polo total los nieuwe polo gezocht
gisteren middag een ongeluk gehad met mijn poloke
ik was niet in fout maar ja daar heb ik nu weinig aan vanmiddag ga ik m ophalen om eens te kunnen kijken wat er nog allemaal bruikbaar is ik hoop dat de motor nog heel is de spagethie daar vrees ik een beetje voor en maar hopen dat mijn voorste schroef veren nog heel zijn velgen zagen er nog goed uit als t allemaal een beetje mee valt ga ik weer opzoek naar een polo en dan bouw ik lekker alles over ook mijn motorke wat nu net zo lekker liep t moet er dan wel weer eentje zijn met een perfecte carrosserie met wielkasverbreders en liefst met motorschade (om de kosten wat te drukken) ik zal straks ook wel eens proberen wat foto s te maken alhoewel ik t misschien niet over mijn hart krijg om er foto s van te maken want dit is kut |
hier zij de foto s dan
de motor is niks mis mee de spaghettie spruitstuk is ook nog in orde de velgen ook nog de rechter veerpoot ook nog nu is t nog een beetje te hopen dat de linkse veerpoot ook nog goed is dan kan ik toch weer aan een andere polo gaan beginnen en hopelijk heel houden mijn sportstuur was ook door gebroken van t kracht zetten op mijn stuur tijdens de botsing |
sjezus, dit ziet er zwaar klote uit. was volgens mij een leuk polootje. zelf verder niks aan over gehouden? zeker spierpijn van het knijpen in het stuur...succes met je nieuwe auto dan.
|
Auch!
Dat doet zeer..... is maar een remedie voor : Nieuwe bouwen. :rolleyes: :D Sterkte.. |
Zonde man! Een ongeluk is altijd kut, zeker als ie totall is.
Heb het zelf ook meegemaakt, een T2 DOCA vermoord :( Dat je maar snel een nieuwe vind! |
Quote:
alleen wat pijn in mijn borst van de riem maar ik was blij dat ik m aan had want anders was t wel een paar weken ziekenhuis denk ik , ik weet nu ook dat ie wel echt wat afdoet want met je armen alleen kan je zo n klap niet opvangen zelfs mijn stuur was doorgebogen en t was toch een stevig sportstuurtje jammer dat ik nog moet wachten tot die van de verzekering zijn geweest ik wil de staat van mijn linker veerpoot weten als jullie nog een mooie weten staan liefst met motorschade dan hoor ik t wel t is waar de enige remedie is weer een nieuwe bouwen maar voor mij was ie al redelijk af en er zullen nog wat uren werk moeten volgen voor ik m er weer zo bij heb staan als dat ie zondag ochtend er nog bijstond maar ik leef nog dat is t belangrijkste |
Zonde,en suc6 met een andere zoeken.
|
die steekt zwaar in elkaar, maar ik zeg altijd het belangrijkste is dat je zelf niets hebt.
een auto is te vervangen al blijft het wel zonde van het werk en de tijd die je er hebt ingestoken. veel succes met het zoeken naar een andere |
hallo, ik heb bij mij thuis nog een polo g40 staan met motorschade. Het gaat om een zwarte(pareleffect) met centrale vergrendeling. Het carroserie is in goede staat, cleane koffer zonder slot, geen ruitenwisser, geen volkswagenlogo, schuifdak. De wagen mag volledig weg(zonder motor en computer)voor de rest blijft alles erin, ook het interieur. Je mag hem altijd is komen bezichtigen, als je geïntereseerd bent.
|
Quote:
pm |
kloten man, gelukkig heb je zelf nix
succes met het vinden van een nieuwe |
en heb je een ander gevonden hihihihi??????
|
yep dankzij rolf
bedankt he nu maar weer aan t werk he |
foto's
|
dit is zijn nieuwe polo om weer mee te beginnen.
|
Mooie basis, succes ermee! Ga je nog delen overzetten van de vorige?
|
ik ga zo veel mogelijk weer overzetten
t interieur niet denk ik want de nieuwe heeft het nieuwere zwarte interieur mijne heeft grijs interieur wel een zwarte hemel maar als er nog iets over blijft dan hoor je t wel |
Haha, nee niet dat ik interesse heb in delen die overblijven hoor, want ik heb zelf geen Polo! Maar ik dacht omdat je nu weer eén in dezelfde kleur hebt, misschien was dat met een bepaald doel! :)
|
niet echt want hij is vrij origineel op de verlaging en velgen na en dat wil ik ook houden zo maar ik vind rood wel goed staan op zo n polotje
|
:) nog een nachtje slapen :)
|
zo vandaag beginnen slopen
de veerpoot linksvoor is nog in orde alleen hoe krijg ik m nu weer los die bout van de (ik weet niet juist hoe ze t noemen) stang voor te kunnen sturen heb je daar speciaal gereedschap voor want heb geen zin om t weer met een zware hamer te doen bij deze maakt t niet uit maar bij mijn andere moet t originele er ook onder uit hoe kan ik t makkelijkste mijn motor eruit halen , kan de bak dan blijven zitten ? mijn nieuwe auto is een 1000cc motor code AAU en een 4 bak kan ik de radiator van de AAU blijven gebruiken ? op t oog ziet ie er t zelfde uit ( alleen iets rechter ;-) ) de benzine pomp kan ik die blijven gebruiken ? dat ding van de ontsteking wat links voor vast zit op de carrosserie kan ik dat ook gebruiken ? en t schakelmechanisme van 4 en 5 versnellingsbak moet ook vervangen worden zeker ? t zijn weer een hele hoop vragen |
Suc6 met de opbouw van je nieuwe Polo ;) Heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen :)
|
Hey, jammer van je polo. Deze ziet er overigens ook zeer strak uit voor een nieuw begin. Suc6 ermee..
|
zo vandaag beginnen slopen
de veerpoot linksvoor is nog in orde alleen hoe krijg ik m nu weer los die bout van de (ik weet niet juist hoe ze t noemen) stang voor te kunnen sturen heb je daar speciaal gereedschap voor want heb geen zin om t weer met een zware hamer te doen bij deze maakt t niet uit maar bij mijn andere moet t originele er ook onder uit _ stuurkogel _ Daar zijn speciale klemmen voor (stuurkogeltrekker) die je OF even leent bij de garage om de hoek, of zelf immiteerd met een grote klem/moordenaar. Moertje d'r wel al af? of draait de stuurkogel mee? Onderste deel is conisch, dus door de stuurstang juist extra vast te klemmen blokkeert de stuurkogel'bout' en kan je de moer eraf draaien. Als je de moer er eenmaal af hebt, een tikje tegen de de kop van de stuurstang, en het gaat los. -- hoe kan ik t makkelijkste mijn motor eruit halen , kan de bak dan blijven zitten ? Motor eruit: voorkant van je 'in puin liggende polo' kan je volledig verwijderen. Motor + bak in 1 keer eruit is 10 x makkelijker dan zonder de bak. Kan naar boven (standaard), maar ook naar beneden (incluus ophanging) worden uitgebouwd. --- mijn nieuwe auto is een 1000cc motor code AAU en een 4 bak kan ik de radiator van de AAU blijven gebruiken ? op t oog ziet ie er t zelfde uit ( alleen iets rechter ;-) ) Ja. De radiateurtjes bij de 2f zijn zo'n beetje allemaal gelijk. De diesel heeft een extra grote, de G40 en 3F hebben ook een iets wat specialere. Maar de koelcapaciteit van een standaard AAU is gelijk aan die van een AAV (die heb je neem ik aan toch?) de benzine pomp kan ik die blijven gebruiken ? AAU en AAV hebben dezelfde pomp. NZ, 3F en PY hebben een andere. --- dat ding van de ontsteking wat links voor vast zit op de carrosserie kan ik dat ook gebruiken ? Ligt eraan. De bobine van de meeste zijn gelijk. Alleen de G40 en 3F kunnen (ivm digifant) een iets andere hebben. Wat voor motor heb je dan?! --- en t schakelmechanisme van 4 en 5 versnellingsbak moet ook vervangen worden zeker ? Neen. Bij een 2f is het schakelbakje + stangenstelsel altijd gelijk aan die van de 5 bak. (so far as I've been told.) --- t zijn weer een hele hoop vragen Met een paar antwoorden. 't is wel makkelijker als je duidelijk vermeld welke motor er waarin ligt. |
Ah:
dat ziet eruit als OF een NZ OF een 3F motor. (kan t net niet zien: verdeler onzichtbaar) Benzinepomp vervangen dus. Bobine ook maar even meenemen, Kabelboom moet ook over, computer idem. |
Nog een beetje zoeken: motorcode 3F (I'm in a good mood tonight).
Zet niet alleen je motor over. - Remmen - Voorste onderstel (voorpoten zou ik GOED controleren: gaan nog wel eens krom bij zo'n klapper!) - Achteras (stabilisator) + trommels (grote zuigers) - Remkrachtverdeler aan de achteras - (rembekrachtiger + hoofdremcylinder) (maybe, zou ik voor je na moeten kijken) - etc etc. |
ik ben een topic bij watergekoelde projecten opgestart
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24592 t is een 3f blok de bobine van mijn 3f is kapot na t ongeval de veerpoten zien er toch nog recht uit scheelt dat zoveel die achteras + remkrachtverdeler ? dan heb ik nog meer werk als ik dacht |
All times are GMT +1. The time now is 11:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.