Wie weet waar je dit kunt kopen?
Wie weet waar je dit onderdeel kunt kopen? Het betreft een deel van de ophanging voor een 1303. Ik heb het wel eens gezien bij Gerd Weiser maar ik wil ook even kijken wie misschien weet waar het nog meer te koop is. Het moet geschikt zijn voor de aluminium draagarmen van een Porsche 944 type 2 die ik nu aan het monteren ben.
Wie kan mij helpen? Het merk MBT ken ik namelijk ook niet echt. Gr en alvast bedankt. Dean |
pm area_51 eens die zal dat misschien wel weten...
|
Ik heb wel een alternatief voor je.
|
[QUOTE=Bussie komt zo]Ik heb wel een alternatief voor je.
Is dat een eigen ontwerp? Is dat ook de maken voor een Porsche draagarm? Hoeveel cing cing kost dat? |
Quote:
Thnx, zal ik even doen! |
Quote:
Semi eigenhandig van het internet gehaald. Omdat ik dit ook onder me kubel wil,ben ik hier in geintreseerd. Kan hem wel maken voor je dat is geen probleem. Weet niet hoeveel haast je ermee hebt. |
Misschiewn domme vraag, maar vervang je met deze opzet je torsieveren door spiraalveren?
|
Quote:
ja klopt. schroefveren voor en achter nu |
Quote:
Er staat bij federbeinumbau (ombouw naar veerpoot) dus het lijkt me wel, maar ik weet het ook niet zeker. Ik vind het zelf ook nog wel interessant om te weten, maar ff een reactie (+ plaatjes :D ) van de geleerde mannen afwachten. Edit* Net iets te laat op enter gedrukt! |
Ziet er trouwens wel gaaf uit zo :D
|
Quote:
tja het is een probleem waar ik net tegenaan ben gelopen dus het moet wel snel zijn daarnaast is jouw optie een mooie optie maar ik probeer het onderdeel te krijgen wat ik op de foto zie. |
omdat het zo mooi is... @Luuk: is klopt ja! ik heb ze een emailtje gestuurd. kan het onderdeel niet in hun lijst vinden maar kijken wat het opleverd. |
Als je het niet snel kan vinden bij Franky's geef je maar een gil dan kijk ik hoe snel ik het voor je kan maken.
|
thnx zal ik zeker doen!
|
Remmele heeft ze ook, echter wel prijzig: http://www.remmele-motorsport.com/en/suspension.html
Je zou misschien ook eens bij de Boxer Shop kunnen vragen: http://www.boxer-shop.de/ |
oef wat een prijzen...kost een paar centen maar dan heb je ook wat...boxer-chop kan ik niet vinden in hun artikellijst
|
iemand nog een idee wat MBT is? kan het niet vinden op google of iets dergelijks
|
volgens mij is het deze... Das System gibt es in verschiedenen Ausführungen für Standard (VW-Schräglenker /Pendelachsen) und für 944 Aluminium-Schräglenker zum Preis von € 930,00 (Standard) und € 860 (944 Alu). Ausführungen für verschieden Porsche 911-Typen sind in der Vorbereitung. http://www.mbt-engineering.de |
Ook lekker prijzig Dean!!!. Volgens mij moet je voor de zelfbouw oplossing gaan die je eerder werd aangeboden...
Groeten, Michael |
hoi dean,
mbt is een duits bedrijf dat gespecialiseerd is in het ombouwen naar porsche remmen. dit is hun website: www.mbt-engineering.de maar voor dat geld kun je zelf ook iets heel moois in elkaar zetten! mzzl. |
klopt, heb ik gezien. heb jij ook zoiets gedaan al dan? die grijze 1303 op keversite is van jou?
|
nee, ik heb al vanalles gedaan, maar dat nog niet. wie weet komt het er nog wel van.
ik heb zelf een blauwe 1200 in germanlook, een 1302 cabrio, en een blank geschuurde brilkever uit 1952. |
Volgens mij kun je met het speciale torsiestaafdeksel met 'ingebouwde' lagering ook je torsiestaven laten vervallen. Ik ben er echter nog niet achteraan gegaan of dat ook echt zo is.
Dat verkoopt Franky's iig ook en het is een fractie van de prijs van zo'n 930-ophanging...(249 euri dacht ik) Mss een idee? |
naar mijn mening vervangen de deksels met ingebouwde lagering alleen de originele deksel, en de rubbers. dus normaal word die buis met daaraan de plaat opgevangen door rubbers, en bij die versie zit er een kogellager. je torsiestaaf blijft dus behouden.
het "nadeel" van die deksels is dat je iedere trilling en dreun ook in de hele auto hoord en voelt, dus nog erger dan dat je urethaanrubbers monteerd. ik heb voor m'n eigen kever al eens van die torsiestaafdeksels gemaakt van aluminium, maar dan voor gebruik van de originele rubbers. maar ik vind het wel interessant om eens te proberen zo'n set van die coil-overs zoals ze ze noemen na te maken. de middelen heb ik er in ieder geval voor, en de materialen kan ik wel aan komen! het enige dat ik me eigenlijk nog afvraag is wat voor een verstelbare veerpoten je ervoor kan gebruiken. zijn deze speciaal voor kevers, of zou je ook bestaande van een bepaald type auto kunnen gebruiken? |
ik gebruik nu alleen de coil-overs veren de vering en niet de torsiestaven. dus daar geen last meer van. volgens kennens is het trouwens beter voor de overall vering van de auto om ze wel te gebruiken en dan een coil-over veer van ongeveer 8 kilo te pakken. ik gebruik alleen de veerpoten. Merk AVR uit engeland. maar je kan ze ook van KW gebruiken. ze worden apart voor de kever gemaakt. MBT heeft ze ook wel. Remmele etc. het nadeel van de kever is dat de veerweg aan de achterkant erg kort is. de veerpoot moet dus erg kort zijn. aan de voorkant kan volgens mij gewoon die van een golf pakken.
|
All times are GMT +1. The time now is 23:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.