Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   schijven achter mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18147)

Wim_pie 21-02-2006 23:04

schijven achter mk1
 
ik heb al lopen zoeken maar heb helaas niet precies gevonden wat ik wilde hebben of ik kijk eroverheen


het gaat om een golf mk1 gti omgebouwd

nu komt er schijven onder achter
moeten we dan ook de remdrukverdeler enzo overzetten of kunnen we de schijven monteren met de bestaande remdrukverdeler enz ?

pirelli 21-02-2006 23:23

ik heb liggen : 1 complete achteras van scirocco 16V (dikkere stabilisator) 16V achterremmen,2 handremkabels van rocco 16V (nieuw nog te koop) en een remdrukverdeler van rocco 16V voor de achteras ,

(moet er nog steeds onder)

heb me laten vertellen dat dit moet werken op een golf 1

Dimitri1973 22-02-2006 14:58

Ja. dat pas zo pirelli moet je dat setje nier verkopen :)

pirelli 22-02-2006 17:11

nee heb de achteras en de stabil. laten coaten en gaat op de rode golf .

Henk_Pigo 22-02-2006 17:27

Ik heb ook remmerij van een scirocco 16 gemonteerd op mijn golf, en alles aangesloten op het bestaande Gti-remsysteem, dus ook met de remkrachtbegrenzer bij de achteras.

Werkt prima en remt als een grote! :)

golf mkII 16v 22-02-2006 19:12

heb het [schijven en klauw] van een golf2 op gezet beetje aanpassen
de rest gewoon laten zitten
het werkte prima geen probleem op de remmen testbank

pirelli 23-02-2006 12:42

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Ik heb ook remmerij van een scirocco 16 gemonteerd op mijn golf, en alles aangesloten op het bestaande Gti-remsysteem, dus ook met de remkrachtbegrenzer bij de achteras.

Werkt prima en remt als een grote! :)



heb weleens gehoord als je GEEN 16v remverdeler gebruikt kan ie de kont omgooien.

Henk_Pigo 23-02-2006 22:56

Dat zou zo kunnen, zo extreem heb ik het nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen.

pirelli 24-02-2006 12:52

laatst nog een filmpje hier op forum gezien waarmee het gebeurde met een golf 1, blokkerende achterremmen.

Henk_Pigo 24-02-2006 12:56

Stel ik zou het om willen bouwen, heb ik dan alleen die remkrachtbegrenzer nodig van een scirocco? Dat ding wat bij de hoofdremcilinder gemonteerd zit?
En dan kan de rest van het originele remsysteem er tussen uit?

pirelli 24-02-2006 13:02

nee gaat om de remdrukverdeler die bij de achteras zit , schijnt beter te doseren bij vol remvermogen, originele wil soms het ene wiel meer geven en dan blokkeert ie en gooit dan de kont om.

je kan gewoon de org. hoofdremcil. gebruiken.maar als je voor ook 16V remmen hebt is een 16V hoofdremcil. zeker aan te raden.


heb mij dit ook laten vertellen hoor.

G60RAY 24-02-2006 18:56

Ik zou wanneer je gebruikt maakt van een scirocco 16V achteras met schijven ook de 2 remkrachtbegrenzers nemen van de rocco 16V, dit zijn de 2 cilindrische bussen die bij de hoofdremcilinder gemonteerd zitten.
Vanaf de remkrachtbegrenzers 2 leidingen naar de klauwen zonder verder iets er tussen.
Volgens mij had een rocco 16V ook helemaal geen remdrukverdeler op de achteras zitten en alleen die twee remkrachtbegrenzers.

Ron21 24-02-2006 19:17

De remverdeler gebruikt men soms niet en dan gooit hij de kont sneller om. Dus remverdeler gebruiken en als hij er niet zit plaatsen.

Henk_Pigo 24-02-2006 19:24

Zitten er bij een rocco 16v twee begrenzers?

(Zal t ff uitleggen: )
Ik heb hier nog een hoofdremcilinder liggen (ik dacht van een rocco 16v af...) en daaraan zit een soort jah ehm extra 'ding' :) Nu dacht ik dat dit een remkrachtbegrenzer was.

Hier zaten 3 leidingen op aangesloten: De leidingen die van de hoofdremcilinder naar de achterkant zouden moeten gaan zaten hierop aangesloten, en ik dacht dat de 3e aansluiting dan naar achteren zou gaan.

G60RAY 24-02-2006 19:25

Quote:
Originally Posted by Ron21
De remverdeler gebruikt men soms niet en dan gooit hij de kont sneller om. Dus remverdeler gebruiken en als hij er niet zit plaatsen.


Of twee "bussen" monteren, geeft hetzelde effect

Ron21 24-02-2006 19:37

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Of twee "bussen" monteren, geeft hetzelde effect


Met bussen bedoel je die "koppelstukken" onder de remverdeler ?

Indien ja:
Waarom zitten die dan op een GTI in combinatie met een remdrukverdeler ?

Indien nee: :confused:

G60RAY 24-02-2006 20:11

die twee "koppelstukken" zijn drukafhankelijke remkrachtbegrenzers voor de achterste twee remklauwen zodat deze nooit de volle remkracht krijgen en niet mogen blokkeren.

Volgens mij heeft een GTI deze nooit gehad, hievoor werd de lastafhankelijke remkrachtbegrenzer gebruikt op de achteras.

golf mkII 16v 24-02-2006 20:18

Quote:
Originally Posted by G60RAY
die twee "koppelstukken" zijn drukafhankelijke remkrachtbegrenzers voor de achterste twee remklauwen zodat deze nooit de volle remkracht krijgen en niet mogen blokkeren.

Volgens mij heeft een GTI deze nooit gehad, hievoor werd de lastafhankelijke remkrachtbegrenzer gebruikt op de achteras.

GTI heeft alle 2
lastafhankelijke remkrachtregelaar zorgt er voor dat bij belading v/d auto de remdruk achter gelijk blijft [aanhangwagen of lading ]

Henk_Pigo 24-02-2006 20:28

Mijn mk1 Gti heeft idd de bussen bij de hoofdremcilinder én de lastafhankelijke regelaar bij de achteras.

Ron21 24-02-2006 20:42

De mijne ook. :-) Bij de cabrio heb ik ook schijven gezet en daar alleen de remdrukverdeler achter geplaatst en dat werkt ook prima.

G60RAY 27-02-2006 18:07

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Mijn mk1 Gti heeft idd de bussen bij de hoofdremcilinder én de lastafhankelijke regelaar bij de achteras.


Hmm, dat is weer nieuw voor mij... :rolleyes:

Is het noodzakelijk dat ik beide remkrachtbegrenzers gebruikt, of zijn de twee "bussen" al voldoende :confused:
Ik heb deze namelijk al in bezit en de remkrachtbegrenzer voor op de achteras is niet meer bij de dealer te krijgen. Verder komt er bij mij geen achterbank meer in en al helemaal geen trekhaak! :D

Ron21 27-02-2006 18:30

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Hmm, dat is weer nieuw voor mij... :rolleyes:

Is het noodzakelijk dat ik beide remkrachtbegrenzers gebruikt, of zijn de twee "bussen" al voldoende :confused:
Ik heb deze namelijk al in bezit en de remkrachtbegrenzer voor op de achteras is niet meer bij de dealer te krijgen. Verder komt er bij mij geen achterbank meer in en al helemaal geen trekhaak! :D



Dan is de achterkant nog lichter en zou de remdruk al snel te hoog worden op de achteras. :rolleyes: denk ik :D

G60RAY 27-02-2006 19:58

Ja ,dat zou ook goed kunnen idd.

Ik zal het bij m'n remmenleverancier nog wel eens navragen, aan de voorkant komt een 4-pots remset en misschien is het dan verstandig om instelbare remkrachtbegrenzers te gebruiken.

golf mkII 16v 27-02-2006 20:31

lastafhankelijkeremdrukregelaar zorgt er alleen maar voor als de auto beladen is dat de remdruk omhoog gaat
omdat er dan meer massa achter afgeremd moet worden

Tommy_cc_ 15-05-2006 08:24

jaja, op die fiets, ik heb een tijdje terug de achteras onder mijn scirocco 16v donor uitgehaald (gtx 86) maareh.. ik zie daar echt geen remkracht verdeler. zou ook niet kunnen volgens mij, er lopen vanaf de hoofdremcylinder 2 leidingen naar achteren... rara hoe kan dit? en kan ik het gebruiken inder mijn golf1? ik wilde alles overzetten: voor, achter en rembekrachtiger.

rallye16vt 15-05-2006 08:31

Inderdaad en rocco 16v heeft alleen twee potjes voor op de hoofdrempomp zitten, en dan gaan de leidingen in een keer naar de achterklauwen.

Timmetje20 26-06-2006 19:09

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
Inderdaad en rocco 16v heeft alleen twee potjes voor op de hoofdrempomp zitten, en dan gaan de leidingen in een keer naar de achterklauwen.


Heeft er trouwens iemand een foto van zo'n hoofdremcilinder, en eventueel ook met een pijltje naar de pojtes die erop moeten zitten. Ik moet namelijk binnenkort nog zo'n hoofdremcilinder van een rocco 16v aanschaffen en dan het liefst wel direct de goeie :tongue: :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 10:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.