audi s3 8l
.
|
Nice tim.
|
Welkom terug, Tim! :D
Mooie S3! Kleur zie je niet vaak. Plannen? |
Dikke bak , altijd een zwak voor gehad wat verbruikt een s3 gemiddeld per 100 km ?
|
Dik zo'n S3 :thumbup: wat voor motorcode is dat blok?
|
bedankt mannen.
Plannen voor nu zijn - auto poetsen en bekijken wat er eventueel gespoten moet worden - alle rubbers van het onderstel vervangen - koppelstangen van de stabilisatorstang vervangen voor en achter - 4 nieuwe banden - koplampen polijsten - onderhoud voor later - grotere remmen - breedband ecu inbouwen van een later model - meer pk's :D @ Clean_golf_3 ik denk 1op 9 @ Mark_MK1 Het is helaas een apy. Heeft dus geen breedbandlambda en geen vvt. Maar dit is redelijk makkelijk om te bouwen |
Leuk speelgoed weer Tim...
Zonde dat het een 4x4 is, anders had ik wel een hele dikke AST schroefset voor je liggen!! Ombouw naar BAM kabelboom+ECU voor de wide-band en VVT is zo gepiept.. Of ik heb een mooi stand-alone systeem voor je! |
Kan ook met een AUM en AUQ computertje/kabelboom, stukken beter te vinden.
Ben benieuwd wanneer de GTX3071R komt Tim |
De meeste 7.5 ecu's kan je gebruiken. S3's zijn hele fijne auto's, waar je voor op moet passen:
Verlaag ze niet te ver, dan sturen ze niet meer goed. Wiellagers lijken een zwak punt te zijn. Bij hoge km stand zijn meestal de lagers in de bak en haakse aandrijving versleten. Hou je aan de haldex onderhoud intervallen, doe je dit niet dan lopen de plaatjes schade op! |
Quote:
Thanx. Das jammer anders had ik wel intresse in de schroefset Quote:
Die vind je makkelijker inderdaad. En daar kan ook nog een egt sensor op aangesloten worden. Grote turbo verhaal zal nog even duren. Wil eerst alles tip top hebben |
Quote:
Bedankt voor de tips. De hoogt vind ik nu al goed eigenlijk. Alleen de schokbrekers zijn te slap achter. Dus komt een ap schroefset onder, en dan op de zelfde hoogte. |
vandaag de oude velgen van me seat leon gemonteerd. Hier kan ik voorlopig even mee vooruit. Ook mooi dat er een afneembare Westfalia trekhaak onder zit :thumbup:
|
Mooie auto, in een mooie kleur. En mooie plannen ook! Vind dat n S3 door velen ondergewaardeerd wordt, gelukkig valt dat hier erg mee :thumbup:
|
Mooie kleur!
|
Gaaf ding :thumbup:
|
Ziet er goed uit, lekker kleurtje dat blauw :thumbup:
|
prachtig ding. Ik blijf het een tijdloos model vinden.
Mooie aanwinst. Tevreden van de prestaties zo in standaard modus? |
bedankt mannen :thumbup: . Ben zelf ook helemaal weg van de kleur.
@shon Het voelt niet langzaam aan. Heb er ook nog maar 3 keer mee gereden. Staat al op as steunen in de garage om het onderstel aan te pakken :D . |
Tijd voor een update. De laatste paar weken onderdelen verzameld. Het stuurhuis had veel speling en er zat een tik in. Heb een nette gebruikte gevonden. Voorste subframe had een flinke deuk door het verkeerd plaatsen van een as steun bij de apk ( bij de vorige eigenaar gebeurt). Bij de plaatselijke sloperij een heel mooie gevonden. Verder ieder rubbertje, kogeltje, stangetje, en lagers voor het onderstel gekocht. Iedere bout die los moet vervangen voor een nieuwe exemplaar van de dealer. Ap schroefset was vorige week ook binnen. En de onderste motorsteun voorzien van powerflex rubbers. De rode variant geeft geen extra trillingen en de motor lijkt niet meer in elastiekjes te hangen.
De voor kant is helemaal klaar. Nu druk bezig met de achterkant. Helaas weinig tijd op het moment :( . |
3x mee gereden en al een heel pak updates :D
Komt zeker goed! |
Met een aanhangwagen er achter mag hij toch wel wat extra koppel krijgen! ;)
|
Mooie Audi Tim :thumbup:
|
Weer tijd voor een update. Na al de werkzaamheden aan het onderstel zat de tik er nog steeds in tijdens het sturen. Het was wel een stuk minder maar nog steeds hoorbaar tijdens het nemen van rotondes. Toen op onderzoek uit en het bleek weer uit het stuurhuis te komen. Gelijk een gereviseerd stuurhuis en stuurbekrachtiging pomp besteld. Dit alles gemonteerd en weg was de tik :thumbup: . Het systeem eerst nog goed door gespoeld. Vorige week auto laten uitlijnen. En nu eindelijk genieten.
|
De motor eens goed nagekeken en toen kwamen er wat puntjes naar boven. De auto leek eerst niet gechipt te zijn en de turbo kwam best laat in. De divertervalve zat verkeerd om en een te slappe veer. Hierdoor werd deze eerst opengedrukt. Na het om draaien kwam de turbo weer mooi vroeg in. Toen het inlaat traject onder druk gezet. Er kwamen drie grote lekkages naar boven. Na het vervangen van de slangen Was het een compleet andere auto. Even een logje gemaakt met vagcom. En de auto blijkt 1,4 bar turbo druk te hebben.
|
mooie auto z'n s3
|
Zeker mooie wagen, tijdloos model ook!
Goed om te zien dat hij opgeknapt wordt :thumbup: |
Goed bezig Tim, wordt weer een knappe S3.
Wielen staan erg goed en die kleur blijft super! Dikke kar! |
All times are GMT +1. The time now is 10:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.