Neus golf 2 voor thuis aan de muur
Voor buiten aan de muur, gewoon omdat het kan ben ik op zoek naar een complete neus van een Golf 2. Bij voorkeur het oudere type. Ik ben al bij verschillende sloperijen geweest, maar die hebben op het moment helaas niets staan.
Daarmee begon ik mijn oproep in het onderdelen gezocht topic. Inmiddels heb ik zo goed als alle onderdelen binnen en kunnen we aan de gang! Ik zal de vorderingen in dit topic proberen bij te houden |
Ik heb een motorkap liggen maar die MOET vanavond weg. In denhaag
|
Grills heb ik ook wel, golf en Jetta. Maar ook die moeten vanavond weg
|
Mooi aanbod Tjaap! Helaas ben ik daar niet in de buurt vanavond (en de komende tijd) Toch bedankt!
|
gevonden op de bumper na. al aan begonnen?
|
Inderdaad 0900-Dussen gebeld en een halve auto opgehaald :D Nu nog op zoek naar een smalle voorbumper. Iemand nog wat liggen in de omgeving misschien?
Volle bak: Nog niet begonnen Jan. Eerst de bumper om e.e.a. uit te meten, dan de slijptol erin! |
Bumper ook gevonden, ben voorzien dus ik kan aan de gang!
|
Wel resultaatje posten hè?! Lijkt me wel mooi om te zien :thumbup:
|
puur toevallig zijn mijn onderdelen in een zelfde project beland, en de nieuwe eigenaar stuurde me wat inspiratie voor je:
|
Ooh wat gaaf, zoiets wil ik ook! :D
|
Quote:
Ik ook :D Sinds vorig jaar de trouwfoto's boven m'n bed weg en sindsdien een lege muur :shake: |
Wat grappig, Ik heb die foto's ook van dat andere project. Ik zag op marktplaats allemaal afgezaagde delen te koop en er eens een mailtje aan gewaagd, Die had dus hetzelfde gedaan als wat ik in gedachten heb. Alleen wil ik 'm iets dieper maken, zodat de onderlip er ook nog onder kan.
Resultaat of bouwverslag zal ik t.z.t. posten. Ik zie dat het topic al is verplaatst naar de juiste hoek. Thanks voor jullie enthousiasme! |
Omdat ik ook graag foto's kijk, gelijk maar een update met foto's:
Eerst maar eens kijken of het allemaal een beetje past: Gelijk bepalen waar ik ga slijpen. Heb ervoor gekozen om de bumper bevestigingssteunen in de zij-spatborden te behouden voor wat extra stevigheid bij het ophangen van de bumper. Daarnaast dus geslepen: Vervolgens gaan we puzzelen: Dat past wel aardig! Gelijk de bumper iets korter gemaakt en gepast: Netjes, al zeg ik het zelf! Binnenkort nog de motorkap op maat maken en de onderlip. Daarna iets van een frame bedenken en een buurman lief aankijken om hiermee te helpen. Wordt vervolgd! Groeten, Ralf |
Cool! ben benieuwd.
Ik heb ook een tijd geleden iets voorbij zien komen op internet van een golf 1 front wat mij wel wat leek om te maken |
En we gaan verder! Golf 1 neus is ook heel leuk natuurlijk, maar die delen worden al wat lastiger om te vinden. Wie weet als deze af is... Ooit een Mexicobeige 1 gehad...
Dit weekend weer aardig weer om beetje te rommelen. Begonnen met de motorkap. En dat valt nog vies tegen om daar een goede lijn op te maken, want door de bolling in de kap kan je niet een rechte lijn maken, maar die moet iets rond lopen. Meten, meten, kijken meten: Daarna nog aan de bumper geklust. Die was behoorlijk zwaar en gezien het hele spul moet komen te hangen heb ik 'm t liefste zo licht mogelijk. De bumperbalk is niet nodig, maar de knipperlichten zitten er wel in vast. Hetelucht föhn erbij en kunststof eraf gehaald, balk geslepen en knipperlichtgedeeltes teruggeklikt. Werkt perfect! Motorkap passen. Die klikt mooi vast in de slotplaat. Zit behoorlijk netjes! En nog even een totaal shotje van de neus en gauw wat verlichting erin gemaakt als test. Kijk is hoe laag ie staat :redface: Next is alle geslepen randen netjes maken, nog een keer passen en een frame maken. Als dat voor elkaar is kan ik de delen gaan klaarmaken voor een kleurtje |
Ziet er netjes uit ben zelf van plan om een tv kast te maken van een golf 1 heb zelf alles liggen kijken wanneer er tijd voor is:)
Je mist de strip onder de grill nog:) |
Netjes hoor! :cool: Ben benieuwd of je het ook netjes aan de muur weet te krijgen en wat het gewicht dan ongeveer is.
|
Golf 1 blijft ook leuk om nog eens te maken. En inderdaad kan je er vanalles mee verzinnen: bbq, tv kast, verlichting, aanhanger, noem maar op!
Eerst deze maar eens af! De grill is nogal gehavend en ook de onderstrip mist inderdaad. Ik moet nog op zoek naar een nette grill, het liefste een met 7 smalle lamellen, onderstrip en enkele lampen... Dit weekend nog wat stappen kunnen zetten en een ophangsysteem bedacht. Allereerst de motorkap vastgemaakt aan de zij-schermen. Gaatje in het zij-scherm en de kop van de bout past precies in de opening van de motorkap. Nu vormt het één geheel en er is eigenlijk geen versterkingsframe binnenin meer nodig: Ik heb één aluminium L strip aan de motorkap en zij-schermen vastgemaakt. Die blijkt helaas niet stevig genoeg en buigt door door het gewicht, waardoor de motorkap te veel bolt. Daar ga ik nog wat aan doen: Aan de wand dezelfde L profielen met een inkeping bovenin waar het andere profiel inhaakt: Alle delen eraan gehangen om eens te kijken hoe dat eruit ziet: De bumper hangt nu aan een touwtje. Daarvoor moet ik nog een of andere ophangbeugel verzinnen, zodat dat stevig en recht blijft hangen. Genoeg te doen en bedenken dus nog, maar het krijgt al aardig vorm zo. :thumbup: |
Mooie artiestiek zal in de verre toekomst toch kunst worden ..
|
vet hoor
|
hehe super! :thumbup:
|
Mooie tuin decoratie toch zo.. Leuk id..
|
Bedankt voor de complimenten :thumbup: Het wordt een mooi stilleven voor aan de wand!
Afgelopen weekend niet heel veel gedaan Ik begon gelijk te zien dat de bumper aan de bovenkant begon in te zakken met de felle zon erop (dat zie je ook al op de foto's uit m'n vorige post). Was het verwijderen van de binnen-bumperbalk dus toch niet zo'n goed idee... Die weer teruggezet en dan ziet het er alweer netjes uit: Ik heb ook nog gezocht naar een oplossing voor het ophangen van de bumper. Dat bleek heel eenvoudig: Groot hoekijzer op het front geschroeft. De binnenbalk rust hier nu op. Simpel en zit perfect! Als laatste bolde de motorkap heel erg door het gewicht en bleek de constructie van het L profiel te zwak. Ik heb nog een profiel toegevoegd waardoor het geheel veel steviger is geworden. En ja, het is nog wat in elkaar gebeunt op het moment, maar dat komt goed! Nog steeds op zoek naar een grill, dan het ding uit elkaar en de delen klaarmaken voor wat kleur! |
intressant wat je daar allemaal doet. moet ik ook eens overwegen om te gaan bouwen dan. heb een aantal 'afbraak' autos staan die ik gewoon bijhoud voor het plaatwerk (raamrandje, wielrandje....).
ik overweeg misschien wel om een iets langer model te maken en daar dan onder de motorkak een BBQ in te maken. blijft je front aan het tuinhuis hangen? misschien intressant om de verlichting werkend te maken dan |
Daar zat ik ook aan te denken voor in de tuin.
|
Als je de neus dieper maakt kan je 'm inderdaad functioneel gebruiken als bv Bbq of opbergmogelijkheid. Maar daar moet je dan ook weer de juiste skills, gereedschap en materialen voor hebben om dat netjes te krijgen. Wat dat betreft krijg ik de neus van mij nog aardig in elkaar gezet met huis-tuin- en keuken gereedschap :). Een bbq of iets is een mooie volgende stap wellicht!
Verlichting komt er uiteraard in. Ben even aan het kijken naar led ipv de ouderwetse h4 lampen. Die trekken me een partij stroom. Misschien fabriek ik er wel 230 v ledlampen in. Wordt vervolgd! |
Een andere categorie, maar dit heb ik thuis aan de muur.
[IMG] [/IMG][IMG] [/IMG] |
goed bezig
|
Wat een creativiteit hier. Mooie projecten ook! Leuk om te zien dat delen alsnog een nieuw leven krijgen met een ander doel.
Hier heeft het weer even geduurd, maar we zijn weer een stapje verder. Toevallig liep ik nog tegen een bumper met chromen bies. Welliswaar geen hele nette, maar mooier dan de oude: Ik heb trouwens ook nog een 7 lamels grill gevonden. Blij mee! En dan is het tijd voor wat kleur. Ral 3002, Karmijnrood is het geworden. Komt een heel eind in de buurt van tornadorood. Alles geschuurd: Een eerste laag: Daarna het hele spul in elkaar geschroefd. Daarna gaan er nog enkele lagen overheen. Als ik het daarna monteren moet ben ik bang dat ik de boel beschadig... Afgelopen week eindelijk wat beter weer, dus klaar voor laag 2. Aldoende leert men... Bij de 3e laag (3e spuitbus...) hoop ik genoeg hoogglans te gaan zien. Dat komt nogal precies leer ik...: Wordt vervolgd! |
cool
|
waar voed jij de verlichting mee? had voor mijn losse front een omvormer van 220 naar 12 maar die fikte er uit :D
|
Gaaf zeg! Op FB zag ik een front van een mk2 te koop voor €150. Staat nu ergens in een tuin als BBQ. Daar zou ik natuurlijk ook zoiets als dit van kunnen maken!
|
Quote:
Computer voeding gebruiken ;) |
Quote:
De originele lampen zijn iets van 55 watt per stuk. Dan kom je niet weg met een kleine adapter, dat trekt veel te veel stroom. Computervoeding kan behoorlijk wat ampères leveren. Echter hoef ik niet zo'n bak licht in de tuin en heb ik bij de Action van die 12v 1,5 watt ledlampjes gehaald, die bv ook in een bureaulamp gaan. Die passen precies in de openingen van het stadslicht en geven meer dan genoeg sfeerverlichting. Draaien prima op een kleine voeding. Knipperlichten idemdito ;) . |
Quote:
Je kunt hem kopen! |
Zo, één van de laatste updates waarschijnlijk, want hij hangt hoor!
Eerst nog even voor diegenen die benieuwd zijn naar de verlichting. In de koplamp heb ik dus een 1,5 watt ledlampje met steekfitting geplaatst. Stukje koperdraad eromheen, zodat je 'm kan vastschoeven in het gat van de stadsverlichting. (ik had de originele fittingen niet meer) Afgelopen zaterdag lekker wezen hobbyen. Er moest een 3e laklaag overheen, dus even een constructie gemaakt, zodat de motorkap enigszins vlak lag om druipers te voorkomen. De boel geschuurd en afgeplakt: Vervolgens de laatste laag eroverheen. Ik heb geleerd dat de ondergrond echt spiegelglad moet zijn om een mooie hoogglans finish te kunnen krijgen. Ik ben echter geen plaatbewerker en er zitten nog steeds enkele oneffenheden in, maar ik vind 't aardig gelukt.: Volgende dag het hele spul weer opgehangen en alle onderdelen gaan monteren: Daarna de bumper erop. Die steunt dus op 't hoekijzer dat ik heb vastgemaakt aan het front en de twee doppen in de zijschermen. En tot slot nog twee leuke shotjes: Klaar! Allerlaatste puntje is nog een periodecorrecte, of een duitse nummerplaat zien te vinden. Ik ben er blij mee! . Op naar een volgende??! :D |
superleuk
|
mooi gemaakt!
|
Haha cool! Echt netjes geworden :thumbup:
|
Top geworden ga ff zoeken naar zo'n voeding bedankt
|
All times are GMT +1. The time now is 08:55. |