16-10-2006 11:29

wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor

Fahrvergnugen 16-10-2006 12:24

Quote:
Originally Posted by Richard
wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor


de meter staat ergens ± ongeveer op 2Psi (= maar 0.13bar)




http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793

Gr,
paul.

Fahrvergnugen 18-10-2006 19:27

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit :mad:
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.


vandaag nog even gestart en gekeken wat hij stationair aangeeft;
stationair (met gesloten gasklep dus) blijkt dit 0.6/0,7 Bar dit is volgens mij een normale waarde wat wil zeggen dat de aansluiting, slang en de meter zelf in orde zijn.

zou het kunnen dat de retour gasklep (ik weet even niet hoe dat ding heet, de klep die open staat als de gewone gasklep dicht is) altijd open staat of niet geheel sluit.

ik had verwacht dat er hier wel mensen waren die hier iets nuttigs over konden zeggen :confused:

Gr,
Paul.

Rallye20vtrs 18-10-2006 19:39

ik denk dat hij ergens lucht lekt en als je rijdt trekt de auto wel lekker rap op of ook niet
is dat retour gat op je gasklep dicht gemaakt of opengelaten anders gewoon dicht maken en en goeie afblaas klep monteren in toevoerleiding van lader naar gasklep

Richard 18-10-2006 20:18

sorry.. was dit topic ff veregten.. hij gaat dus van onderdruk.. dus 0,8 naar 0 bar en een beetje?.. ik denk dat je al je leidingen ff na moet lopen want hij heeft ergens valse lucht

Fahrvergnugen 19-10-2006 06:36

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
ik denk dat hij ergens lucht lekt en als je rijdt trekt de auto wel lekker rap op of ook niet
is dat retour gat op je gasklep dicht gemaakt of opengelaten anders gewoon dicht maken en en goeie afblaas klep monteren in toevoerleiding van lader naar gasklep


hij trekt redelijk lekker, maar als je een bus met 45PK gewend bent heb je niet echt een eerlijk vergelijk.

de originele retour leiding zit vanuit inlaat naar lader, dus dat moet in orde zijn.

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen 19-10-2006 06:46

Quote:
Originally Posted by Richard
sorry.. was dit topic ff veregten.. hij gaat dus van onderdruk.. dus 0,8 naar 0 bar en een beetje?.. ik denk dat je al je leidingen ff na moet lopen want hij heeft ergens valse lucht


je kunt ook niet alles bijhouden....toch? :D

Vandaag weer naar mijn werk gereden maar omdat de verlichting in de meter nog niet aangesloten is was het moeilijk aflezen

Stationair (koud) gaf hij -0.67bar aan en tijdens even doortrekken (niet te ver) gaf hij +/- 0.3bar aan.

Wil dit nu zeggen dat de lader 0.3+0.67=0.97 bar leverd :confused:

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen 19-10-2006 18:53

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
je kunt ook niet alles bijhouden....toch? :D

Vandaag weer naar mijn werk gereden maar omdat de verlichting in de meter nog niet aangesloten is was het moeilijk aflezen

Stationair (koud) gaf hij -0.67bar aan en tijdens even doortrekken (niet te ver) gaf hij +/- 0.3bar aan.

Wil dit nu zeggen dat de lader 0.3+0.67=0.97 bar leverd :confused:

Gr,
Paul.



vanmiddag in zijn 3 in de toerenbegrenzer getrokken, met als resultaat 0,41bar.

ik heb gelezen dat een goeie lader (met lucht dicht systeem) min 0,6bar moet leveren.

moet ik in dit geval van de 0,41bar uitgaan of van de-0.67(stationair)+0,41??

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen 20-10-2006 18:17

4759 members en alleen Richard en rallye20vtrs die antwoorden hebben :(
zouden de overigge 4757 er geen verstand van hebben :confused:

Jammer.

Rallye20vtrs 20-10-2006 21:56

zijn er denk ik meer die antwoord hebben maar niet antwoorden maar zo kom je er toch ook ;)

Richard 20-10-2006 22:27

nee je hebt dan 0,41 bar.. anders zou ik 1.9 bar hebben.. of je lader is niet lekker of je hebt toch ergens een lek..

of je meter lekt.. kan ook weleens voorkomen.. goed met tywraps dichtzetten

Fahrvergnugen 21-10-2006 07:33

Quote:
Originally Posted by Richard
nee je hebt dan 0,41 bar.. anders zou ik 1.9 bar hebben.. of je lader is niet lekker of je hebt toch ergens een lek..

of je meter lekt.. kan ook weleens voorkomen.. goed met tywraps dichtzetten



kijk da's wat ik wilde weten, ik dacht om de druk op 0 te zetten moet de lader al 0.67bar leveren om hem vervolgens op 0.41 te zetten moet hij nog eens 0.41bar leveren.

dus als we het over 0.6bar hebben (wat volgens velen de ondergrens is) levert hij absoluut veel meer.

Bedankt,
kan ik vandaag eens gaan zoeken naar de oorzaak.

Gr,
Paul.

Fahrvergnugen 21-10-2006 09:27

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
zijn er denk ik meer die antwoord hebben maar niet antwoorden maar zo kom je er toch ook ;)


klopt ook wel, ik vindt het alleen jammer dat wanneer ik had gemeld dat ik een andere kleur ventieldop had gemonteerd ze waarschijnlijk in de rij stonden om; "vet", "gaaf", "goed bezig", "lekkah" e.d. te posten maar wanneer je met een (in mijn ogen) echte vraag komt blijft het stil :confused:


Gelukkig heeft (wederom :hug: ) Richard mijn vraag kunnen beantwoorden.

Gr,
Paul.

Rallye20vtrs 21-10-2006 15:49

tja daar heb je welk erg gelijk in en denk dat het altijd wel zo zal blijven maar gelukkig is het opgelost toch :)

Fahrvergnugen 22-10-2006 12:01

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
tja daar heb je welk erg gelijk in en denk dat het altijd wel zo zal blijven maar gelukkig is het opgelost toch :)


Ik weet nu dat het niet goed is, oplossen moet nog gebeuren.

Richard 22-10-2006 12:30

zit gewoon ff mee te denken.. als mensen aanvulling hebben zijn ze vrij te antwoorden..
vind het zelf ook altijd prettig als ik een idee heb dat daarover word meegedacht..

Fahrvergnugen 22-10-2006 13:10

Quote:
Originally Posted by Richard
zit gewoon ff mee te denken.. als mensen aanvulling hebben zijn ze vrij te antwoorden..
vind het zelf ook altijd prettig als ik een idee heb dat daarover word meegedacht..


daar ben ik je ook dankbaar voor, dat is ook precies waarom ik hier een vraag stel.

gisteren nog even mijn gasmechanisme gecontroleerd, bleek dat ik niet vol gas kon geven waardoor de retourklep een stukje open bleef.

ook het inlaat systeem even afgeperst maar helaas geen lekkage gevonden.

toen maar weer even getest (met sluitende retourklep) 0.55bar, tis wel een vooruitgang maar helaas zal toch de lader er weer af moeten.

Gr,
Paul.

Rallye20vtrs 22-10-2006 13:15

misschien raar maar heb je ook een andere meter met bar inplaats van psi geprobeerd ? wat ik snap niet zo veel van dat omrekenen en denk dat het daar misschien fout gaat

Fahrvergnugen 22-10-2006 13:31

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
misschien raar maar heb je ook een andere meter met bar inplaats van psi geprobeerd ? wat ik snap niet zo veel van dat omrekenen en denk dat het daar misschien fout gaat



voor het omrekenen ben ik niet bang, maar ik ga het voor de zekerheid nog wel met een andere meter proberen.

Gr,
Paul.

Richard 22-10-2006 13:33

ff een vdo als je de mogelijkheid hebt pakken

Richard 22-10-2006 13:38

heb je ook een grotere intercooler geplaatst, bewerking gehad aan de kop.. etc

Fahrvergnugen 22-10-2006 16:50

Quote:
Originally Posted by Richard
heb je ook een grotere intercooler geplaatst, bewerking gehad aan de kop.. etc


Nope, alles origineel.

alleen is de intercooler pijperij iets langer geworden.

Rallye20vtrs 22-10-2006 17:59

hoezo kan je geen volgas geven?
is je kabel te lang van je gasklephuis?
heb je een andere gasklephuis om te proberen of te verglijken

Fahrvergnugen 22-10-2006 18:23

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
hoezo kan je geen volgas geven?
is je kabel te lang van je gasklephuis?
heb je een andere gasklephuis om te proberen of te verglijken


een stukje terug is te zien in wat voor een auto dit blok ligt http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793 , de weg van het gaspedaal is korter dan wat de motor nodig heeft. ik heb hier al wel een overbrenging tussen gezet maar was/is nog niet optimaal

Gr,
Paul.

Rallye20vtrs 23-10-2006 19:19

gave bus trouwens :)

hoeveel kom je tekort dan om volgas te kunnen geven ?
ik weet niet hoe dat werkt bij een bus dat kabeltje werkt dat het zelfde als bij een mk2 ?


All times are GMT +1. The time now is 22:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.