Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Nieuwe band van Michelin (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22552)

Dr Low 02-07-2006 12:38

Nieuwe band van Michelin
 
Ik kreeg een foto in mijn handen met het nieuwe type band van Michelin.
Het ziet er uit alsof het een photoshop is maar de band was te bewonderen op een beurs in Amerika en ze willen de band ook echt gaan produceren.


















Airtime 02-07-2006 13:12

:redx: :(

Jurgen Santana 02-07-2006 14:02

Volgens mij probeer je naar je mailbox door te linken en dat werkt nu eenmaal niet.

René 02-07-2006 14:05

ik denk dat `t gaat om dat aparte wiel...soort spaakwiel/band...

Dr Low 02-07-2006 21:01

Doet het idd niet meer. Zal morgen eens proberen. Stom van me :chair:

Airtime 02-07-2006 21:15

Quote:
Originally Posted by René
ik denk dat `t gaat om dat aparte wiel...soort spaakwiel/band...


Bedoel je deze?




Meer hier

René 03-07-2006 00:17

ik gok van wel idd....
als auto`s in de toekomst zulke banden krijgen....dan stop ik met de hobby :tongue:

Dr Low 03-07-2006 06:42

THX mannen, ik wilde het net gaan veranderen. Het ziet er idd niet uit vind ik.

Melvin 03-07-2006 07:33

ziet er nog best mooi uit eigenlijk... hou zou dat zijn joh, platte banden voor en dikkere achter met veel camber in keverwielkassen :D

RubenD 03-07-2006 08:39

Volgens mij is dit niet echt wat, alle zooi en weet ik veel wat kan op deze manier in je banden komen. Ik neem aan dat de zijkanten bij het definitieve model wel dicht zijn!?

Airtime 03-07-2006 08:45

Quote:
Originally Posted by RubenD
alle zooi en weet ik veel wat kan op deze manier in je banden komen.


Hier zie ik eerlijk gezegd niet echt een probleem in. :confused:

Melvin 03-07-2006 08:45

nee rubend, waarom?

boeiend als er zooi doorheen komt, of in ligt, hoezo zou dat uitmaken? ze hebben toen tests gereden hierop natuurlijk en dat ging behoorlijk goed is wat ik me herinner!

volksfahrer.nl 03-07-2006 08:55

Quote:
Originally Posted by Airtime
Hier zie ik eerlijk gezegd niet echt een probleem in. :confused:


Onbalans.......

Airtime 03-07-2006 09:28

Yep, daar heb je gelijk in. :)

Denk op zich wel dat het mee zal vallen. Steentjes enzo zullen er wel worden uitgeslingerd. Sneeuw en modder zal een ander verhaal zijn, denk ik.

vw dennis 03-07-2006 10:42

Vind het er echt niet uitzien, en voor de mensen die liever comfort willen, is dit ook niet echt een optie geloof ik

BBS-roy 03-07-2006 15:43

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Vind het er echt niet uitzien, en voor de mensen die liever comfort willen, is dit ook niet echt een optie geloof ik

Comfort, daar is het nu juist voor :D

RubenD 03-07-2006 18:21

En daarbij zie ik het zo gebeuren dat zo'n steentje tegen de auto zelf aan vliegt. Inderdaad zand, modder en sneeuw.

Maar volgens mij zouden die zijkanten wel dicht gaan. Zal anders niet zo goed aanslaan ben ik bang. Neem aan dat Michelin wel zo verstandig is.

Melvin 03-07-2006 19:19

ik denk dat als je de zijkanten dicht maakt het 'bewegen/vervormen' van de band op een dergelijke manier beinvloed die hier niet gewenst is, en dat er daarom gekozen is voor die kleine dingen... en modder en sneeuw zie ik eigenlijk niet gebeuren dat dat erin blijft hangen...

heeft er niemand die link naar het testverslag? zou veel gokken schelen :D

Airtime 03-07-2006 20:45

Quote:
Originally Posted by Autotelevaag.nl
De zijkanten van de Tweel zijn bij dit prototype gewoon opengelaten (je kunt er zo doorheen kijken), maar dat is alleen maar gedaan om de constructie goed te kunnen tonen. Bij latere ontwikkelingen worden de banden gewoon dichtgemaakt.


Het hele artikel (van april 2005!) is hier te vinden.

Pedaalemmer 03-07-2006 21:19

zijkanten zijn op definitieve model dicht

millie 03-07-2006 21:23

Als dit zo doorgaat komen ze nog op het idee om rupsbanden onder je auto te monteren.

Wat kost het nou om een lekke band te plakken?
En wat kost nou dit wieltje met band die er gewoon niet uitziet?

Nu weet ik waarom je een tienje meer betaalt per band,aan dit soort k*t ontwerpen!

Pedaalemmer 03-07-2006 21:26

Quote:
Originally Posted by millie
Als dit zo doorgaat komen ze nog op het idee om rupsbanden onder je auto te monteren.

Wat kost het nou om een lekke band te plakken?
En wat kost nou dit wieltje met band die er gewoon niet uitziet?

Nu weet ik waarom je een tienje meer betaalt per band,aan dit soort k*t ontwerpen!


dat si wel heel dwars door de bocht...lees het artikel maar eens goed...een band zonder lucht heeft meer voordelen dan je in eerste instantie denkt...gebeuren nog teveel ongelukken door slappe banden en klapbanden

millie 03-07-2006 22:06

Laten ze het dan maar eerst eens testen op f1 en rally autos.

RubenD 03-07-2006 22:31

Ik voel er wel wat voor nu die banden dicht zijn aan de zijkanten zoals ik ook al wel verwacht had een jaartje terug. Kan je anders toch niet verkopen.

Veel meer comfort ondanks je verlaging. Meen me alleen ook te herinneren dat de banden toch wel vrij hoog moeten zijn dus ik gok dat ze geen 215/40 16" bandjes in dit model hebben.

Cakemaro 13-07-2006 09:08

Michelin Tweels.
In 2005, Michelin unveiled their "Tweel" concept - a word made up of the combination of Tyre and Wheel. After decades of riding around on air-filled tyres, Michelin would like to convince us that there is a better way. They're working on a totally air-less tyre. Airless = puncture proof. The Tweel is the creation of Michelin's American technology centre - no doubt working with the sound of the Ford Explorer / Bridgestone Firestone lawsuit still ringing in their ears.
The Tweel is a combined single-piece tyre and wheel combination, hence the name, though it actually begins as an assembly of four pieces bonded together: the hub, a polyurethane spoke section, a "shear band" surrounding the spokes, and the tread band - the rubber layer that wraps around the circumference and touches the road. The Tweel's hub functions just like your everyday wheel right now - a rigid attachment point to the axle. The polyurethane spokes are flexible to help absorb road impacts. These act sort of like the sidewall in a current tyre. But turn a tweel side-on and you can see right through it. The shear band surrounding the spokes effectively takes the place of the air pressure, distributing the load. Finally, the tread is similar in appearance to a conventional tyre. The image on the right is my own rendering based on the teeny tiny images I found from the Michelin press release. It gives you some idea what the new Tweel could look like.
One of the basic shortcomings of a tyre filled with air is that the inflation pressure is distributed equally around the tire, both up and down (vertically) as well as side-to side (laterally). That property keeps the tire round, but it also means that raising the pressure to improve cornering - increasing lateral stiffness - also adds up-down stiffness, making the ride harsher. With the Tweel's injection-molded spokes, those characteristics are no longer linked. Only the spokes toward the bottom of the tyre at any point in its rotation are determining the grip / ride quality. Those spokes rotating around the top of the tyre are free to flex to full extension without affecting the grip or ride quality.
The Tweel offers a number of benefits beyond the obvious attraction of being impervious to nails in the road. The tread will last two to three times as long as today's radial tires, Michelin says, and when it does wear thin it can be retreaded. For manufacturers, the Tweel offers an opportunity to reduce the number of parts, eliminating most of the 23 components of a typical new tire as well as the costly air-pressure monitors now required on all new vehicles in the United States. (See TPMS below).
Another benefit? No spare wheels. That leaves more room for boot/trunk space, and reduces the carried weight in the vehicle.
Reporters who took the change to drive an Audi A4 sedan equipped with Tweels early in 2005 complained of harsh vibration and an overly noisy ride. Michelin are well aware of these shortfalls - mostly due to vibration in the spoke system. (They admit they're in extremely-alpha-test mode.) Another problem is that the wheels transmit a lot more force and vibration into the cabin than regular tyres. A plus point though is cornering ability. Because of the rigidity of the spokes and the lack of a flexing sidewall, cornering grip, response and feel is excellent.
There are other negatives: the flexibility, at this early stage, contributes to greater friction, though it is within 5% of that generated by a conventional radial tyre. And so far, the Tweel is no lighter than the tyre and wheel it replaces. Almost everything else about the Tweel is undetermined at this early stage of development, including serious matters like cost and frivolous questions like the possibilities of chrome-plating. Either way, it's a promising look into the future.
Tweels are being tested out on the iBot - Dean Kamen's (the Segway inventor) new prototype wheelchair, and by the military. The military are interested because the Tweel is incredibly resistant to damage, even caused by explosions. Michelin hope to bring this technology to everyday road car use, construction equipment, and potentially even aircraft tyres.

------------------------------------------------------------------- http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Ik dacht al dit heb ik eerder gezien...


All times are GMT +1. The time now is 02:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.