versnellingbak golf 2 GTD schakel niet
Na nieuwe koppelingenset voor mijn golf2 GTD na 2 dagen rijden weer en probleem als de golf uit is schakel die wanneer de motor draait krijg ik die niet in versnelling ..wat zou dat zijn.. :shake:
|
Komt je koppeling wel vrij?
|
Ja die komt vrij als de auto stil staat dan kan ik mét de koppeling in staat kan van 2 naar 5 schakelen..
|
En de eerste gaat niet binnen..start ik de auto weer schakel die niet.
|
Zoals VeeDubber zegt, je koppeling ontkoppelt niet juist waardoor je ingaande as blijft draaien en de synchro alles niet genoeg af kan remmen om te kunnen schakelen. Even je koppelingskabel nakijken en opspannen.
Als je een hydraulische koppeling hebt even het niveau van je remolie checken en evt. ontluchten/checken of een van beide cilinders niet lek is. |
Quote:
Is geen garantie dat hij goed vrij komt. Wieltje in de lucht zetten, motor laten draaien, koppeling in, dan moet het wiel stil gaan staan. Als hij lichtjes draait, komt de koppeling niet vrij. |
Heb je ook bij het vervangen van de koppelingsplaat de drukgroep vervangen en daarmee ook het schijfje waar de koppelingzpen tegenaan drukt? Heb namelijk ook eens gezien dat deze plaat compleet vergaan was en de pen erdoorheen was gegaan en het daarom niet meer deed.
Maar wat hierboven al is gezegd, koppelingskabel bijstellen is de meest eenvoudige. Tenzij je een zelfstellende koppelingskabel hebt. |
Koppelingset 3 weken geleden gezet..zou niet weten wat .ik verkeerd heb gedaan nieuwe olie ook..
|
Andere versnellingsbak gezet auto uit schakel die en auto aan krijg die niet in versnelling...hoe kom het.
|
Quote:
Ik zou hier nog eens naar kijken |
Vind het raar toen de auto op steunen zat kon ik schakelen alleen achteruit ging niet goed eenmaal de banden op en wil ik wegrijden gaat die niet in versnelling..begrijp dat..niet
|
Op 1 of andere manier lijkt het toch of de koppeling niet goed vrij komt..
Heb echt veel, heel veel van dit soort bakken / koppelingen gedaan en nooit zulke problemen gehad. |
Heb nieuwe koppeling gezet .2 weken geleden en gebeurte dat ook heb ik nu andere versnellingsbak gezet.schakel niet als de auto ..wil vertrekken
|
Hoe oud en versleten is het schakelmechanisme? Staat het goed afgesteld, en zitten alle boutjes en moertjes goed vast? En inderdaad hoe is de afstelling van de koppelingskabel, en hoeveel vrije slag heb je in het koppelingspedaal?
En toen je de bak vervangen hebt laatst, heb je toen ook even een blik geworpen je koppeling en price as in? En wat zag je toen? Ik denk aan de hand van de posts die je hebt geplaatst je een heel eind komt met het eerste deel van deze post te controleren. Mocht je een zelf stellende koppelingskabel hebben, kan je deze het beste vervangen naar een handmatige om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit. |
Kan aan de versnellingsbak is van golf 3 td..zijn toch de zelfde
|
Wel alle plastic kniestukjes en schakelvork bij de bak van de oude mk2 overgezet? Daar zit nl. wel verschil in.
|
Heb de kleine witte schakelt stang en de grote weggedaan van de versnellingsbak en de ijzeren schakelstang die wat aan de pook gaat .heb met en vriend dan geprobeert met de hand in de motorruimte met de hand via schakelvork. en versnelling gingen binnen bak kraakte
|
Quote:
Hoop niet voor je dat die persoon voor de auto stond, voor het geval de auto niet geheel ontkoppeld was en gaat rollen. Klinkt namelijk nog steeds dat de koppelingskabel verkeerd staat bijgesteld..... Maar even vraagje gtd freak en dat is niet om vervelend te doen maar heb je de speling in de koppelingskabel al geprobeerd bij te stellen of af te stellen want het word al een heel aantal keer door iedereen gezegd maar je gaat er niet op in.... Wat is loos? |
Heb en zelfstellende erop en de koppelingpedaal heb druk genoeg of moet ik en andere kabel zetten..
|
Quote:
Raad je aan voor een handmatig stellende te gaan. De zelf stellende willen namelijk nog wel eens stuk gaan en dan heb je een heel raar gevoel in je pedaal. Wat je eerst merkt aan 2 aangrijpingspunten... Of ze gaan erger kapot en dan doet ie weinig meer. Let wel als je een golf GTD met interkoeler hebt Motorcode SB dan heb je een langere koppelingskabel nodig dan eentje zonder interkoeler |
Als je een nieuwe koppeling plaatst en je hebt een zelfstellende kabel dan moet je die ook vervangen. En eerst plaatsen en dan pas het zelf stellende deel loshaken. Anders krijg je dit soort problemen dat hij niet ver genoeg ontkoppelt.
Succes! :thumbup: |
Een gebruikte zelfstellende kabel is ook weer in zijn begin stand te zetten. Zie link.
https://www.youtube.com/watch?v=iiyox3Px5GQ https://www.youtube.com/watch?v=R2pR3-dnnQY |
Mijn advies: zoek jezelf een vraagbaak/werkplaatshandboek en volg het boekje! Het boek van Bentley Publishers is de beste, zijn originele VW instructies en plaatjes. In zo een boek staat exact wat je moet doen, in welke volgorde en wat de afstelgegevens zijn als je iets moet afstellen. Zo vermijd je dit soort problemen!
Klinkt inderdaad alsof je iets verkeerd doet bij de montage waardoor de koppeling niet lost, gezien je het opnieuw voorhebt na het weer uit elkaar te halen en terug te plaatsen. Mogelijk inderdaad wat Roy zegt ivm de zelfstellende kabel. |
Kan kloppen zal en nieuwe koppelingkabel zetten deze wat ik nu heb is al teveel vast en los gemaakt geweest..
|
Heb vandaag nieuw koppelingkabel gezet auto schakel terug gaat stroef in versnellingen achterruit en vijfde versnelling.
|
Ik kan me ergens vaag herinneren maar zeker weten doe ik dit ook niet hoor....
Dat een versnellingsbak van een golf 3 in een golf 2 er iets mee was en daardoor de r en de 5e versnelling wat moeilijk te selecteren waren.... Maar nogmaals 100% zeker weten doe ik dat absoluut niet, en wat het is/was weet ik ook niet. Hoe schakelen de andere versnellingen nu? Gaat dat wel soepel of is dat net zo erg als daarvoor? Of is dat beter geworden? |
Ja heb deze versnellingsbak pas week of 2 moet nog wat rijden misschien het afstellen van de schakelpook.
|
Je hebt het schakelmechanisme los gehad dus moet je dat terug afstellen. Koop hiervoor de special tool, er zijn veel manieren op internet om het te doen zonder die tool maar dat ding kost maar 10 euro. Als je die gebruikt is de afstelling sowieso goed.
|
Quote:
Weet je toevallig hoe dat gereedschap heet of heb je een linkje ervan? Ben er ook wel erg naar geïnteresseerd |
Quote:
VW tool nr #3104 |
Snap er niks van koppelingkabel vervangen.auto staat op 2 steunen schakel auto met de banden op grond koppeling in krijg niet in versnelling. Weet het niet meer
|
En wat gebeurt er als je hem in 1e zet als hij op de 2 steunen staat, de koppeling ingeduwd houdt en dan start? Draaien de wielen dan? Ze zouden moeten stil staan. Als je dit doet, hou er rekening mee dat een auto die op assteunen staat in versnelling zetten niet echt veilig is. Dus neem voorzorgsmaatregelen en controleer dat de auto stabiel op de steunen staat.
|
Wat ik niet snap met wielen op de grond kan niet schakelen iets klop niet met de koppeling denk ik..
|
Quote:
Inderdaad, lees je topic maar eens door, dat is je al meerdere keren gezegd. De koppeling komt niet los, dus ofwel gebruik je ergens een verkeerd onderdeel (koppeling, koppelingskabel), ofwel is er iets in het mechanisme stuk, ofwel monteer je het verkeerd. |
Je kun en koppeling niet verkeert monteren denk ik .moet iets kapot zijn dan..
|
Quote:
Oh dat kan zeker hoor |
Ga morgen de versnellingsbak eruit halen .en koppeling. Dan zien we verder.wil mijn versnellingsbak olie eraf en spoelen.dacht aan wasbenzine.iemand andere idee.
|
Welk merk koppeling heb je gebruikt, en heb je de oude koppelingsset nog liggen? Misschien is het een goede om ze naast elkaar te leggen en te vergekijken
|
Ja heb nog de oude morgen vergelijken .moet iets niet kloppen..
|
Is dit zo een vijfbak waar de koppeling bediend wordt door een drukstift die door een holle prise as loopt? Zo ja, open het groene dekseltje en controleer het mechanisme.
|
All times are GMT +1. The time now is 07:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.