eaton-ombouw op een G40
Vraagje:
Rij nu met een G60 lader op de G40 maar er is weer eens een dichtlijst uitgelopen! Ben de g lader nu een beetje beu dus de volgende vraag: is het te doen om een eaton op de G40 te bouwen en wat zijn de nadelen. Ook welk model zou het beste geschikt zijn dan... Het gaat mij niet om boven de 160 pk uit te komen maar ik wil wat meer betrouwbaarheid. Dus hoeft er ook geen hele kleine poelie op! Wie weet waar ik dan op moet letten en ook wat de zwakke punten zijn van zo'n kompressor! Alvast bedankt Sam |
Nog even geen nuttige info, maar HEY BEER :)
|
stynius, oude reus :hug: !
Alles nog onder controle daar? Doe maar eens info zoeken :D |
Zoek eens op VW Vortex.....de bijnaam van de Eaton compressor is heaton of flamethrower...
Dingen schijnen veel te heet te worden, jammer, ik had van de week ook weer eens een g lader die zonder enige aanwijsbare reden een stuk van de verdringer opvrat en ben die onbetrouwbare troep ook helemaal beu... Ik ga overstappen op turbo. |
Maar op een mercedes worden ze toch ook niet te warm?
Of wordt deze te warm doordat er dan een kleine poelie opzit.... Maar zal eens zoeken op VW Vortex dan! Dank u! |
Quote:
Op een mercedes draaid de compressor ook niet continue. Werkt dmv een magneetkoppeling. Bij een g40/g60 draaid de compressor dus wel continue. |
En je moet wel met een kleine poely op een eaton rijden, anders loopt het voor geen meter. en dan zegt ie na een paar duizend km ....pats :D .
Gewoon een goede lader erop ;) |
maar als ik nou met een normale poelie rij? dus maar 0,8 bar ofzo?
Dan is het nog steeds goedkoper om elk jaar een andere erop te zetten als om de g lader te reviseren om het jaar! |
Waarom is een G-lader onbetrouwbaar dan?? Altijd die verhalen daar over.
Het is maar net hoe je er mee omgaat en of er wel of niet aan geprutst is. Ik heb nog nooit problemen met een G-Lader gehad. Gewoon goed onderhoud en als ie koud is gewoon rustig rijden. G-Laders zijn niet onbetrouwbaar. Maar men maakt ze onbetrouwbaar door er zo over te praten. dus net als wat gti-g60 girl zegt. gewoon een keer een goede monteren ;) En geen gepruts zooi. |
Quote:
dat snap ik maar heb geen zin om weer zoveel geld neer te tellen voor een g-lader! Een goede ben je zo 750 euro kwijt tegenover 150 voor een eaton! En er gebeurt zo vaak wat met een g lader, ik wil niet elke keer bang zijn als ik een sprintje trek dat de lader kapot gaat... bij ons is er al 4 keer een lader kapot gegaan, oliekeerring eruit of een dichtlijst eruit. Gewoon beetje beu! Snap ie |
mijn broertje heeft ook helemaal geen problemen met zijn G lader...
hij is pas wel voor revisie weg geweest maar das gewoon onderhoud... |
maar dat is ieder zijn mening of die een g lader of een kompressor wil :) !
Dus die discussie hoeft niet, wil alleen weten waar ik op moet letten en wat de eventuele nadelen van de eaton zijn ed.! |
Quote:
Nadelen? Je mist het geweldig geile geluid van een fluitende G-lader :tongue: En zoals mijn Jopie dus al zei: ik heb nog nooit problemen met dat ding gehad. Mijn was bij de vorige eigenaar in 2001 voor het laatst gereviseerd bij G-Force, en ik vond het nu wel eens tijd worden voor een revisie maar dat was eigenlijk nog helemaal niet nodig want het ding was nog perfect zeiden ze bij G-Force. En tja, waarom ombouwen? ik vind het zonde van de blokjes. |
nadelen.. vermogen verlies tov g60.. wil je een beetje pk's moet je met kleinere poulie werken.. daardoor.. heel onbetrouwbaar..
|
iemand nog iets nuttigs on-topic te melden behalve dat ik geen pk's meer heb ( dat weet ik nou wel) en dat de g lader zo mooi klinkt en nooit kapot gaat???? Dat weet ik nou wel! :rolleyes:!
|
Lol, zoals Richard al zegt: Eaton zijn ook onbetrouwbaar. Dan moet je ombouwen naar Turbo... of alle aanblaasapparatuur eraf en carbs erop...
|
vortex compressor er op
|
|
Quote:
Dan heb jij elke keer pech met een G-lader of je koopt ze bij een verkeerd adres. Als ik een sprintje trek dan ben ik nergens bang voor. Als ie maar op temp is. Maar als het bij jouw tussen de oren zit dat je bang bent voor de lader tja dan snap ik jouw wel. Als bij mij bv 4x een lader ploft dan zou ik net denken als jouw. Ik snap je idd wel. Maar Ik wordt langzamer hand wel een beetje moe van dat ieder1 steeds een G-Lader afkraakt. En dat terwijl het een super uitvinding is. Alleen het geluid al :D suc6 met je keus ;) |
Heb vier jaar met een G40 gereden en heb hem best vaak gebruikt om lekker te knallen:D Nooit problemen mee gehad. Wel altijd netjes warm gereden en bij thuiskomst even tot rust laten komen en niet gelijk de motor uitgezet. Met 200.000 op de teller door verkocht en de auto rijd nog steeds.
Echt onbetrouwbaar kan ik de G40 dus niet noemen. Is denk ik de meest betrouwbare auto die ik tot nu toe heb gehad. De meeste G-laders die kapot gaan zijn gereviseerd. Denk dus eerder dat de revisies onbetrouwbaar zijn dan de G-lader zelf. |
Quote:
Idd tussen revisie en revisie zit ook verschil. Beunhaas of proffesioneel. Goed materiaal of niet. |
ik vind de g lader ook geweldig hoor! Heb alleen het geld er niet voor om een nieuwe te kopen! En aangezien ik wel van knutselen hou dan lijkt het me leuk om de eaton eens te proberen. Keertje wat anders.... Maar feit is dat de g lader übergeil is!
|
Quote:
Als je van knutselen houdt dan moet je je g-lader houden. Dan kun je elk jaar knutselen toch :tongue: :tongue: :tongue: ;) |
kijk ma eens op die link van lexo. staat bomvol info van de eaton..
bekend bedrijf in engeland volgens pitstop en clubpolo leden.. wil je goedkoop blijven ga je over op eaton wil je pk,s zou ik de turbo nemen. en dat je lader stuk loopt heeft ook te mkaken met je specificaties die de meeste hier niet weten! je reed met 1,5bar druk en dat met zowat alles orgineel.. gasklep inlaat en uitlaat.. da,s vragen om problemen..;) mvg richard |
eatons gaan echt wel langer mee, je moet gewoon zorgen dat die dingen niet meer als 15.000 toeren draaien, dan is er niks aan de hand en werken ze prima.
verder heb je eaton compressors in veel maten. ik heb ze al gezien van m15 tot m95 |
Ik ben ook bezog om een Eaton op mijn 16V te bouwen, een M62 te weten.
Deze is een beetje over bemeten voor de motor maar ik heb er wel vertrouwen in. Ze zijn een stuk goedkoper en betrouwbaarder dan de G-lader. Dus je kan er nog eens 1 in elkaar draaien zonder al te veel pijn. Kijk gewoon naar de constructie van de twee, zegt genoeg toch? Eaton / rootsblower is toch een bewezen principe, en weer helemaal terug van "weggeweest". Zou het gewoon doen! |
vind ik ook!
Maar heeft er nog iemand zo'n ding liggen die voor een schappelijke prijs van baasje kan ruilen?? Iemand op vw forum heeft er wel 1 maar daar hoor ik niks van.... |
Quote:
www.deboxer.nl in tilburg heeft ze op voorraad (nieuw) en ik dacht dat het niet duur was. Suc6 |
Quote:
prima maat toch voor een 16v? ik zou geen kleinere nemen. :) |
Quote:
Bij wie waren die dingen gereviseerd dan? |
Quote:
Yepz er zijn helaas een hoop prutsers die goedkope zooi gebruiken, de helft maar vervangen, ....... en dan moeje er ook nog dik voor betalen ook..... G-lader is gewoon een mooi en super ding. Heb er zelf ook altijd probleemloos en met veel plezier mee gereden..... |
Quote:
Zeker prima, de M62 is geschikt voor 2.0 tot 3.0 liter motoren. Dus prima maat dacht ik ook. Wilde eerst een M45, maar vond deze toch net te klein. Beetje extra lucht kan nooit kwaad volgens mij. Een goede compressor heb je tussen de 300 á 400 euro. Scheelt een bom t.o.v. een nieuwe G-lader. Dusssss |
Quote:
MRG, G-Force, De Leeuw..... Maar lag niet altijd aan de revisie, ook het "balans"-asje begaf het weleens! Of de lader is gewoon versleten, dit was de laatste keer! Lopen de dichtlijsten er zo uit.... |
Quote:
Thanks, heb ze gelijk een mailtje gestuurd! |
Quote:
Balansas gaat meestal kapot omdat het lager ervan vastloopt omdat die niet vervangen is met de revisie? ;) En dichtlijsten die eruit lopen kan ook aan het soort lijsten liggen, goedkope zooi van de 50m rol ;) Slijtage had bij de revisie al zichtbaar moeten zijn ;) Oliekeeringen die eruit lopen komt ook vaak omdat er goedkope prut keeringen worden gebruikt ;) |
Quote:
Slijtage was ook al bij de revisie zichtbaar, maar heb het risico genomem omdat de lader nog zeer goed liep, was alleen te ver ingesleten en toevallig was de slijtgrens net bij de revisie! Lagertjes waren vervangen van het asje, alleen de astap hield het niet meer....Vandaar! |
moet je je lader maar bij de juiste mensen reviseren zoals jd of ruud van het corrado forum g-force kunnen alleen maar knoeien prutsers is mijn mening he heb hun werk gezien
|
Of Peter in België ;)
|
ik heb ook mijn g-lader vervangen voor een m64 compressor. Super geluid en ontzettend snel ( naar mijn mening) was mijn corrado toen. Maar na twee weken de poelie kapot,nieuwe laten maken ( 300 euro al met al),en toen liep de compressor zelf kapot.Al met al iets van 1800 euro lichter, en de compressor kon de ton in :mad: Maar wel een hoop lol gehad in die korte tijd dat ie het wel deed,haha :D
Maar goed, als jij de compressors voor 150 euro kunt krijgen, kun je er nog eens een verprutsen. Ik zou er zelf denk ik een turbo op monteren,want volgens mij kun je daar meer pk's uithalen. Maar goed, het blijft jouw keuze, en ik hoop voor je, dat je minder pech dan mij hebt!! ;) |
heeft er niemand meer een M45 liggen????
Heb er nog steeds geen gevonden, behalve voor de hoofdprijs! |
All times are GMT +1. The time now is 10:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.