Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   GTD/GTI dilemma (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18833)

PeterZ 08-03-2006 22:37

GTD/GTI dilemma
 
Zoals in mijn signature staat heb ik twee witte Golfjes uit '83, allebei met origineel NL kenteken.

Fotootjes:





Momenteel staat mijn GTI geschorst in de garage, en daar staat hij nu bijna een jaar. Ik heb er overigens in totaal pas twintig meter mee gereden, achteruit de garage in.
Omdat ik maar ruimte heb voor één auto staat mijn GTD buiten, en dat bevalt me niets.

Vorige week heb ik mijn nieuwe daily opgehaald (Was 220 PK ST, nu 150 PK TDCI), zodat ik de GTD nog minder zal gebruiken dan ik al deed, omdat ik nu daily diesel.

Nou loop ik dus te peinzen wat ik zal doen. GTD verkopen en me concentreren op de GTI? GTI verkopen en lekker blijven dieselen met de GTD?
GTI ontschorsen, in de garage laten staan en ermee rijden en een stalling voor de GTD zoeken en hem daar geschorst neerzetten?

Ze zijn me allebei dierbaar, maar ik wil er niet eentje voor de deur zien wegroesten.

Maar ik heb weinig zin om de komende 2 jaar 3 * wegenbelasting te betalen (totaal € 155 per maand...)

Tot slot moet ik er eigenlijk nog bij zeggen dat mijn droomGTI kleine achterlichten en stalen bumpers heeft, en ik zou ze allebei inruilen voor deze:




Heeft iemand suggesties hoe ik mijn dilemma kan oplossen?

chris 08-03-2006 22:47

Moeilijk..........zou het ook niet weten...ok,ik ben meer voor GTI dan voor GTD...maar GTD is ook wel zeldzaam opzich...moeilijk

Wahnsinn 08-03-2006 22:51

Ik zou de GTD houden, en als je de GTI weg doet, zorg er voor dat een liefhebber hem koopt en niet een of andere hufter.

De GTD is veel specialer. GTI van 1983 zijn er naar verhouding nog redelijk wat van.

Gijs 08-03-2006 22:56

Tsja, mij lijkt het geen slecht idee om ze allebei in te ruilen op die zilver auto. Zo'n GTI is gewoon relaxt voor in het weekend om ff wat te rijden (lees: gas te geven).
Zou denk ik iig die diesel eruit kicken vanwege de hoge wegenbelasting aangezien je hem toch niet of nauwelijk gebruikt.

Je witte golfjes lijken wel veel op elkaar zeg..

Menace 08-03-2006 22:56

voort zuinige rijden zou je best de mk1 gtd houden en daar gewoon in blijven rijden.
Maar je hebt ook nog n andere diesel zeg je? doe je die weg heb je nog maar 2 auto's...

PeterZ 08-03-2006 23:06

@Menace: Kan mijn dagelijkse auto niet wegdoen, want ik wil wel met de hele family op stap kunnen, en de Golfjes hebben geen gordels achterin. (OK, ik weet dat het niet hoeft, maar voor de veiligheid moet het van mij wel).

Hoewel we dan ook de Polo GTI van mijn vrouw zouden kunnen gebruiken :redface:

Menace 08-03-2006 23:14

Quote:
Originally Posted by PeterZ
@Menace: Kan mijn dagelijkse auto niet wegdoen, want ik wil wel met de hele family op stap kunnen, en de Golfjes hebben geen gordels achterin. (OK, ik weet dat het niet hoeft, maar voor de veiligheid moet het van mij wel).

Hoewel we dan ook de Polo GTI van mijn vrouw zouden kunnen gebruiken :redface:

hahahah nou case solved dan toch? :D
Of de polo gti weg doen en vrouwlief in de golf gtd of de golf gti laten rijden...

Roundup 08-03-2006 23:16

Doe ze allebij weg en koop je deze:



PeterZ 08-03-2006 23:24

Quote:
Originally Posted by Roundup
Doe ze allebij weg en koop je deze


Ik vrees dat er dan heel wat centjes bijmoeten, en ik heb net een andere auto gekocht....

Mijn inschatting: Als deze auto al te koop staat (wat ik betwijfel) zal er behalve de opbrengst van de Golfjes nog duizenden euro's bijgelegd moeten worden :(

Roundup 08-03-2006 23:27

Quote:
Originally Posted by PeterZ
Ik vrees dat er dan heel wat centjes bijmoeten, en ik heb net een andere auto gekocht....

Mijn inschatting: Als deze auto al te koop staat (wat ik betwijfel) zal er behalve de opbrengst van de Golfjes nog duizenden euro's bijgelegd moeten worden :(


Jou GTD en GTI zien er toch ook perfect uit (op het eerste zicht). Daar krijg je toch ook nog wel wat centjes voor ;) Voor 6000€ zal je wel zo'n GTI vinden met kleine bumpers en kleine achterlichtjes. Overlaatst stond er hier in Belgie nog zo 1 te koop. Wel een zwarte, is weggegaan voor minder dan €5000. (was perfect en compleet)!

Maar de huidige zijn natuurlijk ook niets mis, ver van zelfs. Dan zou ik alleen de GTI houden, al was het alleen al maar voor de historische waarde van de auto ;)

golf mkII 16v 08-03-2006 23:31

orgineel GTI uit83 is wel te bewaaren meestal zijn ze omgebouwd naar 16V of iets anders schorsen en als ze 25 jaar zijn geworden een oldtimerverzekering er op

PeterZ 08-03-2006 23:38

Mijn Golfjes zijn niet perfect, maar wel heel redelijk. Helaas is een Belgische GTI geen optie, ik ben zo'n zeur die persé een origineel Nederlandse auto wil hebben.

Oldtimerverzekering is overigens al vanaf 20 jaar, de GTD heeft er één. :)

millie 08-03-2006 23:50

GTI houden natuurlijk!

Ik zou niet te lang over moeten denken.

Stijn 08-03-2006 23:56

GTD is apparter. Ik zou ze schorsen en een stalling voor zoeken, maar da's mijn afwijking :)

René 09-03-2006 00:34

idd GTD is aparter, maar jouw GTI ziet er ook erg mooi uit en heeft ook weer een origineel Nederlands kenteken....

Ik zou de GTD schorsen en een stalling regelen (bij ons in `t dorp kost een garagebox ongeveer 3 tientjes in de maand)

en de GTI...sja, als jij van `t zomer wat meetings wil gaan bezoeken met een Golf 1, dan zou ik deze gewoon in de wegenbelasting en verzekering laten, ook omdat hij goedkoper is dan de diesel

maartenunplukt 09-03-2006 02:00

Ben het eens met Rene.... GTD stallen en met de GTI raggen!

Johan-dtc 09-03-2006 02:07

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Ben het eens met Rene.... GTD stallen en met de GTI raggen!



jep ook mee eens, maar niet raggen met de gti, maar gewoon showen ;)

Black Devil 09-03-2006 07:27

ALS je de gtd zou verkopen wat zou je er dan voor willen krijgen????

Matheo 09-03-2006 07:47

ik zou iig een tijd met de GTi gaan rijden, tis weer bijna zomer dus niet zo erg dat ie buiten staat. dus GTD schorsen en de GTi flink verlagen met ATS classics eronder, en lekker meetings afrijden deze zomer :cool: :tongue:
Dan kun je aan het einde van de zomer altijd nog kijken welke je weg doet.

Ron21 09-03-2006 13:36

Stalling voor zoeken en beide houden :-)

Tapestaartje 09-03-2006 13:57

Quote:
Originally Posted by Ron21
Stalling voor zoeken en beide houden :-)


Inderdaad!

Sponze® 09-03-2006 15:25

Als er toch eentje wegmoet...

De GTI weg. Binnenkort zijn ze beide belastingvrij,
dus belastingvoordeel benzine t.o.v. diesel is er dan niet
meer. Alleen nog het voordeel dat de diesel waarschijnlijk
iets zuiniger is en diesel minder kost.

Verder zie je een GTD niet op elke hoek...

Zelf zou ik een stalling zoeken, want een GTI van de hand
doen gaat je denk ik niet in de kouwe kleren zitten ;)

Golf_1_gts 09-03-2006 15:28

Dit is echt een luxe probleem.... :D

Rinus66 09-03-2006 15:49

Gewoon gordels achterin de GTD!

Erwin G60 09-03-2006 19:03

De GTD aan mij verkopen!
Het probleem is dan opgelost en kun je mooi je gti showen:D

jettaracing 09-03-2006 19:11

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Dit is echt een luxe probleem.... :D


Dat denk ik ook
Vooral als je zelf rijd met een tdci(ford?....... :eek: ) en de vrouw met een polo gti!
Maar zoals al velen zou ik de gtd bewaren ,die zijn wel zeldzaam !
"t mooiste is om stalling te zoeken en mooi allebei te bewaren !
Ik weet wat t is ,je moet soms keuze's maken ,je kunt nou eenmaal niet alles bewaren .
In ieder geval ,als je een auto verkoopt ,zorg dan wel dat t een liefhebber is ,anders zou t jammer zijn van de auto('s)!

G60RAY 09-03-2006 19:12

Aangezien je al een diesel heb voor dagelijks gebruik zeg ik verkopen die GTD en gebruik de GTI voor leuke sportieve ritjes bij mooi weer ;-)

LRR 09-03-2006 19:14

Peter,

Gooi er maar gewoon een paar knaken tegenaan en ritsel een stalling voor de GTD of GTI (wat jij wil), want jij bent wel in het redelijk unieke bezit van 2 witte Einsers, die nagenoeg gelijk zijn (optisch dan). Ik zou ze voor geen geld weg doen, niet 1 van beide !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Grtz............... LRR

PeterZ 09-03-2006 20:45

Wat in ieder geval een overweging is:

Als ik de GTD verkoop ga ik met de GTI rijden, en moet deze ge-APK-d worden
Als ik de GTI wil verkopen moet deze ge-APK-d worden
Als ik de GTD in de garage zet gaat de GTI naar buiten en moet deze ge-APK-d worden

Er is maar één scenario waarbij de GTI niet naar de APK hoeft: Als ik met de GTD blijf rijden en de GTI in de garage blijft staan. Die kans lijkt me vrij klein....

Volgende week vrijdag loopt de schorsing van de GTI af. Ik denk dat ik voor die tijd een APK probeer te regelen.

(eerst verzekeren, dan keuren, en als laatste ontschorsen was het toch volgens deze thread?)

ROBsG60 09-03-2006 21:13

Wat je ook doet, spijt krijg je sowieso... Behalve als je een stalling zoekt.

Problem solved :woowoo:

gti-pirelli 09-03-2006 22:06

Ik zou ze beide houden, heb nu net een gti gekocht van 1983 met origineel nl kenteken en originele motor. Ook deze komt in de oldtimer verzekering (all risk natuurlijk )

Ik wil zodra ik klaar ben met huis verbouwen er nog een origineel nl gtd bij willen hebben, gewoon voor fun. Mooi opknappen, intercooler erop en heel zuinig op zijn,

Niet weg doen de gtd echt niet, !!!!!!

grts ronald

Tiefleger 09-03-2006 22:43

Ik zou de gtd houden en de gti in de BINGO.
En dan rustig op zoek gaan naar een gti met kleine achterlichten.
Uiteraard met een Nederlands kenteken.
Ik ben er toevallig 1 tegen gekomen via een kameraad van mij die wist dat ik
er graag een wilde hebben.

groeten.


Oja, die van mij is ook origineel van feb.77 :D :D

de koen 10-03-2006 17:37

Quote:
Originally Posted by Roundup
Maar de huidige zijn natuurlijk ook niets mis, ver van zelfs. Dan zou ik alleen de GTI houden, al was het alleen al maar voor de historische waarde van de auto ;)


Een 83er GTD is veeel zeldzamer dan een GTI
reden: veel minder gebouwd :chair:


historische waarde van de gtd? Waar dacht je dat een huidige 1.9TDI op gebaseerd was? GTD was zowat de eerste "snelle" kleine diesel van die tijd :eek: Dus best bezonder vind ik...

vwleusden 10-03-2006 18:03

beste oplossing, beide hier in Leusden bij mij parkeren...

Roundup 11-03-2006 18:02

Quote:
Originally Posted by de koen
Een 83er GTD is veeel zeldzamer dan een GTI
reden: veel minder gebouwd :chair:


historische waarde van de gtd? Waar dacht je dat een huidige 1.9TDI op gebaseerd was? GTD was zowat de eerste "snelle" kleine diesel van die tijd :eek: Dus best bezonder vind ik...


Diesel heeft toch altijd minder te betekenen. In mijn ogen toch. Niet dat ik het niet zou willen ofzo he. Maar om bij te houden kan je toch gewoon beter de GTI nemen. Daar mogen er al meer van gemaakt, de historische waarden zalt altijd hoger liggen dan van een "stomme" diesel.

rogek 11-03-2006 18:37

stomme diesel????

gtd = een compleet gti uitgevoerde turbodiesel...
zeer zeldzaam in een type 1

zelfs nog zeldzaam in oud type mk2 ( met spijltjes deuren )

tiefflieger 11-03-2006 20:42

GTI nooit wegdoen!
Heb ook een type 1 gti gehad en helaas 2 jaar geleden verkocht...
SPIJT VAN!!!
Zie maar eens een goede terug te vinden!
Trouwens,je hebt al een diesel...

sjampoo 11-03-2006 21:09

Keep Them Both.

Sponze® 12-03-2006 11:45

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
GTI nooit wegdoen!
Heb ook een type 1 gti gehad en helaas 2 jaar geleden verkocht...
SPIJT VAN!!!
Zie maar eens een goede terug te vinden!
Trouwens,je hebt al een diesel...


Hij zal denk ik ook spijt krijgen als
hij de GTD weg doet ;) :)

maniacmark 12-03-2006 12:11

Beide Houden En Niet Twijfelen


All times are GMT +1. The time now is 23:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.