'77er Golf LS Update
Okay, zal hier maar eens effe mijn LS projectje posten!
Polarweise '77er LS automatic dus, van eerste eigenaar! Geen roest, eerste lak, altijd binnen gestaan. Gehele onderhouds historie erbij, voor meer dan 20.000 gulden aan onderhoudbonnen erbij! Die 91 jarige man heb zelfs ieder jaar een compressie test laten doen! Ook zit er een geschreven en geheel ingevuld tankboekje met alle tankbeurten + de km-ters en prijs van de benzine (kun je goed zien hoeveel de prijs is gestegen in de loop van de jaren :eek: ) bij! Oh ja....aankoopbon heb ik ook, hij had een rode ford Escort automaat erop ingeruild. Moest ie nog fl 10.000,- bij lappen! Goed, Heb de auto dus een weekje en heb al wat dingetjes aangepast. * chrome hoekjes voor de grill geplaatst (die ontbraken) * nieuwe chrome biesjes in de voor + achter ruit rubbers getrokken * chrome kentekenplaathouders * chrome spiegeltje erop * spatlappen verwijderd, waren geen originele dus vandaar! En ook hieronder géén roest! * witte knippers in de voorbumpert gezet, lelijke oranje binnenste gedeelte heb ik achterwege gelaten!! * met véél tijd eb moeite de NL stikkert achterop eraf gepeuterd met alle denkbare middelen! Gaat toch vrij vast zitten na al die jaren...pfff * Heb ook chrome lijstjes binnen gekregen voor op de dorpels....alleen moet ik nieuwe klipjes hebben want die oude krengen zijn maar eenmalig bruikbaar :rolleyes: Okay, wat ga ik nog doen aan dat super coole ding? Nou, het volgende: * gebruikte schroefset van KW (omdat ik daar super goede ervaringen mee heb) om heb plat op de grond te meppen! wil wel weer een variant 2 btw! * ga een gepolijst rvs eindstuk op de demper lassen....S bocht of ori disign, maar dan cmtertje meer diameter. * setje wielen, iig 15ers en 7 of 7,5 breedt. Misschien drie delige bbsjes (die ik ook op me groen g60 had zitten), maar dan 15"ers ipv 16"ers. Ik weet dat je die dingen veel ziet....maar ik vind ze al 4 jaar één van de mooiste wielen! En het kan me geen reet schelen dat mensen misschien zeggen van "alweer 1 op bbsje" Ik doe mijn eigen ding en wat ik leuk vind...en met trends en shit doe ik al helemaal niet mee, nog nooit gedaan. * Moet nog wat klein werk doen, zoals nieuwe logo's op de achterklep....chrome is er beetje vanaf gewassen in de loop der jaren Aan het interieur doe ik helemaal niks....is perfect zo, nog helemaal mooi! Tot slot nog een foto van het autootje: En nog 1 van me ex g60: |
ontzettend strakke kar
moet je mooi houwen, maar dat gaat volgens mij wel goed komen |
Had hem zien staan ja...mooi bakkie hoor..
Maar dat was die G60 ook.. grtz...Vic... |
Ja ja mooie wagen,alleen die witte knippers voor :iamwithst maar moe je zelf weten :tongue: en die tankdop natuurlijk :D
|
Mooi Golfje gewoon orgineel laten
|
Hele mooie auto! goeie plannen...:cool:
beetje zoiets dus.... ... maar dan origineel Nederlands :rock: |
mooi golfje!
en extra leuk dat je zowat de hele geschiedenis van de auto op papier hebt :D en van een ECHT oud mannetjes geweest, 91...pfff die mk2 ex van je is trouwens ook echt super, die heeft toch een tijdje terug voor een flinke hap geld hier op 't forum te koop gestaan he? |
super mooie g1!
Wist die oude man de waarde hiervan? of heeft ie hem voor een kratje bier weggedaan? |
Mooie aanwinst zuinig op zijn en nooit meer verkopen:D
|
mooie auto! Van maart `77, moet dus nog een 1600 blok inliggen.
|
Man man man, wat een mooi golfje!
En supervet dat je de gehele geschiedenis erbij hebt. Daar kan ik alleen naar gissen... |
Mooie golf 1.
Bbs zal er goed onderstaan. |
Mooie aanwinst, en goede plannen. Zou wel even voor een setje andere, blauwe kentekenplaten gaan, die zijn donkerder blauw en Ã*ets korter.
|
andere platen inderdaad, deze zijn volgens mij apk afkeur (heb ik ook gehad)
Martin |
Thanks voor alle reacties man :cool: !!
@ Rene: Van wie is deze dan? Nog nooit gezien? Maar wel een leuk dingetje! Maar die van mij wordt toch heel anders. En wat betreft de blauwe platen....tja, dat lukt dus ni hoe het er nu uitziet! Achter heeft de dealer die de auto destijds geleverd heeft namelijk de gaatjes voor bevestiging van de plaat, geboord op dit formaat plaat! Ik heb die donker blauwe al liggen, alleen vallen de gaaten dus buiten de (smallere) donker blauwe plaat! Balen dus.....en ik heb geen zin om te gaan lassen en spuiten aan deze auto...wil het zo origineel mogelijk laten! Of weet iemand van jullie soms een adres waar je donker blauwe met opliggende letters in groot formaat ken laten maken? Aan de andere kant zijn deze platen wel vrij uniek, je ziet ze iig haast nooit! mzzl |
@ Type 2: idd een 1600....ding is best rap !
|
@ Rene: en origineel WIT! ;)
|
Kun je niet gebruik maken van goede (fatsoenlijke) dubbelzijdige tape voor je nummerplaten?
|
dat kan....maar daar heb ik in dit gevat niks aan! als ik de donker blauwe wil monteren, dan vallen de bevestigingsgaatjes van de auto dus buiten de plaat! dan zie je dus links en rechts van de plaat een gat zitten, snapje.
|
Aah zo, ik dacht dat de bevestigingsgaatjes buiten de gaatjes vd plaat vielen, en niet buiten de plaat zelf..
|
Altijd mooi als je de history en zo erbij hebt !! Veel succes ermee !!
Groeten, LRR |
Quote:
daar kan ik me iets bij voorstellen, ik heb zelf een 1500(JB) 70PK automatic, de 1600´s (FP) 75 PK Golf 1 zijn stukken zeldzamer, de Golf werd maar 2 jaar met deze motor geleverd, vanaf augustus/september 1975 tot juli 1977. |
Quote:
Die is van Anno aka Dapain (gouden mk2 tdi op BBS RS).. dit moest z'n winterauto worden.. maar is iets uit de hand gelopen ;) |
Is dat toevallig die 2er zonder klinken? Dan ken ik die auto wel.... Alleen ook nog nooit in real live gezien!
|
Quote:
deze! ;) |
@ Lennart: heb ik idd een keer op een plaatje gezien dacht ik!
Okay, heb dit weekend weer wat kleine dingetjes gedaan aan het autootje! Ik heb de chrome lijstjes voor op de dorpels gemonteerd, dmv 12 klipjes die ik bij de dealert heb gehaald voor € 0,20 each en dus niet bij Golf1onderdelen, want daar kosten ze gewoon € 0,60 each :eek: .... afzetters! Maare...ziet er goed uit die lijstjes :cool: ! Ook heb ik het verroeste eindstukkie van de uitlaat opgeschuurd en gepolijst. WAS namelijk het enige aan de auto wat roest vertoonde....en dat ken natuurlijk echt niet! Heb er btw alleen vandaag van kunnen genieten.....want door de weeks zie ik de auto niet (staat in de loods) en volgend weekend komt er een hoogglans rvs eindstuk op, met dezelfde of één cmtertje meer diameter. Tot slot heb ik de achterknipperlichten heel ligtjes rood getint. Ziet eruit alsof het origineel zo hoort, mooi gelukt en echt een verbetering! Want kijk, als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het oranje kleurige knipperlichten....JAA, ook op een oldtimert!! Helaas heb ik (nog) geen foto's van deze schitterende ;) vorderingen. Ben vandaag btw naar het treffen in Duren geweest, vind ik altijd wel een leuke meeting! Ik heb weer eens mazzel gehad.....heb daar voor € 30,- een chrome golf 1 voorbumper, in mooie staat en compleet met knippers op de kop getikt! heb ik een reserve....want ja voor dat prijsje kun je hem natuurlijk niet laten liggen he! ;) mzzl |
Allereerst mooie wagen!
Ikben zelf aan een 77er bezig (zie project) Nu is mijn vraag, ik heb dus ook nieuwe chrome rubbers gekocht voor in de voor en achterruitrubbers te zetten. Maar hoe heb je ze er in godsnaam ingekregen?? HEt lukt me dus van geen kant :confused: |
Quote:
Kijk da's nou leuke info!! :D :D :D En inderdaad, voor een 1600'tje is ie behoorlijk rap gr. FP-rijder. Er zijn nog genoeg zeldzamere golf blokjes. Bijv. de 1500 die in '74/'75 in de golf verwerkt zat. (code is me even ontschoten, zal morgen eens in mijn garage kijken.) |
Quote:
Hoe ik dat allemaal weet he? :D :D :D look at this: http://www.golf1-ig.de en oh ja, voor ik het vergeet, je hoeft niet helemaal naar je garage te gaan om te kijken, ik heb het al voor je opgezocht :D : "FH" is de motorcode van de 70PK 1500 die in `74/`75 in de Golf verwerkt zat, nog even ter info: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/engines/index.php |
Quote:
net gekeken: slecht leesbaar, maar d'r zou wel eens "FH" kunnen staan nb: De golf1-iG site kende ik ook al een tijdje, leuk hoe die ridders dat allemaal bijhouden! |
Quote:
Dank je, ik ben al sinds zes jaar een van die circa honderddertig "ridders". |
@ Oldskool-77: Ik heb een soort gutsje gemaakt van dik ijzerdraad, om de bies in de uitsparing te leiden en daarbij heb ik gebruik gemaakt van veel WD-40! gaat dan erg gemakkelijk.
|
Quote:
Oke, maar wat is een gutsje? :confused: Thnx! |
Hihi...gewoon een U vormig "werktuig" zeg maar ;) . Dat stop je dan in de uitsparing van het raamrubber, waar de bies in moet. Al schuivend met de "guts" en bies en natuurlijk met WD-40, om het goed gangbaar te maken, schuif je het zo erin! Ik ben maar 10 minuten bezig geweest met de voor + achter ruit.
|
Misschien dat jullie mij kunnen helpen bij een motorisch probleempje.
Mijn motor (1600) is dus opeens onder het rijden zeer beroerd gaan lopen, loopt op minder poten lijkt wel...trekt ook niet meer....echt niet goed! bougies, kabels en dat soort dingen zijn nieuw. carburateur heb ik al los gehad en doorgeblazen, ontsteking staat goed naar mijn weten. Wat kan hier aan de hand zijn....kan natuurlijk veel zijn en is ook lastig te beantwoorden voor jullie van een afstand, maar misschein dat jullie dit probleem ook al eens hebben gehad. alvast bedankt |
Niemand?
|
Quote:
Hmz ik zal es proberen :D |
Quote:
heb momenteel het zelfde probleem. ik ga het eens in de tank zoeken zaterdag (beetje zand in de tank of roest van de hals, door het aanzuigen verstopt er tijdelijk nog al eens iets). |
Quote:
Yeah, hij doet het weer! Benzineleiding doorgeblazen met perslucht en de tank zoveel mogelijk ontdaan van de verontreiniging. Nieuwe brandstoffilter erop en rijden maar! |
Okay, ga ik dat ook eens proberen! Hoe heb jij jouw tank gereinigd dan?
gr |
All times are GMT +1. The time now is 13:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.