Eindelijk luchtgekoeld, mijn '72-er 1300
Zo,
Ik heb m'n luchtkoeler! Gelukkig vrij snel gevonden, want meestal als ik iets in m'n hoofd heb, duurt het altijd te lang... Al een paar jaar wilde ik een luchtgekoelde VW, maar ik kwam toch altijd weer bij een waterkoker uit. sinds we een Bora hebben voor gezinsvervoer, was mijn auto een woon/werkauto. Dus kon ik met de golf lekker laag.... Maar een golf is als woon/werkauto te gewoon, hoe laag ie ook is, dus nadat ik de kever van Sabine te koop zag, was ik verkocht! Er moest een luchtgekoelde komen... Of het een kever, bus of typ3 werd, maakte me niet zoveel uit, maar het is uiteindelijk een kever geworden. Hier een foto zoals de (nu nog) eigenaar er mee rijd, maar bij mij gaan de vlammen er snel af, evenals de blinderingsfolie. Ook wil ik er weer bumpers aanhangen. Na de winter een set BRM's eronder en dan is het voor mij ver goed aan de buitenkant. Van de winter wil ik beginnen met het bouwen van een 1600 motor. Mijn eerste motorproject, maar ik zie wel waar het uitkomt :tongue: Genoeg gelult, een foto (de enige die ik tot nu toe heb...) Nog een eerbetoon aan de golf.. Groeten Niels |
Doei moda golfje! HALLO KEVER!!!!!! Leuk ding Niels!!!! Inderdaad ff de vlammen en blinderingsfolie eraf en het ziet er alweer een stuk leuker uit! HEEL VEEL plezier ermee!!!!! Ennuh; zo snel mogelijk wat betere foto's please! :D
|
gaaf ding, deze vlammen stickers kunnen eraf, ff echte mooie erop spuiten,. :p
succes ermee. |
inderdaad, full color vlammen over de hele voorkant en rood/witte velgjes/bandjes er onder
|
leuk, zon kevert :biggrin: :rolleyes:
|
had het al gezegd kerel..
super!!!! |
Beter! Weer iemand over de streep!!
|
goed bezig!
heeft ie voor andere (van een eerder type) spatborden? leuk ding iig :) |
Hee, top gozer !!
en gelijk liggende koplampjes er op, scheelt zelf weer een hoop ombouwwerk :) gefeliciteerd ermee! |
Bedankt allemaal voor de goede reacties! Ik ben er ook zeer blij mee, nog ong 24 uur en dan kan ik em gaan halen...
@Volkswagenaar: er zitten inderdaad oud type spatborden op, gelukkig wel, scheelt mij weer ombouwen @Ploon, Full color vlammen enz is al eens gedaaan, niet dat het wat uitmaakt, maar ik vind het iets te opvallend. Ik ga liever voor een pinstriping in creme en rood.. Misschien wel pinstriped vlammen op de schermen.. |
Zet je er nog een lange voorklep, een lange achterklep en oudere achterschermen op??
|
Quote:
Met de tijd wel denk ik, maar eerst rijden en een mooi blok opbouwen, heb wel zin om me te verdiepen in het bouwen van motoren.. |
Leuk is dat he? Mijn vader heeft nog steeds een gereviseerde 1600 voor me staan... Die zou ik in mijn eerste kever (zilveren mexicaan) hangen maar toen verkocht ik hem, toen zou die in die oranje kever komen maar die verkocht ik ook, nu bouw ik hem maar in de bus denk ik... Dubbele webers erop... :D :D
|
Vandaag is het afscheid gekomen... De Moda is weg :( Wel een beetje jammer, hij was best mooi zo...maar ja, je kunt niet alles bewaren... Ik heb wel de optie genomen om em over 2 jaar weer terug te kunnen kopen, als de kever grondig in de resto gaat :biggrin:
Nu nog 1 nachtje slapen, nog 16 uur wachten.... Dan kan het nieuwe tijdperk beginnen! @SplitBien: Dubbele webers? Zekers! Die wil ik er ook op hebben! |
Vandaag de kever gehaald! De eigenaar belde op of het een uurtje vroeger kon... nou, geen probleem hoor :tongue: ! Om 13.00 uur de kever op naam gezet en toen rustigaan naar huis gereden...
WAT IS DAT KICKEN ZEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :biggrin: :) :) Ik zag op de A27 (thv oosterhout) nog een groene kever met dakrek op de andere rijbaan, stak gelijk z'n hand op... Ik wist niet dat keverrijders elkaar ook groeten. Wel een leuke gewoonte btw, ga ik zeker doen. Toen thuisgekomen gelijk aan de stikkers plukken, eerst de pissende mannetjes eraf (tegen flitspaal en politie...) Toen de vlammen.... Helaas kwamen er gelijk stukken matzwart mee, dat was minder, maar ja, matzwart werk je zo weer bij... Ook de zwarte raamfolie profi verwijderd (Thnx to Bruders en de buurkinderen ;) ) Daarna 'ff snel foto's gemaakt, gelijk weer aanspraak van diverse voorbijgangers... echt leuk, zo'n kever, het doet bij iedereen wel wat. Bij deze de foto's van dag 1, ik heb er geen gemaakt met de vlammen en folie erop, daar wil ik niet aan herinnerd worden... *edit- ik zie nu dat de vlammen nog wel afgetekend staan :mad: .....* Er zat nog een leuke stikker tegen de voorruit, herrinerend aan zijn voorgaande jaren... Nu maar met de roller aan de gang.... Groeten Niels |
Ow ja, heb nu eindelijk maar eens naamsverandering aangevraagd, dat cabrio kon nu echt niet meer.....
|
Ik vind die ghostflames wel cool zo eigenlijk...
|
idd ja, is wel cool dat die vlammen nu afgetekend zijn... ik vind hem wel vet...
toch puntjes kritiek ;): smalle vooras en voorbanden zouden niet misstaan ;) |
AMAAAAAII ik vind em echt ZO ruig!!!! kom morge meteen effkes langs man, moet hem wel int daglicht zien nu hoor!!!
|
Ziet er idd wel geinig uit, al had ik zelf die vlammen wel laten zitten. btw mat rijders hebben altijd spuitbusje bij zich, belangrijker als spons en zeem ;)
|
super! :hitit: ik zeg: vlammen opnieuw spuiten met hoogglans ;) :cool: :rock:
|
En weer superlaag! Ziet er echt gaaf uit! Als ik weer een keer weer wat verkoop (ipv alleen maar bijkopen...) dan ook een kevert waarschijnlijk! En ook zelfde stijl! Helemaal top!
|
vet ding man, dat matte staat hem goed. meschien een mat wit dakje?
|
ziet er super uit!
als je zo iets ziet gaat het bij mij wel kriebelen eigenlijk, toffe wagen! |
gen dank hoor kul!!!
dikke cruiser ist!!!! nu ik nog he!!!! mzzl..Vic.. @Jens..wanneer bent U thuis..kom ik die van jou ook ff checken!!! |
Vet hoor!! Zo zonder vlammen en geblindeerde ramen vind ik hem VEEEEEEL beter!!
Dat je die vlammen nog lichtjes ziet vind ik wel weer wat hebben! Matte kever met blanke lak vlammen is ook erg wijs!! Wel veel foto's posten van de vorderingen he?? En wat voor interieur zit er eigenlijk in?? |
|
|
wat bien en matheo al eerder voorstelde!
kever matzwart (super) en met blanke lak weer de oude vlammen erop zetten! dat staat echt uber!!!!!!!!!!! maar ja je moet t zelf weten uiteindelijk... :rolleyes: |
Dat heeft zeker wel iets, maar ik ben niet meer zo van de vlammen... Maar ja, ik verzin vast wel iets, als het niet staat, gewoon weer de roller erover en klaar...;)
|
daarom, het is er zo weer af!
|
Hey Custombug, wel geinig ding man! Veel plezier ermee! :cool:
|
Succes met de kevert
|
Nu we een paar weken verder zijn, is er nog maar weinig gebeurd aan de kever.. :redface: . Ik heb wel de sierringen van de wielen gehaald, benzineleiding voorzien van slangeklem :eek:, kenteken rechtgehangen en zulk prulwerk, maar ik zit met een paar vragen..
Mijn kever is verlaagd met een verstelbare vooras, maar volgens mij zitten er de originele schokbrekers nog onder, waardoor ik nul veerweg heb. Het enige wat ie veert is op de banden, die ook nog eens veel te breed zijn...Ik ga er voor 145-er smartbanden omleggen,, maar wat voor schokbrekers zijn "het beste" voor een kever, gas of olie? Ook heb ik er een extra 1300 motor bij, die ik wil gaan reviseren. Nu las ik dat er 1600 cilinders op een 1300 carter passen, maar moet ik dan nog veel aanpassen, en passen er nog grotere cilinders (voor een 1600) op? Grz Niels |
hey
als je de verlaagde vooras op zijn laagst zet dan heb je al 0,0 mm veerweg en veert ie alleen op de banden, dus zouden andere schokdempers niks helpen mits je geen verlaagde schokdempers hebt. idd passen 1600 cillinders en zuigers op een 1300 carter. levi's |
Quote:
Thnx voor de info. Er zaten dus al korte schokkers onder.. Ik heb nu tijdelijk originele banden eronder, dat is al 100x beter dan die balonnen die er onder lagen. De 145-65-15's zijn besteld, hopelijk krijg ik ze van de week nog binnen. M'n carter laat ik misschien toch maar lijnboren, kan er gelijk groter op :tongue: Zaterdag bij Leon (Volksaddiction) een lange achterklep gehaald, binnenvuller is bijna binnen, alleen nog een lange kofferklep en andere achterlichten, dan heb ik de buitenkant kompleet.... |
Zooo, eindelijk weer een kleine update....
Door de aankoop van een (ander) huis (met GARAGE!!!! :rock: ) heb ik de laatste tijd weinig tijd gehad voor de kever. Eerst nog een paar dingen afgemaakt in m'n eigen huis i.v.m de verkoop.. Maar de smartbanden zitten eronder! Het zijn wel winterbanden, maar dat vanwege de "daily use".. Hij is gelijk weer ong 5 cm gezakt ten opzichte van de originele wielen waar ik mee rondreed. De banden op de laatste foto's waren echt waardeloos, dus dankzij Jens (black bull) :hug: kon ik veilig op originele banden rijden tot de smarts gemonteerd waren.. Nu wil ik voor nog kijken of de kever nog ong 3 cm naar beneden kan, en achter mag ie ook nog wel 1 a 2 cm zakken... :D Grz Niels En nee, ik heb em nog niet gewassen....die gohstflames gaan er pas af als ik em een nieuw kleurtje rol... :tongue: |
:spankit: :spankit: :spankit: :spankit: :spankit: :spankit: :cowboy:
:slap: ;) |
Quote:
ziet er vet uit hoor maar das een beste garage bij je nieuwe huis zeg :D al een kleur in gedachte? |
Hee Niels,
Bedankt voor het nummer van de bekleder, ga er morgen ff heen! Je kevert ziet er goed uit! |
All times are GMT +1. The time now is 00:24. |