Golf 1 cabrio G60 -> 20vt
Hoi,
Dacht laat ik hier naast het voorstellen ook maar een topic aan maken: Project: golf 1 cabrio. Op dit moment zit hier nog een prima rijdende 2H in met oa schrick nokas, chip, spaghetti etc etc. Echter is m'n "droom" om hier een G60 in te leggen. Remmerij is 280mm voorzijde, remschijven achterzijde icm 25mm hrc. Alle bussen en stabilisator rubbers onderzijde zijn van claus von essen pu rood. Draagarmen en achteras zijn wit gepoedercoat. Dashboard, kniebalk en middenconsole zijn geflocked (niet gefucked), de welbekende VDO meters zitten waar ooit een asbak zat. Achteraf origineel elektrische ramen en elektrisch bedienbaar dak. Miss leuk detail, dit is m'n eerste auto en reeds 17?jr ofzoiets in bezit. Ik moet alleen ff uitzoeken hoe ik wat foto's erbij kan plaatsen? Gr manuel |
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486
Kijk even je post na. Je ziet dat er net voor je link het [ mist. |
Thanks, aangepast!
|
dat is een mooi toekomst plan :)
Mocht je nog een G60 motor zoeken, heb nog een gereviseerde motor liggen! Heb er zelf een 16v-G60 ingelegd |
Welkom! En tof, leuk project!
|
Welkom,
Hele leuke cabrio !! Toffe kleur ook...en goeie plannen ! Hou ons maar op de hoogte van de vorderingen. |
Ecu en kabelboom (corrado) is inmiddels aangeschaft.
Zit nu even te kijken naar een goede plek om de ecu te monteren. Ik wil het graag als "OEM+" inbouwen. Ruitenwisser vloeistof tankje zal in de parafaan komen en het stuurbekrachtigingstankje van een mk2 zal waarschijnlijk rechts vlak achter de koplamp komen. Ik zag in een ander garage topic een mooie upgrade als ik toch standalone wil mbt triggerwheel en sensor. Als "extra" wil ik de kabelbomen via binnenzijde spatbord zoveel mogelijk gaan leggen. Dit zal een mooie klus worden, maar als dit teveel werk aan de carrosserie behelst dan laat ik dit plan varen. |
|
Welkom hier, gave wagen :thumbup: Werkplaats ziet er ook wel netjes uit.
|
Ff uurtje gewerkt bij m'n neef in de garage. Nou laat de experts maar wat roepen hahaha
|
1e cilinder last van een nadruppelende injector :)
|
Die injector(+ de rest) zag/ziet eruit... Pfff.. Sowieso weinig liefde gehad denk ik dit torretje.
We gaan eens opzoek naar een goed motorrevisie bedrijf. |
Ze gaan ook al even mee de g60 motoren en de meesten hebben al aardig uren achter de kiezen. Het draaiend gedeelte van deze motoren is behoorlijk taai, reviseren en opfrissen doet wonderen en dan kan ie er weer heel lang tegenaan👍🏼👍🏼
|
Ook een dikke stootrand bovenaan de cilinders zo te zien. Bestel maar vast een 2e overmaat zuigers ;)
Top dat je het grondig aanpakt :thumbup: |
Goed revisie bedrijf kan ik je wel aanbevelen.
Maar is niet op 1 maand klaar..:D |
Weet niet hoe handig jullie zelf zijn?
Anders zou je het onderblok ook ergens kunnen laten boren en honen en dan zelf alles weer opbouwen? En wat de kop betreft zou je kunnen laten checken of de klepgeleiders nog goed zijn en anders die laten vervangen en dan zelf weer compleet inelkaar zetten en zelf kleppen inslijpen etc. Maar dat zeg ik, is maar net of de kennis/ervaring er is. |
Hoeft zeker niet 1 maand. De cabby staat stil, wachtende op de zomer en wil voor deze ombouw zeker een jaar of 2 uittrekken. Klinkt miss lang, maar m'n cabrio rijdt gewoon goed met de 2H (fijne motor) dus kom maar op met dat adres.
Johan, in elkaar zetten we (als echte monteurs zijnde) zelf. Als je wil dat iets goed gebeurt, moet je het zelf doen is het motto. En als we falen, nou ja dan kunnen we alleen onszelf de schuld geven en krijg ik niet weer zo'n bolkut verhaal wat toen m'n hobby gekost heeft. |
Het kost toch altijd meer tijd (en geld) als dat je vooraf denkt :D
|
Revisie
Kan een revisie voor je doen
|
Of alleen de bewerkingen
Boren honen Vlakken Hulpas lagers |
Bedenk eerst voor je zelf wat voor revisie je wil.
Dat woord betekend voor de een al meer dan de andere. Je mag je blok gedemonteerd aanleveren. Al reeds een beetje zuiver gemaakt is altijd prettig. Let er op dat je lagerkappen van drijfstangen en krukas op dezelfde plek terug plaatst. En dan komt de optionele tuning..Als je dan toch bezig bent:D |
Inderdaad. Als ik nu weer een G60 motor zou bouwen zou ik weer overstappen naar 144mm drijfstangen en Wössner of Wiseco zuigers. Dit loopt veel rustiger dan de originele 136mm drijfstangen en de loodzware zuigers die er standaard bij horen.
|
Nou top, hoef niets meer "uit" te zoeken. Krijg het allemaal op een presenteerblaadje..
144mm drijfstangen Wossner of wiseco Uitbalanceren Ik had ergens een set drijfstangen gezien, merk arias. Dat scheelt toch wel iets aan de prijs, maar is dat ook wat? |
Arias is wel ok voor minder dan 400 pk en minder dan 8000 toeren. Komen gewoon uit china net zoals alle stangen goedkoper dan 1000 euro en 90% van de stangen met arp 2000 bouten. Ik laat zelf ook stangen maken in china voor mijn klanten met een beperkt budget, setje 144mm met 20mm small end en arp 2000 bouten (echte, geen aliexpress) kost 275 euro.
|
400pk? Dat is beetje overkill. Plan is om een gezonde 200pk te behalen, vind ik NU meer dan zat voor een auto die vrijwel nooit rijdt.
Echter: ik wil hem goed opbouwen. Niet half reviseren maar wel enige rekening houden met kosten vandaar 2jaar. 1jaar voor de motor, 1jaar voor de bak en aanverwante delen. Drijfstangen kan ik dus bij jou bestellen? En evt zuigers? Ik wil het liefst alles bij 1 iemand laten doen behalve het opbouwen (tenzij redelijk geprijsd). |
200 PK in een cabriotje lijkt me ook al heftig hoor :)
|
Inderdaad. Laat je onderdelen bestellen door 1 persoon.
Zo kan je ook zeker discussie voorkomen. Zij hebben vaak ook gewoon interessante prijzen. En vergeet niet dat er van het type G60 zuiger bij bv. Wiseco al meer dan 1 keuze is. Dit kies je niet "zomaar". Bij toeval hebben we G60 Wiseco en G60 Wossner beide in de garage liggen. Dekhoogte, dekvorm, zuigerveer dikte, vorm, afwerking. Alles was zowat anders. Dit gezien te hebben kiezen we de volgende keer gewoon voor Wiseco. 200pk dan heb je voldoende met een standaard revisie. Drijfstangen kan je origineel houden. Beetje inspiratie:D In mijn topic kan je nog enkele andere afbeeldingen vinden. |
Netjes! Ja eigenlijk precies wat je zegt. Ik wil het niet enorm moeilijk gaan maken, anders zit de motor er dalijk over 5jr nog niet in.
Met 200pk origineel zeg je, maar wat is ongeveer de max wat standaard spul kan hebben? Ik hou er niet van om op het randje te lopen. Ik ga dit 1x doen, dus moet het goed gebeuren. Waar kom(en) jij/jullie vandaan? 🤣 Edit, net even het eea doorgelezen van je topic. Wow impressive! |
200pk kan echt makkelijk met een standaard pg onderblok, dan zit je echt niet op het randje.
|
Kijk, thanks voor de info.
Echter vind ik 144mm drijfstangen en andere zuigers mbt een rustigere/mooiere motorloop ook wel heel interessant. |
Hier zitten genoeg mensen met jarenlange (motoren)G60 om/opbouw c.q. tuning, Ik noem een MelG60, vagg freak etc maar er zijn er nog meer aan wie je dit toe kunt vertrouwen. :thumbup:
|
Quote:
:clap: Goed werk heeft tijd nodig |
Quote:
Ik kan wel zuigers leveren maar ik kan niet mee met de prijzen die ik bv op ebay tegenkom. Bovendien adviseer ik altijd om de zuigers te kopen bij het bedrijf die ook de motor gaat boren en honen. |
Oké, eerlijk. Het draait niet altijd om de prijs, ligt eraan welke kwaliteit ervoor terug komt.
Ik ben ff beetje lui om verder te zoeken: wat is nu het "grote" voordeel van 144mm tov 136mm en bijbehorende "licht"gewicht (gesmede denk ik) zuigers? |
Ff tussendoor, 400pk uit een g60? Hoe dan?
|
Niemand zegt uit een g60? Ging om de drijfstangen van arias...
|
Quote:
Langere drijfstangen zorgen voor een minder slaande beweging zegmaar en dus een rustigere loop van de motor. De zuigersnelheid van een abf of kr/9a blijft gelijk maar omdat een ABF een langere drijfstang heeft heb je minder lijbaankrachten. Sommige motoren hebben zelfs de zuigerpen niet helemaal in het midden geplaatst om slijtage van de cilinderwand te verminderen en om er voor te zorgen dat de zuiger minder geluid maakt bij het wisselen van cilinderwand. |
Het blok dat er bij mij in ligt, heeft 208pk.
d.m.v schrick nokkenas en een 68mm poelie en aangepaste map. Ben dan ook wel wat meer gewoon, maar is echt de max in een golf 1, maar je gaat altijd meer willen... |
Quote:
Gaat t zo raar? :D Ben benieuwd wat er straks gebeurt met mijn mk1 en een tfsi erin :D |
Quote:
Bommetje :cool: En nog meer wheelspin :eek: |
All times are GMT +1. The time now is 12:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.