16klepper probleempjes en vraagjes
beste forummers;)
zoals jullie weten heb ik de 16V tomaat van Rick gekocht nu heb ik besloten deze toch maar op injectie te laten draaien omdat ik nu al weet dat ik problemen en moeilijkheden tegen ga komen, maak ik dit topic vast aan in plaats voor elk probleem een topic te openen graag ontopic houden ok 1e vraag: welk blok heb ik in de golf liggen? ik las in mijn verkooptopic van de inlaat (die overigens gesloten kan worden) dat het ging om de inlaat van een PL motor, terwijl ik dacht dat ik juist een KR motor erin had liggen... ik heb er een kabelboom bij met 2 kastjes en heb hiervan een foto gemaakt.. misschien dat iemand zo kan zien welk blok erin ligt: de motorcode op het blok kan ik niet lezen: dat was tot nu toe m`n eerste vraag.. wees niet bang.. er zullen nog veel moeilijkere vragen volgen :rolleyes: alvast bedankt :hug: groetjes rene |
dat groene ontsekings kastje is iig van een KR :wink:.. als de letters paars zijn was ie van PL (met klop sensor)
|
De inlaat heeft toch niks met kr of pl te maken??
|
golf 2 16v met een kabelboom met 2 kastjes, is een PL.
de kleine kast is voor je ontsteking (vandaar ook het vacuum slangetje) en de grotere is dus van de injectie, KE-jetronic. Dus kan ik ook aannemen dat de auto in kwestie van na 87 is. Alleen auto's van voor 87 kunnen van fabriek af een KR motor hebben, de verandering was natuurlijk om aan de toen nieuwe E-norm te kunnen voldoen. Als ik jou was zou ik beter een aftermarket motormanagement toepassen, tenminste als je in de toekomst meer vermogen wil behalen. Mocht het zo zijn dat je momenteel niet over voldoende centjes beschikt, raad ik je dan aan om voor het gewone k-jetronic te gaan, je kan ook naar saab 900 turbo's kijken, bmw's, uiteraad de audi 5 cilinders en andere auto's uit de tachtiger jaren die voldoende op de sloop staan. Op internet vindt je genoeg foto's en schemas om je set kompleet te maken (bv ffp-motorsport) |
Quote:
:thumbup: Maar René, je heb idd een PL erin liggen ;) |
heb dus een kabelboom voor een PL, want de kabelboom en bak waren los van elkaar, dus hoef ik niet persé een PL blok te hebben dacht ik....
hoe kan je aan het blok zien of het een PL of KR is? alvast bedankt toppers :hug: ;) |
Laat je spinnenkop eens zien dan... daar haal je het meeste uit ;)
|
ok, komt eraan...
maar das niet het onderblok he....ik bedoel.....die past op KR en PL toch? :redface: edit: |
het draaiend gedeelte is identiek aan elkaar, enkel de cilinderkop is anders... inlaatnokkenas en de poorten. De foto is naar mijn weten van een KR.
Je ken heel goedkoop een leuke inlaatnokkenas fabriceren, pak een uitlaatnokkenas (KR/PL zijn identiek aan elkaar) en kort deze in en pas hem toe als inlaat ;) |
dus als je KR op je onderblok hebt staan, had er net zo goed PL kunnen staan?
rare mensen bij vw ;) |
bij mij staat er alleen 1.8 op :)
|
dus ook niet op dat vlakke gedeelte?
|
blok is al zo vaak geschuurd en gespoten dat bijna niets meer leesbaar is. Maar het blok zelf is 100% identiek. Maar waar wil je verder heen met dit topic? Begin eerst eens met sleutelen en ga pas vragen stellen als je daadwerkelijke problemen tegen komt.
Voor de elektronica verwijs ik je nu alvast door naar www.xs4all.nl/~valo |
Quote:
wil eerst weten aan wat ik sleutel ;) vind `t nogal verwarrend.. de één zegt namelijk PL inlaat.... de andere zegt dat het niets uitmaakt, de andere zegt weer 2 computers is PL etc.. etc... |
Heeft er iemand toevallig digitaal Elektrische schema's van een golf 1 1.5 van bj 198x
en ook van een golf2 16v zowel K als KE-Jetronic voor René? Of beter, die buitenlandse site met allerlei technische schema's? Misschien kan je het dan een beetje uitpluizen welke draden naar waar moeten enz? |
Quote:
Hey, da's mijn truc :) |
Wat is er verwarrend aan?
het is toch logisch dat een KE-jetronic (PL) 2 kasten heeft, om de spinnekop te regelen. Ga gewoon lekker op K-jetronic over, minder gezeik en minder elektra. gebruik gewoon de onsteking dat er bij zit en verders alleen van je gasklephuis en temp sensoren. KLAAR Je ziet toch hoeveel mensen gezeik hebben met de KE !!!!! En voor de APK maakt het ook niet uit want een blok met KE-jetronic doet niet beter op een CO test. |
Quote:
Dit hoor ik wel vaker, maar hoe wil je de nokkenas dan aandrijven? Er zal toch een tandwiel aan moeten komen....gewoon lassen en hopen dat -ie recht is en niet breekt bij 7500rpm? |
De inlaat heeft niks te maken met een PL of KR. Behalve weer de gasklep. Die is ook weer anders als je een PL of KR hebt. Maar die spinnekop wat je hebt is van een PL en niet van een KR.
En die computers wat je hebt horen ook zeker bij de PL en niet bij de KR. |
Quote:
Een nokkenas draait geen 7500 rpm. Maar goed, je kunt het tandwiel er zo weer op persen. Alleen ff andersom anders komen de punten niet overeen. Om de nokkenas mee op tijd te zetten. Op zich hoef je nog niet eens het tandwiel er af halen. Je moet alleen de ontsteking er af slijpen. Maar als je er mee bezig gaat dan wijst dat vanzelf. |
Quote:
Win je hier veel mee dan in vergelijking met een kr inlaatstok ? Is de lift dan meer ? of langer ? Als je hjet tandwiel erop laat zitten komen de merktekens dan nog wel goed uit ? |
okee, ik heb dus een PL kabelboom met computers en een Spinnekop van een PL
hoe kan ik aan het blok (cilinderkop) zien dat deze ook van een PL is of KR? |
Je zou je kleppen kunnen wegen .. alhoewel de latere KR weer bijna hetzelfde PL gewicht hebben
|
Hahahh over twee weekjes weer advertentie hier;
Golf 1 16V in delen te koop :tongue: |
:eek:
ik bedoel aan de buitenkant Gert.... |
Quote:
Of je er veel mee wint weet ik zo niet. Die van mij rijd nog niet. Maar men zegt in het algemeen dat het wel merkbaar is. De lift van de nok is anders. Dus de klep blijft langer openstaan. Als je het tandwiel er op laat zitten komen de merktekens niet uit. Je moet hem er af persen, en anders om er op monteren. (persen) |
Quote:
Hehehehe :goodpost: |
Quote:
je wint 2mm kleplift en hij blijft iets langer open staan. |
Quote:
bekende klepel en klokkenspel verhaal,maar niet weten waar de beiaardier woont . uitlaat nokkenas wordt aangedreven door de distributie ,tevens zit op de uitlaat nokkenas de ontsteking . het gedeelte van de distributie slijp of zaag je eraf .ontsteking meeneemplaat slijp je iets smaller .tandwiel blijft gewoon zitten .het merkteken plaats je exact 180 graden tegenovergesteld .inbouwen en klaar is klara. |
Ik zeg kijk eerst es of je een warmloopregelaar op dat blok heb zitten. zit an de bakkant.
PL blok heeft dat niet en een KR blok is der ook nog met achteraf ingebouwde lambdasonde+ extra computer... Als je dus een warmloopregelaar an de zijkant van je blok heb zitten is eht ZEKER een KR blok en in dit geval dan eentje met achteraf ingebouwde lambda sonde....ik ken ut weten want ik heb ook een KR met achteraf ingebouwde lambda sonde(import gti 16V) werd voornamelijk op deze manier gedaan omdat de auto zo een stuk goedkoper was om aan te schaffen... |
Quote:
Edit, ik zie het. My bad. :tongue: :chair: |
Hier heb ik het op dezelfde manier gedaan. |
FF ontopic :D
Allereerst eens afvragen idd wat voor blok het is. --> wie weet concrete verschillen in het blok tussen KR en PL? En hoe te vinden? --> Al die kabelzooi zou je eens moeten gaan sorteren. Zoek uit welke kabels, stekkers enz te maken hebben met de motor ( Dus interieur, verlichting enz allemaal even opzij leggen) --> Uitzoeken waar de stekkers horen te zitten, sensoren en weet ik veel allemaal. Aansluiten en kijken welke stekkers er over blijven. Als het goed is moet je 1 of 2 :confused: centrale stekkers overhouden die achter in de zekeringskast van de golf 2 horen. Als alles ook aangesloten is van die kabelboom van de motor ben je al een heel eind. Handig is natuurlijk eerst een elektrisch schema met de kleurcodes en componenten scoren. |
Heeft iemand voor mij de elektrische schema's van een 1.8 16V,ik ga i.p.v. carbs er nu een injectie op monteren. Aangezien ik dit nog niet eerder gedaan heb, is alle hulp gewenst.
Gerrit |
Quote:
Heb ik jou héél toevallig aan de telefoon gehad over die 45mm webers? Zou wel stom toeval zijn. Ik heb wel schema's voor je. Maar niet digitaal. Dan moet ik er ff een kopietje van maken en op de post doen. Pm maar bij interesse. |
Quote:
TIP VAN DE WEEK .... :tongue: koop een vraagbaak... en voila... alles wat je wil weten over de draadschema's ;) |
Hetgeen waar je een KR blok in 1 keer kan ondercshijden va neen PL blok is de WARMLOOPREGELAAR deze heeft een KR blok wel en een PL blok niet :)
Zelfs als dat KR blok een achteraf ingebouwde lambda sonde heeft. Verder kan je het an de buitenkant niet zien op de motorcode na Dikke of dunne buizen zegt nix ,spinnekop zegt in principe ook nix, die dingen zijn allemaal zo over te bouwen. PUNT |
En René, wat opgeschoten vandaag ?
|
spinnen kop is van een kr pl heeft een electonishe injectie
systeem en de comp is pl kr heeft 1comp en ontstekings module |
Quote:
Ja, tuurlijk. :rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 19:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.