Golf Mk1 LS VR6 ombouw FILMPJE!
Hallo allemaal,
Zoals enkel(en) al hebben gelezen bij een verkooptopic,zijn ik en mijn broer bezig met een golfje. We hebben ,m helemaal gestript,en en een mooie bok voor gemaakt. Ook zijn we al zo ver gekomen om de gehele bodem kaal te steken,en inmiddels gespoten. Er moet in de toekomst een Vr6 motor in komen,die we al hebben aangeschaft.(alles erbij) Hierbij alvast wat foto,s. :) Gaan er nog veeel meer volgen!!! :rolleyes: En ik heb meteen weer een vraagje;welke brandstofpomp moeten we gaan gebruiken??We denken aan een Facet pomp van Biesheuvel.... :rolleyes: Groeten Jurjen. |
ik hoop/ ga ervanuit dat jullie die carrosserie zelf ook aanpakken? anders scheurt het gewoon op een gegeven moment, een golf 1 is echt geen stevig karretje.
succes en fotos hhe!!! |
Quote:
Wat versta jij onder verstevigen???? Ron in onze club heeft niets versterkt ,alleen een rolbeugel maar die is meer voor de sier als nutting. |
Jaja,we gaan de gehele motorruimte aanpakken,heb al heel wat voorbeelden...
Maar wou foto,s plaatsen,maar hoe... :rolleyes: :redface: |
Ik bedoel daarmee niet echt een rolbeugel/kooi, maar meer de delen waar de motor echt kracht op uitoefend zeg maar, De steunen/balken lassen.
Persoonlijk vind ik de boel bij de golf 1 niet echt stevig, en met een vr6 erin, maar dat is mijn mening/gevoel erbij |
je kan ze naar volksforum uploaden, of anders plaats je gewoon de URL van waar je ze geupload hebt tussen [img] [/img]
|
[IMG][img]000_0091[img][/IMG] We hebben een golf 3 VR6 met schade gesloopt voor donor,en ik denk dat de golf 1 carroserie net zo stevig kunnen krijgen,heel veel stelde de golf 3 ook weer niet voor,en gebruiken ook alle steunen van de VR6. :cool:
Maar die foto,s... :rolleyes: |
Quote:
.....maar toch net dat beetje meer ten opzichte van een golf 1 om als behuizing van een VR6 blok te dienen;) |
Quote:
de lichte carros zal de motor wel volgen lijkt mij... ;) |
Dat zekers,maar dat weten we wel,golf 1 is erg licht,voor de balancering/wegligging hoef je ,t niet te doen,maar het geluid wel... :cool: :D
|
Goede plannen, maar ik vrees dat het kenteken een probleem gaat worden... :eek: of heb ik een wijziging in de regelgeving gemist?
|
ach, een half begin is het goede werk toch?!?! :rock:
|
Volgens mij is het verkrijgen van een kenteken idd een probleem. Ik heb gehoord dat een MK1 VR6 hier bij de RDW wordt afgekeurd tgv de gewichtsverdeling. Keuren via Duitsland is dan een optie maar wel omslachtig natuurlijk. Succes enne foto's!! Ben zeer benieuwd.
|
in Duitsland zijn er idd hier en daar tot VR6 omgebouwde Golf 1´s, ik heb er iig al eens over gelezen in de bekende duitse bladen (vw-scene, vw-speed, wob), en ik heb ook nu ik het me herinner er eens een "live" gezien, op het jaarlijkse treffen van de "Original Golf 1 IG" te Wolfsburg nog wel :D
.....maar een Golf 1 met VR6, het blijft toch maar een vreemde combinatie, but who cares? |
*zucht*
Gebruik de zoekfunctie van dit prachtige forum eens en je zult versteld staan wat er nog allemaal mogelijk is in je Golf 1 |
;) zucht... ;) Je zult nog heel wat problemen tegen komen. Hier zijn al genoeg topics over geweest. Moet je de zoek functie zoals marco al zuchte maar eens bekijken! :D
|
leuk man die golfjes 1 met vr6
ben benieuwd! |
de filmpjes al gezien van een golf 1 vr6? ligt meer op zijn dak dan dat ie op zijn wielen staat..
|
show us Richard!!!
|
RDW problemen? ik heb anders al meer dan ééns mk1's met vr6 (zelfs turbo) gezien. gewoon lekker met nederlandse platen...
|
ik zeg maar altijd zo: kan niet, bestaat niet !
|
Ik heb ook uit betrouwbare bron vernomen dat als je een golf 1 vr6 gaat bouwen en je bouwt hem zoals het moet. Dat het best mogelijk is om een golf 1 vr6 op kenteken te krijgen. Het zal niet makkelijk worden, maar onmogelijk is het niet.
Nou is dat dagelijkse gezeur wel weer genoeg in dit topip. Back on topic dus. Show us the picca's :D |
veel succes met je project, ik ga het zeker blijven volgen.
Enne veeeel foto's maken!!! :D |
Ik zie goedbedoelde info niet als gezeur .
Of het nou een toptuner is of Swiebertje die een VR6 inbouwt maakt zoverre verschil dat bij de eerste de RDW er wat meer vertrouwen in heeft waardoor je eerder een goed resultaat krijgt bij een keuring . En gezeur of niet : onderstuur .. mits je rustig tuft in een bocht Maak overal foto's van en neem die mee naar de RDW nadat je ze hier hebt gepost ;) |
Is niet een klus die zomaar even gedaan is. Voor deze heb ik de kabelboom gedaan :D
|
Quote:
Klopt is ook niet altijd zo. Maar de meesten zeggen vaak dat als je van een 4 cilinder naar een 6 cilinder gaat dat dat niet meer kan. Maar het kan nog steeds. Mits je het op de goede manier doet. Dat bedoel ik dus met gezeur. Vaak horen ze het van die en de zoon van die en dan de dochter van de baas van die etc. etc. :) |
ben er destijds mee bezig geweest.. maar liep mij erg uit de hand kwa kosten..dus toen maar de gemakkelijke g60 weg gegaan
|
Hallo allemaal,
Ten eerste bedankt voor de leuke/raadzame info! Dat van de R.D.W,ik weet het niet,we hebben ze gebeld en het gehele verhaal uitgelegd,en gegevens doorgegeven,en hun gaven als antwoord dat het allemaal mogelijk is,mits de remmen/dragende delen en gehele constructie maar in orde is... :rolleyes: Maar we kennen ook twee jongens die een eigen garagebedrijf heeft,en die zij dat je ,m ook gewoon a.p.k kon laten keuren,en dan was het in orde. :eek: :rolleyes: Maar dat zal de tijd allemaal uitwijzen,wordt geen daily drive,dus mag het niet,dan toggg. :cool: Maar ik heb alle een paar fototjes,maar heb geprobeert ze te plaatsen,maar lukt niet. :mad: :mad: Groeten Jurjen. |
Ps;als hij naar watergekoelde proiecten moet,sorry.... :)
|
foto's plaatsen: het gehele adres (dus http://www.shfs.com/jkfh.jpg) tussen de [img ]...[/img] tags plaatsen (zonders spaties in de tags natuurlijk)
|
Quote:
Dat van de apk lijkt me een erg sterk verhaal, en dat van dat geen daily drive vind ik ook een beetje zwak. Gewoon goed bouwen dan komt de auto er normaal gezien wel doorheen... Er zou maar iets gebeuren en de auto staat niet op kenteken, bla bla bla (moraalridder, maar toch) :chair: |
Is ook zekers de bedoeling dat hij op kenteken komt!
Er gaat zo veel tijd enz. in zitten dat we dat ook wel willen. over a.p.k weet ik het ook niet,is maar van horen zeggen,ging er ook niet van uit. Maar de ene zegt dat het wel kan op kenteken,en de ander weer niet,maar R.D.W zelf zegt van wel.... :rolleyes: :eek: |
MAG NIET!
je auto moet naar lelystad en de hele rimbam aflopen.. geluidproductie ..stijfheid etc.. en je moet alle gegevens kunnen overdragen.. APK verhaal geld voor een 4 cyl stijging ombouw.. hoe heet die garage..arie "weet niet waar de klepel hangt"beunhaas?;) |
Quote:
"maar de meesten zeggen" hoe heette dit ook alweer bij de lessen "taalvaardigheid"? "dat als je van een 4 cilinder naar een 6 cilindergaat dat dat niet meer kan" in een ....? bij Golf III is dit helemaal geen probleem bijv. want die heeft al "type goedkeuring". Heb deze bewering in dit topic nog niet eens voorbij zien komen btw... ja, 't was een lange vervelende dag vandaag... ;) :D |
Denk ook dat het niet lukken gaat :( , en de kosten van de rdw in lelystad :tongue:
Kon wel eens duur worden. |
Ik denk vast dat het gaat lukken ! ,maar de keuring zal niet makkelijk zijn en er zal vast veel aan veranderd moeten worden ,voor de heren in lelystad tevreden zijn ;) !
En reken op een mooi bedrag aan keuringskosten ,ik heb er zelf ook al eens achteraan geweest voor een vr6 ombouw in m'n jetta ,maar dat was voor mij financieel niet te doen (dus heb ik maar een passat vr6 erbij gekocht :rolleyes: ..!) In ieder geval veel succes !,en hou ons op de hoogte |
In een MK1 hoort een licht blok. Eigenlijk is een 20vt al te zwaar. Laat staan een VR6...
|
Quote:
zit daar nog verschil in dan? (me don't know) |
Hallo,
Ik weet dat het duur is,waar het gebeurd,en wat de punten zij wat ze gaan testen/bekijken. de keuring gaat zeker 1000 euro kosten i.v.m de ombouw. Nogmaals;dat van de a.p.k heb ik ook alleen maar gehoord van ,m. Groeten Jurjen. |
1000?? Maak er maar 1500 tot 2000 van.... Teminste als ik het goed heb.
Ben er ook een keer mee bezig geweest maar weer laten varen... |
All times are GMT +1. The time now is 06:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.