g40 loopt niet lekker
Aangezien het blok van mijn auto niet helemaal o.k loopt heb ik een paar vragen
als je voor de auto staat heb vlak bij thermostaathuis 2 sensoren zitten. de ene is voor lampje op dashboard, de andere is de welbekende blauwe(als je die eraf haalt start ie helemaal niet) vraag is nu: het is een twee draads sensor, wat voor kleur draad moet er (als je er voor staat) aan de linkerkant van de stekkerzitten --> bruin geel of bruin blauw ik heb de de draden namelijk zelf opnieuw aan de stekker bevestigd, en misschien zit daar een klein foutje (draad omgedraaid???) nog wat kleine zaakjes: aangezien de diagnose al wel was dat ie verzuipt in de brandstof, zit ik zelf nog te denken aan de brandstofpomp. Op dit moment heb ik er 2, eentje in de tank, en 1 bij het schutbord. Is dit misschien teveel, waardoor er teveel brandsof wordt ingespoten? en de laatste vraag voor vandaag: wie weet welke sensor in de gaten houdt hoeveel brandstof de ecu moet regelen en dus de verstuivers injaagt. ik kan ook niet met originele bougies rijden(de bosch) want die zijn na 4x starten zeiknat. rij dus nu met andere bougies(2 met 4 contactpunten, en 2 originele bosch) en dat levert tot nog toe geen startprobleem op wie heeft een idee alvast bedankt, roald |
Quote:
Niet originele bougie kan je je zuigers kosten, branden gaten in! |
2 brandstofpompen?
Waarvoor dat dan? Maar als het goed is word teveel benzine door t drukpotje retour de tank in gedaan. Je weet zeker dat de distributie en ontsteking op tijd staan? Arno |
Wanneer zijn de problemen begonnen?
|
Quote:
iedere injectie heeft toch een opvoerpomp in de tank en een drukpomp bij het achterwiel? lijkt me heel normaal dus.. |
problemen zijn eigenlijk meteen begonnen. hij heeft even goed gelopen, maar dat is van korte duur geweest. veel co metingen gedaan in het begin, distributie en onsteking is meerder keren bekeken en juist gezet
hij staat nu dus op tijd(loopt stationair ook goed, rond de 980-985 toeren) maar omdat de brandstof regeling volgens mij niet helemaal jofel is, begint ie wel wat te bokken na een paar minuten stationair(ff dotje gas en het loopt weer) |
Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?
Je kunt ook even proberen hoe hij loopt zonder de lambdasonde aangesloten. De stekker hiervan kun je rechts bij het inlaatspruitstuk loshalen. De blauwe temperatuursensor kan ook kuren hebben -> zou je evt. zowieso kunnen vervangen kost rond 10 euro. Er zit in de aanzuigbuis vlak voor de gasklep een CO-potmeter. Deze willen ook wel eens smerig zijn, controleer ook de o-ring hiervan. |
Storing-geheugen al eens uit (laten) lezen?
wou dat dat kon. heb geen stekker(g40 in mk1) om aan te sluiten op computer zal de andere dingetjes die je noemt eens bij langs lopen, die o-ring van de potmeter is ook niet meer helemaal nieuw |
Quote:
[Dummy mode on] Oh nee he,. weer een front verzaagt om een G-lader in een Polo 1 te krijgen?!! [Dummy mode off] |
Jaap... Mk1 op het Gol...ehmz....Volksforum staat
automatisch gelijk aan Golf 1, dat weet je nu toch wel.... Klik |
Quote:
Zitten helemaal niet (meer) aan de kabelboom? Zouden 2x 2-polige stekkers moeten zijn. - 1 met een rode en bruine draad - 1 met geel/witte en gele draad Anders kan ik je de aansluitingen in de kabelboom wel geven. Stekkertjes+draden zitten in bekabeling onder het dashboard.kabelboom. |
Quote:
nee een G40 heeft normaal maar 1 pomp. Een G60 heeft er 2. Arno |
Zitten helemaal niet (meer) aan de kabelboom?
Zouden 2x 2-polige stekkers moeten zijn. - 1 met een rode en bruine draad - 1 met geel/witte en gele draad Anders kan ik je de aansluitingen in de kabelboom wel geven. Stekkertjes+draden zitten in bekabeling onder het dashboard.kabelboom. heb volgens mij niks meer aan de kabelboom zitten(alles een plekkie gegeven) met storing uitlezen, bedoel je dan via vag com. volledige programma heb ik namelijk wel(met stekker) maar stekker is iets meer als een 2 polige draad, dus snap ff niet helemaalc wat je bedoeld Arno: dus de pomp in brandstof tank alleen moet voldoende zijn?(qua druk dan) zal die bij het schutbord er eens af halen en een stukkie toeren |
Nee, in totaal heb je wel 2 pompen nodig, origineel zit er bij G40:
-1 pomp in de tank -1 drukpomp naast de tank Heb geen ervaring met vag com oid, dus weet niet of je een adapter nodig hebt of een ander diagnose-systeem. |
mmm, jammer van de pomp(zou heel erg makkelijk zijn, te gemakkelijk)
morgen wordt de dag van dingetjes uit proberen. ik hou jullie op de hoogte groet |
Quote:
foei foei arno jij zou toch beter moete weten :chair: |
Quote:
Waarschijnlijk ben je deze deze adapter dan nodig: |
Quote:
Heb ik dan andere G40 jes gesloopt? Ik heb er nog nooit 2 gezien. Enkel buiten de tank,en wat in de tank hangt is naar mijn weten enkel de niveau meter voor de hoeveelheid die er nog in je tank hangt.... Anders zal ik er dit weekend eens 1 uit elkaar trekken..... |
Quote:
ok, ff wat rondgevraagd, toch wel, hmz, moet zeggen,heb er al best veel weggegooid :eek: Achja,kan niet alles weten,maar wel heeel veel :D |
;)
|
als je voor de auto staat heb vlak bij thermostaathuis 2 sensoren zitten. de ene is voor lampje op dashboard, de andere is de welbekende blauwe(als je die eraf haalt start ie helemaal niet)
vraag is nu: het is een twee draads sensor, wat voor kleur draad moet er (als je er voor staat) aan de linkerkant van de stekkerzitten --> bruin geel of bruin blauw iemand hier misschien nog een antwoordt op?? aangezien ik de draad opnieuw op stekker heb bevestigd, en een mens fouten maakt..... temperatuursensor is vorig jaar al vernieuwd |
Voor deze sensor maakt het niet uit welke draad op welke aansluiting komt.
|
Zitten helemaal niet (meer) aan de kabelboom?
Zouden 2x 2-polige stekkers moeten zijn. - 1 met een rode en bruine draad - 1 met geel/witte en gele draad Anders kan ik je de aansluitingen in de kabelboom wel geven. Stekkertjes+draden zitten in bekabeling onder het dashboard.kabelboom. ik heb me er ff in verdiept, en als je mij de aansluitingen voor op de kabelboom zou willen geven, zeeer dankbaar denk dat het de kortste klap is om te kijken waar het probleem zit p.s: draad op stekker leek mij ook al geen probleem(zit ook echt wel goed aangesloten) net co meter losgehaald en schoongemaakt(o-ring is niet helemaal intact, zal eens ff een nieuwe halen) |
bovenstaande berichtje voor dennis, ff vergeten
alvast bedankt |
Wat info over die aansluiting:
http://www.ross-tech.com/vag-com/2x2.html Aan de auto-kant 2 stekkers, deze zijn trouwens ook los bij de dealer te bestellen: zwarte stekker: pen 1 = massa pen 2= +12V witte stekker: pen 1 = niet in gebruik bij G40 pen 2 = pen 20 van de injectie-computer. Deze is ook te vinden op een 20 polige stekker in de buurt van de zekeringen, pen 18, draadkleur geel/wit. (er zijn 2 van deze 20 polige verbindingen) |
bedankt dennis
zal ff 2x2 halen bij dealer, en de laptopt er eens aan hangen ik hou jullie op de hoogte |
All times are GMT +1. The time now is 16:37. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.