Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Derby (5 jarenplan) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=184)

polopower 21-12-2003 22:54

Derby (5 jarenplan)

Hoop er echter wat korter over te doen.

Heb in juni de derby uit '78 aangeschaft, de import stamt uit '95. Altijd in gereden door een oude vrouw (heb nog aantekeningen ter bewijsvoering)

Ondanks de plannen voor een rat/primer-look wordt het toch min of meer een resto-projectje. De wagen is op het oog simpelweg nog te hard/strak om aan de een rat-look te verkloten.

De derby is wel in primer kleuren gespoten. Hopelijk komt daar dit voorjaar verandering in. Dan worden de nu zichtbare rotte plekken behandeld en wordt hij doorgelast. (eventueel een rolbeugel/halve kooi) erin.

Sinds de aanscha heb ik vrij weinig aan de auto gedaan op strippen na. Wel heb ik een klein vermogen in onderdelen gestoken en heb nu het een en ander liggen:
-whitewalls
-verschillende velgen in 13"en 14"
-g40 wielophanging
-fk 85/70 mm verlagingsset (incl dempers)
-g40 achteras (met stabi dus)
-g40 remmen (voor en achter)
-Gegroefde en geboorde schijven.
-Nieuwe trommels achter
-Stahlflex remslangen voor en achter.
-Veerpootbrug voor en achter
-Unterfahrschutz (zelfbouw)
-Andere stabibeugels voor (ten gunste van de sporing)
-Salzmann verstelbare draagarmen voor (inclusief kogelgewricht en teflon bus)
-1600 abu onderblok
-1400 abd blok
-Bewerkte en geflowde gk kop (standaard kleppen)
-Bewerkte en geflowde hh kop, waarschijnlijk 38/32 kleppen (worden besteld)
-306/296 gr. nokkenas
-Verstelbare nokkenas-pouly (moet aangepast worden ivm 1400 of 1600 onderblok)
-Bewerkte vwm spruitstuk incl. 40dcoe Webers (2e set binnenkort inclusief bewerkte KWL spruitstuk)
-4-2-1 Uiltaatspruitstuk
-Lichter vliegwiel van een 1100
-180 Koppeling van LUK

-Alle raamrubbers (voor chroombies) rondom ter vervanging van.
-Enkele ruiten rondom
-Sierstrippen rondom
-Nos chroombumpers
-2e hands chroombumpers incl. rubbers
-deurrubbers incl. kofferbak
-stalen bumpers
-2xAchterlichten (met en zonder achteruitrijlicht)
-setje nieuwe H4 koplampen
-Beige interieur incl. deurpanelen en tapijt.
-Blauw interieur incl. deurpanelen en tapijt.
-Audi50 tellers
-Sportstuurtje inclusief alu naafverlenger
-Originele radio
-Imperiaal/roofrack
-Engelmann spiegels
-Talbot spiegels
-Nieuw ori zender voorspoiler
En nog veel veel meer klein spul.

Toekomstige aankopen:

-Overige motorische delen (juiste kleppen etc)
-2x 8p bak (of mijn droom 6-bak van de lupo)
-190 sportkoppeling
-Rolbeugel
-Verstelbare toplagers om de wielen negatief te zetten.
-Negatieve as-tappen achteras (weet niet of dit bij trommels kan)
-Voorruit met ori groene zonneband.
-Dreieckslenker (met of zonder subframe)
-Overige deel uitlaatlijn
-Gti spoilerlip.
-Diverse kleine dingen.
-2x sportkuipje (korte type dus zonder hoofdsteun)
-Oliekoeler
-Div. sensoren en meters (olie temp/druk etc etc)
-Aanzuigtrechters voor webers incl. K&N huis
-Carterpan met schotten en retour naar kleppendeksel

Dit was het wel zo'n beetje.... hoop dat ik de bovenste lijst de komende tijd kan uitbreiden, zodat de onderste wat kleiner wordt ;)

I'll keep you posted (Nu is het wachten op een fotoalbum :) )

volksaddiction 22-12-2003 07:02

Je kan hier toch ook gewoon een foto plaatsen ?
zie andere project pagina's...

Antera 22-12-2003 15:43

Gaarne foto's idd gewoon ff op je eigen webspace zetten en de link hier plaatsen is dat helemaal geen probleem. En anders zijn er vast wel mensen die jouw foto's ff online willen gooien

volksaddiction 22-12-2003 16:39

Psies.....
Ik heb nog wel wat webspace over.....
Heb een account van 150 Mb, dus wil wel een paar MB's doneren voor degene die hun auto willen showen hiero..

polopower 22-12-2003 19:18

Ik hoop 'm binnenkort dan ff wat beter op de gevoelige plaat vast te leggen. Dan maak ik graag van je aanbod gebruik!

volksaddiction 22-12-2003 20:34

Laat maar weten tegen die tijd !
GreetZ
leon

polopower 23-12-2003 16:30

Vandaag ANSA sportmiddendemper in ori look gekocht. Afspraak gemaakt voor een offerte voor het laten stralen verzinken en poedercoaten van de veerpoten achteras etc.

Enkele vraagjes:

-Kunnen ze ook mat poedercoaten? Of wordt het altijd (hoog)glans?
-Kan ik de remklauwen ook laten verzinken en poedercoaten?
-Idem voor de trommelremmen?? Want de binnenkant zal dan ook gebeuren neem ik aan??
-En kan alu verzinkt worden?
-Kan een uitlaatspruitstuk ook gepoedercoat worden ivm hitte?

Zijn er andere delen die ik dan ook direct moet laten doen??

volksaddiction 23-12-2003 17:04

Ik denk dat je deze vragen beter kunt stellen in het algemene gedeelte van het forum....

polopower 23-12-2003 17:36

True!... doe ik gelijk ff

Tommy 23-12-2003 18:47

goed bezig Alfred!

Hoeveel auto's wil je in totaal in elkaar zetten? ;)

polopower 23-12-2003 22:57

Nou laat ik het zo zeggen... ik heb een verlanglijstje met de nadruk op lang ;) Het blijft iig niet bij deze 2 volkswagens van het 86(c) soort.

polopower 28-12-2003 17:26

*update*

Setje deuren, kofferklep en motorkap gekocht. Geheel zonder roest op wat oppervlakteroest op het laatstgenoemde onderdeel na.

Tommy 15-01-2004 20:13

Al wat vorderingen Alfred...? poedercoatadres o.i.d.? of heb je pauze om niet binnen 5 jaar klaar te zijn... hahaha :D ;)

polopower 21-01-2004 17:38

zat ff krap... lijkt erop dat ik komende maand eindelijk weer eens wat te besteden heb. Waarschijnlijk komt er dan nog een derby bij. Of voor de onderdelen of om een zoutvreter van te maken.

Michiel86c 21-01-2004 17:45

Quote:
Originally Posted by polopower
zat ff krap... lijkt erop dat ik komende maand eindelijk weer eens wat te besteden heb. Waarschijnlijk komt er dan nog een derby bij. Of voor de onderdelen of om een zoutvreter van te maken.

Ik zou daar geen Derby voor nemen! Antiroestbehandeling kenden ze toen nog niet :( en het staal dat ze toen gebruikten was ook niet echt top...
En het is gewoon zonde natuurlijk!

polopower 25-01-2004 12:25

Tis een 1f maar ik ben idd afgehaakt.... roesten deed ie namelijk al. En er zit apk afkeur op door oa een rot gat in het schutbord. Ook voor bruikbaar plaatwerk is ie niet meer te gebruiken helaas.

polopower 06-04-2004 10:00

Dacht dat de topic niet meer bestond ivm overzetting naar volksforum maar toch weer ff een update:

Wat extra onderdelen gekocht/geruild

-Salzmann domlagers om de wielen negatief te kunnen zetten aan de vooras.

-Dreieckslenker/triangels ook voor de vooras voor nog meer/betere handling

-astappen achteras: 2 graden negatief (iemand ervaring met laatstgenoemde??)

-stalen rolkooi

-Salzmann verlagingsset ttot 18cm verlaging :eek: (aldus de verkoper. De poten op zich (zonder demper dus) zijn ook al ingekort en het setje komt uit de motorsport maar 18cm???

Tommy 07-04-2004 16:39

rolkooi al een beetje gepast?

negatieve astappen lijkt me wel vet! zal vast mooi staan! Zit je nog op schema in de planning? :p

Gert 07-04-2004 17:42

Salzmann is NOOIT motorsport .. trust me .

polopower 07-04-2004 21:20

Rolkooi nog niet gepast nee. Dit weekend er ff inmeubelen, als het past gaat hij binnenkort naar de coater. (is vandaag langsgeweest, want ik heb nog een bult onderdelen die gedaan gaan worden)

Hmm, salzmann geen motorsport?? naja het zal, kon het voor dit geld iig niet laten liggen.

polopower 31-07-2004 13:37

bijna kaal..

ps. voor iedereen die hem vet vindt:

De motorruimte leek wel een carterpan, in elke hoekje zat olie en ml-antiroest. Mijn pech of mijn zegen?

Tommy 31-07-2004 17:59

wil die eerste foto ook zien! ;)

polopower 31-07-2004 18:29

polopower 08-09-2004 17:28

Vandaag mijn salzmann setje er even onder geknoopt:

Iets te extreem?

Let wel: de demper is volledig uitgeschoven... Vraag me af hoe dat gaat onder volledige last van koets en motor

Michiel86c 08-09-2004 18:59

Hmmm... Als je het mij vraagt istie een beeeeetje te laag!

Tommy 08-09-2004 20:57

heel erg extreem... cool man ;) :cool:

nog wel belang bij de platte banden nu? :frown: :D

Marco 08-09-2004 21:50

ahum, das wel erg laag ja, plus dat de auto nog doorveert, beetje dan :)

polopower 12-10-2004 06:50

Omdat ik alles in de buitenlucht moet doen begint de tijd aan te breken dat ik niets meer aan de koets kan doen. Daarom ben ik op de dagen dat het nog wel even kan, ijverig in de weer.

Alle beugeltjes voor het wiswas- en koelvloeistof reservoir en de accuklem verwijderd. Verder ben ik bezig alle anti-steenslag en de kit in de de naden v/h plaatwerk te verwijderen.

Melvin 12-10-2004 07:24

vind de kleuren zo al vet :D en die velgen al helemaal!!! die zijn echt cooll...

Ron polo1f 12-10-2004 14:02

hoe zit dat nu met die verbouwde salzmann voorpoten, nu die zijn ingekort passen er toch geen dempers meer in van de originele lengte? ik bedoel de lengte van de schokbreker zelf , niet van de zuigerstang. er zitten toch koni's in neem ik aan, welk nummer staat daar dan op? 86-1922(sp)? of zitten er kortere schokbrekers in, die eigelijk niet voor een polo/derby zijn?

Tommy 12-10-2004 14:51

Goed bezig Alfred!

wordt wel wat denk ik zo!

polopower 12-10-2004 15:26

@ Melly: Als je er echt belang bij hebt mag je me altijd een prijs noemen, heb een set van 6 waarvan 3 gestraald zijn. de maat is 13" x 6J

@Ron: Ik kan de voorste dempers niet op het moment niet open krijgen. Had nog wel een achterste demper los liggen en die is van het merk Boge Automatic. (zie foto)

Ron polo1f 12-10-2004 16:06

als je ff kijkt op de foto, zie je dat die salzmann poten een stuk korter zijn dan de standaard voorpoot van polo, daarom vraag ik mij ook af welke schokdempers erin zitten. niet die van polo in ieder geval.

Tommy 12-10-2004 16:14

zo.. wat een aparte construkie zeg... (naja, vind ik althans)

Melvin 13-10-2004 09:49

vind de constructie ook heel vreemd ja, heb alleen nog maar rechte dempers en veren gezien :P zonder al teveel uitsteeksels... maaruhm, ik wil je velgen helemaal niet kopen, die moet je lekker zelf houden... vind ze alleen vet...

sjampoo 13-10-2004 10:16

@ Ron Polo1f :

D'r zijn 2 manieren van 'dempers';
Ofwel een compleet patroon dat je zo in de veerpoot schuift.
Ofwel een zuigerstang die je in de veerpoot zet, voorzien van geleiders, o-ringetjes, olie etc; die gaat zo de poot in.

Een compleet 'standaard polo' patroon past natuurlijk niet; veerpoot is ingekort.
De zuigerstang-constructie past wel: de zuiger aanpassen aan de lengte (draaibank) en klaar..

@ De rest: zo vreemd is de constructie niet. Bij een Golf zit de fusee aan de veerpoot geschroeft, bij een Polo is het 1 geheel... that's all

Ron polo1f 13-10-2004 11:09

Quote:
Originally Posted by sjampoo
@ Ron Polo1f :

D'r zijn 2 manieren van 'dempers';
Ofwel een compleet patroon dat je zo in de veerpoot schuift.
Ofwel een zuigerstang die je in de veerpoot zet, voorzien van geleiders, o-ringetjes, olie etc; die gaat zo de poot in.

Een compleet 'standaard polo' patroon past natuurlijk niet; veerpoot is ingekort.
De zuigerstang-constructie past wel: de zuiger aanpassen aan de lengte (draaibank) en klaar..

@ De rest: zo vreemd is de constructie niet. Bij een Golf zit de fusee aan de veerpoot geschroeft, bij een Polo is het 1 geheel... that's all

@ sjamp, ik weet welke losse zuigerstang je bedoelt maar of die nog te krijgen zijn betwijfel ik. (kun je lekker stug maken door er dikkere olie in te doen)
Gert heeft toch ook nog een setje ingekorte voorpoten te koop met losse demperpatronen (heb ik tenminste gezien op een foto) die moeten dus toch ook in een kortere versie te krijgen zijn.

sjampoo 13-10-2004 11:19

@ Ron polo1f
Tja: die losse zuiger-stang-apparaten moet je erg zuinig op zijn als je ze tegen komt. Raar eigenlijk: het enige wat daaraan slijt is een o-ringetje, that's it. Super makkelijk te repareren, en nog lekker stug te maken ook met de juiste dikke olie...

Ochja: Vraag Blikopener (Douwe) eens waar hij z'n spul laat maken.. had m laatst aan de foon, was ie onderweg naar z'n onderstel meneer.. (verschuur geloof ik).. die gingen dempers voor m aanpassen/maken voor z'n cup-replica.

Ik weet bij god niet of er 'zo uit het rek' dempers te koop zijn voor die kortere poten, maar weet bij jupiter wel dat je alles op maat kan laten maken!

Dennis@polo86c.nl 13-10-2004 12:17

Hmmz, heb al zeker 2 setjes van die 'dempers met veerpoot als huis' weggegooid.

Bij rebound-schokdempers zijn trouwens de zuigerstangen zelf niet korter, de uitschuiflengte is in de demper begrensd.

@Alfred: neem zaterdag maar eens zo'n poot mee. Misschien dat er dempers in kunnen met langere zuigerstangen, en je dus ook langere veren kunt gebruiken.

polopower 13-10-2004 12:30

Waar kun je dergelijke veerpoten aan herkennen (dus die gevuld zijn met olie)?

@ Denman: Komt voor elkaar!

All times are GMT +1. The time now is 20:01.