1800 16V KR kenner gezocht
Beste mensen , ik gaan binnekort nen 1800 16v KR motor kopen voor in mijn T2a busje . De motor die ik op het oog heb zou 165.000km moeten hebben gelopen met een onbekende geschiedenis , maar ik vermoed da die moteur wel is afgejaagt is geweest . Hij draait nog wel soepel rond en trekt mooi door en zouden geen verdachte tikken in zitten
De vraag is dus, is het de moeite om deze motor te reviseren en zo ja, hoeveel zou me da grapken kosten +/- als ik alles zelf doe, dus alle lagers en lagerschalen vervangen , alle pakkingen vervangen, laten slijpen wat geslepen kan worde , zandstralen en stoomreinigen wat kan , etc Graag zou ik weten of er hier raskenners op het forum zitten of mensen die forums weten waar het alleen over deze motor gaat, boeken en dergelijke zijn ook ZEER welgekomen ik hoor het graag ! |
1000-1200 euro als je zelf alles uit elkaar haalt en alle pakkingen, ringen,lagers e.d. vervangt. heb m'n kop weggebracht voor revisie en nieuwe kleppen + inslijpen voor 270 maar dat was voor 8 kleppen die slecht waren. als je alles zou laten doen moet je op een 320 rekenen voor de koprevisie.Bij mij zat er n paar dingen tegen zoals tapeindjes die afbraken dus daar moet je op letten met het vastzetten.
Neem hiervoor een GOEDE momentsleutel die voor kleinere Nm's bestemd is en hou de grote momentsleutel voor de kopbouten. Het enigste waar ik nog niet aan toe gekomen ben is het complete injectiesysteem reinigen dus injectoren ultrasoon reinigen en de leidingen doorspoelen. Die motor van mij had 150dkm gelopen dus ongeveer in dezelfde staat als het blokje waar jij achteraan wil. Suc6! |
en weet ge niet van boeken ofzo waar al die aanhaalmomenten in staan ?
|
Vraagbaak kopen, staan de meeste (zoniet alle) aanhaalmomenten wel in.
|
of bij je garage even vragen die heeft waarschijnlijk ook wel een boek of online website waar alle gegevens in staan als je die even overschrijft heb je ze ook..
1000 tot 1200 euro is idd wel een redelijke prijs. overigens dennis heeft ultrasoon reinigen bij deze injectoren weinig tot geen zin, dit is meer bedoelt voor elektronisch aangestuurde. als je injectoren niet goed meer zijn kun je ze beter vervangen, reinigen is meer uitstel van executie. |
En als je injectoren op zich wel goed zijn maar je wil ze voor de zekerheid nog effe schoonmaakbeurtje geven? of kan je ze dan beter in injectorreiniger leggen?
|
1000€ is wel meer dan ik verw8 had :X
eerst wachten tot ik de motor in handen heb en dan doe ik de kop eraf , de zuigers en co is bekijken , als het de moeite niet is om hem al te reviseren laat ik het liever nog ff zo , die centen kan ik namelijk best gebruiken voor de spuitbeurt :X en een vraagbaak, zijn er haynes manuals alleen voor de KR motor ? |
http://www.volkswagen.msk.ru zoek um hier maar tussenuit. is de 2L versie maar principe is ut zelfde en de aanhaalmomenten/volgorde ook.
Zou btw eerst zorgen dat je het lopende gedeelte helemaal 100% hebt voordat ej an de carosserie begint. straks heb je een geweldige koets met een motor die niet werkt, heb je die koets helemaal voor nix opgeknapt.... Als je die complete revisie zou laten doen ben je gauw al meer dan het dubbele of 3 dubbele kwijt dus tis maar wat je veel vind.... |
das ook waar ..
die site is int russisch, mijn russisch is nie zo goe de laatsten tijd dus :/ |
Quote:
Effe goed kijken, meeste handleidingen zijn int engels ;) |
excuus :D
niemand hier per toeval die er zelf 1tje onder handen heeft genomen ? |
helemaal niemand ?
als ik eraan begin zal ik precies maar veel fotokes en notities nemen :) |
hoor je geen vreemde geluiden en is de compressie nog goed is het toch niet echt nodig
klepsteelrubbers is dan nog wel een optie willen noch wel eens inslijten of hard worden met gevolg olie verbruik |
hoe beter de staat van de motor is hoe goedkoper reviseren word.
dus als je hem open maakt en alles vakkundig op laat meten enzo en je komt er achter dat hij toch nog redelijk goed was hoef je enigzins weinig te vervangen. maak je hem open en je merk dat hij toch stiekem vlink afgetrapt is en meer km's dan gezegt ben je meer kwijt. |
wij hebben vant winter een 16v gereviceerd .
ik meen voor 250/350 euro onderdelen gehaald en zelf inelkaar gezet. Kop wel laten reviceren... adresje zoeken .. reken op 250euro. (na werktijd prijsje) je moet gewoon naar revisie bedrijf gaan en daar leuke prijsafspraak maken voor de onderdelen en kop revisie. succes |
kop revisie.
16 klepgeleiders a 6 euro de stuk + 5 voor montage per stuk kopvlakken 27.50 kopreinigen 20 klep zitting reviseren 10 euro per stuk koppakking setje incl klep hoedjes. rond de 140 euro. alles ex btw |
dus als ik alle reacties lees, destileer ik hetvolgende :
kop LATEN reviseren 400€ all inc (naar boven afgerond) revisie als het ne gezonde motor is Weet er iemand in belgie een goed revisie bedrijf , liefst mensen die het ernstig nemen ... ? Misschien ook nen online shop zodat ik al is kan kijken wat me alle pakkingen en lagerschalen zouden kosten in de onderbouw v/h blok |
zuiger veren set rond de 110
drijfstang lager setje rond de 30 krukas lagers ook rond de 30 pakking setje voor onderblok incl keeringen rond de 60 als je het goed doed. nieuwe koppeling 180 even motortje honen 75 euro zijn prijzen bij mij in de buurt over de kop als je deze nog goed is hoeven bijvoorbeeld klepgeleiders niet vervangen te worden dat scheelt al weerin de kosten. is je kop slecht moet jedeze dus wel doen dat is eigenlijk het voornaamste wat bedoeld word met goed,redelijk of slecht. |
hmmz, als ik die prijzen zo zie, kan ik maar beter een andere redelijke kop aanschaffen.
voor mijn KR kop (na 250.000km dan wel): klepveren binnen en buiten vernieuwen klepstoters klepgeleiders ketting 2 uitlaatkleppen helicoils koppakkingset: 1022 ex btw 8-) |
motortje honen ? moet je toch ook oversize zuigers in doen ? is dat trouwens zo goedkoop ? als je weet dat het voor een (moto)scooterke al 40€ kost ...
|
www.partsbase.nl staan alle adviesprijzen bij
|
super bedankt man !
|
All times are GMT +1. The time now is 15:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.