verschil kr en pl
hoe kan je het verschil zien tussen een kr en een pl??
welk vershil is er tussen?? waar staat de motorcode ergens? |
motor code staat boven het olifilter en onder je inlaat buizen op het plate stuk onder de 2de cil als ik me niet vergis van links
verder heeft een kr geen labdasonde geen katlisator en 10 pk meer |
is laatst nog een topic over geweest.... ff de zoekfunctie gebruiken
|
Dit moet in een FAQ ofzo, deze vraag wordt zo vaak gesteld.
|
PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren PL : 168 Nm bij 4250 toeren KR : 163Nm bij 4600 toeren PL : ke-jetronic KR : k-jetronic PL heeft lambdasonde , KR niet Stappenmotor PL : 3 polig Stappenmotor KR : 2 polig PL : 2 computers KR : 1 Computer KR heeft een warmloopregelaar. PL niet. Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit. Spinnenkop is anders PL heeft een katalysator. KR niet PL heeft een pingelsensor , KR niet Zie je niet maar : PL inlaatnokkenas 200 graden KR inlaatnokkenas 212 graden Dacht ik ? KR had als optie dikke buizen ( dus ook met dunne geleverd ). PL alleen dunne Maarja kan verwisseld worden :) Motorcode staat onder je cilinderkop bij de 2e cilinder van rechts. Maar dit is heel vaak onleesbaar geworden. |
bij mij staat de motorcode als je voor de auto staat op de 2 de cil van links
|
MMm straks ff nakijken, ik dacht het rechts gezien te hebben. :)
|
is het ook niet zo dat een kr een blauwe opschrift heeft van dohc
en een pl een zwarte |
Quote:
Neuh mijn PL heeft ook blauwe letters. En die is helemaal standaard |
en mijn kr heeft rode letters en is van bouwjaar 1991 dat zegt niet veel de kleur ervan het is niet zo dat je daar een conclusie kan trekken dat hij bijv zoveel pk heeft
|
Quote:
een KR uit '91?? :confused: |
uit 19 maart 1991 orgineel nederlander om precies te zijn
|
Quote:
Vroeg ik me ook al af. |
julie zijn niet de enige er zijn er meer wie het dachten maar het is er toch echt een en de motor is er niet later in gelegd ofzo hij is op papier ook 102 kw
dit is hem |
spinnenkop is pl ;)
|
Idd, spinne kop is PL....
|
spinnekop is kr en zeker geen pl!!
Kr is zelfs korte tijd met katalysator uitgebracht, voor degenen die het nog niet wisten |
Quote:
PL is wel degelijk met spinnenkop....KE-Jetronic..mét katalysator... KR heeft géén kat....nooit gehad ook, K-Jetronic is daar simpelweg niet geschikt voor... PF is met digifant uitgerust en mét kat |
Fred, KR is een periode WEL geleverd met kat en bijpassende computer.
Die kat werd achteraf ingebouwd. Heb zelf zo'n blok nog liggen ;) die computer staat zelfs nog apart in de VW bijbel... |
Quote:
Heeft ie een katalysator?? Zo ja dan is het een PL, zo niet dan KAN het inderdaad een KR zijn.... |
Quote:
Zou kunnen, maar dan is het géén K-Jetronic injectie die er dan op zit...Die kan namelijk NIKS regelen, vandaar dat er naderhand KE-Jetronic of Digifant injecties op de blokken kwamen....... Er zijn wel meer exoten die afwijken van de standaard uitvoeringen, bijvoorbeeld vanwege emissie eisen in andere landen...... |
het is 100%cker een kr ik zal foto maken van het onderblok
en het is een orginele nederlander |
is met tel gemaakt ik hoop dat je het kan zien
|
Dus KR op kenteken, Een KR blok, gebouwd in 1991 en een originele hollander ?
Wazig |
op het gelijkvormigheidsatest staat type 19 g kr
is het dan een kr motor??? |
was een extra optie kon nog kiezen
schone motor PL en de iets duurdere vuile motor KR kat was 20 jaar terug nog niet standaard op elke auto |
Quote:
Wat is dit dan voor een motor ? |
een schoon blok met een mooie stabalisatie rug waar heb je die gekocht als ik vragen mag ik zoek er ook een en hoe krijg je dat blok zo schoon :rolleyes:
|
Dit is een 100% zuivere PL motor, weinig van over momenteel ;)
Dasty ontvetter -> 1,30E per liter bij de Wibra ;) Stabi is van Jamex en heb ik via Marktplaats. |
en dan alles gewoon inspuiten met de borstel erover heen en dan met hogedruk schoon spuiten was de beste motor temperatuur om dat te doen
|
hoge druk :shock: gewoon inspuiten... beetje borstelen en een beetje afspoelen maar zeker niet met hoge druk.
|
dus beste is gewoon met tuinslang en dan vinger erop zodat druk iets hoger wordt en met lopende motor neem ik aan echt ik kan niet tegen een vies blok
en die van jou ziet er wel heel schoon uit niet dat die vna mij super smerig is maar kan altijd beter thanx voor de tips |
Die spinnekop is wel van een KR. Zeker weten.
|
Quote:
Een PL heeft een zelfde spinnenkop...net als nog wat andere types. |
Quote:
Toch echt rechts bij mij |
Quote:
ja je hebt gelijk bij mij ook was al tijdje terug dak gekeken had mijn excuses :hug: |
Quote:
Nee hoor. Kijk maar is zeer goed naar de foto. Als je goed kijkt zie je dat die van vwleusden nog een 2-polige stekkeraansluiting heeft. Aan de rechterkant als je voor de auto staat. Er loopt daar ook een wit/grijze kabel heen. |
Quote:
Je hebt helemaal gelijk hoor... |
jongens wat is een pingelsensor?
|
Quote:
Hier zit die Een pingelsensor, ookwel klopsensor genoemd meet het pingelen van je motor. Bij vollast loop je met benzine met een te laag octaangetal aan tegen de zogenaamde klopgrens, dat wil zeggen dat er bij een bepaalde compressieverhouding en een bepaalde lucht-brandstofverhouding een ontstekingstijdstip is waarbij er een spontane ontbranding van het nog niet verbrande mengsel optreedt. Met behulp van een klopsensor wordt motorschade voorkomen terwijl er toch zo dicht mogelijk bij de klopgrens wordt gedraaid. |
All times are GMT +1. The time now is 13:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.