Open luchtfilter op 16V
Hallo mensen,
ik wil graag een mooi open luchtfilter op mijn 16V monteren, maar ben dr niet zo handig in :p Een standaard K&N type broodje ofzo zal dus niet passen ivm de luchtwegen en spinnekop... Contact gehad met iemand van ontwikkeling bij K&N en die dacht dat dit moest kloppen: http://www.kandn.com/instructions/57-0011.pdf |
hier hebben ze luchtfilters voor 16v motoren www.stroevemotorsport.nl
past erzo op khoop datje er wat aan hebt en ik heb er zelf gewoon een broodje van een corrado g60 in liggen en de lucht filter bak bewerkt en je hoord het verschil zeer goed zodra de 2de klep open gaat brult hij het uit |
Juist en dat wil ik ook bereiken :) Hoe heb je je filter bak bewerkt? Zelf een gat eringemaakt met een aanzuig buis richting een filter en dan t inlegfilter uit de bak en de het gat aan de achterkant dicht gemaakt? Zoiets had ik in eerste instantie in gedachte. Als het goed is komt mn powerrohr ook binnen vandaag
|
nee
ik heb gewoon mijn lucht filterbak helemaal open gewerkt overal gaaten in gemaakt aan de onderkant en zijkanten behalve aan de motor kant want hij moet natuurlijk geen warme lucht aan zuigen en gewoon een broodje van een corrado g60 erin in de luchtfilterbak dan hebje het beste efect heb ik me laten vertellen en het klinkt echt goed en de aanzuigbuizen wie erin zitten heb ik er ook uit gehaald ik zal zo effe kijken of ik foto kan maken zodatje het een beetje kunt zien zal niet zo duidelijke foto zijn maar alle beetjes helpen |
Ja foto :D :postpics: :p
Wees mijn inspiratie :p |
|
Kan je misschien een keer een foto maken van de binnenkant van je bak? Dan vind ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liev :D
|
foto 1 en 2 zijn van de binnenkant verder kon ik er niet goed bij komen
maar ik heb gewoon alles eruit gehaald wat weg kon en alleen het geen laten zitten waar de bak op steund dat hij wel een beetje steun heeft |
Ow want op die foto's zie ik je filter niet zitten :S
|
ik heb gewoon het orginele filter eruit gehaald en op die plaats licht nu de k&n filter ik heb geen power filter erop ofzo
maar het geluid is wel het zelfde mischien nog wel beter |
Maar je hebt daar nu nog gaatjes aan de motorkant zitten? Is het dan niet handiger om daar even een hitteschild tussen te zetten? Kun je de hele box rondom vol gaatjes maken :D! Je kan ook op de kelk een adapter zetten en hieraan je eigen luchtsysteem maken met open air filter, dit wordt nog een project voor mijn 8v met luchthapper in de motorkap a la subaru.
|
Quote:
je kan beter een luchtfilter naar beneden laten trekken of naar voren.. een luchthapper alla subaru licht op de motor.. en daar ligt gelijk t probleem van subaru.. de ic haalt teveel warmte bij de motor vandaan.. toptuners maken er bij een subasru daarom ook een frontmoutend ic van omdat dit beter werkt.. en een subarur happer op een golf is GEEN porum |
jah bij mij komt er nog een koud lucht systeem op met luchthappers achter de bumper enzovoort maar deze gaatjes zijn minimaal vergeleken met de andere kant hij haald de meeste lucht toch van de andere kant weg en een beetje warme lucht in de winter is ook niet verkeerd
|
Ik wilde in de motorkap aan de voorkant een luchthappertje maken, net achter je radiator zet maar...dan valt het toch wel mee met de hitte (met eventueel een hitteschild ertussen)? En dan niet zo'n échte grote Subaru happer...gewoon een subtiel dingetje ;)! Als je die van Subaru doet, komt ie boven je dak uit :D
|
Quote:
bijv van een Renault 19? Maar jah, das nog geen porem. Oja, en verwacht er ook geen 10 pk bij hoor. |
nee tuurlijk niet, gaat meer om het project :), keer wat anders. Geen idee hoe dat van een renault 19 zit eigenlijk...
|
de luchthapper bij renault is niet voor je radiateur!! maar om rijwind langs je uitlaatspruitstuk te blazen!
|
Quote:
wie heeft t over een radiateur.. we hebben het over de plaatsing voor een luchtfilter |
ik heb nog wel een K&N broodjes filter voor je ... 6mnd gebruikt :cool:
pb maar bij belangstelling.. :) |
|
Heel netjes gedaan, maar Intelligence verteld dat hij niet zo handig is. Is dit haalbaar? Verder een goede optie, alleen zou ik ipv naar beneden naar het midden gaan (net naast de radiateur) en dan met een hitteschild werken. Zo wordt ie denk ik wat minder snel vies en heeft ie wat meer rijwind-profijt!? Niet dat je dan 10 pk wint, maar toch :D!
|
Ik gebruik het metalen frame van mij oude inleg mat. Was van Jamex overigens.
Die bestond uit 2 beugels die aan een rechthoekig frame gelast waren. Daarin word dus de plaat met bocht gelast. Vervolgens komt er op die bocht het luchfilter. Absoluut niet de beste setup maar tenminste beter als geen luchtfilter zoals nu.... @ Peter139 opvallend dat in the States iedereen je koplampen mooi vind en hier bijna niemand... En een mooie luchtfilterbak heb je gebouwd! Maar de binnenschermen passen met jouw wielen zeker niet meer? |
dan zou ik het eerder zo doen als ik aan het begin al zij net zo als de stroeve motorsport filter http://www.stroevemotorsport.nl/index-nl.htm
|
Klein vraagje, waar kom je aan mooie 45 graden bochten van staal (wil geen aluminium, kan ik het zelf niet lassen)?
En is er nog aan zo'n kant en klaar frame te komen? |
Quote:
ziet er wel netjes uit!~ |
Ik rij er al een dik jaar mee geen enkel probleem. Binnescherm heb ik effe verwijderd voor de foto's normaal zit ie er gewoon in.
Voordeel van mijn setup is -het lijkt mooi :) -het geeft een super geluid door de box van aluminium :) -geen motorwarmte :) -niemand heeft het.. :) Nadeel is dat je je filter iets vaker schoon moet maken. @rubenD mijn koplampen zijn er al weer anders uit. Heb er een kleine update aan gedaan |
All times are GMT +1. The time now is 13:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.