Een armige ruitenwisser maken
Ik heb vanochtend geprobeerd een enkele ruitenwisser te maken voor mijn Golf 2... Het scheen dat als je een stukje van 1 centimeter tussen dat armpje wat van je motor afkomt, je ruitenwisser een slag kon maken van 180 graden...
Maar dat heb ik gedaan, en loopt die aan tegen me paravaan... :mad: Heeft iemand hier dat eens gedaan, van een orgineel mechaniek, een 1 armige gemaakt? Of heeft er iemand tips? Alvast bedankt :) |
Kan ik maandagmiddag mooi even dit mechaniek passen :D
|
Das mooi als die past, kan die ouwe bij mij erin :D ;)
|
ik heb nog wel 1 liggen voor 15 euro ex verzend kosten heb je er 1 kant en klaar
|
Quote:
Is die zelf gemaakt of zo gekocht? |
komt van een slooper zelf gemaakt werkt perfect
|
hij gaat maandag op de bus dennis
veel plesier er mee |
Dan is dat stukkie wat je er tussen hebt gelast... te lang :) Komt vrij nauw, 10mm is echt max als het er strak tussen komt. Maak je het 12 of misschien zelfs al bij 11 loopt ie idd tegen te parafan aan
|
en hoe doet hij het ....
|
Heb hem er nog niet op gezet, ik wacht nog even op z'n Ypsilon wisser :)
|
Wie weet of dezelfde aanpassing ook op een golf 3 werkt?
|
Als het goed wel, volgens mij heeft Emiel van MIVW het ook zo gedaan bij z'n golf 3. Hij zit hier onder gebruikersmaam: M.I.V.W. Pm hem anders even.
|
volgens mij heb je aan de verkeerde kant er een stuk aan gelast, je moet het asje die op de motor zit met 1cm verlengen en je moet een hap uit de stuen slijpen waarhet geheel in zit. Maar daar kom je wel achter waar je precies een stuk uit moet halen.
|
Quote:
dat weet hij nu wel hij heefd al een werkende motor :D het voorbeeld heefd hij in huis |
Ik gebruik ook het hele mechaniek en motor van jou Alberto, alleen zet ik er z'n M8 asje in, want dan kan er een Ypsilon wisser op :)
|
Quote:
dat kan :D kan ie maar wissen ik heb trouwens ook nog een ypsilon wisser liggen voor op de achterkant zal ff een foto maken van het ding :rolleyes: |
je ook die van een citroen bx of ax pakken en die in bouwen.
Je moet alleen de bedrading even na kijken. |
ik ga ook zon eenarmige ruitenwisser maken, maar ik vraag me af waar je zon dopje kan halen waar normaal je linker wisser zit, want je zit daar dan met een gat.
|
mijn dopje kwam van een parfumflesje.. gespoten en vastgeplakt.
staat trouwens een DIY van een zelfbouw in "de werkplaats" |
Quote:
oke, ik heb hem nu werkend, maar wat moet je met het deel wat een de bestuurderskant zit? gwn eraf slijpen? of moet dat blijven zitten voor de stevigheid ofzo? |
Quote:
het is me al gelukt, hij werkt perfect :thumbup: en wat betreft dat dopje, dat heb ik gemaakt van zon hoesje dat om het knopje van de spiegels zit(in het deurpaneel) er zit een klein gaatje in, daar heb ik een fietsventieldopje ingelijmd. en dan kun je hem er zo indrukken (tip) |
ik heb nu nog 1 vraag:
ik heb nu de originele wisserarm met wisser er nog opzitten, nu vind ik een zo'n dikke wisser van een lancia veel mooier. maar past dit er zo op? en wat is het artikelnr van zo'n wisser? Wat kost zo'n wisserarm bij de lancia dealer? mvg martin |
Ergens van dit forum geplukt dmv de search (TIP):
Lancia Y10 >1992 part nr. 7720457 Past gewoon op het asje trouwens. Denk dat ie een euro of 40 kost. |
All times are GMT +1. The time now is 07:36. |