Bijna klaar...
2,4 liter type 4 voor mijn 1303 kever |
Coole 1303!
|
VET!! Zoiets zou ik ook nog wel eens willen :cool:
Maar even een vraag voor mij als "Tune" n00b; is dat nou een porsche motor...? Zo ja, uit wat voor type? Erg veel succes nog :D |
wat haal je nu uit zo'n 2.4...?
ik rijd zelf met een 2.0 ltr en dat gaat al niet verkeerd al zeg ik t zelf... :tongue: mooie schroefpootjes trouwens welk merk is dat :confused: groeten patrick |
nee dat is geen porsche motor maar een typ4
|
niet mijn favoriete model, maar wel rete strak!
erg gaaf! |
super! wat ze ook zeggen, er is niks mis met een mooie 1303!
|
Quote:
en een dikke typ 4 :woowoo: |
Quote:
thnx! is een Porsche 914 1.7 liter als basis. |
Quote:
Ik hoop met een compressie van 9,5 circa 170-180 pk eruit te halen. Nokkenas 324 graden Schleicher en met de gepolijste drijfstangen zal 7000 wel gehaald kunnen worden dus misschien nog wat meer pk's. Met 180 pk zal ik ongeveer 6,5 sec naar de 100 km/uur moeten gaan. Top zal met mijn bak circa 200 zijn. Misschien iets meer. |
Quote:
o ja de veren zijn van AVO. Engels merk. Zoek maar ff op google. Ik heb ze met 18 voudige verstelling in demping en 400 pond veren. |
complimenten kerel.
Zo hoort het ook in een kever. Weinig troep er om heen dik blok en strak. Super kever zal dit verder gaan volgen hoor |
Ziet er netjes uit en zo te zien hebben er flink wat duiten gerold aan de zuigers en krukas te zien
|
dat ken ik.
maar goed hobbys kosten geld. |
Quote:
thnx voor de complimenten. vaak als de duitsers de onderdelen met "spezial anfertigung" aanduiden dan weet dat het geld gaat kosten. momenteel zit er veel "speziale" delen aan de motor... |
Quote:
tering das niet verkeerd :eek: mijn motor gaf op de waterbank 154 PK en een koppel van 225 NM jij moet denk ik wat snelheid betreft nog wel meer uit je bak kunnen halen... die van mij haalt met t 8.31 dif en deze tandwielen verhouding 213 uitgerekende KM pu en er is nog 1 setje voor de vier dat nog langer is en dan moet ie 230 km pu halen... maar ik heb m electronische begrensd op 6200 rpm dus is bij jou nog gekker...!!!! super ben heel erg benieuwd maar dat t een kanon word is wel duidelijk... suc6 in ieder geval en heel veel km plezier maar dat komt wel goed ;) :rock: |
Hey Dean.
Je motorke komt weer mooi in elkaar!!! Wat voor zuigers (merk) zijn dat eigenlijk? Grt Wiebrand (degene (met de 1303 in aanbouw) die bij jouw de rode kofferklep gekocht heeft). |
super stoer!!!!
|
Quote:
ik wilde eerst een comp hebben van 10,2 maar dit is me toch afgeraden om de betrouwbaarheid van de motor te bewaren. naast sprints moet ook wel eens op de boulevard gereden worden. Volgens Tafeltuning zal iid 214 gehaald moeten worden maar ik hou het wat voorzichtiger aan. Een 901 of 915 bak staat wel op de planning maar dat is toekomst muziek nog. Thnx en have fun! |
Quote:
Ja ik heb je ook gezien in Lelystad geloof ik met jouw kever in aanbouw. Wat voor een motor komt daar in? Zuigermerk moet ik je even schuldig blijven. Waren de nieuwste zuigers van Ahnendorp met circa 30 gram per zuiger lichter dan voorheen. Ook de speling tussen de zuiger en de cilinder is kleiner. Gr |
Diep respect... heel gaaf zeg!
|
Quote:
Hahaha.. door geldgebrek zal het de eerste tijd een standaard 1600-tje worden. :woowoo: Wiebrand |
Quote:
Echt superom te zien. Ik heb mijn motorblok ook gepimt zoals het tegenwoordig heet. En wij hebben ook 5 kevers staan. Waar uiteinderlijk 1 racer uit komt en 1 show en shine. Wat heb je er allemaal aan gedaan? Echt interesant kerel. Ga zo door. |
Hee Dean ik heb vrijdag jouw blok horen lopen,klinkt lekker donker als een echte typ4.
ben benieuwd of hij net zo soepel is als mijn blok. michael |
Quote:
Daar zijn we toch allemaal mee begonnen? :rolleyes: |
Quote:
Oei een beetje teveel om op te noemen maar concreet is het een 2,4 liter zoals gezegd. 328 graden nokkenas, 914 koppen met 44/39. gebalanceerde krukas, gepolijste drijfstangen etc etc. Remmen nu van een 944 voor en achter moet nog gemaakt worden. Verder schroefveren voor en achter. Voor de rest redelijk "standaard"... |
Quote:
Tja ik had er graag zelf bij geweest (als ik het had geweten). Ik ga hem vandaag ophalen en moet hem wel snel in de kever ingebouwen om nog wat mooie dagen mee te pakken. Hoe staat het met de turbo? |
turbo staat op een laag pitje ben eerst bezig met de achterophanging en dan ga ik er een andere versnellingsbak inhangen.daarna ga ik met de turbo verder,heb nu al problemen om mijn bak heel te houden
|
Hey, mooi blok Dean!
Waar wordt-ie nu gebouwd? Zuigers zien er idd heel erg goed uit. Ik heb helaas nog de oude zware Mahle 103's.. Licht is idd beter :D Dit is idd 'klassieke tuning' :D Tnx, Walter |
Quote:
Blok is afgelopen maandag (gister 21/11) afgeleverd..... dus Dean kan vooruit met zijn pk's :D |
Klopt. maandag motor gehaald bij Ron van Deboxer. Moet zeggen dat toen ik hem hoorde draaien hij lekker fel klonk en goed oppakte in toeren. en iid de lichtere zuigers (-30 gram) willen daar we in helpen... Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Foto van transportmiddel en de auto met de "nieuwe" velgen. Cup 1's zijn gesloten... |
Velgen staan errug goed! :woowoo:
Is het de 15 of 16" uitvoering? |
ziet er goed uit!! zowel et blok als de wielen onder de keev!
|
Wordt een super Kever Dean. De wielen staan hem ook erg goed. Alleen de reden waarom ze er onder zitten is een heel stuk minder.
Mischien kun je je mij nog herinneren. We zijn ooit met een Ford Mondeo naar VW-Blasen geweest:D |
Quote:
16 inch. Moet zeggen dat het beter staat dan verwacht. Met ultra platte banden trekt het ook nog beter en wegligging is helemaal goed... |
wow vet man zon motorretje zou ook wel gaan in mun kubeltje ziet er goed uit man!!
|
|
Zomaar wat plaatjes van de motor in de auto. Nog wat ruw als aangesloten en verwerkt maar dat komt nog wel goed. Morgen hoop ik hem te laten draaien. |
Damn, das vet :shocked: Uitlaat ziet er ingewikkeld uit :tongue:
|
machtige kever, volgens min nog mooier met de telefons.
een ding: elke keer als ik een foto zie ervan schreeuwt hij om kuipzetels (of porsche zetels) ;) |
All times are GMT +1. The time now is 22:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.