Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Probleem 1.8 gti EV motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16425)

TimMK1 02-01-2006 12:59

Probleem 1.8 gti EV motor
 
Hallo, ik heb een probleem met mijn golf 2 gti, EV motor..

Het zit zo.. als ik een stukje gereden heb valtie uit.. als ik dan weer probeer te starten slaat hij niet aan.. na een minuutje of 10 weer starten.. en hij doet het weer.. Daarna nog een flink stuk gereden en nu blijft hij gewoon draaien.. snap er geen hout van :confused:

Iemand een oplossing?

Pedaalemmer 02-01-2006 13:39

Dus als ie koud is valt hij stil? Maar zodra hij warm is heb je geen problemen?

TimMK1 02-01-2006 13:48

Hmm ja zodra hij een tijd gelopen heeft is er niks aan de hand.. Het is idd alleen alsdie koud is.. en hij valt uit, dit gebeurt met een plof, dan wil hij niet meer aanslaan.. maar alsdie een minuutje of 10 heeft stilgestaan dan doetie het weer..

Marco 02-01-2006 14:41

Koud start injector gecontroleerd? Deze zit in je inlaatspruitstuk, verrijkt het mengsel bij koude start

TimMK1 02-01-2006 14:47

Ja, zou dat het kunnen zijn? Ik bedoel het starten sochtends gaat gewoon goed..

golf mkII 16v 02-01-2006 15:50

Quote:
Originally Posted by Marco
Koud start injector gecontroleerd? Deze zit in je inlaatspruitstuk, verrijkt het mengsel bij koude start

extraluchtschuif warmdraairegelaar drukaccumulator????? lastig om het zo te beoordelen ken van alles zijn

Marco 02-01-2006 17:12

Dat zowieso, maar als ie start slecht bij koud weer dan lijkt me de koud start injector waarschijnlijker als de ISV, want de ISV is je stationair regeling, wat dus min of meer wil zeggen dat als deze niet geod zou zijn je motor ook als deze wel op temperatuur is, slecht loopt/start

Fred 02-01-2006 17:36

Als een EV koud goed start, en warm slecht, dan zijn het in 95% van de gevallen de injectors die lekken, of de warmdraai regelaar die wijlen is

Pedaalemmer 02-01-2006 18:17

Quote:
Originally Posted by Fred
Als een EV koud goed start, en warm slecht, dan zijn het in 95% van de gevallen de injectors die lekken, of de warmdraai regelaar die wijlen is


en bij hem is het net andersom als ik zijn verhaal goed lees...

TimMK1 02-01-2006 18:24

Als de auto koud is, start hij goed.. als ik dan rustig een stukje ga rijden, hoor ik een plofje en valt hij uit.. als ik hem dan laat staan een kwartiertje ofzo en ik start weer is er niks aan de hand en loopt hij goed.

Marco 02-01-2006 20:42

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
en bij hem is het net andersom als ik zijn verhaal goed lees...


Dacht ik ook, maar nog eens goed gelezen en ik sluit me nu volledig aan bij Fred

german biatch 03-01-2006 08:08

Volgens mij is dat diene koudstartregelaar, bij mijn weten heb ik hetzelfde voorgehad en hebben ze dat veranderd, kost wel wat geld.

TimMK1 03-01-2006 11:08

OKe, het is inderdaad de koudstartinjector. Wat kost zo'n ding en ze zijn toch nog wel nieuw te krijgen?

golf mkII 16v 03-01-2006 11:34

heb nog wel wat liggen als het niet te ver is kom even langs proberen we het gelijk even of het dat zeker is

Dennis@polo86c.nl 03-01-2006 13:07

Is hall-gever ook een optie?
Je zou eens moeten kijken na uitvallen of je geen onsteking hebt, of geen/slecht mengsel.
Dan kun je verder zoeken.
Wat doet de toerenteller op moment van uitvallen? Wijzer ploft in 1x naar beneden?
Dan vrijwel zeker hall-sensor.

TimMK1 03-01-2006 16:48

Hmm, ik één dezer dagen even een andere injector proberen.. kijken of dat het is..

Fred 03-01-2006 17:49

Quote:
Originally Posted by TimMK1
OKe, het is inderdaad de koudstartinjector. Wat kost zo'n ding en ze zijn toch nog wel nieuw te krijgen?



Als het je koudstart injector is start ie NIET goed bij koude motor....zonde geld dus als je die zou vervangen

TimMK1 03-01-2006 18:21

Ehm, ja afijn ik ga het niet nog een keer uitleggen.. Ik waardeer het dat je wilt helpen, maar we hebben vandaan de injector eraf getrokken.. gestart.. en er kwam niks aan benzine uit. Hieruit mag ik dan toch concluderen dat de injector niet meer in orde is? Of heb ik het helemaal mis?

Fred 04-01-2006 11:31

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Ehm, ja afijn ik ga het niet nog een keer uitleggen.. Ik waardeer het dat je wilt helpen, maar we hebben vandaan de injector eraf getrokken.. gestart.. en er kwam niks aan benzine uit. Hieruit mag ik dan toch concluderen dat de injector niet meer in orde is? Of heb ik het helemaal mis?



Je mag van mij alles concluderen hoor, maar als ie koud goed start lijkt het me erg sterk dat de koude startinjector kapot is.

De koudestart injector werkt overigens alleen onder een bepaalde koelwatertemperatuur .......daarboven doet ie niks...

Zo simpel is het

Bovendien trek je bij een EV niet zomaar de koude start injector er af...die zit met boutjes vast (heb je wel het juiste onderdeel te pakken ?)

TimMK1 04-01-2006 11:58

Ik denk het wel, de koude start injector zit op je inlaatspruitstuk met twee inbussen vast is het niet? En dan nog iets.. als ik hem sochtends start loopt hij niet, zoals hij wel zou moeten, met een verhoogd toerental.

Fred 04-01-2006 13:04

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Ik denk het wel, de koude start injector zit op je inlaatspruitstuk met twee inbussen vast is het niet? En dan nog iets.. als ik hem sochtends start loopt hij niet, zoals hij wel zou moeten, met een verhoogd toerental.


Dat wijst OOK op een defecte warmdraairegelaar, die zit voor op het blok, net naast / onder de koelwateraansluitingen...daar vandaan lopen er twee slangen naar de spinnenkop

TimMK1 04-01-2006 13:30

Hmm oke... en wat zou ik hieraan kunnen tsjekken oftie nog goed is of niet?

TimMK1 04-01-2006 14:23

OKe Fred, bij deze mijn nederige excuses.. Me broer had vandaag de koudestart injector meegenomen naar ze werk, en hij werkt nog gewoon als je er een stroompje opzet.. Jullie hadden het ook over de hall-gever. Gisteren toen hij afsloeg, keken we of hij nog een vonk had.. hij had een vonk, maar wel heel zwak en de bougies waren na een paar keer proberen te starten gewoon droog... Geen/ slecht mengsel? Bedankt weer!

golf mkII 16v 04-01-2006 18:53

extra luchtschuif zit op het spruitstuk

TimMK1 05-01-2006 09:40

Hmm de hall-gever is het ook niet denk ik.. Vanochtend weer gestart en na een tijdje viel hij weer uit.. En niet meer aan te krijgen. Het is neit zo dat de toerenteller in 1 klap naar beneden valt, en als ik hem weer probeer te starten, zie je ook dat er nog wel leven zit in de toerenteller.. Extra luchtschuif zal ik strax eens checken..

Dennis@polo86c.nl 05-01-2006 09:59

En de rest van de ontsteking?
Bobine enz?
Na uitvallen zou ik kijken of daar nog leven in zit bij het starten.

golf mkII 16v 05-01-2006 10:48

olie en andere vettigheid op de klep ven de luchtweger is een ligtgewicht klep als die wat zwaarder wordt door olie oid komt de plunjer niet goed omhoog krijgt de motor bij koud niet genoeg brandstof

Melvin 05-01-2006 13:47

Ja het was idd de luchtweger die klem zat.. hij loopt nu weer goed! bedankt he!

golf mkII 16v 05-01-2006 14:46

leuk om te lezen dat ze het weer goed doet


All times are GMT +1. The time now is 17:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.