Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Prijzen klassieke volkswagens (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134912)

BlackbullTDI 30-08-2015 12:07

Prijzen klassieke volkswagens
 
Hallo even een opmerking/discussie punt met als doel het achterhalen van werkelijke prijzen

af en toe zie je weleens adv met een giga vraagprijs zijn er echt mensen die bijvoorbeeld 15k uitgeven voor een golf 1 gti? bijvoorbeeld ?

of 20k Plus voor een golf rallye ? of zijn dit gelukzoekers?

of ik kan me voorstellen.. wanneer je met een gevulde portemonnee naar zon auto toegaat. het ook bijna voor de helft kan kopen?


zijn hier ook mensen die dit hebben gered?

turbojo2 30-08-2015 14:45

Ik heb net mijn Golf 1 Gti af, hij is nu compleet gerestaureerd en alles is NIEUW. Hij is van 1977. Volgende week komt mijn kenteken binnen want het is een ex Duitser. Ga hem binnenkort laten taxeren en reken op 20.000. Is erg leuk om te zeggen maar dit heeft de aanschaf en resto ook gekost. Al het werk wat ik zelf heb gedaan is dan niet betaald. Er zijn wel zat mensen die voor een vroege Gti ook de hoofdprijs vragen maar dan voor een half gerestaureerde auto. Kijk maar eens op Mobile.de daar staan er een paar die al heeeel erg lang te koop staan.

Style 30-08-2015 18:40

Maar de getaxeerde waarde als vraag prijs hanteren is ook niet erg realistisch denk ik.
Kan best dat dit veel gebeurd op deze manier ,maar goed vragen staat vrij je heb er maar 1 nodig die het er voor wilt geven.
En idd een volledig aan gepakte auto heeft een hogere waarde das logische. En de Rally's liggen ook niet voor het uit kiezen net zo als Turbojo zijn 1977 GTI dat maakt de prijs dan weer wat hoger t.o.v een later of niet volledig aangepakte auto.

blademk1 31-08-2015 08:21

als je nu een restauratie project zoekt moet je al aan de prijs. iedereen heeft nu goud. Ik denk gewoon nog maar 1 er bij bouwen, goede investering op dit moment. :thumbup:

Area51 31-08-2015 08:42

Is niet alleen bij Volkswagen een 'probleem' hoor :tongue:

Leuk voor de mensen die in de goeie tijd nog gekocht hebben en soms voor gek werden versleten, pech voor degenen die nu in willen stappen.
Veel goedkoper gaat het niet meer worden, maar het publiek wat dit soort prijzen ervoor kan en wil betalen is wel aan het opdrogen merk ik.

PimVW 31-08-2015 08:48

Ik heb mn 1 te koop staan toevallig. Taxatie van 17d €, in 14 jaar 20d€ erin gestoken. Nette staat, 20v t erin, exclusief carbon spullen enz enz.

Zoiets is gewoon geld waard en hy staat te koop voor wat ik n normale prys vind. Je wil niet weten hoeveel berichten ik kryg van mensen die denken dat hy voor weinig geld weggaat. Tuurlyk had ik er ook liever t taxatie bedrag voor maar dat kan nooit, zelfs 10 of 12d € kan niet lykt my. Daarvoor kan ik m wel te koop zetten maar dan verkoop ik m 100% nooit...

De pryzen zyn wel omhoog geschoten de laatste tyd, staan soms frikandellen te koop voor belachelyke pryzen

heinz74 31-08-2015 09:30

staat veel te koop ,dikwijls voor hoge prijzen..maar daar komt men niet vanaf..
juist de hoogste prijsklasse bv Shelby Cobra's ,Ferrari 250,E Types..zulk spul dat verkoopt wel ..
maar dat zijn geen auto's waar men mee rijd..dat is een investering die ergens word weggezet net een duur schilderij of kunstwerk..er zit in vastgoed geen/nauwelijks geld..daarin nog wel..
maar 10.000 euro's voor een Golf 1 GTI ?..denk het niet..

NielsDub 31-08-2015 10:24

Taxateurs nemen de marktontwikkelingen natuurlijk mee en die kijken dan naar de vraagprijzen van het aanbod van vergelijkbare auto's op moment van taxatie. Voor exoten wordt gekeken naar opbrengsten op veilingen e.d. Da's realistisch, maar voor GTI-tjes ontbreekt die info natuurlijk. Ja er staan frikandellen te koop en hokken die nodig een full-resto nodig hebben voor achterlijke prijzen. Goudzoekers zullen er altijd zijn en blijven. Dat was in de jaren 80 en 90 toch ook al?
En nu, Wie gaat er 5000 betalen voor een tot 1.6GTI omgebouwde weet ik veel wat voor uitvoering? Deze zelfs 10.000 Of 8000 voor een W65 die zo de schuur uit getrokken lijkt te zijn? Wie weet wat voor ellende je tegenkomt als je die uit elkaar trekt. Dan maar geen GTI....

Begrijp me niet verkeerd, die omgebouwde waar ze 10.000 voor vragen daar is ook vast bijna 10.000 in gestoken, maar 't is gewoon geen GTI... Dus mij dat geld niet waard. Hier een W64 waar 20 voor gevraagd wordt. Is al 5 gezakt in de tijd dat ie op Mobile staat. Ik heb een jaar of 3 terug contact gehad met de toenmalige eigenaar die m ook gerestaureerd heeft. Ding is echt helemaal kaal geweest. Hij vroeg er toen 10k voor... Hij kon dit bedrag onderbouwen met alle facturen van alle kosten die met de resto te maken hadden. En dat waren idd alleen onderdelen, zijn eigen uren zou hij nooit iets voor terugzien. Helaas is deze auto niet in de oorspronkelijke kleur gezet. Doodzonde! En je ziet wel, er wordt geen 20k voor betaald. Ik geloof het gewoon niet. Ding staat denk ik alweer bijna een jaar op Mobile.

Het zijn liefhebbersauto's en geen verzamelaars- of beleggingsobjecten. Je koopt een oude GTI omdat je er jaren terug in je jeugd in hebt rondgeblèrd en nu de mogelijkheid hebt om die fun te herbeleven. Dat soort dingen. Maar niet om er knappe centen aan te kunnen gaan verdienen. Dan moet je meer geld in andere auto's gaan steken. Al die advertenties bij Golfjes waarin wordt gesproken over 'waardestijging gegarandeerd en 'goede investeringsmogelijkheid' is klinkklare bullshit. Ja, voor de verkoper als die m voor de vraagprijs weet te verkopen... Of voor 4000 een hele nette W65 op de kop kunnen tikken, dat zijn de leuke vondsten.

Ja ze worden (nog steeds) duurder. Maar ik vind vooral dat je dat ook aan de (met alle respect) onderkant ziet, er komen steeds meer frikandellen voor biefstuk prijzen zeg maar. Ook 13 in n dozijn uitvoeringen waar veel geld voor gevraagd wordt. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Zie je trouwens in de hele (sportieve) oldtimer markt. Maar kijk s naar Porsche 912. Is/wordt echt grof geld aan verdiend, maar hoe lang nog? Hoe ziet de markt er over een jaar of 5-10 uit? Het is dus echt gewoon wat de gek ervoor geeft. En kennelijk zijn er mensen die 45K voor een 912 neertellen... En t gekke is, die dingen hebben stuk voor stuk nauwelijk (vrijwel allemaal) mls. op de teller :shake: Ook daar geldt: goed opletten. En zo zullen er ook vast wel eens mensen 20K voor een Golf 1 GTI neerleggen, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn. Liefhebber vs. verzamelaar/belegger.

Sjoes 85 31-08-2015 20:48

Dit is een interessant thema. Te meer omdat men in België, Duitsland en Frankrijk helemaal door aan het draaien is. Golfjes 1 GTI met stalen bumpers gaan er in gerestaureerde of goede originele toestand momenteel tussen de 20.000 en 30.000 weg.
En ik voorspel: binnen nu en 5 jaar ligt de prijs voor zo'n auto op 40.000 - 50.000. Waarom? Omdat iedereen die zo'n ding wil hebben er nu het geld voor heeft, én omdat de vraag de afgelopen jaren is verdubbeld en het aanbod minstens gehalveerd. Kijk maar eens de toelatingsstatistieken in Duitsland.

In NL liggen de prijzen beduidend lager, zeker bij taxaties.

Ik houd dit al jaren in de gaten en volgens mij gaat het nu echt een keer gebeuren: de GTI gaat ontdekt worden door het grote publiek, waar helaas ook mensen met veel geld en minder passie voor n vroege GTI hebben.

Als je kijkt naar de prijzen in toestand 2 volgens Classic Data (Duitsland) zijn de GTI's ten opzichte van maart 2015 nu met praktisch 50% in waarde gestegen (was 8.200 is nu 12.100).

Binnen de Duitse Golf 1 club nemen we deze trend al een tijdje waar en op de grotere oldtimer beurzen verbaas ik me elk jaar opnieuw over enkele GTI's (niet eens de echte oude types) die in te slechte toestand voor te veel geld van eigenaar wisselen.

Ik ben het volledig met TurboJo eens dat een restauratie een gigantisch vermogen kost. Maar zelfs voor een Golf 1 GTI gaat dit zich een keer terugbetalen, mocht je ooit in de situatie komen dat je hem zou moeten verkopen om wat voor reden dan ook.

De latere GTI's met plastic bumpers brengen beduidend minder op, behalve de Franse 16V Oettinger en de Pirelli's (al heb ik die hype persoonlijk nooit begrepen).

We moeten niet vergeten dat de Golf 1 GTI een echt icoon is en een nieuwe trend heeft neergezet destijds. Dat wordt ook eindeloos herhaald in elk artikel waarin je hem terugziet. Dit is de kracht van herhaling, en langzaamaan ontdekken steeds meer mensen dit. Niet alleen meer de mensen die er vroeger eentje hebben gehad, in de sloot gereden hebben of nog steeds hebben...

M1974 02-09-2015 09:20

Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
Hallo even een opmerking/discussie punt met als doel het achterhalen van werkelijke prijzen

af en toe zie je weleens adv met een giga vraagprijs zijn er echt mensen die bijvoorbeeld 15k uitgeven voor een golf 1 gti? bijvoorbeeld ?

of 20k Plus voor een golf rallye ? of zijn dit gelukzoekers?

of ik kan me voorstellen.. wanneer je met een gevulde portemonnee naar zon auto toegaat. het ook bijna voor de helft kan kopen?


zijn hier ook mensen die dit hebben gered?


Een GTI in orginele topstaat kan prima 15k opbrengen.
En een Rally in goede staat brengt ook zomaar een dergelijk bedrag op.
Je ziet dat de goede exemplaren vaak snel verkocht worden, die zijn het geld waard.

Er zijn ook gelukszoekers die een dergelijke vraagprijs hanteren voor een exemplaar dat nog volledig gerestaureerd moet worden, totaal incompleet is, geen orignele is, vage kilometerstand, geen historie bekend, slecht gerepareerde schades, enz. enz.
Deze staan vaak erg lang te koop. Als je naar zo'n exemplaar gaat kijken en je wappert eens met wat flappen, dan kunnen er twee dingen gebeuren.
1- Je gaat naar huis met een restauratieproject, waar nog (god weet hoeveel) geld in moet.
2- Je wordt vierkant uitgelachen en kan terug naar huis met je geld.

Veel golfjes zijn het economisch gezien nog niet waard om ze te restaureren. Daarmee bedoel ik, de restauratie is duurder dan de marktwaarde van de gerestaureerde golf. (Koop een golf1 van 3000 euro, steek er 10.000 euro in en je mag blij zijn met 7000/8000 euro bij verkoop).
Daarom zijn de prijzen nu nog relatief laag (maar oplopend vanwege schaarste) en zijn de meeste golfjes nog altijd van liefhebbers / hobbyisten.

Bij T1 / T2 bussen en de vroege kevers zie je dat dit economisch al aantrekkelijker wordt. Koop je daar nu een lijk van 10.000 euro en je stopt er nog 15.000 aan restauratie in dan kun je daar al 30.000 van beuren bij verkoop.

Van Limburg 02-09-2015 14:00

Helaas gelden deze giga prijzen niet enkel bij auto's, maar ook voor de onderdelen ervan. Het bouwen van zulke goeie auto's kost nu eenmaal een giga bedrag. Ik zie de GTI nog niet als een investering, maar dat wil niet zeggen dat ze niet stijgen in prijs.

Niet alleen de GTI's stijgen:
Ik kocht op 11 mei 2012 een standaard mk1 1100 voor 900euro. Op de dag van vandaag vind ik ze niet eens meer voor dat bedrag in die staat.
Ik zie soms de meest afgeleefde golfjes voorbij komen voor +3000(vp) voor een 1100 :screwy:
Vind het dan ook niet meer als normaal dat GTI eigenaars de prijs ook gaan opdrijven..

Bas Wijnen 02-09-2015 14:37

Mijn 83er Gti is gister getaxeerd op een kleine twintigduizend euro na een volledige restauratie. Is naar mijn mening ook niet helemaal representatief voor de verkoopwaarde, maar het is wel moeilijk om voor een lagere verkoopwaarde (denk 10-15k) een gelijkwaardig exemplaar terug te kopen, gezien de ontwikkelingen in vraagprijzen. Met name Duitse aanbieders drijven deze prijzen op. :shake:

NielsDub 02-09-2015 14:40

@Sjoes tussen de 20 en 30.000 zie ik nog niet snel gebeuren, uitzonderingen daargelaten. 40-50.000 vind ik daarop ook wel erg opportunistisch. Maar omdat je 2 vroege GTI's bezit snap ik dat... ;)
En over wat jij schrijft over de prijsverschillen tussen de landen ben ik het met je eens. Kennelijk wordt de Golf GTI 'door ons' ondergewaardeerd? Kan je dat zo zeggen? Maar wanneer ik kijk naar het aanbod van bijv. een vroege Porsche 911 dan liggen de prijzen in NL aardig op lijn met Duitsland heb ik altijd het idee. En dan zie je bij ons voor mijn gevoel relatief vaker een uitschieter / uitglijder (frikandel voor hoofdprijs) voorbij komen. Op basis van wat je op de foto's gebaseerd dan hè. Nette voor onder de ton zie je haast niet, soms 70-80k maar zeker niet daaronder. Zat van de week s op leboncoin en verbaasde me over aanbod van zo'n 50-70k dat daar staat. Niet dat ik t heb liggen, maar toch...

Mooi voorbeeldje van prijs opdrijven vond ik afgelopen voorjaar: Zo rond april - mei (Worthersee?) zag je dat de prijzen voor Oettinger 16V richting 35-40 gingen. Er werd er daar eentje platgereden en nadien zakte t weer wat in. Maar aanbod zit nog altijd allemaal ruim boven 20, terwijl dat 2 jaar terug er meestal nog iets onder was. En die oostenrijker die zn Limited eens peilde voor 45K. Nu Beekman ook 45K. Dus ja, wat is opdrijven. Als je allemaal hetzelfde gaat vragen, dan wordt dat vroeg of laat vanzelf de marktprijs.

Area51 02-09-2015 15:05

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Als je allemaal hetzelfde gaat vragen, dan wordt dat vroeg of laat vanzelf de marktprijs.


Klopt, maar wil jij een dief van je eigen portemonnee zijn ? Of 'gun' je je GTi, zeldzame onderdelen of whatever voor een zacht prijsje (eigen geldje terug) aan een liefhebber om er vervolgens een tijdje later achter te komen dat de door jouw gegunde onderdelen nu voor de hoofdprijs op het www staan of al verkocht zijn... nee toch?

Tijdje terug ook iemand die zich te pas en te onpas beklaagde over de hoofdprijzen voor kevers en bussen, maar zelf uiteindelijk wel voorin de rij stond om zijn T1 bus voor de hoofdprijs te gaan verkopen... toen (een jaartje of 3 geleden) was die al best aan de prijs, nu slaat hij zich voor zn kop want de prijzen zijn sindsdien nog een keer over de kop gegaan ! En nu 'klagen' dat hijzelf niets leuks voor leuk geld terug kan kopen.

M1974 02-09-2015 15:14

Quote:
Originally Posted by Bas Wijnen
Mijn 83er Gti is gister getaxeerd op een kleine twintigduizend euro na een volledige restauratie. Is naar mijn mening ook niet helemaal representatief voor de verkoopwaarde, maar het is wel moeilijk om voor een lagere verkoopwaarde (denk 10-15k) een gelijkwaardig exemplaar terug te kopen, gezien de ontwikkelingen in vraagprijzen. Met name Duitse aanbieders drijven deze prijzen op. :shake:

Maar jou taxatie waarde is wel ongeveer de som van het geld dat erin is gaan zitten denk ik?

M1974 02-09-2015 15:28

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Helaas gelden deze giga prijzen niet enkel bij auto's, maar ook voor de onderdelen ervan. Het bouwen van zulke goeie auto's kost nu eenmaal een giga bedrag. Ik zie de GTI nog niet als een investering, maar dat wil niet zeggen dat ze niet stijgen in prijs.

Niet alleen de GTI's stijgen:
Ik kocht op 11 mei 2012 een standaard mk1 1100 voor 900euro. Op de dag van vandaag vind ik ze niet eens meer voor dat bedrag in die staat.
Ik zie soms de meest afgeleefde golfjes voorbij komen voor +3000(vp) voor een 1100 :screwy:
Vind het dan ook niet meer als normaal dat GTI eigenaars de prijs ook gaan opdrijven..


Dat wil niet zeggen dat die afgeleefde golfjes ook voor dat geld van eigenaar wisselen.
Ik had een aantal jaar geleden een 1974 golf ori NL, zelfs met aankooprekening uit 1974, enz. Auto moest compleet gerestaureerd worden.
Ik kwam er zelf niet aan toe, dus te koop gezet voor iets van 4000 euro, want 1974, ori NL, documentatie erbij, helemaal compleet. enz, enz.
100.000 reacties, maar niemand die serieus kwam kijken.
Uiteindelijk na een jaar in de verkoop geruild met de eerste die kwam kijken voor een set wielen en wat handgeld, waardoor ik eigenlijk maar net terug heb gekregen wat ik ervoor betaald had.

PimVW 02-09-2015 15:41

De 200€ 74er Marius? Daar had ik mega mazzel mee.

Ik ben 14 jaar geleden nooit aan mn 1 begonnen om er ryk van te worden, hy staat nu te koop voor nog niet de helft wat ik erin heb gestoken. Dat is dan ook alleen geld, iedereen die zo n project wel s gedaan heeft weet hoeveel tyd, moeite en gevoel er in zo n auto gaat zitten. Daar is geen prys op te plakken natuurlyk maar makkelyk is t niet zal ik eerlyk zeggen om na 14jaar je auto te verkopen.

Je wil niet weten met hoeveel dromers ik de afgelopen weken te maken heb gehad dat is niet te filmen! Afgelopen zaterdag is er dan eindelyk iemand wezen kyken dus we wachten af.

Ik weet wel na al die jaren dat een Golf 1 geen investering is. De meerwaarde van een originele NLer of n Pirelli of n Plus zoals de myne snap ik wel

Bas Wijnen 02-09-2015 15:44

Quote:
Originally Posted by M1974
Maar jou taxatie waarde is wel ongeveer de som van het geld dat erin is gaan zitten denk ik?


Ja dat zeker.

yuli 02-09-2015 16:49

@NielsDub
Jij moetstoppen met lullen en die golf 1 gaan kopen die je zoekt anders mis je de boot!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Alles blijft gestaag stijgen, crisis of niet. Als je over een jaar of 5 kijkt nog is naar dit topic dan zijn de bedragen waar we nu over praten weer lachwekkend laag. Zoek maar is op dit forum een reactie van Alain over de busen t1/t2 hier op het forum.

Wat betreft onderdelen prijzen golf 1;
Alles is hier in NL nog betrekkelijk goedkoop als je het vergelijkt met onze buurlanden en wat ze er daar willen betalen.
Wat betreft de kwaliteit van het aanbod. Daarvan vind ik het bij ons het slechtste gesteld! Daar tegenover is het bij ons soms betrekkelijk goedkoop, dat je nog is een gokje kan wagen.
In ons land dus veel sjappies die niet verder komen "is nog goed hoor" als je om conditie vraagt.

ik doe een gooi betreft prijzen golf 1 onderdelen;
- spucknapf stuurtje 275 - 370 Euro
- gestreept (rood/grijs) GTI interieur 400 - 600 Euro
- gestreept (groen) GTI Pirelli interieur 500 - 800 Euro
- hoedenplank (recht, zonder schade met touwtjes heel) vanaf 300 Euro
- kapotte teller unit met mfa 50 - 75 Euro
- werkende teller unit met mfa 100 - 150 Euro
- werkende teller unit met mfa Pirelli 175 - 250 Euro
- werkende sportline teller vanaf 250 Euro
- klapraampjes golf 1 groen glas - geschroeft 375 - 500 Euro
- zacht dashboard golf 1 GTI zonder beschadigingen vanaf 150 Euro

Maar ook "zeldzame" aftermarkt accessoires niet eens origineel VW krijgen waarde;
- Fifft rode achterlichten breed (dus niet cabrio) 300 - 400 Euro. Let op dit waren de goedkope "TJOENING" lichten in de jaren 80/90 later door gegaan onder MHW bekend als hofleverancier van de "AutoStyle" troep.
- Golf 1 heckblende 150 - 200 Euro
- Golf 1 happich klapraampjes achter (ja ze bestaan ook voor de golf 1) groen glas ONBETAALBAAR ZELDZAAM DURF BIJ WITGLAS AL GEEN UITSPRAAK OVER PRIJS MEER TE DOEN!

Ik weet nog veel meer waarde van onderdelen maar zet niet alles hier neer. Soms koop ik namelijk nog wel eens wat op MP vaak bij zo'n advertentie met 1 foto of zo'n lekkere beknopte omschrijving van iemand die aan het opruimen of de zooi zat is. Ga het halen soms geluk, soms pech en dan houdt ik het mooiste voor mezelf en de rest verkopen voor een mooi bedrag met de juiste omschrijving.

Zo financier ik mijn hobby met mijn hobby :)

Ik zou zelf GEEN vroege golf 1 willen bezitten als project auto waarvan veel onderdelen ontbreken of slecht zijn van kwaliteit. Originele vroege onderdelen zijn haast bijna onvindbaar geworden en vind je ze wel veel concurrentie daardoor bijna niet meer te betalen. Dan wordt het een project een speurtocht van jaren zonder zicht op een einde.

Sjoes 85 02-09-2015 18:57

Yuli kun je me uitleggen wat het verschil is tussen een MFA van een Pirelli GTI en een normale GTI? Volgens mij is er geen verschil namelijk.

Ik heb onlangs mijn Golf 1 GX verkocht. Na 10 jaar bezit zijn de "standaard Golfjes"
Inderdaad ook flink in prijs gestegen, maar wat ik erin heb gestoken is veel meer, gelijke ervaring als wat anderen hebben inderdaad.
Vooralsnog is een Golf 1 een hobby uit passie en niet om er geld mee te verdienen.
MAAR: n GTI voor 40-50k over 5 jaar houd ik echt voor realistisch.
Ter vergelijking: 10 jaar geleden kocht je een GTI met stalen bumpers in gerestaureerde staat voor 6-8k.
Daar heb je nu een schrotbak voor (weliswaar compleet,
Maar toch..)

NielsDub 02-09-2015 19:35

@yuli: ik wil nu zeker wel, t is alleen een kwestie van n mooie en nette te vinden hè. Wil geen resto projecten of auto's die niet in de ori kleur staan. En hoewel ik jouw Golf erg fraai vind, wil ik geen zwarte auto (heb er al twee in die kleur...) en ga ook geen 10 of 12 k betalen voor een 'gerestaureerde' waar vanalles niet aan klopt, zoals cabrio dashboards etc. Of 15k op Lenso's... Halfords klapdakjes laat ik ook graag voorbij gaan etc... Verder heb ik niet zoveel eisen :D

Die paarse van nu op MP valt dus af, hoewel dat zo vanaf de foto's wel een nette lijkt en voor n acceptabele prijs als je t mij vraagt. Maar niet voor mij dus en ja, ik weet dat nu beduidend meer zal moeten gaan betalen dan de (omgerekend) €1800 die ik in 99 voor mijn knoertharde en 100% ori en complete W65 heb betaald. Bij verkoop kreeg ik dat er ook voor terug mede omdat ik hem 'gunde' aan de nieuwe eigenaar (die hem nog steeds in bezit heeft overigens.) Die gunfactor begrijp ik heel goed en hopelijk vind/tref ik iemand die er ook zo over denkt en mij zijn GTI 'gunt'. T is hier niet helemaal de juiste plek, maar als die iemand met n dergelijke GTI hier meeleest of zo iemand kent dan hoor ik t graag.

En ff over onderdelen, heb nog n hele nette 3 dl zender spoiler op zolder. Wat zou dat nou waard zijn? Idem voor witte in.pro achterlichten? Mag evt via pb

yuli 02-09-2015 23:56

@sjoes
Daar bedoel ik die tellerunit met schakelindicator mee en de temp en benzine meter rechtsonder. Kwam ook in andere modellen voor maar toch, dit soort prijzen zijn echt geen uitzondering en ook nog is kapot;
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...31360-223-19050

@nielsdub
Ik ken toevallig de verkoper van die paarse goed. Is een echte golf 1 liefhebber en heeft nog wel meer leuke mk1's die uiteindelijk de verkoop in gaan.

NielsDub 03-09-2015 08:34

Ja joh, niet normaal dat soort prijzen!
Hebben alle typen MFA's trouwens een 1 en 2 stand?

heinz74 03-09-2015 09:26

ja altijd..is lang en kort geheugen...ben je dat al vergeten dan .hahaha
als je min of meer wilt weten wat de topsneilheid is ,kun je hem rijdendeweg resetten als hij op 'gemiddelde' snelheid staat
met de gas op de bodem voor 20 seconden op top en nagenoeg standaard wielomtrek klopt dat vrij aardig..(geen GPS,maar goed)

M1974 03-09-2015 09:29

Quote:
Originally Posted by PimVW
De 200€ 74er Marius? Daar had ik mega mazzel mee.

Ik ben 14 jaar geleden nooit aan mn 1 begonnen om er ryk van te worden, hy staat nu te koop voor nog niet de helft wat ik erin heb gestoken. Dat is dan ook alleen geld, iedereen die zo n project wel s gedaan heeft weet hoeveel tyd, moeite en gevoel er in zo n auto gaat zitten. Daar is geen prys op te plakken natuurlyk maar makkelyk is t niet zal ik eerlyk zeggen om na 14jaar je auto te verkopen.

Je wil niet weten met hoeveel dromers ik de afgelopen weken te maken heb gehad dat is niet te filmen! Afgelopen zaterdag is er dan eindelyk iemand wezen kyken dus we wachten af.

Ik weet wel na al die jaren dat een Golf 1 geen investering is. De meerwaarde van een originele NLer of n Pirelli of n Plus zoals de myne snap ik wel


Inderdaad, die '74er Pim.
Ik denk dat jij er financieel het beste van geworden bent. Ik heb er niets aan verdiend, maar ook niets verloren.
In de paar jaar dat ik hem had, heb ik er wel van genoten, veel chroom spul en interieurdelen waren met wat schoonmaken nog in betrekkelijk goede staat. En als MK1 liefhebber kunnen zeggen dat je een '74er hebt gehad is natuurlijk onbetaalbaar. :cool:
Achteraf had ik hem misschien wel niet weg moeten doen en hem gewoon in de stalling laten staan....

Ik vind overigens dat je voor je GTI een nette prijs vraagt. Voor dat geld bouw je hem niet zoals jij hem hebt.
Ik ben de komende twee weken met vakantie, maar mocht hij zo niet verkocht raken, dan heb ik wel interesse in het blok. Wellicht is de DX uit mijn cabrio dan iets voor jou om er terug in te hangen?

M1974 03-09-2015 09:54

Quote:
Originally Posted by yuli
Soms koop ik namelijk nog wel eens wat op MP vaak bij zo'n advertentie met 1 foto of zo'n lekkere beknopte omschrijving van iemand die aan het opruimen of de zooi zat is. Ga het halen soms geluk, soms pech en dan houdt ik het mooiste voor mezelf en de rest verkopen voor een mooi bedrag met de juiste omschrijving.

Zo financier ik mijn hobby met mijn hobby :)


Ik heb het idee dat heel erg veel mensen dit doen. En daarom vind je maar weinig goede spullen aan een redelijke prijs.
Toen ik porsche klinken wilde hebben, heb ik wel vier keer achter het net gevist en steeds popten dezelfde klinken een paar dagen later of zelfs dezelfde dag weer op bij een andere verkoper, maar dan met een uitgebreidere omschrijving en een huizenhoge prijs. :mad:
Met een setje electrische recaro stoelen precies hetzelfde al een paar keer meegemaakt. Die heb ik nu nog steeds niet.
Als de prijs goed is moet je eigenlijk per direct vrij nemen en gelijk erom gaan, anders is het weggekaapt door "(hobby)handelaren".

En als ik zelf eens leuke goede spullen te koop zet, dan krijg ik bijna alleen maar reacties van mensen zonder geld, die met pokemon stickers, een vespa ciau, of lenzo's willen ruilen. :screwy:
Ik vraag me soms wel eens af hoe al die hobby handelaren daar mee omgaan? Ik zou er "gek"van worden.

NielsDub 03-09-2015 11:17

Quote:
Originally Posted by heinz74
ja altijd..is lang en kort geheugen...ben je dat al vergeten dan .hahaha
als je min of meer wilt weten wat de topsneilheid is ,kun je hem rijdendeweg resetten als hij op 'gemiddelde' snelheid staat
met de gas op de bodem voor 20 seconden op top en nagenoeg standaard wielomtrek klopt dat vrij aardig..(geen GPS,maar goed)


Nee hoor, weet gelukkig nog wel de functies van de 1 en 2, maar was benieuwd of er soms ook een enkelvoudige variant is geweest. En dat weet ik nu ook... :D

yuli 03-09-2015 11:51

@M1974
Dat klopt denk ik wel. Ik ken personen met dezelfde interesses, als ik. Die alles gezien hebben voordat ik het gezien heb en ik ben ook dagelijks bij met wat ik interessant vind.
In eerste instantie is het wel voor mezelf hoor (dus mijn doel is niet handel of extra inkomen) maar levert het wat meer op dan is het mooi meegenomen. Echte inkopers en doorverkopers heb je natuurlijk ook. Bij mij is het vaak om een onderdeel te scoren/vervangen met iets wat kwalitatief/conditie beter is wat ik nu heb.

Toegegeven soms koop ik ook onderdelen gewoon voor de "heb" of wellicht voor een project in de toekomst en soms wil ik het gewoon dubbel hebben liggen. Wellicht ben ik wat raar hierin maar ik hebt toch vrienden die dit ook doen en in nog extremere vormen :screwy:

Ik ben regelmatig wat gaan halen waarbij de reactie van de koper na het afrekenen was "ik heb zeker te goedkoop verkocht". Een enkele keer heb ik zelfs wat meer voor gegeven omdat ik zelf vond dat ik het echt niet kon. :)
De andere kant van het verhaal is als je belt met de koper en je vraagt om wat details alles goed en prima is en je er vervolgens heen gaat er niks van klopt, dat heb ik ook regelmatig. Dat bedoel ik met pech hebben.

Alles wat bij mij weg gaat vraag ik niet de "hoofdprijs" voor. Ga net wat qua prijs eronder zitten zodat ik me absoluut niet hoef te schamen, ook een goed gevoel bij heb als ik het verkoop. Ook goed omschreven en prijs vast zodat er geen verassingen zijn voor de koper (onderhandelen mag altijd maar vaak verkoop ik precies wat ik er voor vraag). Vaak heb ik er ook nog werk aan gehad (zoals schoonmaken) of ben het gaan halen aan de andere kant van het land, wat ik natuurlijk ook niet door reken.

Dat bereft is dan ook echt hobby en hoef ik er niet aan te verdienen, het extra geld gaat toch weer rechtsteeks in mijn golf :) en zoals velen weten daar moet altijd nog veel extra geld boven op :)

De twee zaken die jij noemt als voorbeeld zijn idd erg hete onderdelen.

BlackbullTDI 05-09-2015 20:00

wat was dat een wilde verkoop van die 80e Gti in apeldoorn

volgens mij wou iedereen dat ding hebben voor dat geld ofniet

wat zou een nuchtere verkoop prijs zijn voor zon soort auto zodat niet elke
handelaar in de auto springt en dat ding gaat halen

classic line 05-09-2015 20:36

euh effe off topic

MARIUS je blijft met je poten van die DX af :) :)

turbojo2 06-09-2015 13:23

Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
wat was dat een wilde verkoop van die 80e Gti in apeldoorn

volgens mij wou iedereen dat ding hebben voor dat geld ofniet

wat zou een nuchtere verkoop prijs zijn voor zon soort auto zodat niet elke
handelaar in de auto springt en dat ding gaat halen


Het dubbele zou redelijk zijn, 5500 dus, mits hij niet verrot is. Als het interieur weer bekleed is met de originele stof en de 2 voorschermen zijn gespoten en alles is weer in orde gemaakt kun je er zo 7500 voor vragen en dan verkoop je hem voor een realistische prijs.

M1974 16-09-2015 20:53

Quote:
Originally Posted by classic line
euh effe off topic

MARIUS je blijft met je poten van die DX af :) :)


Oké Mike ;) :cool: :cool:

Stefan2 18-09-2015 18:01

Quote:
Originally Posted by M1974
Oké Mike ;) :cool: :cool:


Juist!!

bekirvr6 21-09-2015 10:06

vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton

Bas Wijnen 21-09-2015 10:30

Quote:
Originally Posted by bekirvr6
vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton


Met die km stand niet

NielsDub 21-09-2015 11:47

Sorry, kan t net niet zien in mn glazen bol...
Kon er n jaar of 8 terug ook al niet in zien dat 911's en T1's in deze mate sky-high zouden gaan. Klote-bol... :D

edit: Dit blijft een interessant topic, maar de vraag is te algemeen gesteld. Wat is een 'klassieker' en wat is 'meer waard'? Als je nu een in orig en complete staat verkerende nette 86-er of 87-er kan kopen voor een duizend of 3, 4, dan doe je t altijd goed denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Golf 2 met 4 ton op de klok niet zo netjes meer zal zijn. Maar goed, als de prijs ernaar is.... Als t de uiteindelijk laatst overblijvende 16V zou zijn, dan maakt die 4 ton niks meer uit. Voor een gerestaureerde 76-er 1 wordt nu zo ongeveer standaard 20k gevraagd en dan hoor ik niemand (in z'n algemeenheid dan hè) over km stand, onderhoudsboekjes of historie. T is maar net in wat voor context je t wilt plaatsen.

Polo1w 21-09-2015 12:04

Quote:
Originally Posted by bekirvr6
vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton


Als ie netjes is, en hem nu koopt voor 400€, dan is ie binnen 5 minuten al meer waard. :D
5 minuten neem ik als tijd om een advertentie op Mp aan te maken..

durneet 21-09-2015 12:20

Ik heb nog een 87er staan. 16v 180.000 km.

Kmoet wa plaats maken dus mogen er een paar weg.

bekirvr6 21-09-2015 13:06

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Sorry, kan t net niet zien in mn glazen bol...
Kon er n jaar of 8 terug ook al niet in zien dat 911's en T1's in deze mate sky-high zouden gaan. Klote-bol... :D

edit: Dit blijft een interessant topic, maar de vraag is te algemeen gesteld. Wat is een 'klassieker' en wat is 'meer waard'? Als je nu een in orig en complete staat verkerende nette 86-er of 87-er kan kopen voor een duizend of 3, 4, dan doe je t altijd goed denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Golf 2 met 4 ton op de klok niet zo netjes meer zal zijn. Maar goed, als de prijs ernaar is.... Als t de uiteindelijk laatst overblijvende 16V zou zijn, dan maakt die 4 ton niks meer uit. Voor een gerestaureerde 76-er 1 wordt nu zo ongeveer standaard 20k gevraagd en dan hoor ik niemand (in z'n algemeenheid dan hè) over km stand, onderhoudsboekjes of historie. T is maar net in wat voor context je t wilt plaatsen.


sorry was iets te enthousiast..gaat over de rode 16v op MP


gaat over deze http://link.marktplaats.nl/m967492388

NielsDub 21-09-2015 14:01

Zie ook mijn reactie(s) in MP topic


All times are GMT +1. The time now is 07:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.