Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   vw bus (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16813)

Golf freak 13-01-2006 00:25

vw bus

Ik ben opzoek na een vwbus een T1 of T2a of T2b voorkeur gaat uit na T1 maakt niet in welke staat, alleen weet niet waar ik moet zoeken weten jullie bepaalde website's of adressen waar ik een bus kan kopen of kan vinden??

xmarcelx 13-01-2006 06:48

www.kieftenklok.nl

Zeend 13-01-2006 09:14

www.thecoolvw.nl
www.europeancollectables.nl
www.marktplaats.nl
www.lvwcn.nl/prikbord

Jens

steven16v 13-01-2006 09:24

Soms is iets dichterbij dan je denkt. tsjek de link ----->http://www.volksforum.com/forum/sho...&highlight=6750

Golf freak 13-01-2006 12:12

Quote:
Originally Posted by xmarcelx

Kieft&klok ken ik wel die vindt ik persoonlijk nogal prijzig

vwwastelands 13-01-2006 12:15

www.vwbusclub.nl

www.marktplaats.nl

www.flat4free.com (belgië)

succes!

steven16v 13-01-2006 12:23

Quote:
Originally Posted by Golf freak
Kieft&klok ken ik wel die vindt ik persoonlijk nogal prijzig

Is hij ook. Ben zelf ook op zoek naar een bus. Maar hun weten wel van prijzen vind ik persoonlijk.

Frieser 13-01-2006 13:11

Als ik jou was zou ik gaan zoeken in het buitenland. Dat doen de meeste bedrijven zelf ook en kan je veel geld schelen. Zoek bijvoorbeeld eens op ebay.de o.i.d.

Als ik het vooraf had geweten was ik lekker zelf naar Duitsland toe getuft, dan had ik een veel betere bus kunnen hebben voor hetzelfde geld dan die ik nu heb...het kost even wat maar is het vaak wel waard.

Golf freak 13-01-2006 13:12

Quote:
Originally Posted by steven16v
Is hij ook. Ben zelf ook op zoek naar een bus. Maar hun weten wel van prijzen vind ik persoonlijk.

ja zeker weten een maat van me heeft vorige jaar een t1 gekocht maar daar heeft ie geluk mee gehad zit wel aardig wat werk maar voor 1750 kun je dat ook wel verwachten

Golf freak 13-01-2006 13:19

Quote:
Originally Posted by Frieser
Als ik jou was zou ik gaan zoeken in het buitenland. Dat doen de meeste bedrijven zelf ook en kan je veel geld schelen. Zoek bijvoorbeeld eens op ebay.de o.i.d.

Als ik het vooraf had geweten was ik lekker zelf naar Duitsland toe getuft, dan had ik een veel betere bus kunnen hebben voor hetzelfde geld dan die ik nu heb...het kost even wat maar is het vaak wel waard.

daar ben ik de laatste tijd ook wel veel op, maar als je een bus koopt in duitsland moet je dan ook nog bpm kosten betalen daarvoor ?

Zeend 13-01-2006 13:21

Quote:
wel aardig wat werk maar voor 1750 kun je dat ook wel verwachten

Zoals deze: ook aardig wat werk!

http://www.lvwcn.nl/prikbord/foto.php?foto=6595

Auto's ouder dan 25 jaar hoef je trouwens geen BPM te betalen.

Jens

Golf freak 13-01-2006 13:29

Quote:
Originally Posted by Zeend
Zoals deze: ook aardig wat werk!

http://www.lvwcn.nl/prikbord/foto.php?foto=6595

Auto's ouder dan 25 jaar hoef je trouwens geen BPM te betalen.

Jens

Die staat ook al een poosje op luchtlist te koop.

lowrider 13-01-2006 21:48

Dees staat op marktplaats, wel hoge vraagprijs maar nagenoeg helemaal klaar.
tis vraagprijs dus er kan denk ik nog wel wat af Vw t2 bus Advertentienr.:1561266713
Heb hem even gekopieerd , fototjes geeft ie niet weer.
Zoek op marktplaats even op Vw t2 dan zie je hem wel.

Terug | Auto's > Oldtimers

Grotere afbeelding

Prijs:
€ 6.500,00

Datum:
27-12-05, 12:29

Gezien:
472 keer

Adverteerder
Bekijk alle advertenties van adverteerder

Naam: A Koster

Telefoon: 0625335401

Beschrijving:

Aangeboden : Vw t2 b bus Bj 79.
Verlaagde vooras (rasterplaten)
Nieuwe raam en deur rubbers .
Motor voorzien van nwe pakkingen en lagers.
009 ontsteking.
snelle nokkenas , dubbele dellorto carbs.
Nieuwe banden en velgen .
toeren teller , olie druk en temp meter.
nog geen apk.
( is nagenoeg apk klaar )

lak is erop gerold.

Ideale bus om met weinig werk te rijden .
Vraagprijs 6500 euro.
Inruil bespreekbaar.

Prijs 6500 met dubb carbs en 009 ,zonder dubb carbs 5950 euro.

foto volgt zsm

E-mail deze advertentie naar een vriend
Druk deze advertentie af
Houdt deze adverteerder zich niet aan de regels? Tip de webmaster!

Bied op deze advertentie
E-mail adres:

Bod Bieder Datum
€ 3 500,00 jd.wolf 10-01-06, 19:18

Copyright © 1999-2006 Marktplaats. All rights reserved.
Hoofdmenu | Vraag en Antwoord | Site map | Over Marktplaats | Beleidsregels en Voorwaarden | Werken bij Marktplaats

Heeswijk 13-01-2006 23:00

is wel een mooi busje!!!

huggy bear 14-01-2006 10:42

Kijk eens naar deze staat wel in België maar dat is nu ook zo ver weer niet hé http://www.flat4free.be/f4fads/detail.php?id=1042

Greetz,

steven16v 14-01-2006 10:57

Quote:
Originally Posted by huggy bear
Kijk eens naar deze staat wel in België maar dat is nu ook zo ver weer niet hé http://www.flat4free.be/f4fads/detail.php?id=1042

Greetz,

Das ook wel een mooie bus voor een mooie prijs. Vind alleen een pick up iets minder mooi als een "gewone" bus. Maar das natuurlijk persoonlijk. :)

Died 14-01-2006 19:07

www.vct2.nl en dan op vraagbaak klikken...

Golf freak 15-01-2006 03:11

ik kan een t2b silberfish '78 kopen voor weinig bus is hard, eigenaar heeft hem al gelast en zit nog 1 klein plekje wat nog gedaan moet worden voor de rest is zover om hem spuitklaar te maken. Moeten wel zeldzame bussen zijn?

Is dat wat denken jullie ?

vwspijlbus 15-01-2006 09:46

www.mobile.de

d'r staan altijd spijlbussen tussen

xmarcelx 15-01-2006 09:49

ik denk t1

Golf freak 15-01-2006 10:18

Quote:
ik kan een t2b silberfish '78 kopen voor weinig bus is hard, eigenaar heeft hem al gelast en zit nog 1 klein plekje wat nog gedaan moet worden voor de rest is zover om hem spuitklaar te maken. Moeten wel zeldzame bussen zijn?

Is dat wat denken jullie ?

Weet iemand ook wat van ?

Brothersinbeetles 15-01-2006 11:42

Betaalbare Spijlbussen, gevarieerd aanbod:
http://www.bugsandbusses.be/NL/index.html

Betaalbare Spijlbussen:
johan thys, 00320495330933, carroserie.jt@telenet.be

Frieser 15-01-2006 11:52

Ga er in ieder geval wel vanuit dat je met een T1 10x zoveel kwijt bent als aan een T2...

Golf freak 15-01-2006 13:04

Quote:
Originally Posted by Frieser
Ga er in ieder geval wel vanuit dat je met een T1 10x zoveel kwijt bent als aan een T2...

In welk opzicht bedoel je dat ?

Died 18-01-2006 20:57

Quote:
t2b silberfish '78

Volgens mij is dat wel een aparte uitgave. Molenari weet dat veel beter. ;)
Wat is de vraagprijs en wat moet er nog gelast worden? Kan je dat zelf? Wat wil je uitgeven aan een bus? Allemaal vragen die in mij opkwamen, dus denk daar eens over na. :rolleyes:

Bepaalde onderdelen voor een spijlbus (t1) zijn zeldzamer aan het worden. En iets wat zeldzamer is/word word helaas duurder. Volgens mij is plaatwerk nog wel redelijk te krijgen. (spijlbusmannen/vrouwen, vul eens aan...)

Golf freak 18-01-2006 23:06

Quote:
Originally Posted by Died
Wat is de vraagprijs en wat moet er nog gelast worden? Kan je dat zelf? Wat wil je uitgeven aan een bus? Allemaal vragen die in mij opkwamen, dus denk daar eens over na. :rolleyes:

Bepaalde onderdelen voor een spijlbus (t1) zijn zeldzamer aan het worden. En iets wat zeldzamer is/word word helaas duurder. Volgens mij is plaatwerk nog wel redelijk te krijgen. (spijlbusmannen/vrouwen, vul eens aan...)

bus kan ik kopen die ik wel goed ken en bus is al helemaal gelast op 1 klein plekje in de bus zelf dan verder is hij gewoon keihard moet alleen worden overgespoten dan en nieuwe bekleding erin etc..

Frieser 19-01-2006 09:37

Quote:
In welk opzicht bedoel je dat ?

Onderdelen zijn een stuk duurder en zeldzamer. En daarnaast zal je veel sneller veel moeten lassen aan een T1.

Tenzij je er 15.000euro voor betaald of die ene keiharde schuurvondst doet voor een prikkie....

Als dit geen probleem is voor je, een T1 is wel ubercool... en veel plaatwerk/onderdelen zijn bij bijv. Classicvwresto.com geschikt te krijgen.

VWrijder 19-01-2006 16:19

Quote:

Silberfish is volgens mij een vrij luxe bus in de kleur zilver metallic met blauw velours bekleding, doorloop en allerlei extra's (schuifdak, chroom accentjes, rubber stootstrips op bumpers en volgens mij ook standkachel). Je ziet ze niet heel erg vaak.

European Collectables had er pas één te koop:

Died 20-01-2006 19:32

Zo als op de foto had ik in gedachten. :D

Golf Freak; ik weet uit eigen ervaring dat het laten spuiten van een bus wel prijzig is. (je drukt dus de kosten als je het zelf kan)
Verder is originele bekleding best prijzig. (check www.c-c-b.nl maar eens, die importeren TMI bekleding.)
Ik probeer je plannen niet af te schieten maar je even op wat dingen te wijzen. ;) Een Silberfish-uitvoering is wel apart!! Als je het kan betalen zekers doen!!! :D

Died 21-01-2006 19:00

Golffreak, is het deze Silberfisch mischien??

VWrijder 22-01-2006 13:44

Huh? Op de bovenste foto geen camperdak en de onderste wel? :confused:

Heeswijk 22-01-2006 16:55

jaa dat zag ik ook al... er zit bij de bovenste wel een groot gat in het dak.. maar weer niet zo groot dat er een camperdak van voor tot achter in past!

VWrijder 22-01-2006 22:29

origineel zit er een metalen schuifdak in een siberfish, maar dat gat ziet er groter uit. :(

Zowieso wel zonde een silberish met een camperdak...

Just A Funk 23-01-2006 13:14

waarschijnlijk zo'n dak, dat heeft maar een beperkt gat nodig. Het achterste stuk kan je bagage op leggen en zit gewoon op het dak geschroeft.

Died 23-01-2006 15:10

Tja dat gedoe met dat dak heb ik ook gezien. Ik weet er verder weinig van, behalve dat de foto's van het T2 forum komen van een advertentie.
Mischien kan Golffreak wat meer duidelijkheid geven?! ;)

molenari 25-01-2006 11:59

[QUOTE=Golf freak]ik kan een t2b silberfish '78 kopen voor weinig bus is hard, eigenaar heeft hem al gelast en zit nog 1 klein plekje wat nog gedaan moet worden voor de rest is zover om hem spuitklaar te maken. Moeten wel zeldzame bussen zijn?[QUOTE]

Golf freak, ben jij toevallig mr. aircooled op het LVWCN forum?

http://www.lvwcn.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1101

molenari 25-01-2006 12:01

Quote:
Originally Posted by VWrijder
origineel zit er een metalen schuifdak in een siberfish, maar dat gat ziet er groter uit. :(

Zowieso wel zonde een silberish met een camperdak...

Inderdaad, het lijkt op de foto alsof er boven de cabine ook nog een gat in het dak zit. Maar wie weet is dit gezichtsbedrog veroorzaakt door een zonneklep...ik hoop op het laatste. Dat geknip in die daken altijd :mad:

En als je dan toch gaat knippen...dan lijkt een normaal bus-dak mij lekkerder wegknippen dan een schuifdak-dak.

VWrijder 25-01-2006 12:43

Quote:
Tja dat gedoe met dat dak heb ik ook gezien. Ik weet er verder weinig van, behalve dat de foto's van het T2 forum komen van een advertentie.
Mischien kan Golffreak wat meer duidelijkheid geven?! ;)

Klop klop, Golffreak ben je daar?

All times are GMT +1. The time now is 09:29.