Remklauw zit vast
Hallo mensen,
mijn rechtsachter remklauw blijft beetje vast zitten, niet te merken met t rijden, maar had m net op de krik en t wiel liep heel zwaar rond. DIt heb ik al eerder gehad en toen op laten lossen door garage, maar dat was duur grapje. Misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik de klauw los kan halen en mooi schoon kan maken? Schijnt een bekend euvel te zijn bij Golf 2's |
Quote:
Probleem zit hem in de bediening van de handrem, dat hefboompje gaat vast zitten....10 tegen 1 dat als je er een tang opzet de klauw opeens soepeltjes gaat. Draaipunt inspuiten met WD40 oid is even een lapmiddel, maar er is weinig aan te doen, het komt gegarandeerd terug De beste methode om het te voorkomen is je handrem NIET gebruiken, en bij een APK even bewerken zoals hier boven beschreven.. |
Het schijnt idd een bekend probleem te zijn van de klauwen bij de achterwielen.
Ik heb ooit eens ergens gehoord dat je er ook klauwen van een golf 4 op kan zetten, deze zijn van aluminium en hebben het handrem mechanisme inwendig zitten. |
hallo ,
de handrem hefel met een hamer beetje naar buiten tikken , en met schuurparpiertje asje schuuren kruip olie erop, en terug tikken , heel bekent probleem, heb het vaak gedaan en werkt perfeckt, boor ook wel eens een gaatje . inde klauw richting asje , dat voorkomt dat er weer troep inkomt , succes groeten gooigolf |
Iemand een foto van dat hefboompje? Tis nu nog licht buiten :D
|
kun je wel zien zitten ,
waar je handrem kabel opzit zit een ronde veer achter , volgens mij zit hij op onderkant, de veer zit vast met boutje . eerst losdraaien voor je hem na buiten tikt , 3 a 4 milimeter is genoeg , niet verder , succes gooigolf |
Ja ik snap welke veer t is, heb t wiel er nu af... maar zie niet waar je die los kan draaien. Dus veer moet iets los, en wat dan naar buiten tikken?
|
Quote:
Ik zou dat asje NIET terug tikken, want dan verniel je hoogstwaarschijnlijk de rest van het binnenwerk, er zit namelijk een heel klein drukstiftje in, wat zeer makkelijk verbuigt, breekt of los schiet, en dan heb je pas echt een probleem |
heb het all 10 tallen gedaan, zonder problemen ,
alls je maar niet te vertikt , zit een boutje aan de veer , die losdraaien zodat de veer loszit, dan beetje na buiten tikken , asje schuuren en in de kruipolie , probleem opgelost , zie daar het probleem niet van , alles kan stuk , gewoon met beleid en er is niks aan de hand , succes gooigolf |
Quote:
Ja hoor, maar wat jij beschrijft is gewoon het hefboompje wat op het daadwerkelijke asje zit iets op schuiven, maar het werkelijke probleem los je daar mee niet op, want het probleem zit in het feit dat de keerring die om het asje heen zit verkeerd zit, er blijft vocht op staan...vandaar dat latere types het geheel aan de onderkant hadden.. Het blijft een tijdelijke oplossing wat je er ook aan doet. Ik heb al gekeken of ik het topic kon vinden waar dit euvel al een keer uitgebreid is aangehaald, inclsusief foto's van geheel gedemonteerde klauwen, incl het gehele handremmechanisme Misschien dat ik de foto's nog heb, en ze welicht nog een keer op nieuw kan plaatsen |
Het probleem was niet de handrem! Ik heb t helemaal los gehad, handrem kabel zelfs zo dat hij niet meer onder spanning zat, en dat ding wat de handremkabel terugtrekt was ook zo ver en toch zat de rem nog vast
|
Type 4 klauwen monteren, nooit meer last van.
|
Om even in te gaan op de Type 4 klauwen, als je dat mocht doen, let erop dat ze van het merk Lucas zijn. Andere merken kunnen zelfde problemen geven als je huidige klauwen. Daarnaast heb je een adapter nodig voor je remleidingen. Dit stel niks voor. En de klauw is zo te bevestigen op de bestaande punten. Remblokken zijn hetzelfde G2 en G4. Er zitten ook nog verschillen in de bouwjaren van de klauwen. Als je ze van de sloop zou willen halen...
|
Quote:
De kabel zit niet vast, maar het handremstelmechanisme in de klauw. |
probleem heb ik ook en geprobeert de klauw uitelkaar te haalen en het handrem mechaniek schoon temaken alleen dit lukte niet[het uitelkaar halen]
loop even mee met dit topic |
Quote:
En toch is het helemaal niet zo moeilijk om de hele klauw uit elkaar te halen...zodoende weet ik ook van dat kleine asje, en hoe groot de kans is om de zaak onherstelbaar te beschadigen door zomaar wat aan te klooien.. En zoals ik al zei er is nog ergens een topic waarin de hele klauw demontage met foto's is toegelicht ;-)) |
Gewoon gereviseerde remklauw kopen ,bij Golfparts heb ik er twee jaar geleden geloof ik 100 euro voor betaald.Het asje waar plunjer/stelmechanisme op zit gaat achterin vastzitten (roest)Als je de plunjer er uitdraait,zie je achterin een borgring zitten,die heb ik met een bewerkte punttang eruit gehaald.Daarna kun je asje eruit halen en boel schoonschuren.Pas op dat je schoefdraad op as en stelmechanisme niet beschadigd.Hoop gedoe dus.Daarna moet je hevelas ook demonteren en reinigen als mede klauw inwendig en keerring vervangen.Keering en O-ring die in de klauw zit ter afdichting van remvloeistofgedeelte waren niet bij de dealer verkrijgbaar.Het weer in elkaar zette met het losse stiftje die zorgt voor de verplaatsing van de plunjer is ook een geduld vergend klusje.Dus weet waar je aan begint.
Tempel |
Ik heb Lucas 38mm klauwen van een Golf mk4 uit 2000 of 2001 gemonteerd. Het asje wordt nu beschermd door een rubber hoesje. Helaas is het nog steeds niet perfect (ik gebruik de handrem zelden tot nooit) maar je komt ermee door de apk.
Bij mk4 klauwen heb je wel een setje speciale remslangen nodig, het setje staat op de site van Goodridge. |
Quote:
Als je een revisie kit koopt bij de universele onderdelen handel zit alles er bij, dus ook de ring die Ã*n de klauw zit.... |
Quote:
ik zeg polderputten 2005.. ook type 4 remmerij.. meer zeg ik niet :rolleyes: |
Quote:
Dat trucje met dat hoesje is overigens ook met de standaardklauw toe te passen, door om het asje, tussen de keerring en de hefboom waar de kabel aan vast zit een extra o-ring te plaatsen, die zorgt dan voor extra bescherming / afdichting van de as doorvoer |
Quote:
2000 euro schade toch? |
als je t zelf spuit en opknapt wel ja
|
Quote:
zover al die ring eruit halen was ik ook alleen het mechanic krijg ik er niet uit :iamwithst |
als je even een revisiekit op haalt voor de klauwen links en rechts 10 euro bij volkswagendealer gaat de remcylinder weer een stuk soepeler waardoor je minder problemen hebt met de handrem even goed schoonmaken en dan de nieuwe rubbers erop en ff ontluchten handremhendel even goed invetten en je kunt er weer even tegenaan
|
Quote:
|
Het asje waarop de plunjer zit gaat vastzitten ,als je de veerring eruit gehaald hebt,kun je de as eruit halen.Dat lukt moeilijk zonder de as te beschadigen.Vracht kruipolie erin,in laten werken en dan met tang met stuk karton om as tebeschermen er uittrekken.Eventuele beschadigingen op as glad vijlen met sleutelvijl.Zo heb ik het gedaan.Maar absoluut niet de plunjer erop draaien en daaraantrekken,zelfstellend mechanisme in de plunjer is zo stuk.
Tempel |
Mijn garage heeft dit eerder voor me gerepareerd, ik zal ze doorgeven dat het aan het handremmechanisme licht :)
|
Quote:
golf 1 op het rechte stuk met golf 4 remmen.. spul blokkeerd..auto slaat om met een goede 100 in de vangrail.. knaap gesproken.. ja was de tweede keer al met de golf 4 remmerij.. zijn vrienden hadden t ook al gehad op de autobahn.. spul schijnt heel snel vast te slaan |
vreemd,
rijden genoeg golfjes 4 rond, heb t verder nog nooit gehoord. Eerder de kwaliteit van de ombouw? |
golf 4 remmerij ombouw..;)
|
Quote:
Nee, eerder een kwestie van betere remcapaciteit tov de oude remmen....kwestie van de remdrukbegrenzer op nieuw afstellen... |
Quote:
is gelukt zo zag het er na 21 jaar uit :woowoo: |
All times are GMT +1. The time now is 14:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.