Polo 2 Coupe 1986
Omdat er toch het een en andere aan de polo gaat gebeuren heb ik hem maar even bij projecten gepost.
Heb zelf nog niet echt heel veel ervaring met sleutelen, maar heb wel hulp van me broer. die heeft zelf ook al aardig wat vw'tjes gehad. zoals: Corrado TDI met 90pk golf 3 motor , corrado vr6 remmen 5 steek, audi TT velgen, enz. Golf 2 TD Intercooler met 16v remmen rondom, 16v interieur, intercooler van mercedes sprinter enz. rijdt op dit moment met deze caddy rond, met 17'' porsche velgen maar nu over de polo..... Hoe het allemaal begon: zo was de polo toen ik hem kocht. De polo stond er niet bij, maar was zo te zien wel mooi strak en had ook geen vieze krassen of roest. heb hem toen eerst even goed gepoetst om te zien hoe hij echt was. Ook heb ik de zijbies er toen even afgehaald. Er kwam dus een polo onderuit in bijna nieuwstaat met een paar kleine plekjes maar ja dat mag ook wel voor een auto van 19 jaar oud. :) Er moesten natuurlijk ook een paar andere wielen onder. via marktplaats een setje 7x15 bbs velgen met conti 195-45-15 bandjes gekocht. velgen hadden wat stoeprandschade maar die heeft me neef ff voor me opgeknapt. heeft zelf trouwens deze golf 1 GTI met o.a. 2.0 gti motor uit golf 3, 17'' porsche cup , karmann set, beige leer enz. zo zagen de velgen eruit na het opknappen/spuiten. Na een tijdje op stal te hebben gestaan, mocht de polo weer even naar buiten, We hebben er een 4cm verlagingssetje en de bbs' en eronder gezet. Nu staat hij er momenteel zo bij: De plannen zijn: - G40 interieur met sportstuurtje. - Ingekorte dempers. - audio inbouwen. - witte knipperlichtglaasjes erin. - Gti klok met toerenteller erin bouwen, (als dit werkt) - Voor remmen aanpakken. - ander eindempertje. aan het uiterlijk wil ik niet te veel doen vind een coupe zo al mooi, er komen dus geen gekke bumpers of spoilers op. wel moet de polo nog iets lager komen te liggen. en dan komen er mischien ook andere banden op 165-45-15 o.i.d Hier een foto van wat spullen die ik al heb liggen. Pioneer versterker+subwoofer Gti klokje uit golf 1 brandblusser witte glaasjes Ben momenteel dus op zoek naar g40 interieur. en als ik die heb gevonden ga ik verder. Grt Michael |
naar mijn mening wat te grote wielen..
maar wel een strak wagentje |
Quote:
valt wel mee hij moet alleen een stuk lager om ze beter uit te laten komen. leuk project. wat voor maat ats zaten onder de golf ook bandenmaat? |
de velgen waren 7x15
de banden 165-45-15. die wil ik er mischien ook op. |
thanx
|
Ik heb even de foto bewerkt om een idee te geven hoe hij er uitziet als hij nog iets verder verlaagd is.
ik hoop dat dit haalbaar is ivm aanlopen. |
volgens mij best te doen zoals op de laatste foto.. maat van me rijdt ongeveer hetzelfde rond (8cm rondom), zelfde kleur ook trouwens.. alleen dan (nog) op de ori 13"met mega ballonnen. weet trouwens niet wat de et van je velgen is? kan het net niet zien op je foto. goed bezig hoor! en je familie ook trouwens!
|
ET is 35 als ik me niet vergis.
VW is inderdaad goed vertegenwoordigd bij ons. :) |
Ziet er netjes uit die Polo, zo was mijn coupe-tje ooit ook. Die is in de loop der jaren beetje verkleurd, maar daar gaat het rollertje overheen. :D
|
matzwart of een andere kleur?
Grt mike |
Wat een beetje poetsen, verlagen en wielen al niet met een auto kan doen. Leuke auto, maar dat is nu eenmaal met zo'n polo. Hahahaha, kijk maar bij mijn project (retro Polo). Ga zo door zou ik zeggen.
|
Quote:
bij mij loopt het ook rondom aan boeiend! :tongue: |
Quote:
Nog niet over uit. :confused: Als ik het goede lot heb dan zou ik hem in de originele kleur latyen overspuiten. Zolang maar op de low-budget toer. |
Weet iemand trouwens of je een GTI klok uit een golf 1 gti over kan zetten in een polo? moet wel passen qua vorm maar werken de toerenteller en de andere functies dan ook als je hem aansluit?
De snelheidsaanduiding loopt tot 220 en die van de polo tot 200. gaat dit problemen opleveren? Grt michael |
Een blok uit een Golf GTi is anders dan in een polo. O.a. zijn de motorsteuenen anders. Motorblokken tot en met 1400 cc van een Golf passen wel in een polo.
Een 1300 blok kun je ook prima tunen hoor, kost alleen iets meer om er vermogen uit te krijgen. |
Denk dat je de vraag niet helemaal goed gelezen hebt. :)
ging dus over een tellerklok uit een gti. maar ach klok, blok het scheelt maar 1 letter. ;) Grt michael |
Quote:
:redface: Eh, whoops! Mogge. :D |
Quote:
Als je de km-teller van je eigen klokkenkassie ff in die van de GTI schroeft kun je hem zo inbouwen. Misschien dat je de stekkerbezetting (volgorde in stekkerblok) ff aan moet passen, maar het past iig wel. Heb er 1 met MFA in m'n Polo1F geschroefd, dus polo 2 moet ook lukken. ;) |
Hey Michael,
leuk bakkie wordt het :) toen ik de golf van Berry zag, wist ik wie je was. (je zal mij wel niet kennen maar heb bij je broer in de klas gezeten lagere school, en had de bordeau-rode polo van Richard L. gekocht. en tevens van je broer nog setje stalen velgen die onder de golf 1 lagen ooit. |
heb jij dan nu die zwarte g40 ?
grt michael |
Quote:
Yep, heel wat grote plannen ermee maar die komen hier ook nog wel een keer te staan... |
Kleine update:
Ik ben bezig met een g40 interieurtje, waarschijnlijk dit weekend ophalen. zodra ik hem binnen heb post ik foto's. Grt michael |
heb g40 interieur gekocht fotos volgen nog
|
Eindelijk weer een update.
Heb eindelijk het G40 interieur opgehaald, en heb ook het dashboard erbij. :) stoelen + bank alvast ingebouwd. hier wat fotos. G40 Stoeltjes 2f dashboard samen met me vespa ciao Polo samen met vespa Oude dashboard eruit aan het halen. Ben tevens nog op zoek naar 2 deurpanelen van een g40 met dit interieur. |
Inmiddels zit het 2f dashboard erin.
mischien wel leuk om te weten is wat ik allemaal heb moeten veranderen om een 2f dash in een polo 2 uit 1986 te plaatsen: stukje plastic achter de teller klok verwijdert ivm met stuurkolom, anders komt hij er op te liggen en ligt hij te hoog. kabelboom van g40 erin alleen contactslot stekker omgesoldeerd, achteraf niet nodig omdat ik nu toch een 2f contactslot moet hebben. :( alleen nog de connector van de achterkabelboom om solderen naar die van 2f. uitleesstekkers hoeven niet aangesloten want er valt niets uit te lezen. de steuntjes links en rechts onder zitten te hoog voor dit dashboard dus daar moet ik nog even iets voor maken. zit ook een knop voor hoogteverstelling v/d koplampen niet nodig. zit er niet op, maar heb hem wel gewoon erin geplaats anders hou je een gat over in het dashboard. kachel heb ik laten zitten want kan geen verschilen ontdekken met die van de polo 2f, alleen de linker buis moet wel van een 2f zijn want deze is anders. alle elektrische functies werken gewoon goed. en heb nu ook interval op de ruitenwissers. toerenteller doet het ook goed. Pookje Toerenteller werkend. G40 stoeltjes Nog foto v/d polo Stukken beter dan het oude. Nu alleen nog g40 deurplaten zien te vinden en een setje sloten. |
He,
ziet er goed uit man, ik kom binnenkort gauw ff kijken, spul komt me bekend voor ... :) |
He ja is goed joh, spul zou je inderdaad bekend voorkomen haha.
Grt michael |
Begint ergens op te lijken! Gaat er ook goed uit zien!
|
@jorp
Jouwe mag er ook zeker zijn, die verbrede staaltjes staan hem goed. grt michael |
Tnxz, als je een donor 2f hebt gevonden voor de deurpaneeltjes moet je ook gelijk de steuntjes van de bediening van de buitenspiegels, de driehoekkapjes, driehoekraamrubber, rechte rubber binnen en alle klemmetjes meenemen.
Ik heb mijn interieur uit een 2f Prego. Deze zijn altijd helemaal zwart! |
Weet iemand hoe de middenconsole precies vastgezet moet worden?
heb hem nu alleen met een schroef vastzitten aan een steuntje van het verdeelstuk/klep van de kachel. |
Afgelopen weekend de bedrading voor achter allemaal aangesloten, alles werkt zoals het hoort.
alleen de ruitenwisser pomp vind ik niet terug in de connector voor naar achteren, dit zit in een 2f blijkbaar anders. ja, het werkt echt. foto vd bedrading. Ook nog ff me embleem zwart gespoten. nu nog een 2f contactslot+stuurkolom zien te vinden en dan kan het dashboard er voor de laatse keer in. |
2F heeft achter iig geen ruitensproei-pomp.
|
Na de technische facelift van 1986/7 zit er een omkeer pompje in het vergrote reservoir onder de motorkap.
Bij die technische facelift zijn er nog een paar kleine dingetjes veranderd, o.a. het bakje waar je pook in staat. Bij de latere typen zitten hier palletjes aan voor de middenconsole. Bij de vroegere typen werkt dat net ff anders. Daarom wil t niet zomaar passen bij jou. Bakje wisselen is de oplossing: Als je naar een 5versnellingsbak over zou willen, ook een handige keuze. BTW: jouw polo is van VOOR de technische facelift: zie ruitensproeiers op de motorkap: net VOOR de sleuven. Bij de latere typen zitten ze TUSSEN de sleuven. |
Ok bedankt voor de info. ruitensproeier achter heb ik eigenlijk ook niet echt nodig zorg wel dat ik me ruit goed schoon houd. ruitenwisser doet het in ieder geval goed.
5bakje komt er mischien nog wel onder. middenconsole zit toch best goed vast zo. |
is dat een G40 interieur?
mmh dan heb ik een goeie koop gedaan op de sloop van de week, dacht dat het standaard 2f was.... |
Is van een 2f g40, je hebt ook een genesis g40 geloof ik en die hebben een interieur met paars erin.
|
Heb ook andere remklauwen voor de polo.
van een golf 2 16v, nu nog schijven en blokken. heb ze vast even rood gemaakt. |
Zo vandaag even een 2f stuurkolom en deursloten gehaald op de sloop
kan er dus ingebouwd worden als ik die %^# breekbout los heb. Ook meteen wat ontbrekende kapjes van het dashboard meegenomen. fotos volgen nog. |
Quote:
Gaan helaas niet passen. De afstand tussen de bouten waarmee de steun aan de veerpoot komt, is te groot. |
All times are GMT +1. The time now is 08:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.