eerste onvriendelijke ervaring Marktplaats
De stakkert....ik denk ff onderhandelen, maar die pik woon ver weg, niet opgemerkt. Wil ie hem komen brengen, kost me dat 30 euri....sodemieter op. Krijg ik zo een antwoord...wat een homo..... :mad: :mad: :mad: :mad:
>>>>>>>>>> he lul. laat ik van jou nooit meer een mail krijgen, je stuurt 10 mailtjes, en dan vind je 60 eurie te duur, of je doet zelf geen moeite, ik heb mijn tijd beter te besteden dan te mailen met nepkopers, zoals jij. de onvriendelijke groeten, Bram >>>>>>>>>> |
LOL, welkom op marktplaats, zo gaat het meestal.
Ik had er ooit zelf een die een soort van mailbom had gestuurd, maar die heeft het snel afgeleerd :), ff een post ergens en hij hield heel snel op. Toen was hij boos dat ik 5 euro minder bood dan de vraagprijs :) |
Quote:
Wat was jou mail naar hem dan? Dan kan ik me er misschein enigszinds iets bij voorstellen.... en 30 euro om te brengen, en je zegt hij woont ver weg... das dan toch heel redelijk? 30 euro is 25 liter, is 250 km... voor heen, en trugweg.... dus 125 heen en 125 trug... daarnaast is het zijn tijd en moeite.. dus... maar oke, de verwoording is misschien minder. |
hij kan toch normaal doen die stumperd, gewoon blijven lachen maar van dit soort gasten wordt ik rete sjaggie
|
Ja je hebt er van die lui tussen zitten.......
|
heb zelf ook 2 leuke ervaringen gehad met JEROEN B. UIT NISTELRODE . meneer besteld onderdelen en vraagt of ik het onder rembours wil versturen .
geen probleem 1 pakket onder rembours verzonden. belt ie een week later dat hij nog meer onderdelen wilt hebben.dus nog 1 pakket onder rembours die kant op. dus 2 keer 13 euro rembourskosten die ik ff heb voorgeschoten bij de TPG. na enkele dagen ik op de site van TPG het pakket getraceerd: geadresseerde niet thuis pakket ligt op afhaalkantoor, na nog een paar dagen paketten niet afgehaald. ik hem bellen en vragen hoe het zit. ik ga ze morgen halen ben op vakantie geweest. vandaag paketten terug gekregen. dus ik hem weer bellen hij hangt meteen weer op. echt een leuke ervaring zo met die gozer . de kl...zak. |
Quote:
vind ik ook. Als je een beetje tegenspraak krijgt of het simpelweg niet eens ben hoef je niet gelijk te gaan schelden. :D |
Het valt mij ook erg tegen. 9 van de 10 mensen die reageren zijn totaal niet serieus en laten nooit meer wat van zich horen. Ik was de berging aan het opruimen en deed een aantal leuke spulletjes voor niks weg, man wat gaat er een tijd in zitten voor je een paar van die dingen kwijt bent. Mailen, bellen afspraken maken, 20 emails per dag zonder dat iemand het op komt halen... De volgende keer zet ik het gewoon weer aan de straat.
Maar goed, da's het voordeel van internet, anoniemiteit (als ik het goed schrijf). En het is lastig inschatten wat je nou eigenlijk koopt op basis van een stukkie tekst en soms een fotootje. Begrijpelijk dat mensen wel wat wantrouwig zijn. Zelf blijf ik het toch maar proberen hoor! |
Ik zet niks op marktplaats, ik vind het helemaal niks meer. Vroeger toen alles nog nieuw was was het echt beter. Had je nog ibazar enz...
|
Zelf heb ik nog nooit via marktplaats iets gekocht of verkocht. Wel via Ebay en daar heb ik tot nu toe nog nooit iets vervelends mee meegemaakt. Duitsland, Engeland, VS en Thailand, nog nooit gezeur gehad.
|
2 Auto's via marktplaats gekocht, 1tje in goede tijden en 1tje in deze tijden. Tijdens de 2de zoektocht vaak voor niks gegaan.
|
stomme spatader....gewoon doen dan doe je al gek genoeg.
ijselijk beleefd als ik was en dan een rotte smoel terug? HA......dit was btw ook de 1e sinds jaren...hopelijk de laatste. |
is dat diezelfde bram die overlaatst een gedeukte intercooler aanboodt op MP?
|
zou het niet weten, kwam ie uit Maastricht?
|
Ik was begin dit jaar op zoek naar een linker koplamp (type 4 look).
Eindelijk 1 gevonden op marktplaats op een zaterdagavond.Dus ik hem bellen op zijn mobiel.Hij was op een feestje dus zou mij de andere dag terug bellen.Heeft hij ook gedaan.Dus afspraak gemaakt op een avond bij een pompstation langs de snelweg waar hij vrij vaak langs reed bij mij in de buurt.Belt hij de andere dag weer op.Dat de koplaml niet bij hem thuis lag maar bij zijn ouders.Dus nieuwe afspraak gemaakt en ik zou dus op 8 februari na de midwintermeeting die lamp op gaan halen. Belt hij na een paar dagen weer op met de mededeling dat hij die lamp aan iemand anders heeft verkocht.Hij zei dat die persoon er meer voor had geboden en hem direct kwam halen.Zegt ie: Dat had jij toch ook zo gedaan in zo'n situatie?Ik zei: Nee klootzak!En heb opgehangen. Maar het is niet alleen op marktplaats te doen hoor. Ik heb het nu al 2x meegemaakt met mensen van het (oude) vwforum. Eerst mailen en bellen van ja dat moet ik hebben.Dan hoor je er niks meer van.Dan er nog maar eens achteraan bellen of ze nog geintresseerd zijn en dan zeggen ze van nee ik hoef het niet meer want ik heb het al bij een ander gekocht. En dat terwijl de afspraak min of meer gemaakt was en je op het punt stond om het te verzenden.Dat had voor nog meer problemen gezorgd als het al verzonden was. |
idd Dennis, Ibazar, dat waren de tijden.. ik kocht daar zoooooveel.
m'n stuur, m'n achterlichten, m'n recaro en......101 penthouses voor 100 gulden :D |
Tjaap...............SMEERPIJP
|
Ach ja, het is allemaal wat tegenwoordig. Hoevaak ik nou al niet bij m'n advertenties op Marktplaats heb gehad dat mensen mailtjes stuurden dat ze het op willen komen halen, afspraak maken, datum, tijd en plaats afspreken en vervolgens niet op komen dagen! En niet meer reageren op e-mails ook natuurlijk...
Je wordt er wel hard van. Als nu iemand iets van me wilt kopen, dan zet ik het niet meer voor die persoon apart (of ik moet 'm kennen), de eerste de beste die het op komt halen is het dan aan verkocht. Twee bijzondere gevalletjes: Meneer X uit Limburg heeft heeeel erg veel interesse in m'n Golf mkI hoedenplank bekleed met skai. Wilde het niet op komen halen, want dat was te ver rijden, maar wilde o zo graag dat ding hebben. Nou, met veel moeite kunnen regelen dat ik aan een Limburgse kennis op VW Mania die plank mee kon geven. Afspraak gemaakt met die koper hoe, wat, waar en wanneer. Ja, alles goed, ik haal het dan af. Week later vraag ik aan die kennis hoe het gegaan is, is die knakker niet op komen dagen! Nog wat mailtjes gestuurd, geen reactie. Keertje gekeken of ie ook op Messenger zat en jawel hoor, toegevoegd, kwam ie online. Deed alsof ie nergens vanaf wist natuurlijk en vervolgens mij blokkeren. KRIJG DE SCHIJT! Nu is die mooie plank weggedonderd. :( Nog een gevalletje: Ontsteking+bougiekabels voor de 16V gezien op Marktplaats voor weinig, ik gelijk gebeld, goed, verkocht, hij zou het op gaan sturen en ik zou hem 10 euro extra geven bovenop de verkoopprijs voor alle moeite en zorgen. Na een week nog niks ontvangen, weer gebeld, zegt ie "ja ik heb 'm maar aan iemand hier in de buurt verkocht, dan hoef ik het niet op te sturen enzo". Ja, KRIJG DE SCHIJT, zo maak je geen afspraken, vrind!! |
Piet, we moeten staken......ik voel het
|
Troost je : het wordt steeds erger .
In mijn tijd ( lol ) was een afspraak nog een afspraak .. Als ik vandaag alles alsnog zou verkopen wat ooit toegezegd is hoefde ik een jaar of 5 niet meer te werken ... |
Quote:
Das zeker erg lang geleden? :D |
Quote:
Kom dan eerst je spulletjes maar ophalen, dan is dat i.i.g. geen nare ervaring :p |
wacht d8 je van de wielen die ik soms aanbood ? marktplaats sucks ....
ebay , 99% betrouwbaar, moet je es een bod niet nakomen , heb je meteen moskovitch in je nek ! heheheehe dat werkt teminste! |
Quote:
WHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAA LOL !! Ik wou iets zeggen, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel gert. Ik vind dat van Ebay idd beter geregeld, als je daar geboden hebt, heb je ook echt geboden, net als tijdens een echte veiling. Zou mooie bak zijn, veiling van bijv een schilderij van van Gogh, bied je 1 miljoen euro. Zeg je later, Nou eeuuhhh ja ik hoeft em eigenlijk nie....... |
Mij een raadsel.............
koop (en heel soms Verkoop) ik wat via marktplaats. Nooit problemen !! vandeweek nog de nieuwe DVD van Borsato voor het meissie gekocht...nieuw in de verpakking voor 10 eurie, incluus verzenden !! zonder problemen :-) ( ligt het niet aan hetgeen wat jullie kopen/verkopen ?, misschien dat de markt wat gevoeliger ligt bij watergekoeld spul.....luchtgekoeld spul nog nooit wat meegemaakt eigenlijk) |
Quote:
Explain u nader ? Doe maar via PM als het te schokkend is voor hiero . |
Quote:
tgaat om deze opmerking gert, je werkt nu ook niet...... |
wij snappen hem allemaal behalve gert zelf...lol
maak genoeg mee...zo ook hier op volksforum.. reactie op de motor..wat heen en weer gemail over het afhalen van het spul...nooit meer iets van hem gehoord...maar ja, we gaan verder |
Quote:
1 April !!!!!!!!!!!!! |
was je een kwartier te vroeg mee en telt dus niet
|
Gozer bied een edition interieur aan voor een mooie prijs, ik hem bellen (dinsdag) en maken een deal rond de prijs, vertel hem dat ik het zaterdag kom ophalen. Ik een busje geregeld. Woensdagavond bel ik nog 1 keer om te bevestigen en alles okee.
Belt ie me een uurtje later op het is verkocht ze boden 50 € meer. Dat wordt ik een beetje simpel van... en hem dat ook duidelijk laten weten ;) |
Wat een slechte ervaringen met Marktplaats allemaal. Ik ben afgelopen zaterdag heel nederland door geweest. 4 afpraken voor onderdelen via Marktplaats. Geen probleem, alles zo opgehaald voor de afgesproken prijs. En als ik zelf adverteer heb ik ook nooit problemen.
|
Heb ook nooit echt problemen met marktplaats. Al diverse onderdelen gekocht en verkocht, m'n cabrio er vanaf gehaald, de polo van me meissie, heb nu warschijnlijk (maar da's nog ff afwachten :D) een startmotor voor de polo geregeld....
|
Ik heb altijd gezeik met de mensen van marktplaats over of mijn advertentie meer dan 200 euro is ja of nee...ze proberen altijd mij 6 euro voor eena dvertentie te betalen....de afzetters..
|
marktplaats...... t'ja je hoort er soms slechte dingen over, ik heb er geen problemen mee gehad, ik stuur sowieso niks op, als ze het willen hebben dan komen ze het maar ophalen.... Ik heb mijn eerste autootje verkocht via marktplaats, paar mensen die hun afspraak niet na kwamen en je zit al de hele dag thuis te wachten maar ach...... De g60 ook via marktplaats gekocht, allemaal perfect gelopen.
Ik heb al veel verkocht via marktplaats en het werkt prima zolang je maar niks opstuurt, en als je iets wil kopen, gewoon ophalen en als het tever weg is gewoon verder zoeken, werkt het beste want wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen???????? |
Quote:
mij :cool: |
jaja...... :D
|
ja onder rembours is ook niet alles. ik spreek meestal af dat ze het geld van te voren over maken. dat is de enigste manier waarop je mensen kan vertrouwen.
|
Ja en dan vervolgens de spullen niet opsturen.... haha!!
Als mensen eerst geld overmaken dan durven ze wel!! |
Quote:
Gebeurt niet zo gauw hoor ! Als mensen geld op je rekening overmaken kunnen ze ana de hand van die gegevens weer aan je adres komen. Ik doe het altijd in goed vertrouwen, en het is nog altijd goed gegaan...... |
All times are GMT +1. The time now is 15:59. |