Project Jetta16v
Hierbij eventjes een topic om onze winterwerkzaamheden te laten zien. Omdat de Jetta technisch gezien niet optimaal meer was hebben we de knoop doorgehakt en zijn we begonnen met een grondige update. De foto's zullen het verhaal wel laten zien:
In deze staat reed de Jetta vorig jaar de schuur in: Daarna moest natuurlijk het oude 1600 PN blok gelijk verwijderd worden: Via een goede bekende (Domi) een leuk blokje weten te vinden: Dit Scirocco KR blok moest eerst aangepast worden om in een MK2 gehangen te worden. (Dit ben ik!) ...terwijl bruder gerben druk bezig is met het opkuisen van de motorruimte: En met goed resultaat: En het elektries is grotendeels overgelaten aan Wytze ('ik wit it net mear') Om de Jetta te voorzien van de rest van de onderdelen heb ik er een Golf GTI 16v voor bijgekocht: Die natuurlijk snel afgebroken moest worden: Ondertussen worden de eerste onderdeeltjes alweer klaargemaakt en opgebouwd voor montage: Zodra we beginnen aan de wederopbouw van mijn Jetta hou ik jullie op de hoogte met nog meer foto's! |
ben zeer benieuwd
komt wel goed maak ik me geen zorgen over succes dr mee |
goed man, ik kan niet wachten om de Jetta weer te zien, en dan met 16v!
|
Mooizo heren,
Hier nog even een paar shots van de assen die er onder komen: En hier hoort natuurlijk ook een verzameling nieuwe onderdelen bij voor remmerij/ophanging etc: |
Nice very nice! succes met je super project!
|
We zijn benieuwd naar het eindresultaat.
|
Zo, die wordt ff lekker grondig ge-update! Je pakt het goed aan, mooi met allemaal nieuwe remmerij en remleidingen enzo. Gjin heal wurk! :woowoo:
|
Komt zeker goed !
Het project staat mooi naast de witte jetta(welbekend onder de forummers..!)in de garage (wel met een "muurtje"ertussen natuurlijk!) Volgende week het subframe met stuurbekrachtiging eronder ,dan kan de nieuwe motor ook op z'n nieuwe plaats,en kan ik verder met de bekabeling...... :D Eens kijken of ie t ook gaat doen :rolleyes: ,maar wel nadat de brandstofpomp eronder zit natuurlijk. En natuurlijk de bekabeling afbouwen voor de nieuwe tellerklok,maar dat blijft nog een verrassing! We houden jullie op de hoogte! Groeten Wytze |
ik ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat van de jetta 16v ;)
|
GB Berend! Wordt een rappe slet zo :D
|
Super aanpak zo, niet alleen ff een rabbig blok erin lepelen zoals zovelen doen
|
Leuk project! Succes ermee en houd ons op de hoogte!
|
Het wordt zo te zien grondig aangepakt zoals het hoort :)!
|
het gaat al de goede kant up!
komt wel goed zo te zien berend ;) |
veel suc6 met je project
volgens mij was die golf zo slecht nog niet he? |
Haha, die golf was inderdaad nog goed... het enige wat er aan mankeerde was dat het een golf was :woowoo:
Maar bedankt voor de reacties tot nu toe heren! Wij gaan gewoon rustig verder en houden jullie netjes op de hoogte! |
kijk kijk, het gaat dan toch gebeuren....EN HOE!!!
goed bezig berend, al jaren. keep it going en we zien het resultaat van de zomer wel....groeten uit brabant ;) |
Good job, en ik vindt die fotos van nieuwe onderdelen altijd zoooo lekker... :)
|
het word idd super aangepakt, suc6 ermee!!
|
Zow het gaan er duz meer doen:D Ik ben rij al gelukkig 2 maanden ( zonder stil te komen te staan) met de Jetta GTI 16v PL. Ik heb er ongeveer 6 maanden overgedaan met tussenpauzes er tussen omdat ik op onderdelen moest wachten enz. Als je wat vragen heb mag je me wel toevoegen op msn mn adrs is : Dennis_d85@hotmail.com want je kunt het niet ff doen zeg maar. En ik heb een hoop tegenslagen gehad waar je ook weer een hoop van leert. Maar als je het klaar hebt heb je wel wat:P Ik hoor het wel.
Anders veel suc6 met je project gr. Dennis |
Jij bent al toegevoegd JettaGTI16v! (maar eigenlijk heet je dan JettaGTX16v hé :chair: )
Maar okee, we zijn inmiddels weer een weekje verder en dus wordt het weer tijd voor een updeetje: De MK2-motorsteunen zijn inmiddels aangebracht op het Sciroccoblok. Evenals het schakelmechanisme wat even een opfrisbeurtje heeft gehad: Qua in-car-elektries is het nog steeds een dikke bende, omdat we daar nog weinig tijd voor hebben gehad. De motorkabelboom heeft 'der magier' al wel puikfijn voor elkaar :cool: Bruder Gerben is de hele week aan het slijpen geslagen, met goed resultaat: Waarna we alle balken en steunen mooi in een primertje hebben gezet: Draagarm: Matzwart maakt het weer netjes: (motip heeft een goede klant aan mij) Remapparatuur komt van de gesloopte GTI, en is gelijk meegenomen met 'de grote beurt' Het nieuwe subframe, voorzien van nieuwe rubbers en stuurbekrachtiging is ook klaar voor montage: En hier zit deze er al op... Binnenkort (volgende week al hopelijk) gaat het blok in de motorruimte, maar eerst moeten de kabeltjes even netjes gelegd worden. Zodra we de beelden hebben houden we jullie op de hoogte! Groeten uit Damwoude :wee: |
PHAT!!!
Goed bezig... keep up the good work! |
Ziet er goed uit, die onderdelen voor de bak heb ik ook al tijden liggen! Ga je zeker merken! Heb je ook een afstel mal dan? Of word dat steeds iets veranderen...
Is zo'n plaatje namelijk die leg je bovenop. Ik ben echter nog steeds op zoek naar de bemating ervan. Modelletje weet ik wel. |
Goed bezig Bernd! Heeft Gub daar nou een laskap op? :D
We zijn nu ook met JP-VW zijn golfje bezig. Hebben we een PL in gehangen. Dat was piece of cake opzich. Jij hebt wel wat meer gedonder, aangezien hij al een GTI 8v had. Ben benieuwd naar het eindresultaat, komt zo te zien helemaal goed! ;) |
Mooi werk B! Klaar voor de Boulevard meeting??? :D
Dit jaar op 9 april, komt de Trunk Society regio Noord ook weer?? |
Zo bijster veel is daar niet aan af te stellen lijkt me, Ruben. Die plaatjes heb ik iig niet. Ik zal al lang blij zijn als we daar aan toe zijn :D
En op de Boulevard gaan wij ook zeker meeCruizen... alleen zonder Jetta haha! |
|
blijft leuk topic
ga zo door |
Zo berend we hebben het er enkele jaren geleden al eens over gehad, wat toen een 'droom' was is nu werkelijkheid, en je maak het nog piekfijn voorelkaar! Goed bezig man! Vanalles nieuw en meteen goed! Wordt echt super die jetta!
|
Deze 'droom' wordt inderdaad bijna werkelijkheid JW! Gisteravond is het KR blok al op zijn plaats gehangen! En dat is best snel gegaan de laatste week. Waar we nu aan moeten werken is het klaarmaken van de remmerij en het onderstel+aandrijving... Binnenkort heb ik weer nieuwe foto's!
|
En vergeet de benzinepomp niet berend en opvoerpompje in de tank. En meteen ook nieuwe leidingen leggen. En als er wat is hoor ik het graag Berend. Moeten ook nog eens een blokje om in mijn apparaat he? :D
|
Zo dat was even een lekker snel ritje in Danny's Jettaatje :eek: De motivatie wordt alleen maar beter! Goed bezig kerel!
Maar we zijn er nog lang niet... ondertussen zijn er nog een paar onderdeeltjes klaargemaakt voor de opbouw: De remkrachtverdeler voor de achteras: bobine: En ook het vloeistofreservoir voor de stuurbekrachtiging zit op zijn plek: MAAR BELANGRIJKER NOG: Eindelijk! Dit is een historisch moment :3way: :gives: :beer2: :cowboy: |
Ziet er goed uit met de 16v.
Sportdemper er ook al onder ?? |
Humm tja als je het niet goed afstelt mis je zo de helft van de versnellingen...
Maar mooi man dat het blok er inhangt! Waar komt de accu dan? |
Ziet er mooi uit...blokkie steekt mooi af tegen de zwarte sletta!!!
suc6 met de opbouw!!! grtz...Vic.. |
dat ziet er lekker uit Berend!
|
Supertrunker uit Fries...hmmm Jettaland :D :cool:
mooi project Berend. |
Doe je goed Bernd!! Word een monster!! :woowoo: :cool:
|
Ziet er goed uit. Alleen had ik persoonlijk de inlaat van de golf 16v gebruikt. Vind ik net iets mooier staan. En dan kun je het op dezelfde manier opbouwen als bij een golf 16v.
Maar verders wat het een puike auto. suc6 |
Lekker hoor!! Danny is bij jou geweest? Ik meende dat hij met de Jetta naar Heerenveen zou :D Snelle Jetta's hier in de omgeving!
|
All times are GMT +1. The time now is 15:53. |