Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   bergcup polo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17009)

hajee 18-01-2006 22:46

bergcup polo
 
vast wel een repost.. maar wel cool klik

Pedaalemmer 18-01-2006 23:03

tering..wat maakt dat dingh een kebaaaaal..maar wel lekker geluidje|!!

Turbodad 18-01-2006 23:06

Mooi filmpje. Lijkt zo makkelijk, maar bergrennen is een serieuze sport.

tjeeke 19-01-2006 00:12

:rock: cool

berendd 19-01-2006 00:29

1600??

zal wel een foutje zijn..

chrisjuh 19-01-2006 01:12

Wow die NSU's ook Super!

Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:

Gert 19-01-2006 07:59

Wegligging is nogal belangrijk .. zeker in de bochten

Turbodad 19-01-2006 08:20

Quote:
Originally Posted by berendd
1600??

zal wel een foutje zijn..

Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D

Viperwin 19-01-2006 08:27

Laten we het gewoon op een 1300 16v houden...

Even doorklikken naar "Teilnehmer", nummer 285

Pedaalemmer 19-01-2006 09:22

Hoeveel pktjes zijn dat?

Gert 19-01-2006 10:34

minimaal 150 ?

berendd 19-01-2006 10:57

Quote:
Originally Posted by Turbodad
Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D


meeste is toch 1300 of ben ik nou fout...
deze ieg wel.

Berserker 19-01-2006 11:41

Ligt er toch aan welke klasse???


Polo/audi 50 vooral 1100 of 1300

Golfjes/kadetjes vooral 1800

en dan gaan t nog groter naar bmw/mercedes die rijden 2000+

zoiets was het toch ongeveer?

Pedaalemmer 19-01-2006 12:08

dacht dat kadetjes altijd met 2.0 waren uitgerust

Berserker 19-01-2006 12:27

Mooi overzichtje

bergcup

Sander 20-01-2006 10:58

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:


Sterker nog, spoilers kosten je (top)snelheid.

Doordat de lucht aan de onderzijde van de spoiler een langere weg moet afleggen dan die aan de bovenzijde wordt er een onderdruk gecreeƫrd aan de onderkant van de spoiler. De spoiler wil dus naar beneden bewegen en drukt de auto tegen het asfalt. Je zou dus kunnen zeggen dat je het motorvermogen niet alleen gebruikt voor een voorwaartse snelheid, maar ook een neerwaartse snelheid; de downforce. Een logisch gevolg is dat de topsnelheid hierdoor omlaag gaat. Binnen een bepaalde marge houdt dit in dat naarmate de spoiler een grotere hoek maakt met de lucht stroom je meer onderdruk krijgt en de auto dus meer tegen het wegdek wordt gedrukt. Meer downforce is weer minder topsnelheid. Vandaar de term in de F1 meer of minder vleugel zetten op.

Daarbij is het zo dat de liftformule van de spoiler ook een snelheid in het kwadraad bevat. Dus 2 keer zo hard rijden geeft 4 keer meer downforce. Rij je dus de helft langzamer moet je dus een 4 keer zo grote spoiler hebben om dezelfde downforce te behouden. Op die bergruns ligt de snelheid relatief laag, vandaar dus die idioot grote spoiler op dat ding.

Hopelijk een duidelijk verhaal?

Marco 20-01-2006 19:58

Altijd handig die vliegeniers :) ;)

airy 20-01-2006 20:09

Een retekabaal maar wel een coole golf vind ik toch mooier dan die volvo van de week in een ander filmpie op t forum, tis toch weer VW dat trekt he!!

hajee 20-01-2006 23:46

polo bedoel je :D

Mark1 21-01-2006 07:35

Quote:
Originally Posted by airy
...coole golf ...


:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:

berendd 21-01-2006 11:08

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:


komt altijd weer van pas zoon mooie uitspraak :D

sjampoo 21-01-2006 12:34




(chickenpok)

Bergcup rijd van alles in rond (qua inhoud), maar qua vermogen ligt t vaak idioot hoog. Minimaal 100 pk per liter.. ongeblazen..

11.000 rpm is ook geen uitzondering :)

Ennuh: Image is nothing, Thirst is everything: Polo word 'in t algemeen' geschikter gevonden voor de bergcup dan Golf... heel gek :)

Pedaalemmer 21-01-2006 13:07

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:


Ik vind "Golf is for people, Polo isn`t" beter :D

Gert 21-01-2006 13:13

Quote:
Originally Posted by sjampoo

Ennuh: Image is nothing, Thirst is everything: Polo word 'in t algemeen' geschikter gevonden voor de bergcup dan Golf... heel gek :)


Komt door de superieure wegligging .
Golf heeft de naam maar de Polo de prestaties :D

Pedaalemmer 24-01-2006 23:27

wat een klets...polo is puur vanwege de grote...ze pakken van elk merk het kleinste model...

enne de polo is toch echt op de markt gekomen..voor de zogenoemde boodschappen vrouwtjes...hhaha

Berserker 25-01-2006 00:00

Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

T heeft echt niks gescheeld of de polo was het verkoopsucces geworden van volkswagen....

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:

Pedaalemmer 25-01-2006 11:16

Quote:
Originally Posted by Berserker
Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

T heeft echt niks gescheeld of de polo was het verkoopsucces geworden van volkswagen....

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:


das appels met peren vergelijken...

Neill_s 25-01-2006 11:22

Heb er een videobandje vol van.... is inmiddels grijsgedraaid... :D

was er hier niet iemand die gevraagd had om oude rallyvideo's op DVD te zetten :redface: ? Ik heb de video's nu in huis...

Gert 25-01-2006 11:25

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
wat een klets...polo is puur vanwege de grote...ze pakken van elk merk het kleinste model...



Zet een Polo naast een Golf 1 en ga ermee slalommen
Kijken wie er eerder op zijn dak ligt ;)

Mark1 25-01-2006 19:56

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
..

enne de polo is toch echt op de markt gekomen..voor de zogenoemde boodschappen vrouwtjes...hhaha


Jup, omdat de Golf te zwaar en onhandig was...

Pedaalemmer 25-01-2006 20:54

Quote:
Originally Posted by Gert
Zet een Polo naast een Golf 1 en ga ermee slalommen
Kijken wie er eerder op zijn dak ligt ;)


met een slalom..geen van beide lijkt me
polo is gewoon net dat beetje minder dan een golf..:D:D

polo is for people who can`t handle a golf :rock:

Pedaalemmer 25-01-2006 20:57

Quote:
Originally Posted by Mark-O-Polo
Jup, omdat de Golf te zwaar en onhandig was...


komop...een polo :tongue:



Mark1 25-01-2006 21:56

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
komop...een polo :tongue:




Heel goed ! :thumbup:


Nu deze:




:D :D

Thomas78 25-01-2006 22:58

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
komop...een polo :tongue:




Typ op Google "golf" in en zoek naar afbeeldingen;

Wat vind ik;




:D

Mark1 25-01-2006 23:47

Een pookknop !! :D :D

Ochnee...die waren zwart ;)

LRR 26-01-2006 09:13

What the fuck, maak geen r*k uit wat eerder op z'n dak ligt tijdens het slalommen, het feit ligt er dat zowel een Polo als een Golf in die "bergcup-outfit" vreselijk ruig is !!!!!!!

Geld trouwens ook wel voor andere merken auto's in dat soort outfits !!! (bv. RS2000, Merc EVO, maar toch wel VW wat de overhand heeft vaak :D :D ).



Grtz.......... LRR

Ps: Vooral deze is toch wel wreed: http://www.rennfotos.de/galerie/ber...SC_8768_jpg.jpg en deze: http://www.rennfotos.de/galerie/ber...SC_3494_jpg.jpg

Mark1 26-01-2006 13:29

:thumbup:

cabrio16v 26-01-2006 17:39

http://video.google.com/videoplay?d...756073103&q=evo


is ook leuk :cool:

Erik 26-01-2006 17:52

:eek: WOOOW dat ding dat ligt lekker :D , en het gaat egt met een rotvaart !!!! :woowoo:

ik doe ut ze niet na :D

Mister Cool 26-01-2006 19:30

Quote:
Originally Posted by Berserker
Hier heeft nodig iemand een geschiedenisles nodig :rolleyes:

lijkt me vreemd om van elk merk het kleinste model te pakken als het grotere model een betere wegligging heeft.. Ze doen ook bergrennen met golfjes trouwens...en de mercedes 230 evo2 kan ik niet een klein model noemen :chair:


Die evo was destijds het kleinste model van mercedes..... :chair:


All times are GMT +1. The time now is 05:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.