Golf MKII VR6 Ringtool
Goedenavond :D
Aangezien ik nu al 6 jaar lid ben van dit forum maar nog nooit een van mijn projecten erop heb gezet, moet het er nu toch van gaan komen. Heb de golf 2 nu toch al dik 2,5 jaar in mijn bezit en al verschillende dingetjes aan veranderd. Om maar te beginnen met de aanschaf: [/url] Dit was een originele 1600 met 171 op de teller. Mooie basis om iets leuks van te maken. Vervolgens een setje wielen gekocht. Zag er leuk uit, maar niet comfortabel met die fietsbandjes (165/35/17).. [/url] Vervolgens begonnen met het ombouwen naar VR6. Veel plezier aan beleefd (bouwen is soms leuker dan rijden). Had de motor nog van mijn MK3 US R6, dus keuze was snel gemaakt. Eerst alle onderdelen bij elkaar verzameld n toen alles omgebouwd. Zo, klaar was die op mat zwarte 16” Azev A met weer de bekende Nankangs haha. Vervolgens een maandje of 3 gereden en geschorst om de puntjes op de i te zetten en klaar te maken voor het RDW. Nog een nieuw setje wielen gekocht 17” Rover ZR straights met 185/35/17 en wat spacers rondom geplaatst. En nadat ik vorig jaar in Augustus MIVW heb bezocht voor de zoveelste keer, had ik het een beetje gehad met meetings en show en shine gebeuren.. tijdje getwijfeld wat ik nu eigenlijk wilde, auto te koop aangeboden, toch maar niet verkocht en toen besloten te doen wat ik altijd wilde doen.. Ringtool bouwen:D :D :D ! Zoals die erbij stond: Vervolgens begonnen met het complete interieur eruit te trekken. Op dit moment is die volledig leeg. Alles netjes gespoten nog en kabelboom uitgedund. Ook achter het dash verschillende kabels eruit gehaald en deuren leeggehaald. Twijfel nu alleen nog of ik er lexaan ramen in zet of het originele glas laat zitten. Achterklep is ook ontdaan van verschillende dingen zoals ruitenwisser, sproeier en het slot. Het boren in de carrosserie was een apart moment.. Altijd zuinig geweest op de auto en nu zet je er de boor in haha. Rolkooi opgehaald voor niet al te veel geld, hier even los in de wagen gezet en ziet er meteen super uit haha. Wielen die eronder komen zijn 15" Azev A met 195/50/16 Federal 595RS-R, onderstel wordt PU icm een AP schroefset. Remmerij laat ik gewoon G60, alleen worden de spullen geupgrade zoals Zimmermann schijven met Ferodo remblokken en staal omvlochten remslangen. Motorisch blijft het bij de VR6. Accu wordt achterin geplaatst met een hoofdstroom schakelaar ertussen. Interieur wordt een deepdish stuur, 2 kuipstoelen, 6-punts gordels en er komt een schakeltoren in :D ! Thats it haha! Verder heb ik nog een hele lijst met spullen liggen die ik nog moet aanschaffen, maar ik heb er sowieso geen haast mee. Ergens in 2017 of 2018 wil ik er wel eens mee de weg op. Voor nu red ik mij wel met mijn daily MK2. |
Nice!!
|
Ziet er vet uit! Die 17 inch staan super, maar niet handig als ringtool :D
|
Die zag ik hier laatst in de straat staan, erg mooi ding
|
Mooi ding hoor, wordt gaaf!!
|
Gaaf project, blijft mooi een vr6 in een mk2!
|
Heey maatje de weg naar het web weer gevonde :D
Word tijd dat we dat ding kunnen gaam uitlaten |
Vet :thumbup:
|
Quote:
Waarom niet? Leuk project kerel! En mooie kooi! Waar komt die vandaan? |
Is de auto zo kaal van binnen niet nog meer zwaar in de neus door die vr6?
|
Dit ziet er cool uit!
|
Vraagje: wat bedoel je eigenlijk met "ringtool" ??
|
|
NürburgRING
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
niet echt hoor,..... klik bij die google link eens op de afbeeldingen... Als je de enige bent die iets niet weet, betekend het niet dat het niet klopt. |
Als Google een hele pagina met zulke dingen toont:
neem ik aan dat dát een ringtool is, en ander gebruk van dat woord dus onjuist is, of slechts deel uitmaakt van het fantasietaaltje dat op dit forum in zwang lijkt te zijn... |
Quote:
Context moet je eens Googelen... |
Poeh poeh. Meneer gaat hier ff bijdehand doen. Een beetje auto liefhebber weet wat er met ringtool bedoelt wordt. Oorspronkelijk door nurburgring inderdaad, maar nu gewoon als term voor een auto waarme circuit gereden wordt.
|
pagina 1 van google images ringtool. Maar laten we het topic verder niet verzieken. |
Iedereen bedankt voor de positieve reacties :D !
@ Mark: 17" voor een Ringtool kan prima, alleen zijn de semi's in 17" een stuk duurder haha. En daarbij had ik nog 15" Azev A liggen, die worden gewoon Action matzwart :D en de semi's zijn een stukje betaalbaarder in 15"haha. @ golfje_295000: Oh waar dat dan als ik vragen mag? Dan zal het langer dan 2 maandjes geleden zijn, want is al geschorst sinds halverwege januari :) . @ Jeroen: Uhm geen idee waar de kooi vandaan of uit komt. Staat niks op de kooi en de vorige eigenaar kon mij er niks over vertellen. @ VWJYI: Ja auto is zo kaal van binnen. Komen alleen nog 2 kuipstoelen in en 6-punts gordels. Daar zit ik eigenlijk ook nog steeds mee, maar om al wat gewicht te sparen gaat de accu de kofferbak in. Met goede aanpassingen aan het onderstel hoop ik ook al een hoop te winnen. en zo te zien is het antwoord op; 'Wat is een Ringtool?' al gegeven :D |
Quote:
|
zucht
|
Mijn excuses dat ik mij hier mee bemoei, maar over hoe ik denk wat mensen met ringtool bedoelen is dat de Nurnburgring van oorsprong een openbare weg is en dat het dan om een auto gaat die tussen de (niet straatlegale) raceauto en een straatauto in zit.
Oftewel een straatauto met kooi en kuipjes enz. om er mee over de Nurnbergring te gaan rijden. Ik denk dat het inmiddels een algemene benaming is geworden voor een auto die betaalbaar is klaar gemaakt voor de vrij-rijdendagen en andere leuke ritjes :) Als een auto voorzien is van kooi, kuipjes en klaar gemaakt word om er mee te gaan racen, zou je hem gewoon raceauto mogen noemen. Het woord Ringtool word dan ook vaak gebruikt door de mensen die hun auto nog niet zien als waardige raceauto en gebruiken dit woord waarmee je veilig zit zonder meteen te worden afgekraakt omdat het woord raceauto vaak hoge verwachtingen met zich meebrengt en de eigenaar eigenlijk bescheiden is en geen valse verwachtingen wil creëren doordat de meeste mensen vaak ander beeld hebben van een raceauto. |
Quote:
Ik begrijp het probleem niet zo? Vaak gebruiken Engelsen of Amerikanen gewoon woord om er iets mee uit te drukken,en dan kun je het wel gaan goochelen maar kom je op totaal iets anders terecht dan wat zij bedoelen Overigens wordt de term "Ringtool" al heel wat jaartjes gebruikt dus het is niet zozeer een hype om deze term te gebruiken Ik kan er zo niet op komen,maar wellicht hebben wij ook woorden waar een buitenlander als hij het goochelt een andere betekenis van vind in een woordenboek Maar nog even terugkomend op dit topic want anders wijken we weer teveel af van waar het om gaat,je bent een mooie"Ringtool" aan het bouwen kerel En waar het nog het meest om gaat geniet ervan :thumbup: |
Quote:
Dit is precies mijn gedachte erachter :D vooral je tweede stukje slaat de spijker op de kop! Een auto die betaalbaar is klaargemaakt voor vrij-rijendagen en andere leuke ritjes waaronder de Nurburgring :) |
Vandaag (een deel van) mijn spullen binnen om de accu in de kofferbak te plaatsen. 5m 50mm2 kabel, persogen m8, zekeringhouder en zekering.
De massa kabel heb ik nog nabesteld. Samen met jog wat van die ogen :) Verder deze week ff langs de sloop. Er zou een 325 e36 staan, dus ff het verdeelblok eruit knippen in het motorruim of anders nieuw bestellen :) . Accu komt in de reservewielkuip. Massa punt wordt waar de gordel van de achterbank zat (of een punt in de reservewielbak). Vervolgens de kabel via de zekering, over de middentunnel, naar de hoofdstroomschakelaar in het dash en via de schakelaar naar de motorruimte. Stuur ff gepast. Wordt nog vervangen door een nieuw stuur, maar dan 90mm verdiept. |
Weer goed bezig sjefke. Komt dat lelijke stuur van me toch nog goed van pas 😂
|
Hè man goed dat je de golf houd :thumbup:
|
Dik project hoor!
|
damn vet die kooi!
|
Heul vet project!
|
Quote:
in hulsberg, bij nick Habets. |
Quote:
Dat is bijna een jaar gelede dan. Ik was toen bezig om nick zijn vr6 aan de praat te krijgen en hij is toen langsgekomen om te kijken naar eventule gemiste kabels in de kabelboom dan moet je ook vaak een golf 3 gti edition hebben zien staan |
Is dat al Weer zo lang geleden. Golf 3 zie/zag ik idd vaker staan
|
Ja zag denk ik haha, auto ligt uit elkaar ben hem ook om aan het bouwe naar racer
|
Zo, vandaag ff met een vriend naar een zaakje met racespullen geweest en bleef me weer vanalles aan de vingers plakken.. Aerocatch sluitingen voor in de motorkap en ik heb me nog een accubak meegenomen.
Verder is afgelopen week ook alles binnengekomen om de accu achterin te plaatsen, dus daar ga ik volgende week mee aan de slag:D |
haha nice!
|
Zo nog eens een update. Niet veel meer veranderd. Alleen nog wat spulletjes gekocht.
Wat heb ik aangeschaft: - Aerocatch motorkap sluitingen - Accubak - resterende spullen voor de accu te verplaatsen. - Veerpootbrug voor achterin. - gordelplaten en ogen - 3mm dikke stalen platen op maat laten snijden om in de carrosserie te lassen waarop ik de kooi kan monteren. Mijn setje 195/50/15 Nankang Semi's zijn ook binnengekomen Verder nog de motorruimte schoongemaakt en gedeeltelijk gespoten. Veerpootbrug ff netjes matzwart gespoten. Ook nog bezig met een setje verstelbare toplagers :D De GTI lip heb ik nu ook gemonteerd, maar vind het niks dus de normale CL lip komt er weer op :D Verder ben ik ook aan het denken aan een hydraulische handrem, gewoon omdat het kan :D. Maar dan moet ik geloof ik ook de remleidingen door de auto laten lopen, dus ff kijken hoe of wat. |
Goed bezig weer kerel ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 17:10. |