Aangehouden!!!
Beste mensen,
ben afgelopen week aangehouden door de blauwe, en zoals ik al verwachte begonnen ze er over dat mijn velgen te ver uitstaken. En dat ik ze moest omruilen want dit mocht niet. Nu ga ik deze week naar de RDW en vraag ik het eens even na want volgens mij mag dit nog net. Ze hebben ook niks beters te doen he!!! |
Dit is toch behoorlijk breed, mijn zus heeft het ook zo op haar golf 1, steekt ook behoorlijk uit, met APK mag het iig niet, dan wissel ik altijd de wielen om
|
Als je het mij vraagt is hier niks mis mee... Moet je er verder wat mee dan? Ze hebben het alleen gezegd denk ik? Maar niet zo van, binnen 2 weken laten checken?
Lekker laten hangen dus... niet eens druk over maken. |
Bekeuring waard als je het Opa vraagt
Steken giga uit : volkomen nutteloos en je kan er een fietser aardig mee verwonden |
heb je een foto van de totale auto?
|
Quote:
Waar zij hem heeft laten keuren misschien niet... Maar ik kreeg mijn Jetta met 9J en ET 14 oid wel door de APK... Hij wou hem er op afkeuren, maar kon uit het naslagwerk ook niet echt een grond halen, en verder was de auto wel netjes, dus heeft ie em gewoon goedgekeurd... en terecht... :) |
Quote:
volgens mij lijkt dat maar zo Opa... hehehe Kom eerst eens met andere foto's. want dit vertekent zwaar volgens mij. :) |
Jij op de fiets en dan rij ik met deze auto ff wat dicht langs je benen ... moet je opletten hoe je daarna de mensen vervloekt die zo rondrijden .. ;)
|
Leuke argumentatie allemaal, maar de spoorbreedte mag maar 2% afwijken, dus je hebt geen poot om op te staan!
|
zijn zoveel regeltjes... 3% van het loopvlak dat uit mag steken, 3 cm uitstekende delen... enz enz...
2% can de spoorbreedte is nieuw voor mij... :D @ Gert, dan zou ik je vervloeken voor het dicht langs mijn benen rijden... maar volgens mij ben jij je spiegel dan al kwijt aan mijn heup of knie... ;) |
Quote:
Zowieso een rare regel... En volgens mij is het wel het laatste wat wordt toegepast... Want het is nauwlijks na te meten en berekenen... |
Quote:
Word altijd gekeurd(al onze auto's) bij een zeer goede vriend/familie van mij. Achter steken ze ook zover uit als op de pic. |
Spoorbreedte is zeer makkelijk op te meten... meet gewoon van de midden van een band naar het midden van de andere band... als dit meer dan 2% afwijkt van een standaard autootje dan is het te veel :D
Niet dat ik me er iets van aantrek met mijn 16x9 ET15, maar puntje bij paaltje... |
Quote:
Dit geldt alleen voor grijs kenteken (bedrijfsauto's) de spoorbreedte staat daar op de kentekenpapieren aangegeven, en mag dus daarvan maar 2% afwijken |
als ik op de foto afga heb je idd geen poot om op te staan.....PUNT (.)
|
op basis van mijn kennis en ervaring, iets waar jij duidelijk nog geen kaas van hebt gegeten :D ;)
|
Ze moeten nog altijd eerst aantonen op grond waarvan ze je bekeuren of een verplichting opleggen(ben het mooie woord even kwijt) Dus wat dat betreft zou ik me er niet druk om maken...
btw, om toch even te mierenneuken... staande houden is wat anders als aanhouding... met aanhouding ben je verder van huis. :D |
ok gaatie, je VELG mag maximaal 3cm buiten je wielkast steken, kom je hierbuiten-->probleem, deze regel gaat boven de regel van spoorbreedte van 2% (denk aan de gto kits-->bredere schermen)
je loopvlak daarentegen mag NIET buiten de kast komen, is dit wel het geval heb je wederom een probleem. op de 2e foto ben je dus in beide gevallen het haasje....denk er ook aan dat het wiel niet recht onder je kast staat, hou maar eens een waterpas loodrecht omhoog tegen de velgrand die op de grond staat..... en stop de tijd :eek: :D |
Quote:
Dit is een TÜV regel bij mijn weten, en grijs kenteken.. |
en in friesland...
|
Even wat anders: kun je hier überhaupt fatsoenlijk mee rijden?
1) je rijdt op de veerwegbegrenzers: niet mee te rijden 2) beetje veerweg, maar bij belading/meer passagiers slijt het aan: zowieso afkeur. Lijkt zowieso dat er op de band al slijtsporen te zien zijn van contact met het spatbord. |
waar staat dat ie op de veerwegbegrenzers rijd? ik lig lager en rijd daar echt niet op... hij kan nog veel lager bij mij... (13inch op de grond)
|
Quote:
Ben ik het helemaal mee eens!!! |
ok mij is verteld het wiel (velg plus band dus) mag op het breedste punt van je wielkast niet meer dan 3 centimeter uitsteken dat is mij altijd verteld.
En dat over als je meer personen in de auto hebt dat hij dan aanslijt dat dat een afkeur punt is is bij mijn weten niet waar ik heb er nooit problemen mee gehad groeten fre |
Maar het is een kwesite van wachten tot je een te diepe inrijding hebt in je band door het schuren van je spatbord.
Dat is al meteen een afkeurpunt. Dan maakt het niet meer uit hoe ver je band uitsteekt :D |
Als er op de band slijtplekken aanwezig zijn doordat het de kassen raakt is het afkeur, dit is mij weer verteld.......
|
Ik houd ook niet van kaas........hahahaha
Ik dacht dat er verschil zat in het raken van wielkassen door banden doordat ze ver uitsteken en beschadigingen aan een band door bijv. het raken van een stoep ofzo. Ik weet dat als je het canvas zit dat het afkeur is ja Maarja ik snap t dan ook niet..... ;) |
Quote:
ja idd ff fototje van de hele auto? :biggrin: |
Quote:
Waar blijft nu die foto van de hele auto? :cool: :D |
1) je rijdt op de veerwegbegrenzers: niet mee te rijden
WAAROM NIET? |
Quote:
Wegligging... je stuitert rechtuit in een bocht... het is niet bevordelijk iig. Merk het zelf ook wel als ik eens flink hoek... dan issie te stug, en gaat ie stuiteren. |
beter dat je auto stuitert dan dat de band in het metaal om zit te stuiteren...
|
nog beter dat je wielen koopt die onder de auto passen....
maar idd, wie mooi wil zijn moet pijn lijden... maar er is inderdaad niet op te rijden, stuiteren is geen wegligging. |
en nog beter is wielkasten rollen en een hoogte en hardheid instelbare schroefset, nee geen airride nee, dat is namelijk nog steeds voor mietjes :biggrin:
ps, het verschil tussen jonge en oude kaas is bij deze ook weer aangetoond... |
Quote:
Dat gaat prima als je een niet te grote wieldiameter hebt. Bij 17" en verder kom je toch nog in de problemen. |
klopt, maar das hier niet echt aan de orde.....
|
Sorry voor de late reactie maar heb het allemaal eens doorgelezen. Het gaat veel over kaas maar ik snap het wel. Wat mij dus gezegd is is dat ik niet meer mag rijden zo omdat dit APK afkeur is. Ik ga dus ook niet eerder rijden tot dat ik bij onze RDW vriendjes ben geweest en hun mij vertellen wat nu wel en niet goed is. Ik heb zelf nog niet gemeten maar ik denk dat ik op het randje zit. Zoals ik het nu allemaal lees zijn er dus nog veel verschillen. Als ik bij de RDW ben geweest dit weekend dan zal ik hier mijn verhaal weer doen. Hier zijn wat foto's.
|
damn strakke auto...
maar de velgen steken achter vooral mega uit! |
Quote:
AMEN! De politie is geen APK-meester, en zal andere regels hanteren. Ik ben laatst in Emmen aangehouden met mijn Classics. 8J ET 01 achter... Op het eerste oog staken ze te ver uit, maar na enig gesjor aan mijn Jettaatje merkte hij op dat de auto stug genoeg was en dat het niet kon voorkomen dat mijn spatbordranden in mijn banden vreten... Ook mijn banden waren in orde (dus geen rare slijtage). De agent gaf mij "het voordeel van de twijfel" en gaf me een dik compliment voor t uiterlijk van mijn bolide... Wat ik dus duidelijk wil maken: De ene agent is de andere niet... Zoals hierboven al werd aangegeven: Opa zal er eerder over klagen als t buurjongetje van 18.... Een oude agent met geen passie voor zulk soort praktijken aan de auto zal anders oordelen als een agent van 30 die zelf bijvoorbeeld een verlaagde Bora oid rijdt... |
Quote:
zwarte kappen over de randjes en t euvel is opgelost... Helaas zal t deze auto niet staan... Aangezien t niet past in mijn ogen met t chroom e.d. Ik heb dus wel kapjes, waardoor t bij mij iets "gecamoufleerd" wordt... Trouwens... Mijn Golf werd goedgekeurd op de Classics, dus denk dat t met de Jetta ook kan |
All times are GMT +1. The time now is 19:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.