Brandstofpomp kapoet?
Mijn brandstofpomp jengelt aan één stuk door... vervangen enige optie?
|
Ik geloof het wel, tenzij het ook mogelijk is om hem te reviseren, maar dat heb ik nog niet eerder gehoord.
|
als tie weel herrie maakt, is tie aan het overlijden....snel opzoek naar een andere....
|
ket kan ook het relais zijn wat staat te klapperen heb ik ook gehad ff nieuw er in en hij zoemt weer als een nieuw
|
zoemt ie? die van mij zoemt al 2,5 jaar......
|
als dat relais gaat klapperen dan hoor je een soort fluit toon uit je pomp komen
|
Is bij mij niet het geval... en nee Ed, hij zoemt niet, hij jengelt, d'r is iets niet goed maar ik zal er wel ff een andere onder zetten.
|
je kan die dingen testen geloof ik (vraag me alleen niet hoe :) )
|
Hoe? :D
|
je kunt er ff 12v opzetten, dan hoor je hem draaien, kun je nog meer testen dan?
|
Druk testen, ik heb het gisteren nog gedaan, en hij leverde meer dan het metertje kon meten (dik meer dan 6 bar persdruk).
Ik zou zeggen haal een andere op voorraad en rij lekker door tot dat je 16Vtje niet meer vooruit wil, dan mooi vervangen. |
tip van de dag.....
|
Quote:
En je een keer stil komt te staan langs de weg... Ik zou hem op voorhand al vervangen... |
Leg je 'm toch in de kofferbak bij de rest van de reserve-onderdelen?! :D
|
Quote:
Daar heb je toch de ANWB voor, of vrienden? Ik bedoel maar dat ik bij de ANWB alles geregeld heb voor slepen ed. Ben vast niet de enige... |
ja ,okee, maar dan is het nog niet echt prettig om langs de kant van de weg te komen staan....
|
Dat klopt ook wel, je zult altijd zien dat het gebeurt op een moment dat je echter ergens naartoe moet en haast hebt.
|
Quote:
ANWB kost ook geld als je abonnee bent.. ga mij niet vertellen dat ze voor die paar tientjes jou elke dag gratis af gaan slepen (bij wijze van, duh :P ) en vrienden werken allemaal op het moment dat ik stil kom te staan, en anders liggen ze wel te slapen.. mijn moeder kan niet slepen, en al kon ze het, dan durfde ik het nog niet aan en al met al kun je beter iets vervangen vóór het helemaal totaal compleet stuk is.. want anders raken er misschien ook andere onderdelen beschadigd wat niet gebeurd zou zijn als je er op tijd bij was geweest. Tis net als hier op mijn werk: voorkomen is beter dan genezen, ja toch? Ik zal dus wel zien dat ik hem binnenkort ff vervang, lijkt me beter :D |
Zo duur is de ANWB nou ook weer niet, maar je hebt natuurlijk gelijk. Ik wil je ook zeker niet vertellen wat je moet doen, dat moet je helemaal zelf weten. Voorkomen is idd beter dan genezen.
|
Quote:
Zo kwam het ook niet over hoor... maar lijkt me toch verstandiger om hem binnenkort ff te vervangen ;) |
Veel succes, en niet roken tijdens het werk he?
|
als de drukpomp gaat jengelen ,betekent vaak dat de opvoerpomp in de tank geen benzine genoeg meer levert waardoor de druk pomp in luchtbellen zit te slaan ,als hij het begeeft de opvoerpomp(heb dit in de elbe tunnel gehad)loopt hij normaal stationair ,kun je normaal gasgeven ,maar wegrijden is een beetje lastig .
heb zelf een uur gewacht op de adac ,na dat uur was iik het zat ,kofferbak leeg gepakt(was net op terugreis van zweden )en vlotter element met pomp uit de tank gehaald .de ouderwetse doorblaas en oma'stikken truuk gedaan .kontakten schoon gemaakt .en hij liep weer als een kogeltje .adac vriendelijk ha(r)telijk bedankt voor de snelle service .en verder naar nl gereden met 180+ |
Dat zie ik mezelf nog niet doen ;) Maar goed, gister begon meneer al te stotteren toen ik bij de stoplichten weg wilde rijden... terug naar huis ging gelukkig wel goed en geen last meer gehad onderweg, maar word nu wel een beetje huiverig zeg maar. Toch maar gelijk vervangen deze week dan :D Of moet ik eens proberen eerst alleen het filter te vervangen?
|
filter sowie so en opvoer pomp ook anders is het binnen kort einde verhaal
|
Opvoerpomp kan je simpel testen door onder het kofferbakmatje de zwarte deksel met 3 kruiskop schroeven even open te halen, nu trek je tijdens het pompen (2 sec lang na het contact in schakelen meestal) de stekker los en er weer op nu moet je verschil in geluid horen, zo niet dan is de opvoerpomp stuk waarschijnlijk.
Als het moeilijk te horen is in de korte pomptijd kan je even constante + op de bedrading naar de pomp zetten (relais 67, de blauwe) eruit halen en de contacten waar de dikke pootjes in komen doorverbinden met een stukje draad. |
Tenk joe :bow:
|
Ik vond dat gezoem in de auto wel iets leuks hebben gister .. :woow:
Kijk je wel uit Leen dat je het maar heel ff doorverbindt ? |
waarom heel ff, als je het hele land door rijdt staat de pomp toch ook uren achter elkaar aan.
|
Ik bedoel zonder relais .. ge-hotwired
|
Ik zie het probleem niet, leg eens uit.
|
All times are GMT +1. The time now is 21:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.