![]() |
Remmen lopen vast, caddy 1
Voor de tweede keer binnen een maand slaan mijn voorremmen (langzaam) vast tijdens het rijden...
Na de eerste keer heb ik de blokken vervangen, alles goed opnieuw ingevet, en gangbaar gemaakt. Zuiger was eerder al teruggeplaatst met het juiste vet. Op een gegeven moment remt de auto dus uit zichzelf waarna er op een gegeven moment niet meer mee te rijden valt. Rempedaal wordt ook keihard. Na een uurtje of 3 afkoelen, is de auto weer gangbaar en kan ik (welliswaar onbekrachtigd) remmen en dan gaat de zuiger ook wel weer terug. Ik heb het nu voor de 2e keer nog niet uit elkaar gehaald, maar wilde graag eerst even het probleem hier voorleggen. Wat ik nu nog verdenk: -Geleide bussen niet helemaal goed..(heb ze goed ingevet, maar wel oude rubbers gebruikt) -Flexibele remslangen aan voorzijde zitten verstopt waardoor de olie niet meer terug wil en de zuiger alleen maar aangedrukt wordt... Rem setup: -256mm schijven -Girling 54, scirocco 16v remklauwen -22mm nieuwe hoofdremcilinder -Grote bekrachtiger golf 1 cabrio. -Achter standaard trommelremmen caddy 1 -Compleet nieuwe cunifer remleidingen. Komt iemand dit bekend voor? Ik hoor het graag! :thumbup: |
heeft ie wel vacuum?
omdat de pedaal hard blijft |
Quote:
Het pedaal wordt naar verloop van tijd hard (lees: harder), evenredig met het aanlopen van de remmen... :shake: Vacuum heeft ie wel. |
Ik zou eerst eens alle leidingen nakijken, de flexibele alsook de nieuwe.
|
Quote:
Leidingen zijn schoon en lopen voor zover ik kan testen normaal door.. Ik begin me af te vragen het misschien met de bevestiging op de HRC te maken kan hebben? Moeten de remleidingen in een bepaalde volgorde bevestigd worden aan de HRC? Bijvoorbeeld, als je voor de auto staat linksachter voorrem- of achterremleiding? Ik hoor het graag want ik kan nog (steeds) geen oorzaak vinden... :( |
Nee dit is niet nodig heeft meer met veiligheid te maken niet met werking.
|
eerste waar ik aan denk is richting bekrachtiger. dat is het enige deel dat "actief" is (het vacuum) zonder de rem te gebruiken.
|
Vandaag weer bezig geweest met de remmen..
Remslangen eraf gehaald aan de voorzijde, alles doorgespoten met lucht en remmenreiniger. Remzuiger stukje terug geduwd, nieuwe geleidepen-rubbers 2 aan elke zeide. Vet gecontroleerd, maar dat zat er nog voldoende op de juiste plekken. Remmen ontlucht met Eezybleed. Motor uit: rempedaal hard (wel in te trappen) Motor aan: rempedaal zacht Ik heb het idee dat ik de remzuiger te ver heb teruggeduwd waardoor de zuiger de blokken niet voldoende tegen de schijf klemt. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Ik hoor het graag :thumbup: |
ik heb precies hetzelfde probleem gehad met remslangen die niet goed meer waren.
Aan de buitenkant niets aan te zien, na een 10 minuten rijden begon de auto steeds stroever te rijden. uiteindelijk remslangen voor vervangen, probleem weg. |
Quote:
Had jij originele remslangen? Ik heb namelijk staalomvlochten flexibele remslangen van Goodridge, alleen wel 2e hands gekocht.... :confused: |
ja bij mij waren het de originele. Setje rubber remleidingen kost 30 euro denk ik, montage uurtje max… Ik zeg "ga er voor"
|
Ik denk dat je dit keer niet alle lucht eruit hebt gekregen ook al trek je wellicht alleen remvloeistof. Ik ben naar de garage gegaan en die hadden betere apparatuur dan mijn hobby ontluchtingsset en was met 2 tientjes klaar.
|
Quote:
Ik was voornemens dit te doen, toen ik merkte dat ik gewoon nog een paar keer extra moest pompen om de zuiger tegen de blokken aan te zetten ;) . Affijn, stukje gereden, wéér hetzelfde probleem!! Binnen 2 minuten merk ik al dat hij uit zichzelf afremt wanneer ik ontkoppel :shake: Ook valt het me op dat mijn rempedaal enorm 'hoog' zit, ik hoef maar een klein beetje mijn pedaal in te trappen en de Caddy gaat al flink in de remmen.. Het is echt een beetje "fingerspitzengefühl" maar dan voor je voeten :D Ik ga nu sowieso een setje nieuwe rubberen remslangen aanschaffen :mad: Nu vraag ik met nog iets af: Ik gebruik dus de remklauwen van een scirocco 16v. Gemonteerd op golf 1 fusees. Ik gebruik standaard remblokken (nieuw) van ferodo, deze passen prima. Daarnaast gebruik ik een 256mm geventileerde+geperforeerde schijf welke 20mm dik is. Ergens staat me bij dat er een verschil zit in remblokken voor massieve schijven en voor geventileerde schijven...klopt dit?? :confused: Alle hulp, adviezen, tips zijn welkom :thumbup: |
zit je remslang/slangen niet dicht/verstopt?
soms frommelt dat helemaal op van binnen zodat er wel vloeistof doorgaat als je er goed kracht op zet (remmen), maar als de vloeistof dan terug moet dan oefent de zuiger met de teruggaande slag niet genoeg druk erop om de vloeistof terug te laten lopen waardoor er altijd een beetje (rem)druk op de blokken blijft staan. |
Ik heb de remslangen helemaal doorgespoten en wanneer ik ze zo goed als recht maak en tegen het licht hou, zie ik ook gewoon het licht er door heen, maar dat hoeft natuurlijk niet zoveel te zeggen.
Ik heb zojuist remslangen besteld, deze kan ik morgen ophalen en dan gaan we morgenochtend kijken hoe dat gaat. :thumbup: |
en is het opgelost nu?
|
Quote:
Waren verkeerde remslangen besteld :(, achterste in plaats van de voorste... Komende week komt het vervolg! |
ben benieuwd!
|
Update:
Nieuwe flexibele remslangen (rubber) voorzijde gemonteerd, ontlucht, zelfde probleem... Nu ben ik aan mijn remklauwen gaan twijfelen, dus scirocco 16v remklauwen met 256mm remschijven vervangen door de originele remmen met 239mm schijven. Vanmiddag gereden: (GROOT verschil met remmen, minder kracht) maar het probleem blijft hetzelfde!! :mad: remmen lopen na 2-5 minuten rijden aan, worden vervolgens erg warm en gaan vervolgens vast lopen! :( Aan de ene kant ben ik blij dat er met mijn scirocco 16v setje waarschijnlijk niks aan de hand is (klauwen waren gepoedercoat, en dat koste wel wat centjes :rolleyes: ). Maar nu verder: Remleiding = nieuw, 4,75mm cunifer. Felsranden = in goede garage gedaan (dus niet zelf lopen prutsen) HRC = nieuw, 22mm golf 1 Bekrachtiger = 9" golf 1 cabrio Door de blijvende problemen heb ik een aantal vragen: - Kan het zijn dat ik een verkeerde HRC heb, met een 'te kleine slag' o.i.d? - Kan het zijn dat mijn reservoir niet in orde is en/of verkeerd om gemonteerd zit? - Kan het de rembekrachtiger zijn? (ik denk van niet, omdat deze prima doet wat hij moet doen en dat is: bekrachtigen.. :redface: ) Ik hoor het graag, en mocht iemand andere inzichten hebben, alles is welkom :thumbup: |
durf er wel geld op te zetten dat je bekrachtiger intern lek is
|
Motor uit dan pedaal aantal keren intrappen tot ie hard word. Je poot op de pedaal houden met druk dan motor starten . Zak ie dan verder is pomp goed doet dat niet pomp kapot of vacuüm probleem
|
Ken een verhaal van een BMW forum, waarbij na een rembekrachtiger/remcilinderombouw, de stang die vanaf het pedaal, de bekrachtiger inging, enkele millimeters te weinig was ingekort.
Hierdoor kwamen de remmen niet helemaal meer vrij, en ging het zaakje steeds vaster zitten, na stukje rijden/remmen. Nu weet ik dat jou bekrachtiger/hr-cilinder normaal gezien plug&play zou moeten zijn, maar check toch ff of de stang aan je pedaal ook verstelbaar is in lengte. Nogmaals, dit is iets wat ik gelezen heb op een ander forum, en geen eigen ervaring, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. En je hebt al van alles gecheckt, dus je moet toch wat hè😁 Veel succes👍 |
Klinkt als probleem wat ik had, bij mij was de hoofdremcillinder defect.
|
Ook nog een optie idd. Pedaal iets slapper dat ie wel vrije slag heeft anders loopt er geen olie terug richting het potje desnoods een extra veer aan de pedaal om hem goed terug te krijgen. Zou zelfs heel goed kunnen dat dit het probleem want dit heb ik met mijn hydro koppeling gehad
|
Hier nog gelukt???
|
Ik ben ook wel nieuwsgierig ja😁
|
Quote:
Vakantie gehad :D Daarna direct de aansluiting van de rembekrachtiger aan het pedaal afgesteld. Deze stond op zijn uiterste stand (zo lang mogelijk) dus ik had redelijke hoop dat dit mijn probleem was :wow: ! Na een testritje: vooralsnog remt de auto in ieder geval NIET uit zichzelf :thumbup: , maar voor de langere afstanden moet ik nog even testen, even afwachten dus nog, maar dit heeft al betere resultaten! Ik zit alleen te denken: mijn rempedaal stond dus "heel kort" doordat de as vanuit de bekrachtiger op maximale lengte stond, is hierdoor mijn HRC niet intern beschadigd ondanks dat ik mijn pedaal nooit tot op de bodem heb getrapt?? :confused: Maargoed, eerst maar even nog een testronde maken.... Velgen worden wel een klein beetje heet, in hoeverre mag dit?? |
is maar net hoe je remt :D
kan dus best het probleem zijn geweest omdat de remcilinder zijn olie pas weer vrijlaat op het uiterste van zijn slag komt ie daar niet dan blijft er per rembeurt steeds meer olie in de leidingen |
Quote:
Net weer even gereden, probleem blijft aanwezig!! remmen blijven dus vastlopen... :mad: Ik denk dat het nog maar aan 2 dingen kan liggen: -Hoofdremcilinder stuk -Rembekrachtiger werkt niet naar behoren Kan iemand mij adviseren welke HRC ik kan gebruiken met 256mm remmen voor en trommelremmen achter?? Model zonder remlichtschakelaar, die zit namelijk al bij m'n pedaal. Ik hoor het graag :) |
Quote:
heb zelf eentje van een Toledo model 98 22mm hrc met pomp en de vork omgelast |
heb je de oude HRC en stang nog? Die eens naast de huidige HRC houden.
Ik heb een keer een hulpkoppelingscilinder gehad met een losse stang, toen ik goed ging vergelijken bleek de stang van de nieuwe cilinder een cm te lang... |
All times are GMT +1. The time now is 08:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.