Ev vervangen voor Kr
Hey...
Omdat er mijn EV blokje in de toekomst (ongeblazen) de 150 pk grens niet zal kunnen overschrijden, zat ik te denken aan een PL of KR inbouw. Ik heb al gekeken her en der, maar wat is jullie eigen mening met betrekking tot inbouw...gaat het vrij makkelijk? Of moet er veel aan worden gepast? En voor welke kan ik het beste gaan, KR of PL. Ik weet dat KR standaard meer pk's heeft, maar misschien heeft de PL in de toekomst meer opvoer mogelijkheden? Alles welkom :)! Greetz en bedankt! :redface: |
Waarommmmmmm, 8 klepper is stoer man :)
Bovendien win je het met optrekken heus wel hoor! |
De onderblokken van de EV en de beide 16kleppers zijn het zelfde, w.b.t. alleen verwissellen van de blokken moet (en zal) het geen problemen opleveren, hoe het zit met bedrading(kabelboom)? Helaas, dat weet ik niet.
|
Ik wil ook wel 8 klepper houden :D, maar ongeblazen pers je dr niet zoveel méér uit... Voor een redelijk budget dan he :woowoo:
En van dat optrekken had ik gehoord ja! Toch raar, specificaties zeggen dat een PL 9 sec over een sprint van 0 tot 100 doet en een EV doet dat in 10,3 sec :)! : |
Precies, die kabelboom, dat zou ik willen weten, verder weet ik dat met name de KR sterk op de Ev lijkt...maar de bedrading?
|
ik weet dat een originele 16V vanaf de fabriek een snelheidsmeter heeft die gaat tot 300km/h, bij de gewone 8klepper is dat "maar" tot 220 of 240?(weet ik niet precies), dus daarom denk ik alleen al dat er ook een andere kabelboom in moet, maar hoe dat precies zit met die bedrading, dat zullen anderen hier jou zeker wel kunnen vertellen.
|
Quote:
Hoezo zou een EV niet meer dan 150 pk kunnen geven?? Ik denk dat er zelfs veel meer uit te halen is....maar niet zomaar, en zeker niet uit een blok wat al de nodige kilometers heeft gelopen Het gaat maar om 38 pk...en dan zit je al aan de 150....maar het gaat wel wat centjes kosten |
Quote:
8 klepper 220km/h 16V en g60 tot 260km/h ook gaat de toerenteller van de 8 klepper 1000 minder dan de 16v |
Quote:
Ik wilde de bak van de EV houden (die is korter toch!?), dus dan maakt dat waarschijnlijk niet uit lijkt mij! |
Quote:
Nee precies, het is wel gaaf om te doen enzo. Maar voor minder heb ik een KR...dat schiet dan qua prijs/pk verhouding wat meer op...! Hoe zit het met dingetjes als zekeringkast e.d.? Ook helemaal omzetten? Brandstofpomp kan je houden neem ik aan toch... en de leidingen ook... :rolleyes:. Wel kleinere radiateur of gewoon deze houden? |
Weet niet of dat mogelijk is, mijn onderblok en versnellingsbak houden, en de kop van de 8v 'vervangen' voor de 16v? De onderblokken van die motoren zijn toch gelijk? Natuurlijk ook injectie e.d. overzetten, maar dat het onderblok houd (16v warmloopregelaar zit er al op :D). Of gaat dit niet goed met sensoren/overige deel van de kabelboom? Of raken de zuigers dan de kleppen...(lijkt me wel, maar je weet maar nooit :D)!?
|
het is leuk iets ombouwen maar denk dat je beter een 16v op kenteken kan kopen
is denk ik qa prijs en werk net zo duur |
Quote:
Precies :) Heb het nu allebei. maar moet zeggen dat de 16v (kr) toch sneller is en voelt. Zit lekker snel op toeren, de EV is laag in de toeren wat trager. maar als je eenmaal met de EV rond de 3000 zit is het ook super :D (alhoewel de 16v veel lekkerder is ;)) ps: Een KR jankt ook zo lekker hoog in de toeren :green: ;) |
Nee zeker geen 16v op kenteken...mijn auto is net gespoten en helemaal hard + netjes. Die gaat echt de deur niet uit! Desnoods moet ik alles vervangen, dan blijft ie nog :D!
|
Ik heb nog een draadboom liggen voor een oud type zekeringenkast van een golf 2. Voor de kr
Incl, voor fusee stukken, brandstofpompen Als je intresse hebt voor een leuk prijsje. Dan hoef je enkelt nog de motor te zoeken. ;) |
Moet dat allemaal veranderd worden dan?
|
Naja je wilt toch wel snel genoeg stil kunnen staan?
En dat kenteken moet toch niet zo'n probleem zijn? Tis tenslotte ook origineel zo geleverd... Over de bak, ik denk dat er een ACD bak aan de EV zit. Die heeft alles gelijk echter de 5e versnelling is langer als die van een 2Y. Scheelt weer net iets in de toeren en op de snelweg brandstofverbruik. En tja een 16V jankt zo lekker! Vandaag nog weer geweldig van genoten. |
haha :D
Vraagje tussendoor: ik lees op duitse sites dat ze een G60 nokkenas in een 8v gooien. Deze zouden wat meer vermogen geven omdat ze assymetrisch werken...Is dit waar? Lijkt me toch niet dat een nokkenas van een geblazen motor het o zo goed doet in een ongeblazen 8v...? :confused: |
Quote:
geen idee, sorry. |
Quote:
kost dat? en waar op te halen? |
Quote:
enkel en alleen blok,bak,luchtweger en kabelboom |
Quote:
Is dat zo? :confused: |
zuigers van een 16V motor zijn ook anders en worden gekoeld door oliesproeiers in het blok.
Zou gewoon een KR blokkie kopen, zit weinig electronica aan en kan je toch redelijk simpel opfokken dmv andere nokkenassen en spaghetti spruitstuk. |
Quote:
Ja dat zou best wel eens kunnen. Alleen die van mij niet :D |
Ik doe de sprint ook onder de 10 sec en inderdaad, een helemaal standaard 16v kan je eruit trekken :confused:. Aan die van mij is niks gedaan...
Dus een KR blokje is zo over te zetten, bedankt. Maar dan komt het volgende...moet je verder nog dingen veranderen? Remmen enzo. Lijkt me wel aan te raden, niet? |
ik heb zelf een ev blok in mijn mk1 gehad en het ging als de bandweer
ev blok is 1 van de snelste 8v die er zijn 112pk standaard ik had er een ander spruitstuk en nokkenassen opgezet en ik trok melige autotjes eruit een 16v erin bouwen komt wel wat bij kijken je draadboom , uitlaat, remmen, computer, tellerbak en ga zo maar door een 16v is ook weer wat zwaarder dan een 8v als ze standaard zijn blijf je net zo snel 1 advies hou lekker de 8v ik persoonlijk vind het een stuk betrouwbaarder en als er iets kapot gaat is het voordeliger om het te maken |
Wim_pie : Ik zal het in gedachten houden...! :D Maar bij 16v KR blok inbouwen komt er toch geen computer bij kijken? En wanneer je je originele bak houd...hoeft de teller toch ook niet aangepast te worden? De toerenteller klapt er misschien uit, maar goed :D!
|
TD15: jawel hoor je hebt 2 computers en mfa
de draadboom is heel anders dan bij een ev blok je tellerbak ook want ik dach dat van een 8v er 1 groot aansluitblok zat en bij 16v 2 je kilometerteller past gewoon maar je zit met de rest van je bedrading ik weet niet zeker of jij op jou ev blok ook mfa en zo heeft ik had dat niet met mijn ev blok ik heb een elektronische bak eronder zitten je kan geloof ik wel je orginele bak eronder houden maar of het ook goed werkt dat weet ik niet ik lees ook vaak dat ze er een bak van een tdi eronder gooien vanwege de hogere koppel en dat ze sterker zijn maar 100% zeker durf ik dat niet te zeggen met versnellingsbakken je moet ook je uitlaatsysteem aanpassen ! van een 8v is 45mm en van een 16v is 60mm |
Voor de electronica: Alleen de motorkabelboom vervangen verder niet.
|
Quote:
Een KR met twee computers?? Waar heeft ie die voor nodig ?? Zit helemaal géén computer in...wat dacht je daar van ?? De injectie op een KR is vrijwel gelijk aan die op een EV... Een EV, die veelal in de GTI van rond die bouwjaren werd geplaatst heeft wel degelijk een MFA....en die heeft verder NIKS met de injectie van doen... Een EV heeft verder een 50 mm uitlaat....maar das een detail |
Ziejewel, geen computers :D!
En mijn uitlaat kan ik eventueel toch houden ivm trekkracht onderin? Mijn tellers kan ik houden toch, wanneer ik mijn ev bak houd?! |
ev 50mm pijp ? hmm laatst toch opgemeten en maar 45mm
en ik heb toch wel degelijk een computer zitten of wilde je zeggen dat de sensoren op het blok er voor de lol zitten ? :P maar over een ev blok zijn verschillende verhalen ik had er toen geen mfa en ik overal zoeken naar info maar kwam veel sites tegen die zeiden dat een ev geen mfa heeft injectie is volgens mij wel hetzelfde maar zeker weten doe ik niet want ik weet niet of van een 16v de gasklep groter is |
Quote:
Tja ik heb 2 Gti's mét EV motor, 1 van 85, en 1 van 86 ,beiden 50 mm uitlaat. Dat er sensoren opzitten wil niet zeggen dat er een computer inzit, je kun bepaalde zaken ook schakelen met relais etc. Zo gaat dat bij een K-Jetronic ook. De brandstof/luchtverhouding word geregeld in de brandstofverdeler (de zg spinnenkop) verrijking voor de koude start etc word geregeld met schakelingen gestuurd door diverse sensoren. De K-Jetronic is een heel basic mechanisch inspuitsysteem, wat geen gebruik maakt van een computer...tis echt zo..zelfs Bosch (de fabrikant) zegt dat :D |
enigste [computer] van de 16v KR is van de vervroeging van de ontsteking
de van de MFA zit in de middenconsole heb zelf een voorpijp van een EV er onder, dus dat gaat denk ik wel passen |
Van een 16V is de gasklep toch 54 mm? Dat is bij mijn EV ook zo, dus dat is dan gelijk. Maarkt verder niet uit, wordt toch vervangen :)!
|
Quote:
Mijn EV heeft een uitlaatdiameter van 50mm. |
Valt er ook geen switch te doen in het onderblok? Zodat je toch je 8 klepper houd :D? Of een andere 8v kop erop?
|
ev is de bom, en 1000 keer sreker als 16v
|
Quote:
Wat een gelul, waarop baseer je dat ? |
Ik lees dat de zuigers van een 16v anders zijn, ik neem aan dat er dus uitsparingen op zitten voor 4 kleppen en dat een 16v kop dus nÃ*et op een 8v past...? Of zijn de onderblokken van een 16v en een 8v identiek?
|
All times are GMT +1. The time now is 17:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.