Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   verschil kr en pl (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20265)

gtiken 09-04-2006 12:08

verschil kr en pl
 
hoe kan je het verschil zien tussen een kr en een pl??
welk vershil is er tussen??
waar staat de motorcode ergens?

1800 16v kr 09-04-2006 12:09

motor code staat boven het olifilter en onder je inlaat buizen op het plate stuk onder de 2de cil als ik me niet vergis van links
verder heeft een kr geen labdasonde geen katlisator en 10 pk meer

René 09-04-2006 12:10

is laatst nog een topic over geweest.... ff de zoekfunctie gebruiken

Zestienkleppen 09-04-2006 12:20

Dit moet in een FAQ ofzo, deze vraag wordt zo vaak gesteld.

saus 09-04-2006 12:33

PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren

PL : 168 Nm bij 4250 toeren
KR : 163Nm bij 4600 toeren

PL : ke-jetronic
KR : k-jetronic

PL heeft lambdasonde , KR niet

Stappenmotor PL : 3 polig
Stappenmotor KR : 2 polig

PL : 2 computers
KR : 1 Computer

KR heeft een warmloopregelaar. PL niet.
Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit.

Spinnenkop is anders

PL heeft een katalysator. KR niet

PL heeft een pingelsensor , KR niet

Zie je niet maar :

PL inlaatnokkenas 200 graden
KR inlaatnokkenas 212 graden

Dacht ik ?

KR had als optie dikke buizen ( dus ook met dunne geleverd ). PL alleen dunne
Maarja kan verwisseld worden :)

Motorcode staat onder je cilinderkop bij de 2e cilinder van rechts. Maar dit is heel vaak onleesbaar geworden.

1800 16v kr 09-04-2006 12:45

bij mij staat de motorcode als je voor de auto staat op de 2 de cil van links

saus 09-04-2006 12:47

MMm straks ff nakijken, ik dacht het rechts gezien te hebben. :)

gtiken 09-04-2006 12:50

is het ook niet zo dat een kr een blauwe opschrift heeft van dohc
en een pl een zwarte

saus 09-04-2006 12:52

Quote:
Originally Posted by gtiken
is het ook niet zo dat een kr een blauwe opschrift heeft van dohc
en een pl een zwarte


Neuh mijn PL heeft ook blauwe letters. En die is helemaal standaard

1800 16v kr 09-04-2006 13:00

en mijn kr heeft rode letters en is van bouwjaar 1991 dat zegt niet veel de kleur ervan het is niet zo dat je daar een conclusie kan trekken dat hij bijv zoveel pk heeft

Matheo 09-04-2006 14:59

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
en mijn kr heeft rode letters en is van bouwjaar 1991 dat zegt niet veel de kleur ervan het is niet zo dat je daar een conclusie kan trekken dat hij bijv zoveel pk heeft

een KR uit '91?? :confused:

1800 16v kr 09-04-2006 15:30

uit 19 maart 1991 orgineel nederlander om precies te zijn

steven16v 09-04-2006 17:15

Quote:
Originally Posted by Matheo
een KR uit '91?? :confused:


Vroeg ik me ook al af.

1800 16v kr 09-04-2006 17:46

julie zijn niet de enige er zijn er meer wie het dachten maar het is er toch echt een en de motor is er niet later in gelegd ofzo hij is op papier ook 102 kw

dit is hem


vwleusden 09-04-2006 17:48

spinnenkop is pl ;)

Larsv5 09-04-2006 17:54

Idd, spinne kop is PL....

peter139 09-04-2006 18:32

spinnekop is kr en zeker geen pl!!

Kr is zelfs korte tijd met katalysator uitgebracht, voor degenen die het nog niet wisten

Fred 09-04-2006 18:52

Quote:
Originally Posted by peter139
spinnekop is kr en zeker geen pl!!

Kr is zelfs korte tijd met katalysator uitgebracht, voor degenen die het nog niet wisten


PL is wel degelijk met spinnenkop....KE-Jetronic..mét katalysator...

KR heeft géén kat....nooit gehad ook, K-Jetronic is daar simpelweg niet geschikt voor...

PF is met digifant uitgerust en mét kat

Menace 09-04-2006 18:56

Fred, KR is een periode WEL geleverd met kat en bijpassende computer.
Die kat werd achteraf ingebouwd. Heb zelf zo'n blok nog liggen ;) die computer staat zelfs nog apart in de VW bijbel...

Fred 09-04-2006 19:00

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
julie zijn niet de enige er zijn er meer wie het dachten maar het is er toch echt een en de motor is er niet later in gelegd ofzo hij is op papier ook 102 kw

dit is hem




Heeft ie een katalysator??

Zo ja dan is het een PL, zo niet dan KAN het inderdaad een KR zijn....

Fred 09-04-2006 19:04

Quote:
Originally Posted by Menace
Fred, KR is een periode WEL geleverd met kat en bijpassende computer.
Die kat werd achteraf ingebouwd. Heb zelf zo'n blok nog liggen ;) die computer staat zelfs nog apart in de VW bijbel...


Zou kunnen, maar dan is het géén K-Jetronic injectie die er dan op zit...Die kan namelijk NIKS regelen, vandaar dat er naderhand KE-Jetronic of Digifant injecties op de blokken kwamen.......

Er zijn wel meer exoten die afwijken van de standaard uitvoeringen, bijvoorbeeld vanwege emissie eisen in andere landen......

1800 16v kr 09-04-2006 19:27

het is 100%cker een kr ik zal foto maken van het onderblok

en het is een orginele nederlander

1800 16v kr 09-04-2006 19:36

is met tel gemaakt ik hoop dat je het kan zien



saus 09-04-2006 19:40

Dus KR op kenteken, Een KR blok, gebouwd in 1991 en een originele hollander ?

Wazig

gtiken 09-04-2006 19:44

op het gelijkvormigheidsatest staat type 19 g kr
is het dan een kr motor???

golf mkII 16v 09-04-2006 19:45

was een extra optie kon nog kiezen
schone motor PL en de iets duurdere vuile motor KR
kat was 20 jaar terug nog niet standaard op elke auto

vwleusden 09-04-2006 20:01

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr






Wat is dit dan voor een motor ?

1800 16v kr 09-04-2006 20:03

een schoon blok met een mooie stabalisatie rug waar heb je die gekocht als ik vragen mag ik zoek er ook een en hoe krijg je dat blok zo schoon :rolleyes:

vwleusden 09-04-2006 20:07

Dit is een 100% zuivere PL motor, weinig van over momenteel ;)

Dasty ontvetter -> 1,30E per liter bij de Wibra ;)
Stabi is van Jamex en heb ik via Marktplaats.

1800 16v kr 09-04-2006 20:10

en dan alles gewoon inspuiten met de borstel erover heen en dan met hogedruk schoon spuiten was de beste motor temperatuur om dat te doen

vwleusden 09-04-2006 20:13

hoge druk :shock: gewoon inspuiten... beetje borstelen en een beetje afspoelen maar zeker niet met hoge druk.

1800 16v kr 09-04-2006 20:20

dus beste is gewoon met tuinslang en dan vinger erop zodat druk iets hoger wordt en met lopende motor neem ik aan echt ik kan niet tegen een vies blok
en die van jou ziet er wel heel schoon uit niet dat die vna mij super smerig is maar kan altijd beter thanx voor de tips

steven16v 09-04-2006 20:51

Die spinnekop is wel van een KR. Zeker weten.

Fred 09-04-2006 23:30

Quote:
Originally Posted by steven16v
Die spinnekop is wel van een KR. Zeker weten.


Een PL heeft een zelfde spinnenkop...net als nog wat andere types.

saus 10-04-2006 15:23

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
bij mij staat de motorcode als je voor de auto staat op de 2 de cil van links






Toch echt rechts bij mij

1800 16v kr 10-04-2006 17:00

Quote:
Originally Posted by saus



Toch echt rechts bij mij


ja je hebt gelijk bij mij ook was al tijdje terug dak gekeken had mijn excuses :hug:

steven16v 10-04-2006 17:23

Quote:
Quote:


Een PL heeft een zelfde spinnenkop...net als nog wat andere types.


Nee hoor. Kijk maar is zeer goed naar de foto.

Als je goed kijkt zie je dat die van vwleusden nog een 2-polige stekkeraansluiting heeft.
Aan de rechterkant als je voor de auto staat. Er loopt daar ook een wit/grijze kabel heen.

Fred 10-04-2006 20:27

Quote:
Originally Posted by steven16v
Nee hoor. Kijk maar is zeer goed naar de foto.

Als je goed kijkt zie je dat die van vwleusden nog een 2-polige stekkeraansluiting heeft.
Aan de rechterkant als je voor de auto staat. Er loopt daar ook een wit/grijze kabel heen.


Je hebt helemaal gelijk hoor...

edition one 16v '89 11-04-2006 17:21

jongens wat is een pingelsensor?

saus 11-04-2006 21:28

Quote:
Originally Posted by edition one 16v '89
jongens wat is een pingelsensor?



Hier zit die



Een pingelsensor, ookwel klopsensor genoemd meet het pingelen van je motor.

Bij vollast loop je met benzine met een te laag octaangetal aan tegen de zogenaamde klopgrens, dat wil zeggen dat er bij een bepaalde compressieverhouding en een bepaalde lucht-brandstofverhouding een ontstekingstijdstip is waarbij er een spontane ontbranding van het nog niet verbrande mengsel optreedt. Met behulp van een klopsensor wordt motorschade voorkomen terwijl er toch zo dicht mogelijk bij de klopgrens wordt gedraaid.


All times are GMT +1. The time now is 13:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.