NL Golf 3 GTI 2e eigenaar
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr
Wel in crisis uitvoering zonder airbags en elektrische ramen :) |
waar ik altijd wel benieuwd naar ben, is wat ze er voor gegeven hebben. :D
wel in een hele mooie staat verkerende Mk3. :thumbup: |
Meh, mja, mwa ... inderdaad beetje kaal, suffe motorisatie (liever ABF of VR6), niet echt een sexy kleur.
Originele Nederlander is leuk, historie erbij is leuk. Maar die stoel is wel weer beschadigd, vind ik dan weer opmerkelijk. Opzich een leuk ding, maar hij mist toch een aantal zaken om 'm iets spannender maakt wat mij betreft. |
Z'n broertje staat inmiddels al een paar jaar te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr |
Ja precies, beetje zelfde laken een pak.. ook totaal geen spannende auto. De Mk3 mist nog net de leeftijd en schaarste dat je zulke bedragen kan beuren. Een origineel Nederlandse Mk2 GTI in zo'n staat en bijbehorende historie is de volgende dag weg denk ik.
|
Aan die 2e moest ik gelijk denken eigenlijk. Een echte MP sponsor is dat.... Vind Dusty Mauve wel mooi, typische Golf 3 kleur. Stoelbekledig is van bepaalde uitvoeringen gewoon slecht, slijtplekken of gaten bij een km stand van een ton of anderhalf zijn/waren geen uitzondering. Wat ze ervoor gegeven zouden hebben? Gokje, iets minder dan de helft? 1750 of zo?
|
valt het mee op met een gti'tje woonwerkverkeer te doen? Eventueel dat ik nog een mooie zoek. Suggesties welkom :)
|
Ja waarom niet? Ik zou een aantal zaken afwegen.. hoeveel rijdt je, vindt je luxe belangrijk, hoeveel comfort wil je, etc. Zeker als je geen wereldafstanden rijdt dan zie ik geen enkel probleem om met zo'n wagentje dagelijks te rijden.
|
woon werk is goed te doen hoor..het is alleen geen GTI
mijn ouwelui hebben een 96er gehad met alles erop en eraan..en zo zou /moest een Golfje 3 eigenlijk zijn .. best rap..en van alles voorzien..jammer dat die krengen roesten bij het leven..gemiddeld loopt het 1 op 12 |
Zelf ook gedaan destijds met de 16V, ding liep altijd 1 op 12, alleen bij flink trappen op korte stukken liep t wat op naar 1 op 10 maar dat vind ik ook nog steeds niet schokkend. Prima dus als daily. Later eventjes een 8V gehad, liep ook 1 op 12. Als ik jou was en ik zocht een Golf 3 GTI als daily, zou ik goed gaan zoeken naar een mooie 16V die goed in de spullen zit wat bij een 3 betekent elektrische ramen, wellicht airco en Recaro interieur. Vind een Edition nog altijd mooi, zilvergrijs met blauwe of groene accenten in het interieur. Of een nette 20 Jahre Edition , die zit standaard goed in de opties maar je moet wel van het blokjesinterieur houden...
|
Rij slechts 13km enkel naar het werk. Moet gewoon iedere morgen starten. En bijkomend voordeel, als ik em achter enkele jaren verkoop, geen godsvermogen eraan verloren te hebben :) Nu heb ik wel het idee dat ze niet heel veel meer kunnen zakken.
Ben nog erg jong, verzekering doet belachelijk als ik een auto met meer dan 85kW wil rijden. En als ze niet belachelijk zouden doen dan kost het me een fortuin. Ik overweeg dus om enkele jaren eerst een goedkopere auto te rijden. Niels je zegt precies hoe ik er over denk, blokjes interieur.. verschrikkelijk. opties klinken gewoon prima, en airco lijkt me gewoon een must, heb de golf 1 al die dat niet heeft:) ken der niet veel van maar dit ziet er om een of andere reden toch echt leuk uit. Al zit het interieur dan weer totaal niet mee.. volgens mij ook geen elektrische ramen. |
@Van Limburg, met een GTI is woon werk en dagelijks rondrijden heel goed te doen. Verbruiken niet heel veel. Zoek gewoon goed naar een voor zover mogelijk roestvrij exemplaar.
Overigens degene die je zelf doorlinkt is ook een leuk exemplaar. Zitten ook de gewilde 'Kanye' Shades (kapjes over de mistlampen en knippers id bumper) op zie ik. |
Quote:
Dat hout en stuurtje is gewoon origineel? |
Nee, da's niet origineel. En dat vind ik dan weer vreselijk lelijk... :rolleyes: Smaken verschillen gelukkig. Stuur is aftermarket van BBS en op het dashboard is plastic plakrommel. Interieur is idd suf, maar gebruikt zul je voor een niet teveel geld best een leuk GTI of zelfs Recaro interieur kunnen kopen. Er waren destijds trouwens ook genoeg 90pk uitvoeringen met sportievere interieurs dan wat je hebt doorgelinkt.
|
plastieke plak rommel? aftermarket? Mijn smaak is plots veranderd... had het nog niet gezien bij een andere 3, ma de reden is nu duidelijk, van dat stuur zijn ook wel leukere versies, maar t paste wel goed samen:)
|
Moses kriebel, dat hout(look) is wel echt lelijk. Bij zo'n GTI mooi origineel houden en een compleet interieurtje op de kop tikken (stoelen, bank & panelen). Compleet Mk3 Recaro interieur in prima staat kun je tegenwoordig voor rond de 350 euro op de kop tikken.
|
Ik post m toch even ;)
http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/...on-90664036.htm |
Die is zeker aan het sparen voor een fatsoenlijke camera.
|
iedere gsm maakt tegenwoordig betere fotos.
Ik heb voor 1000euro kosten, nou... leuk. WAT DAN?:D Los hiervan zou ik idd contact op kunnen nemen. Maar ik ben echt geen fan van die uitvoering. |
Quote:
http://www.2dehands.be/autos/volksw...-222615683.html Op 2dehands staan ze nog groter :D |
Quote:
Geen fan?! Snap ik niet! :D ff zonder gekheid, is een van de compleetste uitvoeringen van de Mk3. Meestal met airco, Nokia DSP etc, interieur moet je wel van houden. Maar zoals Misha al zei, compleet Recaro heb je al voor ongeveer 300. Succes met zoeken |
Quote:
Waarom vindt je (samen met nog vele anderen vaak) het opmerkelijk dat de wang van de stoel beschadigd is? De auto is wel 23 jaar oud en er is dus 23 jaar in- en uitgestapt. En verreweg de meeste mensen 'schuiven' met het het in- en uitstappen over de wang heen al dan niet met knopen etc. Niks raars aan dat die wang dan wat beschadigd is na 23 jaar in mijn ogen. |
Bij zo goed als eerste eigenaar en relatief weinig kilometers vind ik het opmerkelijk. Bij een auto met 10 vorige eigenaars vind ik het minder vreemd (bij gelijke kilometerstanden). Hoe vaker een auto wisselt hoe minder zuinig er mensen mee omgaan, vaak hebben ze 'm kort en wordt hij puur gebruikt en niet gekoesterd en wordt dus minder voorzichtig mee opgesprongen.
Die ene eigenaar heeft destijds het ding voor veel geld gekocht en als je hem zolang hebt en hij is nog in zo'n knappe staat na al die jaren is het duidelijk dat er zuinig mee om is gegaan. Al deze zaken opgeteld en afgewogen vind ik het dan toch raar dat juist die stoel wel schade heeft. In 23 jaar is het aannemelijker dat je ergens een keer een paaltje raakt of een parkeerdeukje oploopt dan dat je als enige, zuinige eigenaar niet op een normale manier instapt in je duurbetaalde GTI. |
All times are GMT +1. The time now is 08:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.