Kan een pg blok starten en lopen zonder dat de g lader meedoet
Goedemiddag beste vw liefbebbers
Zit met een kleine vraag distrie riem vervangen op pg blok echter auto slaat niet aan , is het een must dat de g lader gelijk meedraait tijdens starten of kan een pg blok ook lopen zonder de g lader? |
kan perfect lopen zonder, echter als je je ermee zou rijden zal het mengsel wel rijk zijn en wss beetje stotteren
|
Hartelijk dank heb namelijk distri riem vervangen en auto wil niet meer aanslaan ondanks dat de op tyd staat zit dus met handen in het haar
Maar dacht even dat de auto zonder g lader wellicht niet zou aanslaan Dank voor je geboden hulp zover |
Tandwiel van de oliepomp/ontsteking wel goed staan?
|
Is er ergens iets gedocumenteerd met een check list? Want ik word er moedeloos van breng auto ergens en vervolgens gaat het tikje mis en wil de auto niet meer aanslaan.
Nergens problemen gehad eerrder maar de distrie riem preventief laten aanpakken.. |
Ik denk dat je het bij de ontsteking moet zoeken. Een digifant heeft nl geen krukas of nokkenas positie sensor maar haalt m bij de rotor weg.
Als hij dus na de riemwissel opeens niet keer lopen wil zou ik het eerst daar zoeken. Wie heeft de riem vervangen dan? |
Kijk dat is info waar ik iets aan heb super dank voor de tips ga het doorgeven heb een goede kennis dit laten doen niks slechts over hem maar wilde eea even checken bij de echte kenners aangezien ik er zowieso geen kaas van heb gegeten.
|
Is er info beschikbaar over hoe de ontsteking juist in te stellen?
|
Drie Dingen: vonk, brandstof en lucht zijn deze er?
Zo ja? Dan kan de timing niet goed staan. Ik denk dat MITS de kruk en Nokkenas goed staan, makkelijk te controleren met kerfjes op de Poelies: Krukas: poelie kerfje bovenop gelijk aan puntje in de plastic kap. Nokkenas aan kopzijde voor, kerfje gelijk met cil kop-rand, de ontsteking niet goed staat. Zet de poelies op de markeringspunten. Controleer of de rotor van de ontsteking de bougiekabel van cilinder 1 aanwijst! Ook zit er een kerfje in het ontstekingshuis. Die zie je als je de verdeelkap eraf haalt. Het moet dan in 1 lijn staan. Doet die dat niet, haal de ontsteking uit de motor en prik deze goed terug. Er zit aan de voet een boutje met een plaatje welke de ontsteking in de motor houdt. Haal die los, trek de toren eruit en prik deze zo terug dat de kerf en rotor cil 1 aanwijzen. Dan moet die werken, finetuning met stroboscoop! Dan is dat goed en maakt het dus geen reet uit of het ontstekings/olie tandwiel niet goed staat aan de distributiekant. |
Wederom hartelijk dank voor deze info fantastisch we gaan hiermee aan de slag .
Een heel goed weekend toegewenst allemaal. Ik laat de uitslag weten |
Ter info vergat daarop te reageren vonk en benzine en lucht zijn idd heschikbaar
|
Geen dank! Ie het gelukt?
|
Staat nu bij kennis van monteur zou goed moeten komen ik meld mij hier als het dit was.
Fijne avond |
Probleem opgelost ontsteking idd niet ok stand van de snaar wel
Dank voor jullie super feesback |
😬👍🏼
|
Zak ook even kijken of ik mezelf even een keer netjes kan voorstellen met fotoos van het wagenpark.
|
Goed om te horen! We zijn benieuwd naar de auto’s 👍
|
Helaas het lot heeft toegeslagen riem is ervanaf gelopen door krukas die zwaar liep zo werd mij vertelt ofwel krukas schaal beschadigd en kleppen krom....
|
Dat ging van distributie riem vervangen naar blok revisie? Andere garage uitzoeken..
|
Is de ontsteking eruit geweest? De ontsteking drijft de oliepomp aan mis is daar is miss gegaan
|
Geen idee beste liefhebbers ben er helaas niet bij geweest weet wel dat dit een heel vervelend probleem aan het worden is
|
Quote:
Beide is eigenlijk niet mogelijk bij een G60 motor. Er van uitgaande dat je een standaard nokkenas gebruikt. Meest voorkomend probleem bij de G60 is het krukastandwiel. De inkeeping is uitgeslagen op de krukas. De kleppen kunnen de zuigers niet raken! Ter info: Het krukastandwiel zit met een centrale bout vast 90nm +180graden. Ondanks dat kan het krukastandwiel loskomen waardoor de zitting van de inkeeping uitslaat. Controleer dit dus goed! |
Met standaard nokkenas blijven de kleppen heel bij een g60 idd.
Apart verhaal dat de riem eraf loopt door zwaar draaiende krukas? Nog nooit gehad direct na vv van een distributie riem. Ik zou ook een andere garage zoeken 😳😳 |
Tja de auto heeft geen standaard nokkenas helaas en degene die de auto heeft gebouwd kan ik onmogelijk bereiken was het maar zo.
Morgeb alles laten bekijken het schijnen trouwens de nokkenas schalen te zijn en niet de krukas al met al groot probleem gaan deze week verder kijken en hopen dat de schade " betaalbaar" blijft want hobby op deze manier is een stuk minder lollig |
Quote:
nokkenas heeft geen schalen bij dit model. draait gewoon in het aluminium. maar in ieder geval mooi klote dat hij nu stuk is. |
Volgens mij heb je je auto bij een adres staan waar je van de regen in de drup komt te zitten. Kloten man. Mijn auto gaat naar een adres waar ze o.a ook veel verstand hebben van deze blokken.
Mocht je info willen laat het ff weten... |
Zoek inderdaad maar een andere garage. En vertel diegene die al het werk heeft gedaan dat hij er maar voor zorgt dat jij je auto weer rijdend terug krijgt op zijn kosten. Dat zou een goede monteur niet mogen laten gebeuren. Riem die er af loopt = slecht gespannen of spanrol slecht vastgezet. Zelfs moest je krukas 'zwaar lopen', wat ze daar ook mee bedoelen, dan nog gaat je riem er dan niet af lopen. Die kunnen best wel wat aan, en als ze het niet meer aankunnen springen ze of verspringen ze een tand. Hoe harder de spankracht in de riem (bv door zwaardere last) hoe moeilijker het zelfs wordt om van de poelies te lopen.
|
Betaalbaar en blokrevisie gaan niet samen. Dit zijn sowieso geen betaalbare motorblokken. Iemand heeft liggen prutsen op jou kosten. Het is niet anders.
|
Een garage in Noord holland?
|
Kleine update beste liefhebbers auto is weer thuis gaan vrijdag de kop eraf halen en laten vlakken en tevens de kleppen beoordelen.
Wat wel opviel is dat aan de kant van het tandwiel de eerste schaal zeg maar gekrast beschadigd is geraakt en niet meer geheel glad is, zou het kunnen dat de oliesmering verstopt kan zijn geraakt en daardoor de nokkenas ook zo zwaar draaien? Ben benieuwd naar jullie idee hieromtrent |
Dat hangt van de krassen af. En blok van deze leeftijd kan dit soort slijtage ook met verloop van tijd oplopen. Foto's zeggen meer dan woorden ;)
|
Wie betaald eigenlijk al die schade. Er gaan toch behoorlijk wat dingen fout buiten jouw schuld om. Ik zou hier wel werk van maken
|
De kop is eraf en het reviseer bedrijf gaf aan dat de schade hoe dan had kunnen komen ik moet het maar voorwaar aannemen eind deze week is de kop terug en kunnen we gaan kijken naar het terug zetten en kijken wat er dan allemaal gaat gebeuren.
Hou jullie op de hoogte heb overigens geen idee hoe ik een foto geplaatst krijg |
|
Volgens mij maak je heel veel kosten door fouten van anderen...
|
Quote:
Daar zou ik echt geen genoegen mee nemen hoor. Dat is bullshit, sorry. Die riem loopt er niet vanzelf af, als alles volgens specificaties gemonteerd is geweest gaat die er niet af lopen. Met een gloednieuwe riem gebeurt zo iets alleen door menselijke fout. |
Eens met ar1g3. Mijn advies is breng hem naar een specialist en laat hem heel goed in orde maken. Kost wel iets meer maar uiteindelijk minder :)
En meer plezier |
Nokkenaslagerkappen beschadigd? Meestal is dat een oliedrukprobleem. Kan zijn dat de pomp zelf slijtage heeft maar het kan ook dat je drijfstanglagers en/of krukaslagers versleten zijn en daar je oliedruk verloren gaat waardoor hij te weinig olie op de nokkenaslagering krijgt. Een G60 is een motor voor een expert, helemaal als hij opgevoerd is! Een verkeerde afstelling (detonatie) kan heel snel deze problemen (beschadigde drijfstanglagerschalen) veroorzaken.
|
Quote:
Akkoord maar een riem die er af loopt heeft daar weinig mee te maken. De schade die gevolg is van het aflopen van de riem zou moeten terugbetaald worden door diegene die die gemonteerd heeft naar mijn mening. Da's de verantwoordelijkheid die je meedraagt als monteur. Nu is het enkel materiële schade, maar als zulke nalatigheid zich voordoet bij werk aan de remmen bijvoorbeeld kan het anders aflopen. Veel mechaniciens zijn veel te slordig en te laks naar mijn mening, en dan krijg je dit soort zaken. |
Je zou de hulp as lagers eens kunnen controleren het is een kwaal dat het lager materiaal los komt en daardoor olie druk verloren gaat. Gaat om de as die de ontsteking en oliepomp aandrijft. Wel een vervelend klusjes om de as eruit te krijgen
|
All times are GMT +1. The time now is 03:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.