Putje's MK1 1.1 --> 20VT
Hallo allemaal,
Ik ga komende maanden bezig met een 20VT ombouw in mijn MK1. Afgelopen week heb ik een motor gekocht, incl dowpipe. Van het weekend heb ik ook een 4t bak gekocht. Ik wil eerst alle onderdelen bij elkaar gaan zoeken zodat ik gelijk alles kan inbouwen. een lijstje van delen die ik nog nodig heb; - complete koppelingsset voor een 4t bak - ibiza cupra 2.0 16v radiateur - motorsteunen; aan de voorzijde. - set 90mm aandrijfassen van een 1.8 - brandstofpomp - opvoerpomp voor in de tank - opel movano intercooler. en intercoolerbuizen - rembekrachtiger van een late cabrio mk1 - andere fusees voor remupgrade - rvs uitlaat 3 inch compleet vanaf de downpipe - open luchtfilter - complete remupgrade voor 256 of 280 mm Mochten jullie hiervan wat hebben liggen dan hoor ik het graag :) Groeten Jeroen |
Vraagje: wat is de motorcode van die op de tweede foto?
|
Quote:
Dat weet ik zo niet. Het is een 1100 uit een 77'er golf |
gg geloof ik
|
Dan zou het toch FA moeten zijn niet?
|
Leuke 77er heb je en succes met de motor inbouw!
Bij mijn 77er begon de 1.1 ook al snel te vervelen :D |
Succes met de ombouw :thumbup:
|
Weet jij zeker dat een 4T versnellingsbak een goed idee is?
|
Quote:
Ik ken iemand die die bakken meerdere keren heeft ingebouwd, en die zijn nog niet kapot gelopen |
Als je met de standaard 110kw blijft rijden zal het wel meevallen als de bak wat fris is. Maar zodra je daar wat boven komt dan krijgt hij het wel zwaar. Mijn 16v heeft een boutset in het diff. Dat scheelt al en de levensduur hangt ook af van hoe je er zelf mee omspringt. :D
Verder mooi projectje ;) |
Quote:
Rijd je zelf ook met een 4t bak? Ik heb ook wel het een en ander gelezen over bouten in het diff monteren. Is dat veel werk? |
Wat voor remmen zoek je?
Ik heb nog een complete set 8l S3 remmen bijna nieuw. Heb ook nog een set nieuwe remschijven van Bosch voor een g60 te liggen. |
Quote:
Ik rij met een 2y bak van een golf2 16v. Ik heb m gekocht met boutset er al in. Het is wel zelf te doen maar niet voor de beginnende sleutelaar. Bak moet uitelkaar. Vaak kom je nog wat tegen zoals een lagertje of een synchromesh ring of lager speling. Deze moet dmv shims gesteld worden en moet eigenlijk door een vakman met de juiste kennis/gereedschappen en shims gedaan worden. Er zit wel iemand op het forum die het kan. |
Quote:
Ben nog even aan het uitzoeken welke maat schijven het worden. 280 of 256 ivm met aanlopen van de wielen |
Quote:
Als je kiest voor 256mm, kan ik je aan de remklauwen helpen. |
Inmiddels al weer wat opgeschoten.
Afgelopen week mijn motor eruit gehaald en deze in de 83'golf van mijn broer gelegd omdat zijn motor niet zo goed meer liep en mijn motor is nog heel fris die hangt weer We liepen nog wel tegen wat dingen aan. het schakelmechanisme is verschillend. dus we hebben mijn complete schakeltoren overgezet. op mijn motor zat geen temperatuurmeter en op de golf van mijn broer wel. daar moeten we nog even wat op verzinnen. Hij loopt als een zonnetje :thumbup: Lekker leeg zo Setje 280 schijven met girlings 54 aangeschaft Ook een vliegwiel kunnen kopen. Alleen ben ik nog opzoek naar een geschikte koppelingsset. een 210 mm 24 tands met 2 centreerpennen zoek ik. Liever geen sinterkoppeling.´ Iemand die mij kan adviseren? Komende week de motorruimte schoonmaken, kijken of ik de motorsteun kan omlassen en wat onderdeeltjes bestellen. |
Voor een 3 inch uitlaat zou ik eens kijken op de side bij JMtuning. Je uitlaat wordt dan op maat gemaakt voor 650 euro incl btw en montage. Een 3 inch uitlaat staat ook op mijn lijstje. Volgens Jelmer van JMtuning past een 3 inch uitlaat maar net. Hij heeft al eens eerder een 3 inch systeem onder een golf 1 gemaakt. Zelf rijd ik met een 2 inch uitlaat en dit is bij mij nu de beperkende factor.
Ik rijd met een eigenlijk te kleine Mercedes Sprinter intercooler en deze blijft nu nog heel. Met een 3 inch uitlaat waarschijnlijk niet meer. Moet dan dus naar een handgemaakte intercooler toe. En die zijn ook niet gratis. Het volgende probleem wordt dan de versnellingsbak. Mijn vermogen zal zoveel toenemen dat die dan weer de beperkende factor wordt. Mijn bak kan nu 380 pk aan en ik rijd nu met 400 pk. Zou ik de uitlaat en intercooler aanpassen dan ga ik naar 450 pk, hetgeen wat mijn turbo max kan leveren. Voorlopig blijf ik dus maar even rijden met de 2 inch uitlaat. Ik weet niet wat jij van plan bent kwa tuning maar een uitlaat van 2.5 inch is ook al heel wat en zal zeker net even beter passen. |
Quote:
Ik ga met ongeveer 180 PK rijden, vindt ik genoeg. Ben nog maar een beginnende bestuurder dus rustig aan beginnen. Ik wil met een 2,5 inch uitlaat gaan rijden omdat mijn downpipe ook 2,5 inch is. Ik heb een intercooler van een opel movano aangeschaft. Deze past heel mooi voor de radiateur. |
Doe je goed. Met 2,5 inch heb je een mooie uitlaat om ook ooit eventueel een grotere turbo eroptezetten.
|
Mooi project
Blijf dit zeker volgen Ben benieuwd naar het gewicht straks met de nieuwe motor erin Aangezien er bij een 77er 1.1 niet veel op de vooras mag zal de omkeuring nog lastig worden bij de RDW. Zit namelijk met hetzelfde probleem straks met mijn 77er golf 1 |
Wat is niet veel dan? Wat is je kenteken?
|
Afgelopen week weer wat onderdelen gekocht en gemonteerd
Rembekrachtiger van een cabrio. Alleen zijn de remleidingen te kort aan de rechterzijde van de auto. Kan je deze verlengen of moet je dan nieuwe leidingen leggen? Ook een opvoerpomp voor in de tank gemonteerd Kabelboom weg gebracht. Deze wordt op maat gemaakt. En een andere pedalenbox gemonteerd omdat op die van mij geen steun voor de remlichtschakelaar zit.. Verder ook nog mijn versnellingsbak weg gebracht voor revisie en er komt een boutenset in het diff. Hopelijk kan ik die komende week weer ophalen. Ik ben er nog steeds niet uit wat voor een soort koppelingsset ik het beste kan gebruiken.. iemand :confused: |
@ Jeroen; hoe zit het met de motor steun aan de linkerkant?
|
Quote:
Ik heb de originele al los geslepen. Moet alleen hem nog omlassen naar achteren |
Heel goed Jeroen :thumbup:
|
leuk projekt .
succes met opbouw |
Maandag en dinsdag was ik nog lekker vrij dus weer wat opgeschoten
Het schakelmechanisme voor de 5 bak gemonteerd \ Toch wel apart dat alle montagepunten voor het mechanisme al aan het stuurhuis zitten. daar is wel over na gedacht haha Nog nieuwe remleidingen links en rechtsvoor gemonteerd omdat deze te kort waren vanwege de nieuwe rembekrachtiger die een stuk verder naar voren zit. En de nieuwe remmen gemonteerd :D |
Schiet vlot op, maar als je een paar foto's terug scrolt zie je dat die remdrukbegrenzer op de voorste aansluiting zit en nu op de achterste. Ga je trouwens op schijven rijden langs achter?
|
Van het weekend de versnellingsbak opgehaald. Deze heb ik laten reviseren en een boutenset in het diff laten plaatsen.
De bak was aardig vies van binnen Helemaal weer schoon en gestraald :) Ik heb de bak gekocht als zijnde een goed werkende bak. Totdat hij uit elkaar lag en de hele 5de versnelling kapot bleek te zijn. Weer helemaal fris :D |
Ik was niet van plan om schijven achter te gaan monteren. 280 mm voor zou goed genoeg moeten remmen
Quote:
|
Mooi project! Ben met hetzelfde bezig, schiet alleen niet zo erg op als jij haha :thumbup:
|
Het project vorderd gestaag.
Afgelopen weekend de motorsteun om gelast en de brandstofpomp en leidingen gemonteerd. Deze week even een deel van de motorruimte spuiten :thumbup: Heeft iemand ervaring met de koppelingssets van black diamond? Omdat ik er nog steeds niet uit ben welke koppelingsset ik ga nemen. Hun leveren versterkte koppelingssets vanaf 25% sterker. Advies of meningen hierover hoor ik graag :) |
Foto´s zeggen meer dan woorden
|
Zijn er mensen die een handboek hebben voor een 20vt agu? Zodat ik een beetje uit kan zoeken welke slangen waarvoor zijn en hoe ik ze
Moet aansluiten :) Ik hoor het wel! |
|
😆😊 mijn werkje toch weet goed gedaan. Mooi werk 👍 jeroen nu snel afbouwen en vlammen maar.
|
Quote:
Ja tot nu toe werkt alles nog! Kabelboom ligt er zeer netjes bij, vakwerk stefan :thumbup: Nu verder met aansluiten en afbouwen:) |
Top Jeroen.
|
Dat schiet lekker op hier!
|
All times are GMT +1. The time now is 20:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.