![]() |
Jetta MaNiA - GTI gekocht + foto's
He mensen,
In alle drukte vergeten hier te vermelden dat ik een Golf GTI uit '84 heb gekocht! Het is een 1800 8v (EV) standaard 112 pk, deze schijnt nu 130 te hebben. Ben er erg wijs mee! Trekt lekker vlot op! Hier een foto van hoe ik em kocht: ![]() Het kon natuurlijk niet lang duren voordat ik aan het poetsen geslagen was.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: |
Ziet er goed uit, mooie auto
|
mooie wagen Johan, die gele NL sticker mag er van mij af ;)
|
wow.... super toll!
|
superauto!!
|
:rock: ziet er netjes uit, man
gefeli.... |
mooi! originele gti's zijn gaaf! niet te veel meer aan doen
|
Mooi autootje!
Wat is er aan veranderd dat ie nu 130pk heeft? |
Quote:
Jawel!! Origineel maken :D Oranje knippers gaan er strax in. Komt nog es een andere grill in, en als ik met niet vergis bumpers met een rode bovenstrip. |
Boooh, en ik dacht dat ik een oude GTI uit 84 had.. deze is nog ff 6 maanden ouder!
Toppie :D |
hoe heb je die poets klus geklaard? of komt het door de foto's dat verschil in kleur?
|
De 1e foto is inderdaad niet helemaal super. Maar zo wit en roze was ie wel!
Eerst heb ik met commandant 5 polish gepoetst, hier heb ik een schraap merk poetsmachine bij gebruikt. Dit goed uitpoetsen. Toen werd ie alweer mooi rood. Toen met lakstift plekjes bijstippen. En toen Meguiars derover! VEEL:D Deze uitgepoetst met de speciale Meguiars doek |
Quote:
Dan moet je de luchthapper van de motorkap en die aftermarket punchliners er ook afhalen. Auto is wel opgeknapt van die poetsbeurt! |
punchliners?
|
Quote:
Wat zijn aftermarket punchliners?? |
Dat zijn die sponzige stootstrips die vroeger veel op Vw'tjes werden geplakt. Aftermarket is dat ze er naderhand zijn opgezet, dus niet af fabriek. De originele zien er volgens mij anders uit.
|
Quote:
Weet je dat zeker??? Anders ruk ik ze er vanavond nog af! |
echt een wereld van verschil die kleur nu. nice job.
|
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik dacht dat jij deze moet hebben.
![]() Op een van de foto's zie ik het onderste randje nog zitten volgens mij. Deze is er ook geweest. En naderhand had je voor de GTI lijsten met een rood randje. ![]() |
Hm... ik stoor me niet aan die strip eigenlijk. Maar als het er niet op hoort gaat het eraf denk ik...
|
Quote:
Het is wel iets van die tijd in iedergeval :) |
off-topic berichten verwijderd, guys, houdt het netjes!
|
Netta auto, vooral voor een '84er! Ik bekijk morgen even hoe goed hij in de Mequairs zit, ben razend benieuwd!
En volgens mij kan je die strips er inderdaad makkelijk aftrekken. Even oppoetsen en klaar:) |
ziet er goed uit zo na die poetsbeurt, stukken opgenkanpt. hoop dat je er nog veel plezier van hebt!
|
Hey Johan, mooi geworden na de poetsbeurt!
Enkele specs van een 84er GTI, misschien heb je er wat aan: -Grille met smalle lamellen, zwart logo en rode bies, ZONDER verstralers. Het zal je niet meevallen om zo'n grille te vinden(alleen voor de 84er, in 85 standaard verstralers!), is echter makkelijk na te maken met plakstriping. -Korte onderspoiler (gewoon á la CL dus). -Geen stootstrips op de zijkant, maar plakstriping net als de mk1 GTI. -Zwarte bumpers zonder rode bies (dit werd pas in '85 standaard bij de GTI). -Achterdemper met enkele pijp, je ziet bij de 84er ook dat het achterpaneel nog niet is aangepast aan een 'dubbele' uitlaat (je weet wel, dat stukje wat je eruit kunt flexen). -Wisserarm bestuurderszijde met wisserpad. -In jouw geval: zwart interieur met rood/oranje dikke, horizontale baan, deze interieurs zijn alleen in modeljaar '84 geleverd. -Tellerpaneel met Econometer. Je ziet wel, een 84er GTI is best apart, omdat bovenstaande specs voor modeljaar '85 allemaal alweer gewijzigd zijn, en dus slechts 1 jaar zo geleverd is! :woowoo: |
hey super gave auto!!! succes ermee
Wilde ook even reageren omdat ik zag dat je er ooit eens een andere gril op wilt zetten, als je dat van plan bent of eens gaat doen, PB mij dan meteen die neem ik meteen van je over, ik wil die van mij ook origineel hebben namelijk en de kleur is hetzelfde. Bedankt!! Bas |
mhh heb je zulke specefieke spex ook voor me mk2 gtd uit aug 86 ( heeft H in chassisnummer dus is eigenlijk een model 87 dan volgens mij )
en wie heeft er de mogelijkheid om vanuit het chassisnumemr na te trekken welke velgen er origineel onder gelegen hebben?? staal of lichtmetaal.. |
Dat is die oude Golf van Peter uit enkhuizen of niet?
|
Jup
|
Wat een leuke wagen!
trekhaak even flexen! en een setje retro wielen eronder! (heb een setje CC's incl adapters en 165/45 banden te koop ;) :tongue: ) |
Doe er nix aan! Alleen wat netter maken. Hij wordt zelfs verkocht over een tijdje vrees ik. Ik moet gaan dieselen, maak gewoon teveel km's...
|
Quote:
Een grill is meestal zwart toch? :D Je bedoelt waarschijnlijk die onderstrip? Die komt dan op de nieuwe grill heh... |
Reed je me gister in deze voorbij? Zo ja/nee hoeveel wagens hebbie thuus dan wel niet?
|
Ziet er netjes uit hoor, zeker na zijn poetsbeurt:D
Die stootstrips eraf trekken kan nog wel is tegenvallen! Bij mij heb ik het eraf moeten slijpen of steken:eek: leek wel of het met betume vast gelijmd was... |
Ding stond toch in delen te koop hier op het forum ??
|
Quote:
Nee dat was een andere GTI, een donor tbv het interieur van deze GTI. |
All times are GMT +1. The time now is 10:46. |