Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Golf 1 g40! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23805)

MartinGT 20-08-2006 09:07

Golf 1 g40!
 
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...3D%3D&df=1&fta=

Zippo 20-08-2006 09:17

Quote:
Originally Posted by MartinGT


Mmmmh, G40 staat niet op 't kenteken :rolleyes:
Kun je problemen mee krijgen ivm de verzekering.

corrado-usa 20-08-2006 09:41

Hem hem al een paar keer bewonderd.
Is een supermooie golf 1.

Erwin G60 20-08-2006 10:07

Ja dit is echt een hele mooie golf 1 alleen jammer dat het niet op kenteken staat.Wat voor motor ligt er normaal in in die auto weet iemand dat?

Ruud 20-08-2006 10:15

Quote:
Originally Posted by Zippo
Mmmmh, G40 staat niet op 't kenteken :rolleyes:
Kun je problemen mee krijgen ivm de verzekering.


wie heeft zijn golf1 met..........
g40-g60-16v of 20v turbo op kenteken staan.
ik denk niemand.
zolang het maar één 4 cilinder is. :D

sanderz 20-08-2006 10:22

misschien was het voorheen al een 1300, dan hoef je volgens mij echt geen problemen te verwachten.

Der Typ Siebzehn 20-08-2006 10:42

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Ja dit is echt een hele mooie golf 1 alleen jammer dat het niet op kenteken staat.Wat voor motor ligt er normaal in in die auto weet iemand dat?


net op de RDW-site gekeken, daar krijg je ook geen hoogte van wat er eigenlijk(oorspronkelijk) voor een motor in lag, "cilinderinhoud: 0cm3" staat daar, maar dat zetten ze daar bij meer Golf´s 1, waarschijnlijk bij alle(waarom weet ik niet). Omdat er daar bij "merk en type" volkswagen golf staat, dan neem maar aan dat het oorspronkelijk een 1100cc met 50 PK is geweest, anders (in het geval van een 1500) zou er daar achter golf op die site nog de types S, LS of GLS zijn gezet, bij oorspronkelijk een diesel: D, LD of GLD. Het is ook het meest logisch dat deze auto oorspronkelijk een 1100cc´tje was, de 1100cc en de G40 zijn beide namelijk hetzelfde type motorblok, de zg. "smallblock" ,VW-typering: EA 801 cq EA 111(vanaf modeljaar `86), de rechter motorsteun hoefde in dit geval dus niet omgeplaatst te worden(als dus oorspronkelijk 1100cc!).

Zippo 20-08-2006 10:44

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
wie heeft zijn golf1 met..........
g40-g60-16v of 20v turbo op kenteken staan.
ik denk niemand.
zolang het maar één 4 cilinder is. :D


Een wat nu als je iemand invalide nog dood rijd :confused:
De verzekering keert niet uit :mad:

Jan de Tuinman 20-08-2006 11:41

Als je hem gewoon verzekerd met taxatierapport geen probleem want in het taxatierapport staat de motot omschreven.

jettaracing 20-08-2006 13:14

Quote:
Originally Posted by Jan de Tuinman
Als je hem gewoon verzekerd met taxatierapport geen probleem want in het taxatierapport staat de motor omschreven.


Ja dat klopt ,daar kijkt een (goede ) verzekeraar ook naar !
Dan moet het geen probleem zijn !

Maar even over de golf , dit is zeker een zeer mooie auto,ik heb er zelfs nog de velgen en bumpers van gespoten!
Wat de originele motor is geweest weet ik niet ,maar de auto is zeer zeker erg netjes!

Zippo 20-08-2006 14:09

Quote:
Originally Posted by Jan de Tuinman
Als je hem gewoon verzekerd met taxatierapport geen probleem want in het taxatierapport staat de motot omschreven.


Dan werkt de verzekering anders t.o.v. de wet.

Artikel 6.7
1.
Bij vervanging van de motor door een motor met een andere motorcode dan vermeld in het kentekenregister, dan wel wijziging van de motorbrandstof van het voertuig, anders dan in- of uitbouw van een brandstofsysteem voor al of niet tot vloeistof verdicht gas, moet het voertuig voldoen aan de in de hoofdstukken 3 en 5 opgenomen eisen omtrent:
a.
algemeen,
b.
afmetingen en massa’s,
c.
motor,
d.
krachtoverbrenging,
e.
ophanging,
f.
stuurinrichting,
g.
reminrichting, en
h.
verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen.
2.
Bij wijziging van de motorbrandstof van het voertuig in een al of niet tot vloeistof verdicht gas moet het voertuig voldoen aan de in de hoofdstukken 3 en 5 opgenomen eisen omtrent:
a.
algemeen,
b.
afmetingen en massa’s,
c.
motor, en
d.
verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen.
3.
Bij wijziging van de motorbrandstof van een al of niet tot vloeistof verdicht gas naar benzine of diesel moet worden voldaan aan de door Onze Minister vastgestelde eisen.

MaceNL 20-08-2006 15:25

Ik ken wel wat mensen die een G60 of een 1.8 T in hun golf 1 hebben liggen en die zijn niet herkeurd en ze hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Golf_1_gts 20-08-2006 15:36

nee krijg je ook niet....totdat je een zwaar ongeluk zou krijgen en er een technisch onderzoek naar je auto komt...
Verder kun je ook probleempjes krijgen bij een technische controle van de politie...maar omdat deze in de meeste gevallen al moeite hebben met een motorklep open te krijgen zal dat niet gauw problemen geven :)

vw dennis 20-08-2006 15:40

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
wie heeft zijn golf1 met..........
g40-g60-16v of 20v turbo op kenteken staan.
ik denk niemand.
zolang het maar één 4 cilinder is. :D


Ron van MIVW heeft een VR6 op kenteken staan

Matheo 20-08-2006 16:09

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Ron van MIVW heeft een VR6 op kenteken staan

maar dat is geen 4 pitter ;) als het aantal cilinders verranderd moet je wel omkeuren, of elk jaar met de apk weer een 4 cilinder erin leggen.
over de verzekering gesproken.. daar kun je toch gewoon die golf verzekeren als g40? gewoon doorgeven dat er een ander blok in ligt met vermelding van de nieuwe cilinderinhoud en het aantal kw's.. moet toch geen probleem zijn? mijn verzekering is berekend aan de hand van het aantal kilowatts iig.

PeterZ 20-08-2006 20:05

Even terug ontopic: Mooie auto!

Ik heb op dit prachtige forum wel eens gelezen dat een G60 eigenlijk te zwaar is voor een Golf 1. Is een G40 dan een "evenwichtigere" motor in een Golf 1?

Trouwens, nu ik er over nadenk: Ik heb nog nooit een G40 gehoord. Klinkt die hetzelfde als een G60, net als honderd stofzuigers? :D

jettaracing 20-08-2006 20:07

Ik dacht dat dit een topic was om een beetje aandacht aan de advertentie te geven ,het word nu meer een oneindigdurende discussie over het wel of niet op kenteken staan van een bepaald type motor!
Reken maar dat zo'n 95 procent van de omgebouwde auto's hier op het forum niet met een gewijzigd kenteken rijd ,en dus niet zijn omgekeurd !

en ,ja het klopt ,als je een ernstig ongeluk krijgt ,en er ligt een andere motor in ,dan is er de kans dat ze moeilijk kunnen gaan doen
Maar zolang het goed is ingebouwd ,en ook de rest is aangepast ,zoals remmen en ophanging ,en je er geen extreem vermogen uithaald .......

Maar nu genoeg over dit onderwerp ,we weten dus allemaal dat het officieel omgekeurd moet worden !
Dus bij deze ,voordat het topic straks 30 pagina's gaat bevatten over deze discussie ,maar weer Ontopic!

Jan de Tuinman 20-08-2006 20:08

Heb een type1 16vg60 gehad en nooit problemen gehad ook niet met een steekproef bij de apk.

jettaracing 20-08-2006 20:12

Bij de apk ga je ook echt geen problemen krijgen ,ik heb 4 jaar gereden met een 2,4 in mijn opel manta (die als 1,8 s op kenteken stond) zelfs bij een grote politiecontrole ,waarbij ze ook onder de motorkap wilden kijken ,zeiden ze er niks van ,en er stond toch echt duidelijk leesbaar 2,4 injection op de motor.......
Zolang het cilinder aantal maar klopt !

Zippo 20-08-2006 21:40

Ik bedoel ook geen APK en ook niet een taxatierapport.

Maar meer in de trend dat ALS er iets gebeurd je wel verzekerd ben
:D

snellesjaak 25-08-2006 09:39

Mooie wagen om te zien. De prijs valt ook best mee.


All times are GMT +1. The time now is 17:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.