probleem wielafstand
Hallo
ik heb het probleem dat mijn 1ne wiel meer uitsteekt dan het ander. auto heeft alreeds op de richtbank gestaan een paar maand geleden toen tijdens het opknappen uitkwam dat de auto een accident gehad had van de vorige eigenaar. de kas is dus recht, het probleem is nu ik heb al alles bekeken maar weet nog steeds niet vanwaar het probleem komt. mijn rechter wiel steekt meer uit dan het linker, het rechter wiel staat gelijk met de wielboog terwijl het linker wiel mooi in de wielkast zit. iemand nog raad van wat dit zou kunnen komen want ik weet het zelf ook niet meer, ik heb alles al bekeken :/ wielen zijn ats cups et28, 7breed, 15inch) |
Voorkant? Achterkant?
Heb je de schermen/spatborden al bekeken? Misschien zit daar wat in? Wel de goede fusees/draag armen eronder? |
1 kant repro zijscherm wellicht?
|
Subframe niet in het midden.
Achteras niet in het midden. Zijschermen niet in het midden. Ik noem wat opties. Vanaf vaste carrosseriedelen meten naar bovengenormde punten. Dan moet je er wel achter komen. |
Zou het kunnen dat er rechts een golf 3 draagarm onder zit en links nog een golf 2?
De golf 3 draagarm is namelijk iets langer dan de golf 2 |
hallo, zit idd een repro vleugel op maar heb deze onlangs eens verwisselt met een OEM van de syncro die hier staat en was nog exact hetzelfde.
het gaat namelijk over de voorkant. er zit nog niet zo lang rechts een nieuwe fusee plus wiellager onder maar dit ziet er allemaal in orde uit. heb al eens het subframe opgemeten en vergeleken met een andere golf 2 en de afstanden waren exact hetzelfde. er staat hier wellicht geen serienummer op zodat ik het zou kunnen weten of het een draagarm van een golf 3 is? of het subframe goed in het midden zit weet ik niet, wat is de beste manier om hierachter te komen? ik vermoed wel dat het juist gemonteerd zit. |
Quote:
Mmm klinkt als een lastig probleem.... De breedte van het subframe van een golf 3 en golf 2 zijn identiek. Vaak word een golf 3 subframe gebruikt bij het ombouwen van een golf 2 naar een golf 3 TDI motor, maar dan worden nog wel de golf 2 draagarmen gebruikt omdat je anders niet uitkomt met de breedte van de auto. Ik heb ook eens een golf 2 gezien met een VR6 blok erin, en diegene had wel golf 3 draagarmen gebruikt. Bij die auto stonden de wielen ook heel gek in de wielkasten, heel ver naar buiten voor mijn gevoel. (Het scheelt 2cm ongeveer) |
Zou evenetueel wel kunnen dat er een golf 3 draagarm onder zit maar ze zien er beiden wel identiek hetzelfde uit
|
Ze zien er identiek uit, totdat je gaat meten. :D
De aandrijfas zou dan ook langer moeten zijn. (van golf 3) |
Aandrijf as is onlangs nog vervangen door een nieuwe dus deze is zeker van een mk2, dus kan dit dan een mk3 draagarm zijn ?
|
Dan moet je gaan meten. (meten=weten)
|
Juist gemeten, is hetzelfde als de andere golf 2 die hier staat...
|
Hoeveel meer steekt hij uit dan?
Gaat het om een cm of om een paar millimeter ? |
Een dikke 2 a 3 cm, het wiel zit gelijk met de wielboog rechts en links zit hij mooi in de kast
|
Zou je misschien eens achter je eigen auto aan kunnen rijden (iemand anders in je auto laten rijden, en er natuurlijk niet achteraan rennen,... :P) om te zien of die wel recht spoort (de voor en achterwielen in 1 lijn lopen) of dat ze er scheef achter staan. Het beste natuurlijk een zo een recht mogelijke weg uitzoeken met nieuw asfalt en met een wat hogere snelheid. Lagere snelheid zijn de stuur correcties beter te zien.
Dan weet je misschien ook weer iets meer waar je moet gaan zoeken, in de koest of dat het subframe wel of niet recht staat. |
Vermoed als dit een probleem was dat de uitlijning ook niet juist zou zijn... Auto rijd perfect en tijdens het remmen gaat die ook perfect rechtdoor.
|
Toevallig geen velgen met verschillende ET waarde?
|
Quote:
Mmmm heb er zelf geen ervaring meer (enkel met fietsen :P) Dus weet niet hoe dat rijdt of remt... |
Zou inderdaad eerst in de velgbreedte / et waarde links en rechts vergelijken
|
nee velgen kloppen, in de winter zit mijn origineel staal eronder en heb daarbij hetzelfde probleem dus komt niet van de wielen.
|
Wat voor blok ligt er in?
Zit namenlijk nogal verschil in de fussees. |
1800cc GU
|
Ik weet niet of een golf 3 en een golf 2 Fusee, verschillend zijn. Of een Passat Fusee. bekijk de onderdeelnummers eens op de Fusee's. Mischien ontdek je daar iets in.
|
kan niet direct een nummer terugvinden met dat hij gemonteerd zit.
|
|
Als je wilt weten of je subframe in het midden zit, moet je de ophangpunten van voor- en achteras kruislings opmeten. Dus afstand tussen linksvoor-rechtsachter moet gelijk zijn aan rechtsvoor-linksachter. Dit is in mijn ogen de enige manier om het zeker te weten, uitlijnapparatuur gaat gewoon optimale waardes opzoeken. Plaats anders even een foto van de voorkant van de auto, dat geeft een iets beter beeld van jouw probleem.
Heb je nergens verschil in grootte van naden tussen carrosseriedelen? Dus de naad tussen spatbord en deur links moet even groot zijn als de naad rechts. Motorkap zelfde verhaal. Groetjes |
zal het binnenkort eens opmeten.
naden zitten inderdaad niet echt juist maar dit is door een accident van de vorige eigenaar. auto stond ondertussen op een richtbank dus de kas is zeker recht nu. |
Kleine correctie; de wielen staan na richten recht tegenover elkaar. Dit is geen garantie dat de carrosserie ook recht is, dit wordt onderstreept omdat er verschil in naden in zit. In mijn beleving is hier helaas niks aan te doen dus, behalve heel veel geld er tegenaan te gooien door de kas te richten.
Groetjes |
|
All times are GMT +1. The time now is 01:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.